Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zakupy MacBook Pro 13" w Vobis


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 homie

homie
  • 9 postów

Napisano 31 marca 2014 - 08:06

Hej,

Jako, że zamierzam zakupić rMBP 13" - ME865PL/A, zacząłem rozglądać się na rynku za najlepszymi ofertami.
Póki co znalazłem świetnie zapowiadającą się ofertę w Vobisie:

[url=http://vobis.pl/laptop-apple-macbook-pro-13-retina-i5-2-4ghz-8gb-256gb-iris-grap-2-125467.html]Vobis.pl - Laptop Apple MacBook Pro 13" Retina i5 2.4GHz 8GB 256GB Iris Graphics ME865PL/A[/url]
Cena: 6 179 zł

[url=http://store.apple.com/pl/buy-mac/macbook-pro?product=ME865PL/A&step=config]Konfigurowanie - Apple Store (Polska)[/url]
Cena: 6 699 zł

Moje pytanie to: gdzie jest haczyk dzięki któremu cena różni się o ponad pięć stówek? :)

BTW dziwne, że Apple na swojej stronie nie podaje przy ofertach tych krótkich nazw modeli (np. ME865PL), ale co ciekawe widać to w adresie strony.

#2 Przemek Sz.

Przemek Sz.
  • 50 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marca 2014 - 08:13

Kupiłem w sierpniu 2013 w Vobisie Macbooka AIR dla dziewczyny, cena była o 400zł niższa niż w Apple Store i dodatkowo dostaliśmy iPoda nano o wartości 200zł w gratisie. Laptop działa do dziś bez problemów, haczyków brak :) Zaznaczam że moje info tyczy się jedynie sklepu Vobis, nie tego konkretnego modelu do którego dałeś link.

#3 ajed76

ajed76
  • 249 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 marca 2014 - 08:17

Zazwyczaj w sieciach handlowych - Vobis, Komputronik, Karen, Satturn, MM, itp. jest taniej niż w AOS.

#4 Darkfutur

Darkfutur
  • 550 postów

Napisano 01 kwietnia 2014 - 22:27

haha to co myślisz że dokładaja do interesu ? Na moje to jakiś sprzęt z lewego importu, albo poprostu wybrakowany poserwisowy który nie poszedł w USA

#5 Berike

Berike
  • 256 postów
  • Płeć:
  • SkądWrocław

Napisano 01 kwietnia 2014 - 22:51

haha to co myślisz że dokładaja do interesu ?
Na moje to jakiś sprzęt z lewego importu, albo poprostu wybrakowany poserwisowy który nie poszedł w USA


ceną dumpingową i długim terminem zapłaty do kontrahenta można zdziałać cuda :)

#6 homie

homie
  • 9 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 08:38

haha to co myślisz że dokładaja do interesu ?
Na moje to jakiś sprzęt z lewego importu, albo poprostu wybrakowany poserwisowy który nie poszedł w USA


Hmm.. O tym, że sprzedaje się sprzęt poserwisowy trzeba chyba poinformować w ofercie, co?
Wydaje mi się, że koncern rangi MM nie pozwoliłby sobie na nieinformowanie klienta o tak istotnym szczególe dot. pochodzenia sprzętu.
Co to znaczy "lewy import"?

#7 ajed76

ajed76
  • 249 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 kwietnia 2014 - 08:51

Było to już wyjaśniane na forum, przez kogoś kto się orientuje. Sprzęt do MM itp. pochodzi od polskiego dystrybutora. Jeśli dobrze zapamiętałem tamte wyjaśnienia, z uwagi na ilość zakupowanego sprzętu dostają zniżkę od ceny od ceny "applowskiej" i dlatego mogą sprzedawać taniej. Za to Premium Resselerzy mają pierwszeństwo dostępu do sprzętu.

#8 homie

homie
  • 9 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 09:25

Odpowiedź Vobisu na moje pytanie:

Jest to Polska dystrybucja, fabrycznie nowy i oryginalnie zapakowany towar.
Produkt jest dostępny na magazynie i gotów do wysyłki.


#9 Darkfutur

Darkfutur
  • 550 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 11:10

Na moje to lewy import. Przywożą sprzęt w plecackach z USA i sprzedaja w sklepach, tego się dowiedziałem od jednego pracowników. Jendak nas jako nabywców nie powinno to interesować skoro dostajemy rachunek i normalną gwarancję.

#10 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 02 kwietnia 2014 - 11:12

Niezbyt - w przypadku upomnienia się przez Urząd Skarbowy o VAT jak najbardziej pojawi się problem karno-skarbowy.

#11 homie

homie
  • 9 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 11:40

Na moje to lewy import. Przywożą sprzęt w plecackach z USA i sprzedaja w sklepach, tego się dowiedziałem od jednego pracowników. Jendak nas jako nabywców nie powinno to interesować skoro dostajemy rachunek i normalną gwarancję.


Właśnie. Co to znaczy normalna gwarancja?
Czemu na stronie jest napisane, że wynosi ona 12 miesięcy?
Nie powinna trwać 2 lat?

#12 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 02 kwietnia 2014 - 11:50

Gwarancja Apple zawsze wynosi 1 rok, dodatkowy rok to odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.

#13 Darkfutur

Darkfutur
  • 550 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 12:07

Jako nabywce towaru nie powinno nas interesować czy firma zapłaciła cło i vat i podatki oni odpowiadaja za to przez US.

#14 homie

homie
  • 9 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 12:15

Gwarancja Apple zawsze wynosi 1 rok, dodatkowy rok to odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.


Czyli przez pierwsze 12 miesięcy laptop ląduje w serwisie wskazanym przez Apple'a, a przez kolejne 12 w miejscu wybranym przez... sklep?

#15 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 02 kwietnia 2014 - 12:26

Jako nabywce towaru nie powinno nas interesować czy firma zapłaciła cło i vat i podatki oni odpowiadaja za to przez US.


Prawo podatkowe w Polsce stanowi inaczej.

#16 ajed76

ajed76
  • 249 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 kwietnia 2014 - 13:57

Na moje to lewy import. Przywożą sprzęt w plecackach z USA i sprzedaja w sklepach, tego się dowiedziałem od jednego pracowników. Jendak nas jako nabywców nie powinno to interesować skoro dostajemy rachunek i normalną gwarancję.


Owszem, niektóre - głównie małe sklepiki coś takiego praktykują. Nie dotyczy to jednak na 100% dużych sieci handlowych. Kupowany sprzęt - zarówno z Vobis jak i Komputronika (bo o tych mogę się wypowiedzieć) jest zapakowany w opakowanie polskiego dystrybutora. Dołączone "książeczki" (np. "Ważne informacje o produkcie") też są po polsku. Również układ klawiatury jest polski (pionowy enter) a nie amerykański (poziomy enter).

#17 Darkfutur

Darkfutur
  • 550 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 15:36

Prawo podatkowe w Polsce stanowi inaczej.


Co za bzdury, może i to się tyczy jakiś poważnych zakupów firma-firma na gruba kase, ale chyba nie sądzisz że US będzie szukać bogu ducha winnego Kowalskiego który kupił laptopa w sklepie który nie płaci podaków.

#18 dzikipl

dzikipl
  • 533 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 15:41

Na moje to lewy import. Przywożą sprzęt w plecackach z USA i sprzedaja w sklepach, tego się dowiedziałem od jednego pracowników. Jendak nas jako nabywców nie powinno to interesować skoro dostajemy rachunek i normalną gwarancję.


LOL, a w drugą stronę plecak jest pełen fajek

lewe importy kończą opłacalność gdy końcowy odbiorca chce zwykła fv vat

#19 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 02 kwietnia 2014 - 16:24

LOL, a w drugą stronę plecak jest pełen fajek

lewe importy kończą opłacalność gdy końcowy odbiorca chce zwykła fv vat



I tych kurierów-przemytników Vobis czy inny Komputronik musi mieć od groma, bo sprzęt mają w zasadzie na bieżąco.

#20 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 02 kwietnia 2014 - 16:34

Co za bzdury, może i to się tyczy jakiś poważnych zakupów firma-firma na gruba kase, ale chyba nie sądzisz że US będzie szukać bogu ducha winnego Kowalskiego który kupił laptopa w sklepie który nie płaci podaków.


Rozumiem, że dasz gwarancję bezkarności Kowalskiemu?

#21 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 02 kwietnia 2014 - 16:53

Rozumiem, że dasz gwarancję bezkarności Kowalskiemu?


O czym my tu dyskutujemy ? O zakupie na placu targowym, czy w sklepie ogromnej sieci jaką jest Vobis ?

#22 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 02 kwietnia 2014 - 16:58

Powiedzmy sobie szczerze - już nie aż takiej ogromnej...

#23 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 02 kwietnia 2014 - 21:15

O czym my tu dyskutujemy ? O zakupie na placu targowym, czy w sklepie ogromnej sieci jaką jest Vobis ?


W tej części wątku akurat o bezkarności, a dokładniej jej braku.
Jeśli chodzi o Vobis to praktycznie pewne jest, że nic nie przemycają tylko sprzedają oficjalny sprzęt.

#24 homie

homie
  • 9 postów

Napisano 03 kwietnia 2014 - 09:08

Jeśli chodzi o Vobis to praktycznie pewne jest, że nic nie przemycają tylko sprzedają oficjalny sprzęt.


I tym bym zakończył te dywagacje :)
Jako założyciel wątku, czuję się usatysfakcjonowany odpowiedziami i proponowałbym już to tak zostawić, aby czytający ten wątek później nie musieli przebijać się przez nieistotne posty.

Natomiast może mi ktoś jeszcze proszę wytłumaczyć jak to jest z tą gwarancją 12m vs 24m?
Jak w praktyce wygląda zgłaszanie/ naprawa usterek w drugim roku gwarancji?
Czemu sklepy informują tylko o 12m gwarancji?
Dzięki z góry.

#25 ajed76

ajed76
  • 249 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 kwietnia 2014 - 09:27

Bo gwarancja wynosi 12 miesięcy. 24 miesiące to ustawowa ochrona konsumenta za niezgodność towaru z umową. Pod pewnymi względami uprawnienia ustawowe są korzystniejsze od gwarancji (m. in. możliwość żądania wymiany towaru na nowy czy odstąpienie od umowy), ale pod pewnymi względami trudniejsza dowodowo (np. konieczność udowodnienia, że wada tkwiła w rzeczy w chwili wydania). Przez pierwsze 6 miesięcy jest domniemanie, że tak było, później to na konsumencie ciąży taki dowód. Poza tym 24 miesięczna ochrona dotyczy wyłącznie konsumentów. osoby kupujące sprzęt w ramach prowadzonej działalności gospodarczej mogą korzystać wyłącznie z 12 miesięcznej rękojmi.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych