Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Naprawa gwarancyjna a kod blokady i "find my iPhone"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 wujek_zed

wujek_zed
  • 391 postów

Napisano 28 listopada 2013 - 11:55

Cześć, właśnie trafiła mi się dziwna sytuacja, oddałem tydzień temu iPhona 5 do T-mobile na naprawę gwarancyjną (niedziałający przycisk sleep) i dziś dostałem dziś 2 dziwne telefony rzekomo z T-mobile. W 1 poproszono mnie o wyłączenie "Find my iPhone" przez iCloud na tym iphonie - trochę mnie to zdziwiło, jeszcze tego nie zrobiłem, w 2 telefonie poproszono mnie o kod blokady! to już jakaś przesada. Czy trafiło się komuś podobne życzenie ze strony serwisu?

#2 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopada 2013 - 12:01

Cześć,

właśnie trafiła mi się dziwna sytuacja, oddałem tydzień temu iPhona 5 do T-mobile na naprawę gwarancyjną (niedziałający przycisk sleep) i dziś dostałem dziś 2 dziwne telefony rzekomo z T-mobile.

W 1 poproszono mnie o wyłączenie "Find my iPhone" przez iCloud na tym iphonie - trochę mnie to zdziwiło, jeszcze tego nie zrobiłem, w 2 telefonie poproszono mnie o kod blokady! to już jakaś przesada. Czy trafiło się komuś podobne życzenie ze strony serwisu?


FMI musisz wyłączyć, bo inaczej nie wymienią Ci telefonu, natomiast nie mniej dziwne jest, że oddałeś do serwisu telefon ze wszystkimi swoimi danymi, tym bardziej, że ten telefon do Ciebie nie wróci. To jest dopiero bardziej dziwne i nieodpowiedzialne, niż pytanie o kod dostępu.

#3 wujek_zed

wujek_zed
  • 391 postów

Napisano 28 listopada 2013 - 12:09

FMI musisz wyłączyć, bo inaczej nie wymienią Ci telefonu, natomiast nie mniej dziwne jest, że oddałeś do serwisu telefon ze wszystkimi swoimi danymi, tym bardziej, że ten telefon do Ciebie nie wróci. To jest dopiero bardziej dziwne i nieodpowiedzialne, niż pytanie o kod dostępu.


Serio uważasz, że pytanie o kod dostępu jest spoko? Nikt i w T-moblie nie mówił, że telefon będzie wymieniany, jak i nie prosił o wymazanie danych. To oni są od tego by podążać za procedurami a nie ja mam wiedzieć, że akurat w firmie Apple telefon trzeba oddać w stanie gołym.

Jak byś oddawał Macbooka też byś wszystko wymazywał?

#4 szkodnikPL

szkodnikPL
  • 747 postów
  • SkądBiała Podlaska

Napisano 28 listopada 2013 - 12:20

Masz to zapisane w gwarancji. I tak, jakbym oddawał MacBooka to też bym wymazał. Nie rozumiem jak można oddawać prywatny sprzęt z danymi na gwarancję. Szanuję swoje dane i przed oddaniem robi się kopię zapasową by ją przywrócić. Nie chcę się zastanawiać czy jakiś serwisant przegląda moje dane.

#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopada 2013 - 12:22

Serio uważasz, że pytanie o kod dostępu jest spoko?


Oczywiście, jeżeli serwis musi się dostać do ustawień czy systemu, żeby zdiagnozować problem, to jak najbardziej jest pytanie zasadne.

Nikt i w T-moblie nie mówił, że telefon będzie wymieniany, jak i nie prosił o wymazanie danych. To oni są od tego by podążać za procedurami a nie ja mam wiedzieć, że akurat w firmie Apple telefon trzeba oddać w stanie gołym.


Bo to w Twoim interesie leży aby nie dawać nikomu swoich prywatnych danych a nie ich.

Jak byś oddawał Macbooka też byś wszystko wymazywał?


Oczywiście, w życiu nie dam nikomu dostępu do moich haseł, danych poczty czy zdjęć, które są na komputerze, przecież to proszenie się o problemy, nie wiesz kto będzie w tym grzebał i kto to wykorzysta, żeby się włamać na Twoje konto bankowe czy inne wrażliwe serwisy. Trzeba być pozbawionym wyobraźni, żeby dawać świadomie komukolwiek swoje prywatne dane.

#6 wujek_zed

wujek_zed
  • 391 postów

Napisano 28 listopada 2013 - 12:39

Ja ostatnio do naprawy gwarancyjnej oddawałem Macbooka gdzieś w 2008 roku i jedyne co miałem to hasło do systemu. Nie było wtedy Timemachine i nie miałem i tak gdzie robić backupu, nikt w serwisie nie pytał o hasło, komputer był naprawiony. Przeczytałem, teraz warunki gwarancji dla iPhona i faktycznie jest info o potrzebie oddania wymazanego iphona. Szkoda, że nikt tego nie weryfikuje przy oddawaniu sprzętu. Zapewne teraz odrzucą mi tą naprawę

#7 Driff

Driff
  • 423 postów

Napisano 28 listopada 2013 - 16:22

Spróbuj zdalnie wymazać tego iPhona, po czym wyłącz fmi i po problemie.

#8 zbiryn

zbiryn
  • 96 postów
  • SkądThe Grid

Napisano 28 listopada 2013 - 16:28


Oczywiście, w życiu nie dam nikomu dostępu do moich haseł, danych poczty czy zdjęć, które są na komputerze, przecież to proszenie się o problemy, nie wiesz kto będzie w tym grzebał i kto to wykorzysta, żeby się włamać na Twoje konto bankowe czy inne wrażliwe serwisy. Trzeba być pozbawionym wyobraźni, żeby dawać świadomie komukolwiek swoje prywatne dane.


Gorzej jeśli laptop padnie tak, że nie będzie się w stanie go uruchomić. Wtedy nie ma jak wymazać wszystkiego.

#9 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 listopada 2013 - 18:00

Gorzej jeśli laptop padnie tak, że nie będzie się w stanie go uruchomić. Wtedy nie ma jak wymazać wszystkiego.


Wtedy to co innego, poza tym w większości laptopów można wyjąć dysk, a tam gdzie się go wyjąć nie da wystarczy używać szyfrowania i dane są bezpieczne.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych