Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook PRO - skrzypiący gładzik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fiema

Fiema
  • 47 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 listopada 2013 - 02:19

Witam forumowiczów,

Od około 2 tygodni mój gładzik skrzypi. Czasami ten dziwny, irytujący dźwięk słychać , gdy obie dłonie mam położone obok gładzika i piszę na klawiaturze - dźwięk słychać co któreś tapninięcie w klawisz lub mocniejsze dociśnięcie dłoni na komputerze.

Pytanie, czy takie rzeczy można reklamować u producenta ? Ew. bezpośrednio u Saturna ( mam wydłużoną gwarancję - tą najlepszą z możliwych - do 4 lat ).

Jeszcze jedno pytanie w ramach okazji: literki "a" , "s", "z" zaczynają mi się ścierać. Najprawdopodobniej to wina moich szorstkich paluchów. To raczej nie podlega żadnej gwarancji?

#2 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 05 listopada 2013 - 08:35

Może to nie gładzik, tylko śrubki z dołu obudowy się lekko poluzowały, ale skoro masz gwarację, to chyba lepiej, żeby Ci dokręcili w serwisie...

#3 Fiema

Fiema
  • 47 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 listopada 2013 - 11:45

Śrubki ostatnio dokręcałem, czasami lubią się poluzować. Ten dźwięk przypomina bardziej jakieś sprężynki. Co do oddawania komputera na gwarancję - przed oddaniem przywrócić go do fabrycznej konfiguracji, tzn. włożenie z powrotem HDD na swoje miejsce i CD oraz 4 gb RAM, które fabrycznie były na początku ? I czy oddawać go do Apple na gwarancję skoro jeszcze jest ważna, czy do Saturna ??

#4 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 05 listopada 2013 - 13:26

Co do gwarancji - nie wiem, ale podejrzewam, że gwarancję dostałeś od saturna, także raczej tam.

#5 Szara Reneta

Szara Reneta
  • 15 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 05 listopada 2013 - 16:44

Z góry przepraszam za wypowiedź, ale nie mogę się oprzeć. Na problem ze skrzypiącym gładzikiem nasuwa mi się jedna odpowiedź, naoliwić. Wytarte literki na klawiaturze, reklamować czy nie? Ludzie na litość, ja rozumiem, że to problem dla użytkownika, ale to forum chyba nie taką ma ideę. Może ja nie z tej bajki i do tej pory uważałam, że to forum jest po to by udzielać konkretnych porad na konkretne problemy, a nie odpowiadać na pytanie "Być, czy nie być".

#6 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 05 listopada 2013 - 17:59

No przecież po to też jest to forum, a co chwila zakładane tematy "jaki wybrać" są tego przepięknym przykładem ;)

#7 Fiema

Fiema
  • 47 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 listopada 2013 - 20:07

Z góry przepraszam za wypowiedź, ale nie mogę się oprzeć. Na problem ze skrzypiącym gładzikiem nasuwa mi się jedna odpowiedź, naoliwić. Wytarte literki na klawiaturze, reklamować czy nie? Ludzie na litość, ja rozumiem, że to problem dla użytkownika, ale to forum chyba nie taką ma ideę. Może ja nie z tej bajki i do tej pory uważałam, że to forum jest po to by udzielać konkretnych porad na konkretne problemy, a nie odpowiadać na pytanie "Być, czy nie być".


Wydaje mi się, iż moje pytania są jak najbardziej na miejscu. Nie kupiłem laptopa za 1,200 zł lecz za bardzo dużą sumę pieniędzy za którą mógł bym jeździć o niebo lepszym samochodem. Jeżeli w tak drogim sprzęcie po niecałym roku zaczyna coś skrzypieć, myślę że warto zapytać otoczenia czy takie rzeczy przechodzą reklamację, czy zostają odrzucone.

Dla czego sam się nie upewnię i nie zaniosę macbooka na gwarancję?
Otóż moim jedynym źródłem dochodu jest właśnie mój komputer, więc wole się upewnić czy jest sens kombinować z gwarancją.

#8 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 05 listopada 2013 - 20:27

1. Reklamujesz tam gdzie Kupiłeś - koniecznie w konfiguracji jaką nabyłeś. 2. Piszesz że coś zmieniałeś - więc poczytaj najpierw warunki gwarancji. Być może już ja straciłeś ze względu na "nieuprawnioną ingerencję", ale próbuj. 3. Ścierające się klawisze - dla mnie paranoja i dowód tandety. Powód do reklamacji ze względu na "istotną wadę związaną z prawidłowym użytkowaniem sprzętu" (w każdym razie "coś w ten deseń"). Mam starą applowską klawiaturę - klawisze "błyszczą" już od intensywnego używania a literki (i inne symbole na każdym z klawiszy) jak nowe. P.S. Oliwienie gładzika :shock: - pozostawię bez komentarza.

#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 listopada 2013 - 20:55

Fiema w twoim macbooku ( o ile to ten ze stopki) nie ma co skrzypieć w gładziku. Konstrukcja tego nie przewiduje :D. Macbook z 2012 ze startymi klawiszami? Co to podróbkę kupiłeś ? Te klawiatury nie ścierają się latami! To nie Asus!

Reklamuj i to jak najszybciej.

P.S.
 

(...)P.S. Oliwienie gładzika :shock: - pozostawię bez komentarza.


Przecież to sarkazm... nie wymaga komentarza.

 


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 Leonard

Leonard
  • 1 193 postów

Napisano 05 listopada 2013 - 20:59

Klawisze klawiatury nie mają za zadanie nic innego jak wytrzymywać eksploatację podczas pisania, więc jeżeli starły się od pisania to reklamuj bez wahania ;) Z tym gładzikiem to trudno powiedzieć jak się tego nie słyszy, ale możliwe że to obudowa wydaje dźwięki pod wpływem nacisku a nie sam gładzik (zwłaszcza że MB był rozkręcany). Pozdrawiam, L.

#11 Fiema

Fiema
  • 47 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 listopada 2013 - 21:07

Dołączona grafika

Tak wyglądają klawisze w moim macbooku :/
W takim razie będę to reklamować.

Dalej tylko pozostaje kwestia czy reklamować faktycznie na podstawie wykupionego ubezpieczenia Saturna, czy prosto do Apple.
Znajdę warunki ubezpieczenia Saturna i doczytam jak to wygląda.

#12 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 05 listopada 2013 - 21:28

Już sobie poczytałem tu: http://www.saturn.pl...edia/ogolne.pdf Lepiej idź odrazu do Apple i nie dawaj w przyszłości wciskać sobie przy jakichkolwiek zakupach tego typu żadnych ubezpieczeń dodatkowych - to zwykłe naciąganie klienta na kasę •• Gwarancja rozszerzona - poradnik - gwarancja rozszerzona porady - dodatkowa gwarancja

#13 Fiema

Fiema
  • 47 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 listopada 2013 - 23:12

A jak wygląda reklamacja sprzętu poprzez Apple? Wystarczy wizyta w najbliższym ispocie, czy wszystko załatwiać przez autoryzowany serwis? W krakowie znalazłem dwa: 1. IMAD SW.FILIPA 13/5 31-150 KRAKÓW 2. CENTRUM SERWISOWE MIK S. KACA I A. BITSCHANA 4 31-410 KRAKÓW

#14 Fiema

Fiema
  • 47 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 listopada 2013 - 15:49

Na pytanie serwisu IMAD w Krakowie, czy klawisze podlegają pod gwarancję dostałem taką odpowiedź:

Niestety nie, jest to uszkodzenie kosmetyczne powstałe w miarę użytkowania komputera.



#15 Fiema

Fiema
  • 47 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 sierpnia 2014 - 00:16

Panowie, mineło trochę czasu od mojego wpisu o startych przyciskach. Suma sumarum nie oddalem maczka nigdzie. Krakowski iMAD ( autoryzowany serwis ) napisal ze to nie podlega gwarancji dlatego dalem sobie spokoj. Kalwisze na ten moment sa prawie przezroczyste. Paranoja. Gwarancja appla juz wygasla. Zostaly mi jakies 3 lata gwarancji saturna, ale cos czuje ze oddawanie tam kompa to strata czasu. Chyba ze sie myle? Co robic? Kupisz klawiature i na wlasna reke dokonac wymiany czy jednak reklamowac na sile w saturnie?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych