Mac zawiesza się
#1
Napisano 05 października 2013 - 12:18
#2
Napisano 05 października 2013 - 12:22
A może coś bliżej? Jaki to mac? Jakie wyposażenie?
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#3
Napisano 05 października 2013 - 12:26
#4
Napisano 05 października 2013 - 13:03
#5
Napisano 05 października 2013 - 13:07
#6
Napisano 05 października 2013 - 13:15
A próbowałaś updatować do Mountain Lion ?
Mam identycznego Imacka i mi strasznie zwalniało przez za mało pamięci, teraz mam 16 GB i jest na pewno lepiej.
Nie namawiaj kolego do updatu, bo sam piszesz, że ma za mało ramu.
Od Liona 8GB ram i SSD to podstawa.
Betty638 zacznij od naprawy uprawnień.
#7
Napisano 05 października 2013 - 13:24
Pamięć:
wolna 1,85 GB
układowa 495,2 MB
aktywna 1009,1 MB
nieaktywna 692,5 MB
wykorzystana 2,15 GB
użycie dysku wykorzystane miejsce 84,48 GB
wolne miejsce 915,38GB
- - - Połączono posty - - -
W narzędziach dyskowych naprawiałam uprawnienia , bo wyświetlał się komunikat:
"Niewłaściwa liczba wolnych bloków woluminu." i
"Ten dysk wymaga naprawy. Uruchom komputer z innego dysku (np. z płyty instalacyjnej Mac OS X) i napraw ten dysk za pomocą Narzędzia dyskowe"
Uruchomiłam komputer z płyty instalacyjnej i naprawiłam dysk zgodnie z zaleceniem.Wyświetlił się komunikat ,że błąd został naprawiony ,ale ale poprawy nie ma żadnej.
#8
Napisano 05 października 2013 - 18:19
Pobierz w tym celu program diagnostyczny - na przykład SMART Utility Volitans Software- Makers of SMART Utility for the Mac (Jest wprawdzie płatny, ale przez jakiś czas działa). Wynik zamieść na forum. To forum czyta kilku kompetentnych serwisantów, którzy na tej podstawie wydadzą opinię o Twoim dysku.
#9
Napisano 07 października 2013 - 10:49
#10
Napisano 07 października 2013 - 10:55
Niech się wypowie Arvika ale w/g mnie masz problem z dyskiem (parametr 197)
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#11
Napisano 07 października 2013 - 11:32
#12
Napisano 07 października 2013 - 11:41
Dysk jest fizycznie uszkodzony, ma badsectory, trzeba go wymienić (nie da się tego naprawić), awaria prawdopodobnie będzie się pogłębiać.
A jaka może być przyczyna takiego uszkodzenia?
Na pewno nie upadł ani nie był uderzony,czy moje działania na nim mogły spowodować awarię?
#13
Napisano 07 października 2013 - 11:52
#14
Napisano 07 października 2013 - 12:14
#15
Napisano 07 października 2013 - 12:23
@up
To jest iMac.
Na szczescie koszt takiego dysku nie jest przerazajacy, okolo 260zl za nowy egzemplarz. Pozostaje jeszcze wymiana.
Tak wymiana i najpierw znalezienie fachowca ,który to zrobi ,a na mojej wsi (czyt.Piotrków Tryb)nie będzie to łatwe zadanie.
Bardzo wszystkim dzękuję za pomoc.
#16
Napisano 24 października 2013 - 12:37
#17
Napisano 04 listopada 2013 - 13:48
#18
Napisano 04 listopada 2013 - 17:00
Apple — Wsparcie — Program wymiany dysków twardych firmy Seagate o pojemności 1 TB dla komputerów iMac
#19
Napisano 04 listopada 2013 - 17:12
#20
Napisano 04 listopada 2013 - 18:45
#21
Napisano 04 listopada 2013 - 19:17
#22
Napisano 06 listopada 2013 - 17:08
#24
Napisano 06 listopada 2013 - 18:32
Naprawdę nikt nie wie czy dysk WD 1001FALS-40Y6A0 1TB miał podłączony sensor temperatury w imacu z serii W80221VYDB ?
W twojej płycie muszą być podane dane temperatury dysku. Da się to odpowiednio obejść (potrzebne dane są w dokumentacji), więc powinnaś poprosić wykonawcę o "zakończenie" prawidłowo tematu.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych