Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro 13 mid 2012 naprawdę wolno chodzi.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 04 września 2013 - 15:18

Witam wszystkich, jak w temacie mój MBP13" mid 2012 strasznie ale to strasznie wolno chodzi. Przy budzeniu się z uśpienia dwukrotnie żąda hasło, a po wpisaniu po raz pierwszy muli, muli i nagle przycina się i znowu usypia. Zauważyłem również spadek szybkości całego systemu np safari, mail oraz dashbord! ostatnio często crashują... Ma ktoś jakiś pomysł? Specyfikacja: MBP13" mid 2012, 4 GB 1600 MHz DDR3 ram oraz procek 2.5Ghz Intel Core i5. Pozdrawiam Patryk :(

#2 BogoWroc

BogoWroc
  • 37 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 września 2013 - 16:02

Hej, jeżeli system działał Ci poprawnie i nagle zaczął dostawać czkawki wykonaj kilka podstawowych czynności: 1. Uruchom monitor aktywności i zobacz co Ci zżera zasoby. 2. Uruchom Narzędzia dyskowe: sprawdź uprawnienia na dysku oraz sprawdź dysk. Jeżeli są błędy to uruchom procedurę naprawy. 3. Przejrzyj dokładnie logi: program Konsola 4. Zastanów się jakie ostatnio instalowałeś oprogramowanie, które mogło coś uszkodzić i je po kolei odinstaluj. Np. mi strasznie zaczął bruździć program antywirusowy i on był przyczyną ciągłych zwiech systemu ... trochę mi zajęło zanim do tego doszedłem. Pozdrawiam

#3 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 04 września 2013 - 19:38

Dzięki za porady, robię właśnie po kolei co napisałeś. Na dzień dobry coś mi nie gra tzn. "Kernel Task" zjada mi aż 913mb pamięci. Za co odpowiada ten proces? Znalazłem też, że niektóre procesy w nazwie użytkownika mają "root"/ znaczy, że złośliwe oprogramowanie? Dzięki wielkie za odpowiedź!

#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 04 września 2013 - 21:53

Podaj również SMART dysku.

#5 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 04 września 2013 - 22:42

W paczce masz wszystkie screeny ze smart utility. [ATTACH]16822[/ATTACH] pozdrawiam

#6 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 04 września 2013 - 23:05

Dysk wygląda ok, problem leży gdzie indziej.

#7 BogoWroc

BogoWroc
  • 37 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 września 2013 - 09:05

Co do użytkownika root, to poczytaj sobie o tym w google. Np. tutaj: root – Wikipedia, wolna encyklopedia
Tym bym się nie przejmował.
Co do procesu kernel_task to u mnie zajmuje on ok 500 MB, a więcej informacji znajdziesz w tym wątku:

http://myapple.pl/os...ego-pamiec.html

Tak mi się nasunęło ... a czy czasami nie brakuje Ci pamięci RAM? Masz tylko 4GB ramu. Zobacz w monitorze aktywności, w sekcji "Pamięć systemowa" ile masz wolnej pamięci. Jeżeli masz blisko 0 to to może być problemem w Twojej maszynie. Tak mi się wydaje.

#8 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 05 września 2013 - 10:03

W załączniku jest screenshot monitora aktywności. Co do ramu zdaję sobie sprawę, że 4Gb to nie najwięcej aczkolwiek nigdy wcześniej Macbook nie chodził aż tak wolno. [ATTACH]16829[/ATTACH]

#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 września 2013 - 10:11

Ustaw procesy na "wszystkie"
Podaj % użycia CPU


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 05 września 2013 - 10:37

Screeny w załączniku

#11 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 września 2013 - 10:51

Załóż drugiego użytkownika o uprawnieniach admina i sprawdź, czy na nim problem nadal występuje. Wyeliminujemy kwestie softowe.

#12 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 05 września 2013 - 11:19

Chyba to samo.

#13 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 września 2013 - 11:48

Jak masz to samo na innym użytkowniku , CPU nie wykazuje przeciążenia - w takim razie raczej problem hardwarowy - pozostaje serwis.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#14 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 05 września 2013 - 11:53

Suuuuper parę dni temu skończyła mi się gwarancja...

#15 BogoWroc

BogoWroc
  • 37 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 września 2013 - 20:52

Przed oddaniem do serwisu to ja bym od nowa system postawił i zobaczył, czy to nie rozwiąże Twoich problemów. Najtańsza opcja.

#16 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 06 września 2013 - 07:36

Suuuuper parę dni temu skończyła mi się gwarancja...


Całe szczęście żyjemy w Polsce i roczna gwarancja Apple nie obowiązuje. Mamy 2 lata rękojmi.
Zgłoś się do sprzedawcy.

#17 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 06 września 2013 - 10:48

Iro czy to prawda? Nawet w przypadku gdy maca kupiłem przez apple store?

#18 kompernik

kompernik
  • 264 postów

Napisano 06 września 2013 - 19:19

Nawet przez Apple Store (jest informacja o okresie gwarancji na stronie). Ja miałem podobny problem w Macbook Pro 13"... Wadliwa okazała się taśma od dysku. Komputer masakrycznie mulił mimo, że system nie zgłaszał żadnych problemów, RAM'u było pod dostatkiem, CPU praktycznie z zerowym obciążeniem. Naprawa była jednak gwarancyjna więc nie powiem ile by to kosztowało.

#19 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 07 września 2013 - 09:12

Całe szczęście żyjemy w Polsce i roczna gwarancja Apple nie obowiązuje. Mamy 2 lata rękojmi.
Zgłoś się do sprzedawcy.


Troszkę pomieszałeś, rękojmia owszem istnieje ale dotyczy tylko firm. W przypadku zwykłego indywidualnego klienta obejmuje tylko reklamowanie na niezgodność towaru z umową, i sprzedawca jest praktycznie zobowiązany za sprzęt który sprzedaje odpowiadać 2 lata od momentu zakupu.

Iro czy to prawda? Nawet w przypadku gdy maca kupiłem przez apple store?


Owszem, ale musisz dostarczyć im pismo następnie poczekać na odpowiedź czy Ci go uznają, po czym w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wysyłasz sprzęt.

#20 PatrykSzczepaniak

PatrykSzczepaniak
  • 13 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 08 września 2013 - 21:33

Kupowałem go na firmę, więc problemu raczej nie powinno być - jeśli dobrze rozumiem. To piszę i kombinuję :) Dzięki za pomoc!

#21 kompernik

kompernik
  • 264 postów

Napisano 09 września 2013 - 15:18

Jak kupowałeś na firmę to masz tylko rok gwarancji producenta.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych