Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Przedłużenie umowy ! sępy zaczynają dzwonić


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Adisken

Adisken
  • 11 postów

Napisano 18 lutego 2014 - 18:47

Witam otóż w czerwcu kończy mi się dwuletnia umowa w T-mobile (klientem tam jestem już parę ładnych lat, przedtem w Era) i za abonament 89 zł proponują mi iPhone 4S najpierw z 369 na 169 (nie zgodziłem się, oferta przepadła jak to konsultant powiedział) i iPhone 5C za 1439 zł.. kusi mnie ten iPhone 5C i chce się Was zapytać za ile warto go kupić przy takim abonamencie bo za 1439 na 24 msc to się chyba za bardzo nie opłaca... próbowałem żeby przełączyli mnie do SUK (sekcja utrzymania klienta) ale powiedział Pan że to jak chcę z umowy odstąpić (następnym razem powiem że tak) i zostałem przy nim... i zaoferował to samo, a jak powiedziałem mu o tych 169 zł za iPhone 4S to aż się zbulwersował że to nie możliwe.. Pozdrawiam, dzięki za rady i czy może ostatecznie nie brać tego iPhone 4S ?

#2 Jolaos

Jolaos
  • 1 036 postów

Napisano 18 lutego 2014 - 19:24

Ja bym w ogóle nie rozmawiał z tymi naganiaczami na telefon i udał się na spokojnie do najbliższego salonu sieci gdzie poznałbym ofertę. Tak zawsze robię.

#3 Adisken

Adisken
  • 11 postów

Napisano 18 lutego 2014 - 20:09

no ale słyszałem że w salonie nie dadzą żadnych ciekawych ofert bo nie mogą a z tymi "naciągaczami" można coś ugrać jak będzie się mówiło że się ich oleje itp. to dadzą niżej i jeszcze niżej ale może dobry pomysł będzie z tym salonem

#4 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 18 lutego 2014 - 20:41

Najlepiej zadzwonić sobie do biura obsługi i poprosić o przełączne do odpowiedniego działu. A wysłanie rezygnacji już całkiem ich motywuje do proponowania lepszej oferty, z tym że nie oszukujmy się dzisiaj T-Mobile jest drogi i mało opłacalny. Mi pozostał jeszcze jeden nr w T i czekam do czerwca po czym przenoszę go do Play.

#5 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 18 lutego 2014 - 22:15

Konsultanci infolinii mają wyższy poziom negocjacyjny - czyli mogą więcej. Tak jak seb235 napisał bardzo motywujące jest wysłanie im wypowiedzenia umowy - magicznie mogą wtedy więcej. Co do cen T-Mobile to zauważyłem ostatnio, że chyba dział marketingu (odpowiedzialni za ofertę) chyba zmienił dietę bo zdecydowanie oferty stały się mało przystępne. Kilka miesięcy temu za 119zł uzyskałem rozmowy bez limitu, smsy/mmsy bez limitu, 1000 minut na stacjonarne do UE miesięcznie, połączenia przychodzące w roamingu bezpłatnie (wtedy prawo jeszcze tego nie gwarantowało), pocztę iPhone bez opłat i 15GB transferu. Dziś bez połączeń do UE oraz z 10GB transferu chcą ponad 300zł - musiało im coś ewidentnie zaszkodzić. Można się rozejrzeć za ofertą Orange - technicznie jakość usług powinna być identyczna z T-Mobile (jedna sieć). Jakoś Play mi nie leży - małe transfery internetowe (maks. 6Mb/s w 3G i 30Mb/s w LTE). W 3G T-Mobile rzadko kiedy schodzę poniżej 15Mb/s, a zwykle mam ponad 20Mb/s Przy przejściu między operatorami można także coś dodatkowego wynegocjować. Co do kupowania telefonu u operatora - odpuściłbym sobie - sumarycznie zwykle wychodzi drożej niż kupić na wolnym rynku i wziąć abonament bez telefonu.

#6 iMy

iMy
  • 48 postów

Napisano 19 lutego 2014 - 00:27

Terminale z T-Mobile są bez simlocka, to też jest argument. Fakt że Orange i T-Mobile w Polsce pracują na tych samych masztach, nie świadczy że sieć i jej pojemność jest wszędzie u nich taka sama. Sąsiad ma iPhone 5S w Orange, ja w T-Mobile, mi net lata w okolicach 20 Mbps, a jemu ledwo w 1,5.... Pojechał dwa tyg temu na Mazury, z kolegą, i kolega w T-Mobile nie miał żadnych problemów, a sąsiadowi zrywało połączenia, sprawdzał SIM w telefonie kolegi i to samo - o transmisji danych nawet nie myślał. Wspomnę też że miejsce w którym mieszkamy jest już po modernizacji - przynajmniej takie info dostałem w SMS z BOA. Sąsiad w Playu juz był, Orange spróbował i wraca do T-Mobile. Ja nie zmieniałem operatora od 98roku (wówczas jeszcze Era). Pewnie większość z nas zrozumiała już mechanizm rynku ofert dla nowych klientów, przenoszących usługi i ofert utrzymaniowych. Wszędzie jest tak samo! Czy to u dostawcy usług telewizyjnych, czy też Internetu na kablówce - każda z firm postępuje dziś dokładnie tak samo. Jeżeli klient decyduje się na odejście, pojawia się nagle wcześniej niedostępna oferta a różnice w tych ofertach pomiędzy operatorami tak naprawdę różnią się dla mnie mało istotnymi szczegółami, a faktura prawie taka sama. Ostatnio przedłużałem umowę w kablówce, i byłem już faktycznie zdecydowany zrezygnować, bo warunki przedłużenia były bardzo nie korzystne. Wysłałem pismo z rezygnacją, a po tygodniu zadzwonił telefon i umowę przedłużyłem na warunkach niespotykanie dla mnie korzystnych. Te mechanizmy są takie same wszędzie tam, gdzie występuje umowa zobowiązująca nas do opłat za usługi w określonym czasie. Dla mnie jest ważna jakość sieci, bo gdyby nie to, to szkoda byłoby mi nosić iPhone'a. Ma działać bezbłędnie przy połączeniach, ale też gdy korzystam z poczty, lub chcę coś w necie znaleźć. Jak coś jest nie tak, to doceniam obsługę mnie jako klienta, i choć czasem faktycznie trafiam na mało konkretną osobę, to w zdecydowanej większości takich sytuacji, rozmawiam z ludźmi kompetentnymi. Czego też nam wszystkim życzę :-)

#7 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 19 lutego 2014 - 09:32

Fakt że Orange i T-Mobile w Polsce pracują na tych samych masztach, nie świadczy że sieć i jej pojemność jest wszędzie u nich taka sama.


Docelowo korzystać mają z tej samej infrastruktury czyli nie tych samych konstrukcji masztowych tylko tej samej sieci, którą zarządza technicznie firma Networks. Zupełnie analogicznie do tego co się dzieje w Plus i Cyfrowym Polsacie - siecią zarządza Midas.

Jeśli są jakieś różnice w wydajności pomiędzy identycznymi telefonami w Orange i T-mobile mogą wynikać albo z tego, że jeszcze w danej lokalizacji nie zrobiono "modernizacji", chociaż twierdzą konsultanci, że zrobiono (znam takie przypadki) lub ograniczeń transferu wynikających z taryf.

PS. Orange też nie stosuje blokady sim od kilku lat.

#8 MC_

MC_
  • 6 084 postów

Napisano 19 lutego 2014 - 09:36

Jakiej "blokady sym"? Co do "sępów" - przez telefon można wynegocjować nieporównywalnie lepsze warunki.

#9 DanielF

DanielF
  • 5 344 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 19 lutego 2014 - 09:50

ja proponuję udać się na forum telepolis i tam odszukaj wątek przedłużenia umowy - mniej więcej będziesz wiedział ile można utargować z SUK - mi wczesniej udało się dzięki opisom urwać 400 zł z tel i dostać rabat 10 zł miesięcznie

#10 dsk121

dsk121
  • 169 postów
  • Skądwwa

Napisano 19 lutego 2014 - 09:51

Orange cały czas ma blokadę simlock. Jestem u nich 14 lat i wydaje mi sie, że mają najmniej korzystną ofertę, są mało elastyczni i mają małą i drogą ofertę telefonów. Właśnie od marca zacznę przedłużać umowę więc zobaczymy jak jest obecnie.

#11 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 19 lutego 2014 - 10:16

Masz rację - faktycznie simlock obecnie jest. Zasugerowałem się tym, że kiedyś w Orange kupiłem dwa iPhony i one nie miały simlocka.

#12 iMy

iMy
  • 48 postów

Napisano 19 lutego 2014 - 19:10

Docelowo korzystać mają z tej samej infrastruktury czyli nie tych samych konstrukcji masztowych tylko tej samej sieci, którą zarządza technicznie firma Networks. Zupełnie analogicznie do tego co się dzieje w Plus i Cyfrowym Polsacie - siecią zarządza Midas.

Jeśli są jakieś różnice w wydajności pomiędzy identycznymi telefonami w Orange i T-mobile mogą wynikać albo z tego, że jeszcze w danej lokalizacji nie zrobiono "modernizacji", chociaż twierdzą konsultanci, że zrobiono (znam takie przypadki) lub ograniczeń transferu wynikających z taryf.

PS. Orange też nie stosuje blokady sim od kilku lat.


Nie do końca należy porównywać Networks i Midas, bo ten drugi zarządza zasobami tego samego właściciela. T-Mobile i Orange dysponują własnymi częstotliwościami, i o ile Networks jako firma zależna od tych operatorów, dysponuje dla nich jedną technologią, to już mezaliansu na częstotliwości nie popełniają. Tak T-Mobile, jak i Orange startują w przetargach na nowe częstotliwości, ale nie po to przecież, żeby się nimi za darmo dzielić z konkurencją.
Każda ze stron jest właścicielem swoich elementów sieci i częstotliwości. Operatorzy są konkurentami na rynkach hurtowych i detalicznych usług telekomunikacyjnych. Orange faktycznie ma świadczyć np. usługi 4G korzystając z częstotliwości 1.800 MHz, także na częstotliwości posiadanych przez T-Mobile. Orange natomiast będzie korzystać z częstotliwości 4G należących do T-Mobile za wynagrodzeniem. W przyszłości współpraca może zostać rozszerzona na inne pasma częstotliwości, ale zapewne również odpłatnie. Te informacje znajdują się chociażby na stronach Telix.pl
Więc różnice mogą, występują i pewnie będą występowały.

#13 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 19 lutego 2014 - 23:05

Midas do niedawna także zarządzał zasobami różnych właścicieli - do momentu kupienia Plusa. Różnice T-Mobile i Orange będą tylko w LTE gdyż regulator im takiego psikusa sprawił. W 3G i 2G nie będzie.

#14 kohena

kohena
  • 31 postów

Napisano 25 lutego 2014 - 13:43

Hej wszystkim, Ja niejako podłączę się pod temat, ale mam konkretne pytanie do kogoś, kto ma już jakieś doświadczenie w negocjacjach warunków z t-mobile (itp.). O co chodzi: jakiś czas temu podpisałam umowę - taryfa rodzina 330 - abonament 300 zł. Umowa na 2 lata, ale co rok renegocjacje oraz nowy telefon z najwyższych modeli w promocyjnych cenach. Nie dość, ze skasowali punkty profit, to cena telefonow (oczywiscie iPhonow) wzrasta co roku - jak to juz ktos w tym wątku zauważył. Konkurencja jest spora, a t-mobile już nie taki atrakcyjny jak 3-4 lata temu. W zwiazku z tym, mam pytanie, czy negocjując z nimi, mam w ogóle jakąś szansę wyciągnąć iPhone 5S 64gb za przysłowiową złotowke? W Play, w abonamencie 229 zł mozna miec iPhone 5S 64gb za 300 zł, a dla tego, kto przenosi numer, to w tej taryfie moga nawet pojsc na wieksze ustępstwa indywidualnie…. Czy moze ktos ma jeszcze taką taryfę jak ja i ugrał coś ciekawego? Dodaje po wstepnej rozmowie z t-mobile: Komedia! Zaproponowali mi cene iPhone 64gb w abonamencie 174,99zl za "jedyne" 2189zl:))) poczulam sie conajmniej dziwnie. Do tego 2gb netu. Teraz mam 5 gb, nieograniczone wszedzie i do UE i iPhone 5 32gb w zeszłym roku za 100zl: Druga opcja: 2gb net, abonament 264,99zl a iphone5S 64gb za "jedyne" 1099zł. Komedia. Pierwszy raz jakikolwiek operator zaproponowal mi cos mega gorszego od tego, co mam:) ciekawe, czy sie jeszcze odezwą. Do 28 lutego maja czas... To jakis zart:(((

#15 fiodor1993

fiodor1993
  • 80 postów
  • SkądŁódź, PL

Napisano 08 marca 2014 - 13:59

Hej, dorabiałem sobie jako student w zeszłym roku w T-Mobile w call center i moim zadaniem było właśnie dzwonienie do ludzi którym kończy się oferta. Po pierwsze żaden z pracowników nie wie do kogo dzwoni, dopóki ten ktoś nie odbierze, stąd mogą wynikać niedopowiedzienia itp. Jeśli chodzi o oferty, to pracownik nic nie może zaoferować od siebie, jest zwykły cennik z którego musi przedstawiać ofertę. Jedynie w momencie gdy klient powie, że przechodzi do innej sieci, konsultant może zaoferować tzw "SUK" czyli oferta utrzymaniowa (np. w zeszłym roku bez telefonu najniższa oferta to 29 zł miesięcznie i 300 minut, a w sukowskiej 19 zł i 150 minut bodajże). Oto moich parę rad: 1. T-Mobile ma słabe oferty telefonów moim zdaniem (cena + abonament) i nic tam się nie ugra z konsultantami - nie mogą obniżać itp. itd. 2. Jak oferta abonamentowa jest za droga, mówcie, że zmieniacie operatora, lub po prostu powiedzcie, że chcecie ofertę sukowską (zaskoczycie wtedy konsultanta) 3. Jak konsultant mówi, że ktoś się skontaktuje, to wtedy wrzuca nr do puli numerów spowrotem i bywa tak, że wpadnie on komuś za 3 min, lub za miesiąc. Już nie pracuję w T-Mobile, bo to tragiczna i męcząca praca była - wysłuchiwania narzekań i niemoc w naprawianiu niedopracowanych ofert. A płacili 9 zł za h + 5 zł za sprzedany aneks (wszystko brutto) więc jak na polskie standardy, dla średnio wykształconych, nienajgorzej. Pozdrawiam! :)

#16 quwert

quwert
  • 3 postów

Napisano 16 marca 2014 - 17:45

makabra

#17 nowakowski123

nowakowski123
  • 1 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 marca 2014 - 11:53

hmm, kilka dni temu właśnie przedłużyłem abonament w T-moblie i jestem zadowolny ze skutków moich negocjacji z konsultantem a konkretnie telefon który najpierw przedstawiony był w ofercie za 189 zł mam za 1 zł do tego dobry abonament. Dodam iż w tym samym dniu kontaktowałem się z Play i tutaj konsultant mi powiedział że nie ma szans żeby ktoś taką ofertę przebił bo właśnie dla tych co się kończy umowa każdy operator ma możlwość zaproponowania atrakcyjniejszych cen

#18 urcjusz

urcjusz
  • 2 postów
  • SkądToruń

Napisano 20 marca 2014 - 12:51

Ja bym w ogóle nie rozmawiał z tymi naganiaczami na telefon i udał się na spokojnie do najbliższego salonu sieci gdzie poznałbym ofertę. Tak zawsze robię.


Dokładnie!! oni tam tak mieszają, mam wrażenie ze specjalnie: moja sytuacja 6 miesięcy temu, sieć PLAY, dzwoni pani z ofertą na telefon i mówi ze w abonamecie 80 zł mam go za 1 zł, myślę no ok telefon mi się podoba biore ale pójde do salonu, gdzie nie będe musiał czekać na paczkę i od razu sprawdzę telefon. No i w salonie pani mówi ze tak ten telefon jest za 80 zł ale musze dopłacić 100zł!! zdziwiony wychodze z salonu no i ide zadzwonić, dzwonie a tam gościu mówi ze mam ten telefon za 1 zł przy abonamencie, no i weź tu zrozum, i znów ide do salonu i wziełem ten tel za 100 zl a potem się okazało ze gościu oddzwonił i przeprasza bo się pomylił ;/ no facepalm!! z nimi wszystkimi!

#19 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 20 marca 2014 - 15:11

Skoro uważasz, że maja mało korzystną ofertę to dlaczego nie zmienisz sieci?


Tylko że dzisiaj się oferty są takie … , mówiąc inaczej mało korzystne dla abonenta. Play 29,99zł/mc nielimitowane połączenia głosowe do wszystkich sieci ale smsów brak oraz połączeń na stacjonarne brak, T-Mobie ta sama cena 800minut do wszystkich plus nielimitowane do T-Mobile, smsy wymienialne na minuty ale połączeń na stacjonarne brak. Pojawia się tylko pytanie gdzie jest ta super oferta?

Moja stara opcja tzn Formuła M 29zł/mc z 400minut do wszystkich + nielimitowane do Play bije wszystko obecnie na rynku na głowę. Dzwonione jest bez ograniczeń i to jeszcze sporo zostaje. Obecnie w nowych taryfach aby mieć to somo musze zapłacić x2.

#20 Negatyf

Negatyf
  • 317 postów

Napisano 26 kwietnia 2014 - 09:18

Tylko że dzisiaj się oferty są takie … , mówiąc inaczej mało korzystne dla abonenta. Play 29,99zł/mc nielimitowane połączenia głosowe do wszystkich sieci ale smsów brak oraz połączeń na stacjonarne brak, T-Mobie ta sama cena 800minut do wszystkich plus nielimitowane do T-Mobile, smsy wymienialne na minuty ale połączeń na stacjonarne brak. Pojawia się tylko pytanie gdzie jest ta super oferta?

Moja stara opcja tzn Formuła M 29zł/mc z 400minut do wszystkich + nielimitowane do Play bije wszystko obecnie na rynku na głowę. Dzwonione jest bez ograniczeń i to jeszcze sporo zostaje. Obecnie w nowych taryfach aby mieć to somo musze zapłacić x2.

Za 29 złotych masz abonament w Heyah, w którym są nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych, dopłata 9 złotych i w zamian otrzymujemy nielimitowane smsy do wszystkich sieci. Słabe masz rozeznanie, skoro uważasz, że trzeba zapłacić 60zł, aby mieć to samo co Ty. Za 30 złotych w tym momencie otrzymujesz 2x lepszą ofertę od tej, którą masz.

#21 mateuszmjm

mateuszmjm
  • 69 postów
  • SkądTychy

Napisano 22 czerwca 2014 - 14:02

Ostatnio zawarłem umowę z TMobile, przeniosłem numer od Play. Oferta TM nielimitowane rozmowy, sms, mms + 250 Mb neta za 39,99 zl. Play nie chciał się dostosować do oferty TM, obecnie płacę 56 zł za abonament w Play no limit rozmowy dokupione smsy mmmsy oraz 100 Mb neta, propozycja Play abonament za 59 zł i 0 negocjacji. Efekt? Przeniosłem się do TM, aktualnie czekam na to jak Play zwolni numer.

#22 MC_

MC_
  • 6 084 postów

Napisano 22 czerwca 2014 - 14:19

Oferta z salonu czy od konsultanta?

#23 Ania.S

Ania.S
  • 219 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 08 września 2014 - 19:16

Może komuś się przyda: Kończy mi się umowa w T-Mobile, więc złożyłam dyspozycję, że definitywnie rezygnuję i proszę o usunięcie moich danych z ich baz danych oraz zaprzestanie przetwarzania ich. W czwartek zadzwonił SUK i za 89,99 zł zaproponował abonament no limit na wszystko i iPhone 5s za 600 zł. Wcześniej miałam przez dwa lata najniższy abonament za 29,99 zł. Taryfa Jump L: 24,99 zł abonament, 55 zł raty za telefon, 10 zł 1GB Internetu LTE (z możliwością rezygnacji).

#24 sysia86

sysia86
  • 2 postów

Napisano 17 września 2014 - 17:19

w sprawie wypowiedzi Ani.S Hej :) Wysłałam do Ciebie prywatną wiadomość. Możesz napisać jak wyglądało to pismo? I jak to zrobiłaś że dostałaś taką ofertę? 89 zł brutto czy netto? Bardzo proszę o odp. Pozdrawiam

#25 Ania.S

Ania.S
  • 219 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 17 września 2014 - 18:29

Witaj sysia86, Przeczyałam Twoją wiadomość tutaj i pobiegłam też na skrzynkę. Pozwól, że odpiszę tutaj, może ktoś jeszcze skorzysta. Ja miałam w T-Mobile dwa numery z najniższym możliwym abonamentem. w grudniu lub styczniu kończył mi się na nie abonament. Jednak ostatnio operatorowi odbiło i na tym mniej ważnym numerze podniósł mi wysokość abonamentu o kilka zł. Wkurzyłam się niemiłosiernie wysmarowałam pismo, że w związku z tym numer na który podniesiono mi abonament zrywam w trybie natychmiastowym, a drugi numer chce, aby został zakończony wraz z końcem umowy. Napisałam, że proszę również o usunięcie moich danych z ich baz danych oraz zaprzestanie jakiegokolwiek przetwarzania ich wewnątrz firmy i wśród firm wewnętrznych. Na koniec napisałam, że są niekompetentni, nieprofesjonalni i nie chcę mieć z nimi wiecej do czynienia. Faktem jest, że kupiłam juz dwa nowe numery w prepeidzie i faktycznie chciałam ich kopnąć. Po tygodniu zaczęli dzwonić z utrzymania. 89,99 będą mi ściągać z konta.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych