Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Play gwarancja iPhona


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 sieradz628

sieradz628
  • 82 posts

Posted 16 December 2013 - 22:39

kupiłem na serwisie aukcyjnym iP 4S, super :D Pisało że jest objęty gwarancją, zakupiony 2.11.2012. Posiadam fakturę VAT jako dowód zakupu. Teraz mam pytanie ponieważ co salon, co konsultant to inna wypowiedź: 1. gwarancja jest 2 lata, mogę oddać w dowolnym salonie. 2. gwarancja jest 2 lata, muszę jechać gdzie został zakupiony bo tak działają magazyny PLAY. 3. gwarancja jest 2 lata, tlyko osoba na FV lub osoba z abonamentem może zareklamować iP. 4. gwarancja jest rok, taka polityka Appla. Wygląda to jak test, śmiech na sali co robią z klientami... . Dowiedziałem się również iż mogę też w ramach drugiego roku gwarancji reklamować iP u Regenersis, na koszt Appla. Co człowiek to inna wersja... . iP sprawny(martwi mnie tylko że ładując/ korzystając z niego potrafi być zimny jak serce teściowej a czasem "rozgrzany jak piec...";/), ale kupiłem "jako na gwarancji" by w razie co móc z niej skorzystać. Ma ktoś jaką cenną informację, czy podzieli się doświadczeniem gwarancji z PLAY?:)

#2 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 16 December 2013 - 22:46

Gwarancja na sprzęt Apple jest 12 miesięcy. 2 lata to jest ochrona z tytułu niezgodności towaru z umową, ale ponieważ nie masz faktury na siebie, to ona Ciebie nie obejmuje. Tyle na temat.

#3 Dar43

Dar43
  • 51 posts

Posted 16 December 2013 - 22:53

Faktura na firmę czy osobę prywatną ? Jeśli na osobę prywatną to 2 lata, jeśli na firmę to 1 rok. Przynajmniej tak było w Plusie jak pracowałem ;) Przynajmniej w normalnych telefonach tak jest, do których Apel oczywiście nie należy, oni mają swoje zasady. Tak mi się wydaje... Ale ogólnie jest to pop......... i prawdy się nie dowiesz. Wszystko zależy od osoby za biurkiem. A na gwarancje ma prawo oddać nawet stryjeczny brat ciotki twojej babci ;) jak ma fakture;) Możesz sam wysłać do regenersis

#4 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 16 December 2013 - 23:06

Akurat OleYek napisał wszystko w tym temacie. Gwarancja Apple trwa 12 miesięcy. Jeśli jesteś osobą fizyczną (konsumentem) i masz dowód zakupu to po tych 12 miesiącach w przypadku usterki możesz domagać się naprawy od sprzedawcy, ale musisz udowodnić, ze usterka jest wynikiem na przykład wady materiałowej i była w urządzeniu od początku ale ujawniła się dopiero teraz. To tak mniej więcej, bo temat niezgodności towaru z umową jest bardzo złożony.

#5 sieradz628

sieradz628
  • 82 posts

Posted 16 December 2013 - 23:28

jestem "osobą prywatną";) i FV również jest na osobę prywatną. Przykre... . Czyli po gwarancji bo pewnie regenersis każą płacić za wszystko :/

#6 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 16 December 2013 - 23:44

jestem "osobą prywatną";) i FV również jest na osobę prywatną. Przykre... . Czyli po gwarancji bo pewnie regenersis każą płacić za wszystko :/


Ale faktura jest na osobę trzecią a nie na Ciebie, więc Ciebie nie obejmuje ochrona z tytułu niezgodności, tylko tę osobę, która widnieje na fakturze, zresztą po roku skorzystanie z niezgodności jest praktycznie nie do wygrania, chyba, ze ktoś ma dużo czasu i pieniędzy na walkę w sądzie i ekspertyzy rzeczoznawców.

- - - Połączono posty - - -

Faktura na firmę czy osobę prywatną ? Jeśli na osobę prywatną to 2 lata, jeśli na firmę to 1 rok. Przynajmniej tak było w Plusie jak pracowałem ;) Przynajmniej w normalnych telefonach tak jest, do których Apel oczywiście nie należy, oni mają swoje zasady.


To źle świadczy o Plusie, że nie wysłał swoich pracowników na szkolenia bo mieszasz rzeczy, które są od siebie niezależne i wprowadzasz w błąd.

Tak mi się wydaje... Ale ogólnie jest to pop......... i prawdy się nie dowiesz. Wszystko zależy od osoby za biurkiem. A na gwarancje ma prawo oddać nawet stryjeczny brat ciotki twojej babci ;) jak ma fakture;) Możesz sam wysłać do regenersis


Jasnę wysłać na gwarancję po gwarancji. Też tak w Plusie uczyli?

#7 GG.

GG.
  • 41 posts

Posted 17 December 2013 - 09:37

Uzupełnię wypowiedzi, jako że przeszedłem całą procedurę. 1. Co salon toinbe zasady, musiałem się nachodzić, ale znalazłem uczynnego człowieka, który przyjął telefon, mimo że nie mam żadnych usług w playu. ( sytuacja jak u kolegi). Reszta przebiegła normalnie, diagnoza, wymiana na nowy. 2. Wysyłka w przypadku play bezpośrednio do regenersis nie ma sensu. Odsyłają z powrotem z informacją, że trzeba przez salon. Uwafg! Nie ma znaczenia czy naprawa gwarancyjna czy odpłatna. 3. Dla porządku telefony od polskich operatorów nie są przyjmowane przez autoryzowane serwisy Apple. 4. Na marginesie zwrócę uwagę na jeszcze jedną rzecz. Telefony kupowane od ludzi, którzy biorą je od operatorów są obarczone sporym ryzykiem. Najczęściej płatność za nie odbywa się w ratach. Wystarczy by taki sprzedający tych rat nie płacił aby porzegnać się z telefonem w przypadku oddania go do serwisu przez salon play.

#8 sancruz3

sancruz3
  • 2436 posts

Posted 17 December 2013 - 12:06

Uzupełnię wypowiedzi, jako że przeszedłem całą procedurę.
1. Co salon toinbe zasady, musiałem się nachodzić, ale znalazłem uczynnego człowieka, który przyjął telefon, mimo że nie mam żadnych usług w playu. ( sytuacja jak u kolegi). Reszta przebiegła normalnie, diagnoza, wymiana na nowy.
2. Wysyłka w przypadku play bezpośrednio do regenersis nie ma sensu. Odsyłają z powrotem z informacją, że trzeba przez salon. Uwafg! Nie ma znaczenia czy naprawa gwarancyjna czy odpłatna.
3. Dla porządku telefony od polskich operatorów nie są przyjmowane przez autoryzowane serwisy Apple.
4. Na marginesie zwrócę uwagę na jeszcze jedną rzecz. Telefony kupowane od ludzi, którzy biorą je od operatorów są obarczone sporym ryzykiem. Najczęściej płatność za nie odbywa się w ratach. Wystarczy by taki sprzedający tych rat nie płacił aby porzegnać się z telefonem w przypadku oddania go do serwisu przez salon play.


Zabrzmialo to tak jakby serwis samochodowy nie chcial Cie przyjac na serwis bo nie kupiles u Nich sam osobiscie samochodu tylko np odkupiles od kogospo paru m-ce...

Nie chce nikogo oczerniac publicznie ale Regeneris nie slynie z profesfonalizmu tak jak Apple zreszta ostatnimi laty...

#9 MC_

MC_
  • 6937 posts

Posted 17 December 2013 - 12:13

Tyle, że tam ludzie oddają NA GWARANCJĘ a nie z tytułu niezgodności.

#10 robgrab

robgrab
  • 1384 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 December 2013 - 20:34

Bez przesady z tymi 0 szansami na naprawę w ramach niezgodności. Ja jakieś 1,5 miesiąca temu oddawałem 4s na niezgodność towaru z umową do tmobile, telefon 21 miesięcy. Za pierwszym razem odesłali z brakie stwierdzonej usterki(usterka polegała na tym, że iphone czasem się nie uruchamiał i pomagał tylko hardreset. Więc mogli akurat tego nie zauwazyć), przy odbiorze sprawdzałem telefon przy konsultańcie do momentu aż usterka wystąpiła, konsultant ją opisał dokładnie i odesłał telefon ponownie do regenersis. Po 10 dniach odpowiedzieli, że usterka faktycznie stwierdzona i odesłali refurba.

#11 Dar43

Dar43
  • 51 posts

Posted 17 December 2013 - 21:12



To źle świadczy o Plusie, że nie wysłał swoich pracowników na szkolenia bo mieszasz rzeczy, które są od siebie niezależne i wprowadzasz w błąd.

Jasnę wysłać na gwarancję po gwarancji. Też tak w Plusie uczyli?


Chodziło o to że każdy telefon (obsługiwany przez regenersis) można wysłać samemu, przynajmniej w przypadku kilku sztuk Nokii i Sony Ericssona i Samsunga nie mieli problemu i też nie robili. I oto mi chodziło.

A odnośnie gwarancji Jak pracowałem w Plusie, to każdy telefon miał 2 lata gwarancji dla osoby prywatnej (LG, Samsung, Nokia, SE) i nie było żadnych problemów. I oddać mógł każdy w salonie na tę gwarancję. Najważniejsze że miał telefon, dokument zakupu i kartę gw.

I jeszcze jedno jakiś czas temu kupowałem żonie Lumie 800 nową z t-mobie, zadzwoniłem do serwisu Nokii w Katowicach i pytałem, żę mam do kupienia lumię od operatora T-mobile ale osoba od której kupuję zapodziałą fakture VAT (bo tylko takie daje Tmobile przynajmniej u nas ) i czy do realizacji gwarancji może być kopia umowy na telefon od operatora. Pracownik serwisu potwierdził że może być, byle znajdował się na niej nr IMEI.

#12 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 17 December 2013 - 21:38

Gwarancję może realizować każdy, tyle, że Apple, daje rok gwarancji tylko. A Regenersis chce dodatkowo fakturę zakupu, takie mają zasady i tego nie przeskoczymy.

#13 GG.

GG.
  • 41 posts

Posted 19 December 2013 - 22:48

Zabrzmialo to tak jakby serwis samochodowy nie chcial Cie przyjac na serwis bo nie kupiles u Nich sam osobiscie samochodu tylko np odkupiles od kogospo paru m-ce...


Prawda? Paranoja ale owszem, 2 miasta, 4 salony, nim znalazła się dobra dusza, która telefon przyjeła.


Nie chce nikogo oczerniac publicznie ale Regeneris nie slynie z profesfonalizmu tak jak Apple zreszta ostatnimi laty...


Do serwisu Apple nie mam nic. Korzystałem wcześniej i jestem bardzo zadowolony - wymiana iphonów 2-krotna, oczywiście nie jest tak cudownie jak w miastach gdzie jest Apple Store, ale w Krakowie było miło, szybko i profesjonalnie.
Naprawa MBP Retina po zalaniu ( na szczęście ubezpieczony) tak samo -autoryzowany partner, 3 dni i paktycznie nowy komputer ( ze starego została tylko obudowa). Największy problem Apple to oddanie serwisu beznadziejnej obsłudze z Orange, T-Mobile, Play. Tam nie ma religii, kultu produktu - tam cię mają po prostu w d**ie.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users