Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Adres e-mail zamiast numeru telefonu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 kyoto

kyoto
  • 1 postów

Napisano 31 sierpnia 2013 - 10:05

Zamiast nr osoby, z którą piszę, po jakimś czasie pojawil sie jej adres mailowy. Czy ktoś wie dlaczego? Numer nie był dodany do moich kontaktów, ta osoba ma również iphona, piszemy przez imessage, wiec moze z braku polaczenia internetowego wiadomosc dostalam z poczty mailowej/apple id(cos takiego mozna zaznaczyc w ustawieniach wiadomosci)? Osoba z ktora pisze twierdzi, ze nie wie dlaczego tak jest. Dodam, ze dostalam od niej wiadomosci z innego adresu mailowego, po tym jak zapytalam dlaczego zniknal jej numer. Troche chaotycznie to napisalam, mam nadzieje ze zrozumiale.

#2 trocu

trocu
  • 770 postów

Napisano 02 września 2013 - 15:02

iMessage wymaga połączenia z Internetem, w przeciwnym razie nie działa. Natomiast w przypadku utraty połączenia z siecią komórkową, przy jednoczesnym połączeniu z Internetem np. przez wifi, z telefonu można wysłać wiadomość iMessage korzystając z apple id lub innego adresu @ dodanego w ustawianiach wiadomości iMessage.

#3 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 września 2013 - 15:15

Bzdura. Wszystko zależy czy numer telefonu jest przypisany do AppleID używanego do iMessage, czy nie. Jeżeli nie jest zaktywowany iMessage po numerze tel., a jest po e-mailu to wysyła po AppleID. Co więcej, z innego urządzenia, możesz korzystać z iMessage po numerze telefonu, nawet jak to urządzenie nie ma GSM, np. iPad WiFi. Sieć komórkowa czy działa czy nie, nie ma tu nic do rzeczy. iMessage nie korzysta w ogóle w żaden sposób z sieci kom. potrzebuje tylko internetu.

#4 trocu

trocu
  • 770 postów

Napisano 02 września 2013 - 15:32

A dokładnie w którym fragmencie napisałem bzdurę?

#5 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 września 2013 - 15:32

Po pełnym zaktywowaniu iMessage/FaceTime, ID dzwoniącego/piszącego można sobie dowolnie wybrać. Może to być nr telefonu lub adres email. @Trocu bzdure napisałeś, że po utracie połączenia z siecią komórkową można pisać jedynie z ID mailow'ego. Jak najbardziej możesz dalej pisać z ID numeru telefonu komórkowego.

#6 trocu

trocu
  • 770 postów

Napisano 02 września 2013 - 15:36

@Trocu bzdure napisałeś, że po utracie połączenia z siecią komórkową można pisać jedynie z ID mailow'ego. Jak najbardziej możesz dalej pisać z ID numeru telefonu komórkowego.

Wskaż w mojej wypowiedzi zadanie w którym pada słowo "jedynie" i udowodnij, że po utracie połączenia z siecią komórkową nie można wysłać wiadomości korzystając z adresu @

#7 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 września 2013 - 15:42

Wskaż w mojej wypowiedzi zadanie w którym pada słowo "jedynie" i udowodnij, że po utracie połączenia z siecią komórkową nie można wysłać wiadomości korzystając z adresu @


Jery, Ty nawet nie rozumiesz sam, tego co napisałeś, na prawdę?

Natomiast w przypadku utraty połączenia z siecią komórkową, przy jednoczesnym połączeniu z Internetem np. przez wifi, z telefonu można wysłać wiadomość iMessage korzystając z apple id lub innego adresu @ dodanego w ustawianiach wiadomości iMessage.



To jest bzdura, bo nawet bez zalogowania do sieci operatora, można nadal wysyłać iMessage z numeru telefonu komórkowego.

#8 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 września 2013 - 15:43

Twoja konstrukcja zdania to: Jeśli zachodzi sytuacja A (utrata sieci komórkowej) to występuje przypadek B (wysyłanie po ID mailowym). A powinna brzmieć: Jeśli zachodzi sytuacja A (utrata sieci komórkowej) to występuje przypadek B (wysyłanie po ID mailowym) oraz C (wysłanie pod ID numeru telefonu). Reasumując, półprawda to nadal bzdura :D

#9 trocu

trocu
  • 770 postów

Napisano 02 września 2013 - 15:44

nawet bez zalogowania do sieci operatora, można nadal wysyłać iMessage z numeru telefonu komórkowego.

Zgadza się, ale również prawdą jest to, że bez zalogowania się do sieci operatora można wysyłać iMessage z adresu @, prawda?

#10 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 września 2013 - 15:57

Zgadza się, ale również prawdą jest to, że bez zalogowania się do sieci operatora można wysyłać iMessage z adresu @, prawda?


Obracasz kota ogonem, próbując teraz wyjść z twarzą, ale prawda jest taka, że nie rozmawiamy o wysyłaniu z maila tylko z numeru telefonu i pytanie było, czemu przychodzi z maila a nie z numeru telefonu, po czym Ty odpowiedziałeś, że dlatego, że wysyłający stracił połączenie z siecią komórkową, i to jest bzdura ewidentna, niezależnie od tego, jak się będziesz nadal motał w wyjaśnieniach i nadinterpretacjach.

#11 trocu

trocu
  • 770 postów

Napisano 02 września 2013 - 16:16

Twoja konstrukcja zdania to: Jeśli zachodzi sytuacja A (utrata sieci komórkowej) to występuje przypadek B (wysyłanie po ID mailowym).
A powinna brzmieć: Jeśli zachodzi sytuacja A (utrata sieci komórkowej) to występuje przypadek B (wysyłanie po ID mailowym) oraz C (wysłanie pod ID numeru telefonu).

Reasumując, półprawda to nadal bzdura :D

W drodze zgniłego kompromisu mogę zgodzić się najwyżej na półprawdę, bo faktycznie moja odpowiedź była niepełna. :)

- - - Połączono posty - - -

Obracasz kota ogonem, próbując teraz wyjść z twarzą, ale prawda jest taka, że nie rozmawiamy o wysyłaniu z maila tylko z numeru telefonu i pytanie było, czemu przychodzi z maila a nie z numeru telefonu, po czym Ty odpowiedziałeś, że dlatego, że wysyłający stracił połączenie z siecią komórkową, i to jest bzdura ewidentna, niezależnie od tego, jak się będziesz nadal motał w wyjaśnieniach i nadinterpretacjach.

Hmm jedyną nadinterpretacją jaką zauważyłem jest Twoje przekonanie Jery, co to natury mojej wypowiedzi. Jednym słowem skreśliłeś moje wypociny, które niedokładnie odpowiadały na postawione pytanie, ale z całą pewnością bzdurą nie były. Nieprecyzyjna i niekompletna owszem.

#12 ZlyPL

ZlyPL
  • 229 postów

Napisano 02 września 2013 - 16:37

Może coś doradzicie mam niezłą zagwozdkę otóż na moim ip 5 w ustawieniach iMessage za cholerę nie chce mi się wyświetlić mój aktualny nr telefonu z bólem w ogóle doszło do aktywowania się tej usługi z email, już o tym kiedyś tu pisałem co ciekawe to gdy wkładam obojętni jaką kartę nano sim to bez problemu aktywuje mi się iMessage i FT pokazując do wyboru numer z karty sim lub email, natomiast mój główny nr gsm który mam od lat na abo nigdy mi się nie wyświetlił w iM i FT. Reklamowałem w Play, odblokowane wszelkie usługi, wymieniałem nano sim 5 razy, próbując wielu różnych zabiegów, np. aktywowałem nową nano sim na innym telefonie, próbowałem uruchomić z iM i FT na innym iphonie za cholerę z moim nr gsm zaczynającym się na 699... ... te usługi nie chcą się aktywować. W sieci Play 4 miesiące sprawdzali i nic nie wymyślili, ponoć wysyłali zapytanie do apple w co nie wierzę i do dnia dzisiejszego nic z tego. Od ostatniej próby na innym nr prepaid mam widoczny w iMessage nr gsm z tego prepaida z t-mobile. Może ja gdzieś robię jakiś czeski błąd ale gdzie ! jak sprawdzić jaki nr gsm mam przypisany do iMessage i FaceTime prócz tego menu w telefonie?

#13 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 września 2013 - 17:18

Hmm jedyną nadinterpretacją jaką zauważyłem jest Twoje przekonanie Jery, co to natury mojej wypowiedzi. Jednym słowem skreśliłeś moje wypociny, które niedokładnie odpowiadały na postawione pytanie, ale z całą pewnością bzdurą nie były. Nieprecyzyjna i niekompletna owszem.


W kontekście zadanego pytania, Twoja odpowiedź stanowiła bzdurę, inne konteksty w tej sytuacji nie są istotne. Pytanie było jasne, odpowiedziałeś bzdurą i na tym można zamknąć dyskusję.

- - - Połączono posty - - -

Może ja gdzieś robię jakiś czeski błąd ale gdzie ! jak sprawdzić jaki nr gsm mam przypisany do iMessage i FaceTime prócz tego menu w telefonie?


Do iMessage i FT przypisany jest numer, który się wyświetla w menu. Jeżeli na Playu się nie aktywuje to jest jedna opcje, nie dochodzi SMS aktywacyjny na brytyjski numer (masz włączone połączenia międzynarodowe?), albo nie dochodzi bo coś z Twoimi usługami na karcie nie tak, albo Play ma jak zwykle burdel w konfiguracji sieci. Cudów nie ma.

#14 ZlyPL

ZlyPL
  • 229 postów

Napisano 02 września 2013 - 18:17

W bilingach jak z tym walczyłem miałem setki wysłanych sms-ow na ten specjalny nr do uk i do tej pory nic, Play mnie olał po 4 miesiącach walki, zdaje się ostatnie podejście (które mi bardzo nie odpowiada) to zmiana numeru może wówczas to się zmieni, choć nie jestem przekonany gdyż zmienią mi tylko nr gsm a reszta pozostanie na moim kącie w Play czyli jak piszesz burdel.

#15 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 września 2013 - 23:34

Przenies ten numer do jakiejkolwiek innej sieci i wtedy zobacz. Jak sie aktywuje to wrocisz do Play.

#16 ZlyPL

ZlyPL
  • 229 postów

Napisano 06 września 2013 - 16:12

Dziś zaryzykowałem zmieniłem nr gsm w Play i w końcu normalnie się aktywowały usługi z tym nowym numerem do tej pory nie wiem po czyjej stronie była wina czy po stronie operatora czy apple, poprzedni nr się nie aktywował.

#17 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 06 września 2013 - 16:29

Mogła być wina nowego prefixu, którego Play nie rozpropagował po operatorach. Swego czasu, lata temu jak np. Orange wrowadził prefixy 51x to ludzie dostawali numery, a np. z plusa dzwoniąc po numer zaczynający się od 511 dostawało się komunikat "nie ma takiego numeru", bo Orange zapomniał rozpropagować numer.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych