Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

"Aktywacja nie powiodła się" czyli Problem z IMessage i FaceTime w iOS7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Reno

Reno
  • 59 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 25 września 2013 - 04:07

Witam. Sprawa dotyczy problemów z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości w IPhone 4s. Co prawda znalazłem już podobny temat na forum: iphone-facetime-i-imessage-problem-z-aktywacja-w-play-ciag-dalszy.html, ale sprawa dotyczy poprzedniej wersji systemu, a rozwiązań tam zastosowanych nie da się wprowadzić w iOS 7 - choć próbowałem już na wszystkie sposoby.


PROBLEM: Nowy Iphone 4s, prosto z AppleStore. Włożyłem kartę Play , przeszedłem cały proces aktywacji telefonu i wszystko wydawało się ok dopóki nie znalazłem się poza zasięgiem Wi-Fi i chciałem odpisać na sms . Każda taka próba kończy się negatywnym wynikiem. W FaceTime i IMessage pojawia się komunikat "trwa aktywacja". Po kilku godzinach komunikat zamienia się na "Aktywacja nie powiodła się". Próbuję ponownie i tak w kółko. Weryfikuje wszystkie informacje na AppleID i wydają się poprawnie ( nie wiem tylko czy numer telefonu tam wprowadzony ma jakieś znaczenie przy tej aktywacji. Chodzi mi o poprawność wpisywania w okienkach: "kod państwa" "kierunkowy" itp, ale o tym za chwilę)

DZIAŁANIE: Zadzwoniłem do operatora. Kobieta kompletnie niezorientowana w temacie. Twierdziła, że należy ręcznie wprowadzać ustawienia sieci komórkowych, ale w końcu wytłumaczyłem jej, że czyta niewłaściwą instrukcję dotyczącą poprzedniej wersji systemu. Na koniec wykonałem standardowe procedury polegające na zerowaniu ustawień sieciowych, ponowne ułożenie na tacce karty Sim. Niestety bez żadnego efektu. Oczywiście nie mam żadnych blokad na koncie. Twierdzą, że skoro ma telefon z ApppleStore to tam powinienem szukać rozwiązania.

Następnie dzwonię do techników z AppleStore. Masakra! - Czyta całą instrukcje, która jest na stronie internetowej. W końcu przebiłem się przez jego monolog i tłumaczę, że mam tę instrukcję przed oczyma i wszystkie działania wykonałem, choć dotyczy ona poprzedniej wersji systemu. 20 minut rozmowy nic nie wniosło.

Niestety w opcjach FaceTime i IMessage w iOS 7 nic za bardzo nie da się skonfigurować poza przesuwaniem przełączników.

Najzabawniejsze jest to, że tego samego dnia aktywowałem też nowego IPhone'a mojej żony w Play i u niej problemów z SMSami nie ma. Porównałem wszystkie dane wprowadzone u niej i u mnie na telefonie, ale nic nadzwyczajnego nie odkryłem poza sposobem wprowadzenia jej numeru telefonu w formularzu Apple ID. W tym przypadku w telefonie do kontaktu w ciągu dnia, w kolumnie kod państwa jest "1" w kierunkowym "502" , a dalej pozostała cześć numeru. U mnie jest "0048", kierunkowy pozostaje pusty, reszta "509xxxxx". Myślicie, że ta poprawność ma znaczenie? Czy przy numerze telefonu, podobnie jak przy mailu - powinien być komunikat o poprawnej weryfikacji? Piszę właśnie o poprawności tego numeru, gdyż w opcjach IMessage drugiego IPhone'a "wyszarzony" jest numer telefonu. W moich opcjach IMessage tego numeru brak.

Macie jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?

Pozdrawiam

#2 ZlyPL

ZlyPL
  • 229 postów

Napisano 25 września 2013 - 04:22

Masz oryginalny numer z Play czy jakiś przeniesiony z innej sieci, w moim przypadku numer miałem przeniesiony z Polsatu prefix 699 ... ... walczyłem z tym 6 miesięcy nic nie dało w Play nie ma z kim rozmawiać w apple również Tu Problem z Play na kartę - iPhone FaceTime i iMessage cały wątek z problemem, odpowiedzi z Play zakończenia zgłoszeń to parodia. Skończyło się na tym, iż zmieniłem numer w Play na złoty i bez zmiany karty sim bez problemu usługi się aktywowały od strzału. Oczywiście napisałem do Play zwrócili mi kasę za zmianę numeru, gdzieś się dowiedziałem, iż prawdopodobną przyczyną był mój prefix 699 który nie był rozgłaszany przez Play wśród operatorów, sms-y z aktywacją szły bez problemu do UK natomiast system w UK nie mając informacji jaka to sieć nie odsyłał conf. do mnie gdyż nie znał przynależności prefixu.

#3 Dares

Dares
  • 407 postów
  • SkądKatowice

Napisano 25 września 2013 - 04:24

Ja mam ten sam problem z i imessage już od paru dni jak przeszedłem na IOS 7.

#4 pendolino

pendolino
  • 373 postów

Napisano 25 września 2013 - 04:28

Autorze watku - sprobuj jeszcze wymienic karte SIM w Play. Temat bezplatny, a moze pomoc.

#5 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 25 września 2013 - 05:41

Witam, u mnie (5 Play)po zmianie oprogramowania na 7ke, nie dawało sie uaktywnić usług iMessage i FaceTime (aktywacja nie powiodła się).....zwykłe wyłączenie i właczenie telefonu i jeszcze raz aktywacja dało oczekiwany rezultat. U żony (5 Play) było podobnie tylko w tym przypadku wyłączenie nie pomogło tylko (home+power 15 sek, do zniknęcia...jabłka), i jeszcze raz próba aktywacji. Powodzenia....

#6 Reno

Reno
  • 59 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 25 września 2013 - 05:43

Masz oryginalny numer z Play czy jakiś przeniesiony z innej sieci, w moim przypadku numer miałem przeniesiony z Polsatu prefix 699 ... ... walczyłem z tym 6 miesięcy nic nie dało w Play nie ma z kim rozmawiać w apple również Tu Problem z Play na kartę - iPhone FaceTime i iMessage cały wątek z problemem, odpowiedzi z Play zakończenia zgłoszeń to parodia. Skończyło się na tym, iż zmieniłem numer w Play na złoty i bez zmiany karty sim bez problemu usługi się aktywowały od strzału. Oczywiście napisałem do Play zwrócili mi kasę za zmianę numeru, gdzieś się dowiedziałem, iż prawdopodobną przyczyną był mój prefix 699 który nie był rozgłaszany przez Play wśród operatorów, sms-y z aktywacją szły bez problemu do UK natomiast system w UK nie mając informacji jaka to sieć nie odsyłał conf. do mnie gdyż nie znał przynależności prefixu.


Numer przeniesiony z Orange. Otrzymałem SMSa z Play, że rozwiązali problem. Niestety jak...grochem o ścianę. Tłumaczyłem, że to iOS7, a nie iOS6.

Oto ich odpowiedz. Oczywiście problem wciąż nierozwiązany.

"Szanowny Panie,

odnosząc się do przesłanej korespondencji, informuję, że na Pana koncie nie odnotowałem blokad, ani przeszkód uniemożliwiających poprawne wysłanie wiadomości, a problem może być spowodowany nieodpowiednim numerem centrum wiadomości (SMSC) znajdującym się w ustawieniach telefon.

W związku z powyższym proszę o sprawdzenie, czy w ustawieniach wiadomości ma Pan wpisany następujący numer naszego centrum SMS: +48790998250.

Nadmieniam, że w Pana telefonie zmiana tego numeru powinna być również możliwa poprzez wpisanie krótkiego kodu na klawiaturze telefonu: *5005*7672*+48790998250#*.

Gdyby dalej nie mógł Pan wysłać wiadomości proszę o sprawdzenie poprawności działania karty SIM na innym urządzeniu, gdyż żadna wiadomość nie trafia do naszej sieci.

Proszę o ocenę mojej pracy poprzez wysłanie bezpłatnego SMS –a z cyfrą: 6 – doskonała, 5 – bardzo dobra, 4 – dobra, 3 – przeciętna, 2 – słaba, 9 – trudno powiedzieć.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (Play. Najszybciej rozwijająca się sieć w Polsce). Jesteśmy także do Pana dyspozycji pod numerem 790 500 500 z telefonu innego operatora lub stacjonarnego lub *500 z telefonu Play.

Autorze watku - sprobuj jeszcze wymienic karte SIM w Play. Temat bezplatny, a moze pomoc.


Słyszałem, że to może pomóc. Oby...

Pozdrawiam

#7 ZlyPL

ZlyPL
  • 229 postów

Napisano 25 września 2013 - 05:58

Spróbuj wymienić sim u mnie 4 wymiany nano sim nie pomogły. W linku do topiku z forum Play umieszczałem zrzuty ekranu jak to wygląda przy braku aktywacji iM i FT co więcej próbowałem na innym iphonie odpalić wówczas z tym moim byłym nr 699 ... ... i też sie nie aktywowały. Może podsuń technikom w Play ten temat z brakiem rozgłaszania w Play twojego prefixu z Orange, sprawdź też na Play24 czy wychodzą przy próbach aktywacji przedmiotowych usług sms-y na ten nr do UK 447786205094

#8 Reno

Reno
  • 59 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 25 września 2013 - 16:49

Panowie, problem rozwiązany! W salonie Play dostałem duplikat karty. Odpaliłem IPhone'a i aktywacja IMessage oraz FaceTime zakończyła się sukcesem w ciągu dwóch minut. Każdemu, kto ma podobny problem polecam wizytę w salonie. Duplikat wydają od razu, a dezaktywacja dotychczasowej karty dokonuje się w 15 minut. Przy okazji dowiedziałem się, że w Play wiedzą o problemach niektórych swoich kart i nie ukrywają, że wina leży po ich stronie. Przy okazji... ZlyPL - mam wrażenie, że jednak z Twoich styczniowych wątków na forum Play ktoś wyciągnął wnioski i chwała Ci za to :) Nawet w niewielkim Chrzanowie Pani w salonie zna temat właśnie z forum :) BTW. Jestem pod wrażeniem zaangażowania techników z Apple Store. Po zgłoszeniu im wczoraj problemu. Dziś dwa razy do mnie dzwonili z nowymi pomysłami na rozwiązanie całej sytuacji.

#9 ridee

ridee
  • 160 postów

Napisano 26 września 2013 - 15:44

No ja mam niestety ten sam problem w swojej piątce - po aktualizacji do iOS7 nie działa mi ani imessage ani facetime w t-mobile

#10 ZlyPL

ZlyPL
  • 229 postów

Napisano 26 września 2013 - 15:48

A co ja nerwów zjadłem walcząc z nimi ehhh nie ważne.

#11 naimad

naimad
  • 22 postów
  • SkądUK

Napisano 26 września 2013 - 23:08

Mam ten sam problem. Na starym systemie wszystko śmigało aż miło. Po przejściu na iOS 7 wyskakuje mi -błąd sieci. Sprawdź sieć i spróbuj jeszcze raz. o2-UK Może jeszcze jakieś podpowiedzi?

#12 Reno

Reno
  • 59 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 27 września 2013 - 07:48

Idź od razu do salonu po duplikat karty. Wrzuć duplikat i powinno pomóc, a jak nie to dodatkowo reset ustawień sieciowych :)

#13 Yarson

Yarson
  • 1 postów

Napisano 29 września 2013 - 21:09

Witam. U mnie po aktualizacji IPhone'a 5 do IOS7 było to samo. Pomógł reset ustawień sieciowych. Telefon w sieci PLAY.

#14 apoq

apoq
  • 2 postów

Napisano 12 października 2013 - 09:26

Witam, Podpinam pytanie, bo również nie znalazłem nic co by mi odpowiadało w szukajce, choć problem z nieco innej beczki. Otóż, mam IP5 i iPada2 "sparowane" ze sobą (strumień zdjęć, poczta itp. są synchronizowane prawidłowo). Żona posiada IP4 i również iPada2, ale przy wysyłaniu wiadomości za pomocą iMessage pojawiają się problemy. Kiedy ja wysyłam do niej sms ona go nie odczytuje w telefonie tylko przychodzi na iPada. Dodatkowo nie synchronizują się zdjęcia pomiędzy jej urządzeniami. Wydaje mi się, że zrobiłem wszystko jak u siebie, ale mimo to jest problem. Oba telefony w Orange - iPady tylko WiFi. Dodam jeszcze, że wszystkie urządzenia iOS7




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych