Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Dotacja z Urzędu Pracy a zakup sprzętu w Apple Store.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomasz1337

tomasz1337
  • 6 postów

Napisano 03 grudnia 2013 - 00:40

Otrzymałem dotację z UP na zakup m.in. macbooka, ipada i iphone'a. Korzystając z black friday zarezerwowałem, co chciałem i wybrałem opcję przelewu (czyli jeszcze nie zapłaciłem). Zastanawiam się, czy kupno w Apple Store nie spowoduje jakichś przykrości z Urzędem Pracy: płatność jest przez pośrednika - World Pay (to jeszcze można chyba przeboleć), kupno jest (chyba) od podmiotu zagranicznego, a na dodatek nie otrzymujemy papierkowego rachunku/faktury tylko elektroniczną (a wiadomo jak to polskie urzędy uwielbiają mieć wszystko na papierze i najchętniej z pieczątką). Ktoś ma jakieś doświadczenia/porady w temacie?

#2 szymonvader

szymonvader
  • 557 postów
  • SkądBędzin

Napisano 03 grudnia 2013 - 07:47

Fajne dotacje daje teraz urząd. A ja głupi za wszystko płaciłem sam...;) a tak poważnie, nie wiem czy później się z tego rozliczysz. Faktury raczej musisz mieć papierowe, ale to zależy czy Pani Urzędnik będzie miała dobry dzień.

#3 cortez79

cortez79
  • 276 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 grudnia 2013 - 07:50

Idź do resellera Apple w swoim mieście. Kupisz normalnie na fakturę i spokojnie to rozliczysz. Będziesz miał święty spokój.

#4 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 grudnia 2013 - 08:00

Musi być papierowy rachunek. Ważne jest, czy zakupiłeś przed rejestracją firmy, czy po.

- - - Połączono posty - - -

Fajne dotacje daje teraz urząd. A ja głupi za wszystko płaciłem sam...;) a tak poważnie, nie wiem czy później się z tego rozliczysz. Faktury raczej musisz mieć papierowe, ale to zależy czy Pani Urzędnik będzie miała dobry dzień.


Jak jest dobry biznesplan to czemu ma nie dać?
Moja żona również dostała bez problemu 22k, ale nie na sprzęt Apple ;-)

#5 Stanley Marsh

Stanley Marsh
  • 1 355 postów
  • SkądSouth Park, CO

Napisano 03 grudnia 2013 - 08:44

Otrzymałem dotację z UP na zakup m.in. macbooka, ipada i iphone'a. Korzystając z black friday zarezerwowałem, co chciałem i wybrałem opcję przelewu (czyli jeszcze nie zapłaciłem).
Zastanawiam się, czy kupno w Apple Store nie spowoduje jakichś przykrości z Urzędem Pracy: płatność jest przez pośrednika - World Pay (to jeszcze można chyba przeboleć), kupno jest (chyba) od podmiotu zagranicznego, a na dodatek nie otrzymujemy papierkowego rachunku/faktury tylko elektroniczną (a wiadomo jak to polskie urzędy uwielbiają mieć wszystko na papierze i najchętniej z pieczątką).

Ktoś ma jakieś doświadczenia/porady w temacie?

Możesz sobie wydrukować tą fakturę. Niestety - będzie po częściowo angielsku, częściowo po polsku. Moim zdaniem to będzie zależało od dobrej woli urzędników czy Ci ją uznają. Powinni, bez szemrania. Najwyżej- zapłać przysięgłemu za tłumaczenie. Najlepiej- poproś kogoś o przykładową fakturkę, zanieś i zapytaj czy ci coś takiego uznają- będziesz miał 100% pewność.

#6 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 03 grudnia 2013 - 08:48

Faktura nie musi być na papierze. To nie kawałek papieru świadczy o jej ważności, a dane zawartej na niej. @Stanley Marsh: dlaczego kupując w polskim sklepie dają częściowo po ang. fakturę?

#7 Stanley Marsh

Stanley Marsh
  • 1 355 postów
  • SkądSouth Park, CO

Napisano 03 grudnia 2013 - 08:58

Faktura nie musi być na papierze. To nie kawałek papieru świadczy o jej ważności, a dane zawartej na niej.

@Stanley Marsh: dlaczego kupując w polskim sklepie dają częściowo po ang. fakturę?


Nie mnie to pytaj dlaczego ? Jest tak, a nie inaczej. Ja taką dostałem. Cała po angielsku, a pod spodem adnotacje po polsku.

#8 pavi7600

pavi7600

  • 1 199 postów

Napisano 03 grudnia 2013 - 09:31

Kilka tygodni temu pytałem w Urzędzie Pracy czy uznają rachunki/faktury obcojęzyczne i Pani powiedziała mi, że tak tylko muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. Więc raczej problemu nie będzie.

#9 Stanley Marsh

Stanley Marsh
  • 1 355 postów
  • SkądSouth Park, CO

Napisano 03 grudnia 2013 - 09:41

Kilka tygodni temu pytałem w Urzędzie Pracy czy uznają rachunki/faktury obcojęzyczne i Pani powiedziała mi, że tak tylko muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. Więc raczej problemu nie będzie.


Na miejscu zainteresowanego wybrał bym się do jego Urzędu Pracy z tym pytaniem i zapytał pana/panią, która będzie rozliczała mu dotację. Będzie miał stuprocentową pewność.

#10 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 03 grudnia 2013 - 09:44

Sama odpowiedź nic nie da jak nie będziesz miał tego na papierze. Inaczej zawsze mogą się wyprzeć. Ja żadnych faktur z UE nie tłumaczę. Tłumacz więcej kosztował będzie niż kwota faktury...

#11 tomasz1337

tomasz1337
  • 6 postów

Napisano 03 grudnia 2013 - 10:46

Właśnie dzwoniłem na infolinię i może się to komuś przydać: dowiedziałem się, że jeśli się ładnie ich poprosi, to sami tłumaczą i wysyłają całą fakturę po polsku.

#12 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 03 grudnia 2013 - 11:36

A powinieneś zadzwonić do UPu :)
Z tego co wiem to nie ma problemów, faktura jest faktura, jak masz nip z PL-ką to możesz taki rachunek bez problemu księgować, rozliczać, amortyzować itd. Więc pani w UP nie powinna mieć to tego najmniejszych obiekcji.
No i zasadnicze pytanie czy dostałeś nip z PL?

#13 tomasz1337

tomasz1337
  • 6 postów

Napisano 03 grudnia 2013 - 12:10

Jeszcze nie założyłem działalności, zacząłem od zakupów:)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych