
"Aktywacja nie powiodła się" czyli Problem z IMessage i FaceTime w iOS7
#1
Napisano 25 września 2013 - 04:07
PROBLEM: Nowy Iphone 4s, prosto z AppleStore. Włożyłem kartę Play , przeszedłem cały proces aktywacji telefonu i wszystko wydawało się ok dopóki nie znalazłem się poza zasięgiem Wi-Fi i chciałem odpisać na sms . Każda taka próba kończy się negatywnym wynikiem. W FaceTime i IMessage pojawia się komunikat "trwa aktywacja". Po kilku godzinach komunikat zamienia się na "Aktywacja nie powiodła się". Próbuję ponownie i tak w kółko. Weryfikuje wszystkie informacje na AppleID i wydają się poprawnie ( nie wiem tylko czy numer telefonu tam wprowadzony ma jakieś znaczenie przy tej aktywacji. Chodzi mi o poprawność wpisywania w okienkach: "kod państwa" "kierunkowy" itp, ale o tym za chwilę)
DZIAŁANIE: Zadzwoniłem do operatora. Kobieta kompletnie niezorientowana w temacie. Twierdziła, że należy ręcznie wprowadzać ustawienia sieci komórkowych, ale w końcu wytłumaczyłem jej, że czyta niewłaściwą instrukcję dotyczącą poprzedniej wersji systemu. Na koniec wykonałem standardowe procedury polegające na zerowaniu ustawień sieciowych, ponowne ułożenie na tacce karty Sim. Niestety bez żadnego efektu. Oczywiście nie mam żadnych blokad na koncie. Twierdzą, że skoro ma telefon z ApppleStore to tam powinienem szukać rozwiązania.
Następnie dzwonię do techników z AppleStore. Masakra! - Czyta całą instrukcje, która jest na stronie internetowej. W końcu przebiłem się przez jego monolog i tłumaczę, że mam tę instrukcję przed oczyma i wszystkie działania wykonałem, choć dotyczy ona poprzedniej wersji systemu. 20 minut rozmowy nic nie wniosło.
Niestety w opcjach FaceTime i IMessage w iOS 7 nic za bardzo nie da się skonfigurować poza przesuwaniem przełączników.
Najzabawniejsze jest to, że tego samego dnia aktywowałem też nowego IPhone'a mojej żony w Play i u niej problemów z SMSami nie ma. Porównałem wszystkie dane wprowadzone u niej i u mnie na telefonie, ale nic nadzwyczajnego nie odkryłem poza sposobem wprowadzenia jej numeru telefonu w formularzu Apple ID. W tym przypadku w telefonie do kontaktu w ciągu dnia, w kolumnie kod państwa jest "1" w kierunkowym "502" , a dalej pozostała cześć numeru. U mnie jest "0048", kierunkowy pozostaje pusty, reszta "509xxxxx". Myślicie, że ta poprawność ma znaczenie? Czy przy numerze telefonu, podobnie jak przy mailu - powinien być komunikat o poprawnej weryfikacji? Piszę właśnie o poprawności tego numeru, gdyż w opcjach IMessage drugiego IPhone'a "wyszarzony" jest numer telefonu. W moich opcjach IMessage tego numeru brak.
Macie jakieś pomysły na rozwiązanie problemu?
Pozdrawiam
#2
Napisano 25 września 2013 - 04:22
#3
Napisano 25 września 2013 - 04:24
#4
Napisano 25 września 2013 - 04:28
#5
Napisano 25 września 2013 - 05:41
#6
Napisano 25 września 2013 - 05:43
Masz oryginalny numer z Play czy jakiś przeniesiony z innej sieci, w moim przypadku numer miałem przeniesiony z Polsatu prefix 699 ... ... walczyłem z tym 6 miesięcy nic nie dało w Play nie ma z kim rozmawiać w apple również Tu Problem z Play na kartę - iPhone FaceTime i iMessage cały wątek z problemem, odpowiedzi z Play zakończenia zgłoszeń to parodia. Skończyło się na tym, iż zmieniłem numer w Play na złoty i bez zmiany karty sim bez problemu usługi się aktywowały od strzału. Oczywiście napisałem do Play zwrócili mi kasę za zmianę numeru, gdzieś się dowiedziałem, iż prawdopodobną przyczyną był mój prefix 699 który nie był rozgłaszany przez Play wśród operatorów, sms-y z aktywacją szły bez problemu do UK natomiast system w UK nie mając informacji jaka to sieć nie odsyłał conf. do mnie gdyż nie znał przynależności prefixu.
Numer przeniesiony z Orange. Otrzymałem SMSa z Play, że rozwiązali problem. Niestety jak...grochem o ścianę. Tłumaczyłem, że to iOS7, a nie iOS6.
Oto ich odpowiedz. Oczywiście problem wciąż nierozwiązany.
"Szanowny Panie,
odnosząc się do przesłanej korespondencji, informuję, że na Pana koncie nie odnotowałem blokad, ani przeszkód uniemożliwiających poprawne wysłanie wiadomości, a problem może być spowodowany nieodpowiednim numerem centrum wiadomości (SMSC) znajdującym się w ustawieniach telefon.
W związku z powyższym proszę o sprawdzenie, czy w ustawieniach wiadomości ma Pan wpisany następujący numer naszego centrum SMS: +48790998250.
Nadmieniam, że w Pana telefonie zmiana tego numeru powinna być również możliwa poprzez wpisanie krótkiego kodu na klawiaturze telefonu: *5005*7672*+48790998250#*.
Gdyby dalej nie mógł Pan wysłać wiadomości proszę o sprawdzenie poprawności działania karty SIM na innym urządzeniu, gdyż żadna wiadomość nie trafia do naszej sieci.
Proszę o ocenę mojej pracy poprzez wysłanie bezpłatnego SMS –a z cyfrą: 6 – doskonała, 5 – bardzo dobra, 4 – dobra, 3 – przeciętna, 2 – słaba, 9 – trudno powiedzieć.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (Play. Najszybciej rozwijająca się sieć w Polsce). Jesteśmy także do Pana dyspozycji pod numerem 790 500 500 z telefonu innego operatora lub stacjonarnego lub *500 z telefonu Play.
Autorze watku - sprobuj jeszcze wymienic karte SIM w Play. Temat bezplatny, a moze pomoc.
Słyszałem, że to może pomóc. Oby...
Pozdrawiam
#7
Napisano 25 września 2013 - 05:58
#8
Napisano 25 września 2013 - 16:49


#9
Napisano 26 września 2013 - 15:44
#10
Napisano 26 września 2013 - 15:48
#11
Napisano 26 września 2013 - 23:08
#12
Napisano 27 września 2013 - 07:48

#13
Napisano 29 września 2013 - 21:09
#14
Napisano 12 października 2013 - 09:26
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych