Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iMac 27" brak obrazu przy działającym systemie

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 16 January 2014 - 14:03

Witam wszystkich forumowiczów! Jestem fotografem, na co dzień pracuje na sprzęcie iMac 27" 3,1 GHz, 4GB RAM (2x2GB), 1333 MHz, grafika AMD Rodeon HD 6970 M Mój problem zaczął się już na początku grudnia i objawiał się dwojako. Po pierwsze, w trakcie pracy na iMacu gasł całkowicie obraz, co zdarzało się raz dziennie, z częstotliwością co parę dni. Pomagało na ten problem uśpienie iMaca lub uruchomienie go ponownie. W związku z faktem, iż problem zdarzał się niejako sporadycznie, a ponowne włączenie komputera przywracało obraz zbagatelizowałem problem. Mam masę pracy, zatem raczej nie chciałem dopuścić do świadomości faktu, iż problem może się pogłębić i całkowicie uniemożliwić mi pracę, co stało się tydzień temu, dokładnie 11 stycznia 2014 roku. Komputer wówczas zaczął tracić obraz z chwili na chwilę, przestały pomagać uśpienia systemu, aż doszło w niedzielę do sytuacji takiej, iż czarny ekran zapanował na stałe przy uruchamianiu iMaca i przy pracy systemu. Po drugie zauważyłem równolegle takie ciekawe zjawisko jak by mi ktoś chodził kursorem po ekranie. Włączały się programy, ich okna migały, generalnie wszystko migało na ekranie. Po uśpieniu lub wyłączeniu i ponownym włączeniu iMaca problem ustawał. Dodam, iż oba problemy pojawiły się w grudniu i nasiliły w styczniu, zatem można powiedzieć iż niejako występowały równolegle. Dodam, iż 12 stycznia 2014 roku komputer przestał się również włączać. Pojawiał się obraz szary z jabłkiem i pasek postępu po czy chwile później system się wyłączał. 13 stycznia w poniedziałek zawiozłem komputer do ispotu na wrocławskich bielanach. Tam bardzo profesjonalny Pan z obsługi zrobił reinstal systemu co dało tylko tyle, iż wróciliśmy do problemu pierwotnego czyli iMac