Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Metoda zakupu Ipada, apple protection plan a naprawa gwarancyjna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 24 lutego 2014 - 08:23

Witam, Nurtuje mnie taka pewna kwestia dotycząca naprawy gwarancyjnej/wymiany sprzętu apple przy różnych metodach (miejscach) zakupu.Poniżej kilka sytuacji, proszę o konkretne wyjaśnienie 1. Zakup przez AOS Jak odbywa się procedura naprawcza Ipada czy imaca (wiem, dział Ipad)? Wymieniałem kilka razy ipada air, gdyż przychodził uszkodzony. Czy uszkodzenie/awaria, która powstała po 6 miesiącach używania również może skończyć się otrzymaniem nowego sprzętu? Czy jednak, aby otrzymać nowy sprzęt w ramach gwarancji trzeba udać się do Apple Store (Berlin, Drezno)? Jak sytuacja wygląda po zakupie Apple Care? 2. Premium reseller Domyślam się, że w okresie gwarancyjnym naprawy odbywają się przez premium resellerów? Wymiana na nowy sprzęt wydaje się być wątpliwa... Jednak jak sytuacja wygląda przy zakupie apple care? Nadal naprawia premium reseller czy apple? 3. Zakup w sklepie z elektroniką X, Y, Z (oczywiście zakup z fakturą, legalne pochodzenie - np, media markt, komputronik) Pytania jak wyżej.... Przy okazji zapytam o mac'i. Czy naprawa oraz wymiana odbywają się na takich samych zasadach i procedurach? Wiem, że dział dotyczy ipada, jednak nie widzę sensu zakładania kolejnego tematu w innym dziale. Pozdrawiam

#2 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 24 lutego 2014 - 09:10

W Polsce Apple jako Apple nie naprawia (czyt. wymienia) sprzętu. Ma od tego resellerów takich jak Cortland czy Regeneris( przy telefonach z sieci komórkowych). Tak więc, nie ważne gdzie kupisz, po tych dajmy na to 6 miesiącach użytkowania, gdy przydarzy się awaria, urządzenie trafi do Resellera. Możesz to załatwić przez punkt w którym kupiłeś ( sklep, sieć handlowa) lub bezpośrednio zanieść do punktu resellera i na podstawie IMEI zostanie on naprawiony. W żadnym wypadku nie dostaniesz nowego sprzętu, tylko refuba, który wygląda jak nowy, ma nową baterię i obudowę. Apple Care przedłuża Ci tylko czas trwania gwarancji do 2 lat.

#3 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 24 lutego 2014 - 09:41

Super dzięki za odpowiedź :) Czyli nie ma wymiany tak jak w wypadku odsyłania nowego, wadliwego produktu apple zamówionego przez AOS - w sensie, dają ci drugiego iphone, ipada etc oraz wpada kurier po sprzęt do oddania. Jest jeszcze jedna sprawa. Swojego iphone 5 kupiłem przez AOS. Po 11 msc używania zaczął wariować (wyłączał się, nie działał głośnik, mikrofon itd.). Wpadłem do Berlina i wymieniłem na inny egzemplarz (zapewne refurb - jednak sprawny i ładnie wyglądający ;D). Czy takiego iphone 5 kupionego u premium resellera czy w pierwszym z rzędu media marktcie również mogę wymienić w Apple Store?

#4 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 24 lutego 2014 - 09:48


Jest jeszcze jedna sprawa.

Swojego iphone 5 kupiłem przez AOS. Po 11 msc używania zaczął wariować (wyłączał się, nie działał głośnik, mikrofon itd.). Wpadłem do Berlina i wymieniłem na inny egzemplarz (zapewne refurb - jednak sprawny i ładnie wyglądający ;D).

Czy takiego iphone 5 kupionego u premium resellera czy w pierwszym z rzędu media marktcie również mogę wymienić w Apple Store?


Jak najbardziej możesz, oni sprawdzają tylko IMEI, czy jest ważna gwarancja. Jeśli jest to wymieniają, nie pytają gdzie go zakupiłeś.

#5 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 24 lutego 2014 - 10:28

Jak najbardziej możesz, oni sprawdzają tylko IMEI, czy jest ważna gwarancja. Jeśli jest to wymieniają, nie pytają gdzie go zakupiłeś.


No to wszystko wiem. Dzięki serdeczne

Zastanawiam się nad sensem zakupu w AOS a zakupu w sklepie z elektroniką, wiadomo niższe ceny. ;P

#6 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 24 lutego 2014 - 10:34

Zależy jakiego iPada chcesz kupić. z Airem jest problem, z zażółconą lewą stroną ekranu. Sporo ludzi narzeka na tą dolegliwość. W tym wypadku lepiej kupić w AOS, bo masz pewność zwrotu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Przy zakupie w sklepie stacjonarnym zostanie Ci tylko odesłanie na gwarancje i czekanie ze 2 tygodnie.

#7 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 24 lutego 2014 - 12:10

Akurat chodzi o zakup iphone 5s (wiem nie ma apple care na ip) oraz o maca mini. Te chyba można kupić poza AOS.

#8 koliberek1

koliberek1
  • 1 091 postów
  • SkądRadom, Poland

Napisano 24 lutego 2014 - 14:32

Akurat chodzi o zakup iphone 5s (wiem nie ma apple care na ip) oraz o maca mini. Te chyba można kupić poza AOS.


Poczytaj wątek o ip5s. Ludzie wymieniają po kilka razy z powodu różnych usterek. Jakbym kupował teraz ip5s, to tylko w AOS.

#9 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 24 lutego 2014 - 16:12

Poczytaj wątek o ip5s. Ludzie wymieniają po kilka razy z powodu różnych usterek. Jakbym kupował teraz ip5s, to tylko w AOS.


Faktycznie.... Lepiej nie ryzykować a mac mini? :P




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych