

iMac 27" naprawy - reklamacja - wymiana na nowy - HORROR
#1
Napisano 02 lutego 2014 - 20:48

#2
Napisano 02 lutego 2014 - 21:09
#3
Napisano 02 lutego 2014 - 21:39
#4
Napisano 02 lutego 2014 - 22:20
(...)Naprawdę jestem przerażony obsługą i zakłamaniem pracowników Appla,(...)
Proszę być dokładnym. Pretensje są do pracowników i firmy "MiK" nie do pracowników Apple. To tak jakby mieć pretensję do producenta samochodu, że niezależny - aczkolwiek autoryzowany - serwis coś uszkodził.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#5
Napisano 02 lutego 2014 - 22:38
#6
Napisano 02 lutego 2014 - 22:54
komputer wrócił do mnie porysowany z ufajdaną matrycą i odciskami łap niechlujnych serwisantów z oficjalnego serwis "MiK" w Radomiu. Powiedziano mi że porysowania i syf między szybą a matrycą UWAGA: "mieści się w normach producenta".
To nie ma nic wspólnego z tym co serwis dostał od Apple.
Prawo gwarantuje konsumentowi bardzo wiele. W tym przypadku nie skorzystano z pełni możliwości prawa - oczywiście zakładając, że kupujący ten komputer był konsumentem.
#7
Napisano 02 lutego 2014 - 23:41
Prawo gwarantuje konsumentowi bardzo wiele.
Co?
#8
Napisano 03 lutego 2014 - 00:08
Art. 8:
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Art. 10
1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
Art. 11.
Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową lub przez wybór prawa obcego.
#9
Napisano 03 lutego 2014 - 00:19

#10
Napisano 03 lutego 2014 - 00:31
#11
Napisano 03 lutego 2014 - 09:25
#12
Napisano 20 maja 2014 - 15:17
Witam ponownie
Chcę się pochwalić jaki jest finał mojej sprawy z Apple
Krótko mówiąc tak jak mi doradzaliście nie ma sensu ścierać się pismami ani nic z tych rzeczy tylko wisieć godzinami na telefonie i dzwonić na infolinie do Apple.
Nie ma sensu powoływać się na czasy napraw jakie oni mają w swoich obowiązkach bo nie ma nic takiego mimo że polskie prawo konsumenta mówi co innego i w ogóle.
Choć oczywistą rzeczą jest fakt że nikt nie wymieni komputera na nowy gdy się obecny zepsuje 1 czy 2 razy, u mnie zadecydowało chyba to że wydzwaniałem do iSpota miliony razy + 10 pism (wezwania, żądania itd itp..) + zgłoszenia na infolini. Serwis w Radomiu wcale nie stanął na wysokości zadania co chcę zaznaczyć i przestrzec aby w miarę możliwości dawać do naprawy gdzieś indziej (mimo że posiadają autoryzację Appla to montują chińskie części i robią to wszystko do tego stopnia niechlujnie że każdy z nas sam lepiej poradził by sobie z wymianą części w MacBooku iMacu etc.
Finał dla mnie okazał się bardzo dobry ponieważ wymieniono mi iMaca na nową maszynę z nowszej serii o najbardziej zbliżonych parametrach. Kolejny plus który mnie uszczęśliwił to to że miałem wykupiony Apple Care Protection Plan i czekam na zwrot pieniędzy za niego (co prawdą przelew idzie do mnie już drugi miesiąc ale kiedyś chyba dotrze).
Kolejną ważną sprawą jest to aby mieć dowody zakupu na wszystko (na sam komputer niby nie jest potrzebny choć za każdym razem o niego mnie proszono i przeszło bez ale za przedłużenie gwarancji trzeba im pokazać rachunek)
Reasumując wszystko trwa po dziś dzień (około 7m-cy) ale skończyło się dobrze i jest GUT

Pozdrawiam i dziękuję za Wasze porady.
#13
Napisano 20 maja 2014 - 15:29
Ja tylko chciałbym przy okazji odpowiedzieć na to pytanie:
Została mi rzekomo wymieniona płyta główna z kartą graficzną (...) lecz komputer dalej posiada identyczne inicjały i numery seryjne co mnie dziwi jakim sposobem Apple produkuje części o tych samych numerach seryjnych
Płyta główna do wymiany przychodzi od Apple bez numeru seryjnego, jest on wgrywany po wymianie w serwisie, dlatego komputer pomimo wymiany płyty głównej ma ten sam numer seryjny.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych