Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

iMac 27" brak obrazu przy działającym systemie


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 16 January 2014 - 14:03

Witam wszystkich forumowiczów! Jestem fotografem, na co dzień pracuje na sprzęcie iMac 27" 3,1 GHz, 4GB RAM (2x2GB), 1333 MHz, grafika AMD Rodeon HD 6970 M Mój problem zaczął się już na początku grudnia i objawiał się dwojako. Po pierwsze, w trakcie pracy na iMacu gasł całkowicie obraz, co zdarzało się raz dziennie, z częstotliwością co parę dni. Pomagało na ten problem uśpienie iMaca lub uruchomienie go ponownie. W związku z faktem, iż problem zdarzał się niejako sporadycznie, a ponowne włączenie komputera przywracało obraz zbagatelizowałem problem. Mam masę pracy, zatem raczej nie chciałem dopuścić do świadomości faktu, iż problem może się pogłębić i całkowicie uniemożliwić mi pracę, co stało się tydzień temu, dokładnie 11 stycznia 2014 roku. Komputer wówczas zaczął tracić obraz z chwili na chwilę, przestały pomagać uśpienia systemu, aż doszło w niedzielę do sytuacji takiej, iż czarny ekran zapanował na stałe przy uruchamianiu iMaca i przy pracy systemu. Po drugie zauważyłem równolegle takie ciekawe zjawisko jak by mi ktoś chodził kursorem po ekranie. Włączały się programy, ich okna migały, generalnie wszystko migało na ekranie. Po uśpieniu lub wyłączeniu i ponownym włączeniu iMaca problem ustawał. Dodam, iż oba problemy pojawiły się w grudniu i nasiliły w styczniu, zatem można powiedzieć iż niejako występowały równolegle. Dodam, iż 12 stycznia 2014 roku komputer przestał się również włączać. Pojawiał się obraz szary z jabłkiem i pasek postępu po czy chwile później system się wyłączał. 13 stycznia w poniedziałek zawiozłem komputer do ispotu na wrocławskich bielanach. Tam bardzo profesjonalny Pan z obsługi zrobił reinstal systemu co dało tylko tyle, iż wróciliśmy do problemu pierwotnego czyli iMac się włączył, lecz kompletnie bez obrazu. Komputer zakupiłem 5 grudnia 2011 roku. Okazało się, iż może podlegać pod program wymiany grafiki w wadliwych iMacach z kartą AMD Rodeon HD 6970 M i poszedł do serwisu. Moje pytanie - czy to na 100% jest wada karty graficznej? Pan z iSpotu nie był mi w stanie tego powiedzieć... a w związku z faktem, iż jest to naprawa pogwarancyjna i nie wiem czy załapie się na program wymiany grafiki czy może będzie to inna usterka. Pytanie jaka?

#2 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8114 posts

Posted 16 January 2014 - 15:07

Czy to jest karta i czy podlega pod bezpłatną naprawę to oni sobie szybciutko sprawdzą, a jak nie to dostaniesz wycenę z tym że pewnie będzie ona nieopłacalna i tyle ... Niestety iMak jest jaki jest, i pewnie długo taki pozostanie bo firma apple ma to w poważaniu :)

#3 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 16 January 2014 - 22:20

iMac jest jednak dla mnie najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o jakość pracy i obrazu. Ubolewam jednak nad polityką Appla w sprawie jakości podzespołów. Mój iMac popsuł się równo po dwóch latach od zakupu... Tym niemniej czy opisane przeze mnie problemy mogą wskazywać na inną usterkę niż zepsuta karta graficzna?

#4 rusinu

rusinu
  • 372 posts
  • Skądwa-wa

Posted 16 January 2014 - 22:27

Podałeś objawy świadczące ewidentnie o tym, że trafiłeś na wadliwy egzemplarz:
PATRZ TU

#5 arvika

arvika
  • 1501 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 16 January 2014 - 22:47

Jest szansa że jest to problem grafiką i wymienią ci w programie wymiany.

#6 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 16 January 2014 - 22:53

Z opowiadań znajomych i z tego co wyczytałem na różnych forach koszty naprawy iMaców w serwisie są tak ogromne, iż stanowią czasem połowę wartości komputera.... Oby to była karta. Jeszcze nigdy nie trzymałem kciuków za to by padła karta graficzna :D

#7 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 23 January 2014 - 18:39

Witam ponownie, dziś otrzymałem ekspertyzę z serwisu "komputer nie kwalifikuje się na program wymiany karty graficznej, ponieważ jest ona sprawna. Uszkodzone jest natomiast podświetlenie matrycy komputera. Zgodnie z ekspertyzą koszt naprawy urządzenia wynosi 2775 zł brutto".... Na koniec zapytali mnie czy zgadzam się na naprawę.... W głowie kłębi mi się wiele pytań i wątpliwości? Jakim cudem taki komputer (dałem za niego w 2011 roku ponad 9 tyś złoty) po dwóch latach ma zepsute podświetlanie matrycy, a naprawa serwisowa wynosi 1/3 wartości sprzętu?! Jak to możliwe! Pomocy! co mam teraz zrobić? wydatek prawie 3000 zł nie wchodzi absolutnie w grę. Czy ktoś może mi poradzić co dokładnie trzeba wymienić, zakupić, gdzie i jak? Muszę zrobić to jak najszybciej bo jest to mój komputer do pracy, wszystkie zlecenia przełożyłem na luty, także te w trakcie realizacji....

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 23 January 2014 - 18:53

Jeśli to rzeczywiście przetwornica LED jest to rzecz naprawialna. Nie trzeba jej wymieniać - daje to koszt dużo niższy niż wymiana w AS (Autoryzowany Serwis). Jest jednak ona sterowana z karty graficznej i tu jest pytanie - czy przypadkiem nie masz problemu z wysterowaniem przetwornicy? Tak czy inaczej wybierz się do serwisu niezależnego i niech sprawdzą. Pamiętaj - AS nie ingeruje w elektronikę a wymienia całe moduły. Stąd ta cena.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 23 January 2014 - 19:29

a ile taka naprawa by kosztowała? tak w przybliżeniu?

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 23 January 2014 - 19:45

A wiesz na 100% co jest uszkodzone? Trzeba zrobić diagnostykę. Ciężko wycenić ale na pewno dużo taniej ....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 23 January 2014 - 20:24

z serwisu mam tylko info iż jest uszkodzone podświetlanie LED komputera. Czyli co to może być? matryca sama w sobie nie jest raczej uszkodzona - komputer stał w jednym miejscu, nic się z nim nie działo. Problem pojawiał się od czasu do czasu, polegał na jednorazowym wygaszeniu ekranu przy działającym systemie. Potem nasilił się tak, iż w ogóle ekran się nie włączał choć komputer działał. Jakbyście mogli mnie chociaż ukierunkować co to może być? czy przetwornica, czy cała matryca, czy połączenie z płytą główną? koszt naprawy to 1000 zł, 500 zł ? w przybliżeniu chciałbym znać kwotę... A czy może ktoś polecić dobry serwis Apple we Wrocławiu?

#12 arvika

arvika
  • 1501 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 23 January 2014 - 21:31

Tak jak napisał tumpio. Aby określić koszta potrzebna jest diagnoza. Natomiast koszta będą przynajmniej 2-4 razy mniejsze niż w AS. Oni nie naprawiają takich rzeczy, wymieniają modułowo. Czyli podejrzewam że podasny koszt obejmuje wymianę płyty głównej co jest zwykłym absurdem, bo tego typu usterki w 99% są naprawialne.

Jeśli we Wrocku nie znajdziesz serwisu, to zawsze można załatwić to wysyłkowo.

#13 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 23 January 2014 - 22:30

Arvika dzięki za odpowiedź, wszystkim generalnie bardzo dziękuję.
A co sądzicie o [url=http://www.firmy.net/W8GT5,naprawa-komputera-imac-a1200-gpu-vram,R332.html]NAPRAWA KOMPUTERA IMAC A1200 - GPU-VRAM Gdańsk Gdynia i Słupsk – NETAGON electronics[/url] może to to?

#14 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 23 January 2014 - 22:38

Jak serwis wpisuje w opis :
 

Demontaż układu BGA z płyty głównej, reballing układu BGA oraz ponowny jego montaż na PCB. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia układu BGA montaż nowego układu


to unikał bym jego. Masz sporo serwisów w Krakowie (to chyba najbliżej Ciebie). Napisz do któregoś.

 


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#15 arvika

arvika
  • 1501 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 23 January 2014 - 22:40

Mam nadzieję że naprawy wykonują lepiej niż strony www, bo w zasadzie żadna ich podstrona nie działa ;)

#16 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 23 January 2014 - 22:55

najbliżej mam do Wrocławia - 100 km, do Krakowa - około 400 km. A ten opis znalazłem przekopując wątki o tym co może być mojemu iMacowi.
Generalnie jutro prześlę info do AS z Radomia by przesłał komputer do iSpotu we Wrocławiu bez naprawy. Muszę ponieść w takim przpadku koszt ekspertyzy w wysokości 90 zł i nadal zostaje:
a) z niesprawnym komputerem
B) z ekspertyzą za 90 zł która lakonicznie stwierdza, iż coś jest zepsute, ale do końca nie wiadomo co.
A propos czy oni nie powinni powiadomić dokładnie klienta za co chcą prawie 3000 zł? jest to według mnie nieszanowanie klienta - enigmatyczne nakreślenie problemu...

- - - Połączono posty - - -

i co gorsza - bo bardziej mnie dobiło - znalazłem mój model z 2011 roku z moimi bebechami za 4500 zł... nóż w kieszeni się otwiera...

#17 arvika

arvika
  • 1501 posts
  • Płeć:
  • SkądKraków

Posted 23 January 2014 - 22:56

Wydaje się oczywiste że płacą taką cenę Klient powinien mieć informację za co płaci.

#18 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6245 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 23 January 2014 - 22:58

Wydaje się oczywiste że płacą taką cenę Klient powinien mieć informację za co płaci.

"Wydaje się.... to dobre słowo" :P


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#19 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 24 January 2014 - 15:41

Wystąpiłem o o szczegółową ekspertyzę do serwisu. Wszystko załatwiam przez iSpot, bo serwis osobiście ze mną nie chce rozmawiać. Od wczoraj nie dali informacji w tej sprawie a ja czekam, komputer jest zablokowany...

#20 TomaszTQ

TomaszTQ
  • 15 posts

Posted 24 January 2014 - 17:36

Nadeszła oczekiwana ekspertyza z AS "diagnoza sprzętu wykazała uszkodzoną matrycę LCD. Sywierdzamy możliwość wykonania naprawy polegającej na wymianie całego modułu matrycy ale bez szyby frontowej" Czy na pewno trzeba wymienić całą matrycę? Jak to możliwe że uległa uszkodzeniu skoro komputer stał w jednym miejscu, nie był ruszany, nie uległ wstrząsom... po dwóch latach sprzęt do wywalenia lub zapłacenia za niego prawie 3000 zł za naprawę?




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users