
[Audio] Jaki interface audio na firewire? Behringer czy cos innego?
#1
Napisano 26 grudnia 2005 - 22:03
za posrednictwem firewire:
http://www.allegro.p...p?item=78749874
Czy ktos z szacownych forumowiczow zetknal sie z tym ustrojstwem?
Firma jest dosyc znana i ceniona ale moze ktos podzieli sie wrazeniami
z faktycznego dzialania tego interface'u.
Sprzet ten mialby sluzyc do zgrywania dzwieku na probach zespolu (wokal, gitara, bas,
perkusja) ewentualnie do nagrania amatorskiej demowki. Do kompletu planuje
zakupic jakis prosty mikser, zeby zgrywac material "na setke". Czy taka kombinacja
sprzetu wraz z moim ibookiem da rade? Moze za zblizona cene mozna kupic cos lepszego?
#2
Napisano 27 grudnia 2005 - 00:50
nie używałem jeszcze tego diwajsa - jest super świeży. Ale mam parę przemyśleń :
ZALETY:
-FireWire
-24bit, 96KHz : dynmika >100dB+, pasmo 20Hz - 45+KHz
-Fajna cena, jak na interfejs FW:możliwość użycia kabli FW z repeater'ami. (Ty z iBookiem w innym pomieszczeniu niż diwajs)
-Zasilanie szyny FW i pozwoli Ci nagrywać na iBooka bez gniazda prądowego !! PLENER
-DWA porty FW : możesz podłączyć dodatkowe urządzenia w szeregu -np kamerę DV:lol:
-Niezły bundle software'u
-CENA !
-wyjście słuchawkowe 2X15mW w 32 Ohm nadaje się do profesjonalnych słuchawek - np: Beyerdynamic DT770
-Symetryczne wyjścia : standard pro
-dodatkowy zasilacz
WADY:
-BRAK WEJŚCIA/WYJŚCIA cyfrowego : strimuje audio TYLKO po konwerterach diwajsa i FW.Nie odpalisz Dolby Digital z DVD w iBooku.
-Diwajs wymaga użycia miksera do nagrania kapeli, ponieważ nie posiada wbudowanych wzmacniaczy mikrofonowych : Maciej dobrze kombinuje.
-Wejścia są niesymetryczne ; UWAGA możliwy konflikt impedancji we/wy z mikserem powodujący różnicę w poziomie lub w polaryzacji sygnału.
-TYLKO 2 wejścia i wyjścia : nie nagrasz rozseparowanego setu live.
Pamiętamy jednak, że Tygrys umożliwia agregację wejść/wyjść WSZYSTKICH podłączonych diwajsów. Może będzie możliwe połączenie szeregu interfejsów do wielośladowego (>2 ślady) nagrywania
-Brak MIDI
Firma Behringer słynie z zrzynania patentów, niewolniczej produkcji w chińskich obozach pracy, braku Customer Support, lichej jakości, przegranych procesów z Mackie :twisted: - Digiface będzie wiedział więcej na temat. Mam 5-6 diwajsów tej firmy i wszystkie się sypią - ale też mają więcej części mechanicznych - potencjometry trzeszczą.
Jednak ceny urządzeń są przekonywujące i firma jest z EU - nie bez znaczenia jeśli coś będzie nie tak.
Gdybym miał kupić mikser Behringera, to raczej powiedziałbym pas. Ale takie pudełeczko jak FCA202 powinno być słodkie i proste w użyciu.
Inne diwajsy ? PRZYKŁADY :
2 ślady:
Edirol UA-1EX za 499PLN- ale na USB. Za to ma wzmaczniacze mikrofonowe i SPDIF !
Edirol UA-20 za 100USD -USB. Ale ma MIDI
Wiele śladow:
ESI U46DJ za 850 PLN - 4X6 we/wy, 2 preampy
Moje 2 zł.
kokos
[ Dodano: 2005-12-27, 02:44 ]
I tu się ugryzę w język... poleciłbym teraz interfejs
USB M-Audio Transit
Bez preampów, a więc luz z zasilaniem. i.... możliwość wejśćia w ProTools M-Powered
czyli pracy w standarcie pro - Twoje sesje przenoszą sie do studiów, masz dostęp do różnych zabawek,itp.
Ponadto Transit umożliwia wypuszczenie strumienia ac-3 do dekodera
DigiCoreAudio umożliwia współpracę systemu z Transitem
#3
Napisano 27 grudnia 2005 - 10:42
Witam

Na allegro jest dostepny w przystepnej cenie interface audio, wspolpracujacy z maczkami
za posrednictwem firewire:
[URL=http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78749874]http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78749874[/URL]
Sprzet ten mialby sluzyc do zgrywania dzwieku na probach zespolu (wokal, gitara, bas,
perkusja) ewentualnie do nagrania amatorskiej demowki. Do kompletu planuje
zakupic jakis prosty mikser, zeby zgrywac material "na setke".
Jestem uzytkownikiem zestawu M-Audio. Karta audio to [URL=http://www.m-audio.com/products/en_us/FirewireAudiophile-main.html]M-Audio FireWire Audiophile[/URL]. Moim zdaniem do kompozycji i podstawowej obrobki dzwieku w zupelnosci wystarczy - 2 wejscia analog., 4 wyjscia analog., wej./wyjsc. S/PDIF, wej./wyjsc. MIDI, wyjscie sluchawkowe. Jak do tej pory dziala znakomicie i sprawdza sie w warunkach stanowiska kompozycyjnego; latencja jest do zniesienia, nie dropi, nie trzeszczy, jest OK. Jak potrzebuje lepszej jakosci audio to podlaczam przez S/PDIFa zewnetrzny przetwornik analogowo-cyfrowy. W razie potrzeby mozna dokupic program Pro Tools M-Powered 7 chciaz osobiscie preferuje Apple Logica.
Czy taka kombinacja sprzetu wraz z moim ibookiem da rade? Moze za zblizona cene mozna kupic cos lepszego?
Jezeli do Audiophile'a dokupisz jeszcze jakis mikser to powinno byc OK. A moze do zgrywania "na setke" wystarczy karta z dwoma wejsciami mikrofonowymi czyli stereo??? Zastanow sie co bedzie Ci potrzebne na teraz i w jakim kierunku bedziesz szedl. Potem wybierz karte.
Osobiscie preferuje rozwiazania sprawdzone i dostepne na rynku od dluzszego czasu. Nie maja "bajerow", ale dzialaja zazwyczaj skutecznie. Dla mnie karta audio Behringera jest poki co "wynalazkiem" i raczej nie kupilbym jej; zbyt nowa konstrukcja, trzeba poczekac na stabilne sterownik etc.
Aha! Audiophile FW dziala z iBookiem G4, a pewnie i G3 tez da rade. W koncu to tylko cztery fizyczne wejscia i szesc fizycznych wyjsc.
3VSie :-)
Robo
P.S.
Zeby nie bylo niedomowien - firma M-Audio i jej polski przedstawiciel nie placa mi za lansowanie produkow. To co napisalem jest moja osobista i subietkywna ocena.
#4
Napisano 27 grudnia 2005 - 22:09
#5
Napisano 27 grudnia 2005 - 22:50
#7
Napisano 28 grudnia 2005 - 09:23

A jest moze cos takiego jak mikser (oczywiscie nie kuchenny;) ) na firewire?To by mnie urzadzalo najbardziej?.
Takie zestawy jak np. Tascam, MOTU, RME etc. to dosyc droga sprawa - tak ze 3 tysie na poczatek :?
A może wystarczy [URL=http://www.m-audio.com/products/en_us/Transit-main.html]M-Audio Transit[/URL] oraz jakis maly mikserek typu [URL=http://www.konsbud-audio.pl/index.php?page_id=4&detailed=1&product_id=152]Phonic MU-802[/URL]???
[...]Z tego co widze to ten M-audio audiophile kosztuje tez 350... ale dolarow;) Za tyle kasy to mozna kupic tego behringera, jakis mikser i na mikrofon jeszcze
zostanie;)
Wiem, ze to spory wydatek, ale moim zdaniem warto zainwestowac w opcje minimum, na rozsadnym poziomie. Zreszta znasz moje zdanie... a reszta zalezy od Ciebie

Pozdrawiam

Robo
#8
Napisano 29 grudnia 2005 - 00:27
to zobacz:
Phonic Helix Board 18 FireWire ok. 2500 PLN
...a jeżeli może być mixer z wyjsciem USB
to zobacz:
Phonic Helix Board 12 USB ok. 1000 PLN
To chyba najtańsze miksery z bezpośrednim wyjściem na kompa.
#9
Napisano 25 stycznia 2006 - 15:54
#10
Napisano 05 lutego 2006 - 12:22
#11
Napisano 08 listopada 2006 - 01:14
#12
Napisano 08 listopada 2006 - 10:31

http://www.zzounds.c...view--BEHFCA202
Wiem, ze tu byl wazny czynnik ceny do mozliwosci, ale jednak.
Juz gdzies niedawno pisalem, generalnie przepraszam sie z Behringerem, zwlaszcza po tym jak zobaczylem studio dzwieku w niemieckiej telewizji MDR, cale w Behringerach

Behringer ma syfna opinie generalnie wsrod polskich nabzdyczonych maniakow sprzetu

Dla mnie FCA202 wstepnie odpada, bo nie ma 2 rzeczy: 1) kontroli volume ani na obudowie ani w mikserze programowym, trzeba to robic na monitorach
2)nie ma midi, a dla mnie midi to podstawa bo generalnie robienie muzy powoli wyprowadam poza kompa

Zbieram szmal i jade do Niemiec po uzywana Motu 828

Gdybym mial szmal na zbyciu, to bym sobie dokupil tego Behringerka, tak do laptopa

#13
Napisano 08 listopada 2006 - 11:49
#14
Napisano 08 listopada 2006 - 16:26
Ja jutro lub pojutrze idę testować/kupować AUDIO KONTROL 1 firmy Native Instruments. Z opisów w w sieci i zapewnień pana z Audiofactory jest to sprzęt miodny. Sterowniki są już Universal Binary, dają sporo softu, am aluminiową obudowę no i nieźle naprawdę wygląda. Cena: 1100 zł, czyli przyzwoicie całkiem.
[url]http://www.native-instruments.com/index.php?audiokontrol1_us[/url]
Dam znak jak i co

#15
Napisano 08 listopada 2006 - 17:36
#16
Napisano 08 listopada 2006 - 21:46
Ja jutro lub pojutrze idę testować/kupować AUDIO KONTROL 1 firmy Native Instruments. Z opisów w w sieci i zapewnień pana z Audiofactory jest to sprzęt miodny. Sterowniki są już Universal Binary, dają sporo softu, am aluminiową obudowę no i nieźle naprawdę wygląda. Cena: 1100 zł, czyli przyzwoicie całkiem.
http://www.native-in...udiokontrol1_us
Dam znak jak i co
Ja bym był ostrożny z tym zakupem.
Digidesign tez kiedyś zaczęło od USB Interface (dla muzyków o małym portfelu).
Chodziło to , ale za wiele nie można było zrobić.
Teraz się z tego wycofują i robią FW.
Wiadomo nie da się przez USB sprawnie wysyłać i odbierać sygnałów wielośladowych.
Myślę ze w niedługim okresie czasu NI na pewno zrobić wersje FW.
To ich pierwszy tego typu produkt . "Prototyp"
Trick polega na tym ,ze softami przyciągają do tego interface.
Moim zdaniem bardziej tu chodzi o zwiększenie zainteresowania ich genialnymi softami (wszystkie mam Komplete 3 i 4 - polecam z zamkniętymi oczyma) niż wyprodukowaniem dobrego interface.
Nie wiem na 100% bo nie testowałem tego Interface. Ale mam podstawy by tak twierdzić.
Słowem jak się uzależnisz od softow to i tak będziesz szukał innego interface.
Więc Ci co kupią są testerami, i co najważniejsze zostają zainfekowani softami NI.
Ja na podstawie innych podobnych tego typu Interface, nie sadze żeby to było coś co pozwoli na stabilna prace.
Jeśli kupisz to będzie miło poczytać Twoje recenzje.
Mój typ niedrogiego i uniwersalnego Interface to Mbox 2 Pro - Digidesign.
(główny argument na +, to : Digidesign wymyślił ta cala zabawę w nagrywanie audio na compy.W tej dziedzinie maja największe doświadczenie. Inne firmy nic innego nie robią jak kopiują ich pomysły w mniej lub bardziej udany sposób. Każdy kto się profesjonalnie zajmuje muzyka i tak kończy na firmie Digidesign.
Jest tylko tak, ze jedni maja dłuższą drogę, inni krótszą.)
ps-0. O wszelkich Interface z wyjątkiem produktów: Digidesign, Apogee, Motu, RME, M-Audio , nie mogę wiele powiedzieć oprócz tego, ze nie wierze w to ze można wejść na K2 praktykując spacery po parku. Kiedyś jeszcze się interesowałem każdą nowinką , nową firmą itd. teraz uważam ze to strata czasu. Są liderzy i jakoś od wielu lat nikt nie może im dorównać. Dlatego polecam sprawdzone rzeczy.
ps-1. Behringer -Oni to chyba składają ze złomu. Jeśli taki banalny element jak wyłącznik prądu pada (nie wspomnę o innych elementach) w ciągu roku , to słow brakuje.(po gwarancji i na śmietnik)
ps-2. Dla Kapel chcących nagrywać 1:1 (100%) polecam jakikolwiek FW Interface z 2 wejściami mikrofonowymi + 2 mikrofony pojemnościowe.
W ten sposób otrzymuje się dobrej jakości nagranie Demo -Live.
Jest oczywiście możliwość nagrania tylko podkładu i potem osobno do oporu vocali. Te metodę najbardziej polecam.
Nie potrzebne są miksery i takie tam inne zabawki. Nic to nie da.
W jednym pomieszczeniu nie ma możliwości zmiksowania materiału i REC na HD !!
Zespoł na próbie sam się miksuje. I powinien to trenować.
I tak powinno być , choćby ze względów np. koncertów , po to żeby mieć dobre odsłuch i się na wzajem dobrze słyszeć.itd.
W ten sposób nagrany materiał pokazuje cala prawdę , i pozwala na korygowanie wszelakich błędów .
Pozdrawiam całą brać muzyczną
digiface
#17
Napisano 08 listopada 2006 - 21:56
Przy okazji.. moze nieco offtopic ale chcialbym bys zagladnal na moja strone (oczywiscie zapraszam tez reszte maczkowej rodziny

www.eljazzer.pl
Nagranie live ze stolu (Allen&Heat) na dwa slady (ibook + m-audio audiophile) + dorzucone dwie sciezki nagrane pojemnosciowymi mikrofonami (o ile dobrze pamietam to AKG C1000s). Obrobka w Logic Expresie.
Jak to brzmi dla Ciebie?
#18
Napisano 09 listopada 2006 - 11:30
Ja bym był ostrożny z tym zakupem.
Digidesign tez kiedyś zaczęło od USB Interface (dla muzyków o małym portfelu).
Chodziło to , ale za wiele nie można było zrobić.
Teraz się z tego wycofują i robią FW.[...]
digiface
Masz rację co do wyższości FW nad USB, z tym że ja nie będę na tej karcie rejestrował bardzo wielu śladów. Będzie 1xMIDI i 2xaudio - muszę po prostu podłączyć instrument (Handsonic+dodatkowe triggery) do wirtualnych zabawek, plus audio może ze starego beatboxa/chaospada. Do wielośladu już mamy jednego Edirola.
Do tej pory targałem sampler (a sp808 trochę zajmuje) , te wszystkie beatboxy, kable... Mimo niechęci do laptopów na scenie pomyślałem że już dość i że czas go digital

Wiem, że M Box 2 jest fajny, ale jest rówież DWA razy droższy - jeśli o chodzi o budżetowość, to niestety przegrywa...
No nic, jadę. Na miejscu tylko zobaczę czy działa ale po paru dniach użytkowania napiszę jak to to funkcjonuje.
cheers
J
#19
Napisano 09 listopada 2006 - 18:39
No napisz koniecznie recenzje o AUDIO KONTROL 1 NI.
No nic, jadę. Na miejscu tylko zobaczę czy działa ale po paru dniach użytkowania napiszę jak to to funkcjonuje.
cheers
J
Jakiś totalny nie wypal to nie może być na 100% , bo ta firma się bardzo ceni na świecie.
Szkoda ze nie mam czasu , chętnie bym tez przetestował.
Dobrze by było żeby była to jakaś dobra alternatywa finansowa i techniczna do innych podobnych produktów. Wtedy może i Digidesign spuści trochę z ceny.
No to czekamy na wieści.
#20
Napisano 10 listopada 2006 - 22:20
Cięższe testy jeszcze w drodze ale garść pierwszych wrażeń po kilku godzinach z Audio Kontrol 1:
- Bardzo dobra jakość dźwięku, żadnych zakłóceń. Może cecha banalna ale zdarzało mi się słyszeć na E-MU znajomego jakieś cyfrowe popierdywania

- Żadnych kłopotów z przepustowością USB. Na razie 1xaudio i 1xMIDI gra i jest git.
- Rzecz, na którą zupełnie zwracałem uwagi przed kupnem teraz okazała się chyba największą frajdą: programowalne przyciski i gałka. Super rzecz do grania na żywo i nagrywania. Można sobie przypisac do dużych, podświetlonych przycisków dowolne funkcje w wybranej aplikacji (są presety do kilku programów m.in. do Live, iTunes..) i gałką zmieniać parametry. Słodycz prawdziwa, mówię wam.
- Dobrze nawet zrobiony interfejs do konfiguracji i stabilne sterowniki.
- Software. No właśnie, software. Dostajemy całkiem wartościową paczkę, z tym że akurat żaden program właściwie mi się nie przyda . Jest Tractor 3 LE dla DJ-ów, zestaw wzmacniaczy dla gitarzystów i kilka syntezatorów (podobno niezłych, szczególnie FM7). Na szczęście mam swój software ale jeśli ktoś chce zacząć z AK1 nagrywanie muzyki to zostaje mu Garage Band
- Wady. Nie używam cyfrowych I/O ale ich brak trochę mnie irytuje. Trudno. Niektórzy też pewnie będą narzekać na tylko cztery wyjścia, czyli nici z surround ale chrzanić ich

- Czyli: sprzęt nieco sprofilowany pod DJ-ów, trochę gitarzystów i klawiszowców. Nie jest to oczywisty wybór dla domowych realizatorów nagrań. Mam na myśli przede wszystkim dołączone programy i tylko dwa wejścia (plus MIDI).
Jak na razie jednak jestem zadowolony. Doskonale robi to, czego chciałem. Ma solidną obudowę, jest mała, no i nie ma co ukrywać, czarne pudełko z czerwonymi światełkami wygląda obok białego MacBooka bardzo sexy

No, żeby dopełnić rytualnej afirmacji irracjonalnych tak naprawdę zakupów, jeszcze złośliwie podepczę konkurencję

[url]http://www.analogindustries.com/blog/entry.jsp?msgid=1163186525872[/url]
Miłych snów.
#21
Napisano 10 listopada 2006 - 22:31
#22
Napisano 10 listopada 2006 - 22:47
Witam!
..... Jeśli komuś to coś da to powiem że u mnie FCA202 pracuje z iMaciem G5 2.0 GHZ, 2 GB RAM oraz zewnętrznym dyskiem firewire i ciągnie 24 ślady audio w tym 16 śladów instrumentów software;owych bez tak zwanego "pierdzenia" !!!!
Jestem ciekaw jak to robisz, że taki interfejs ciągnie Ci przy takim sprzęcie, aż 16 plugin'ów u mnie tylko przy Stylus'ie i Albino 3 umiera CPU (Ableton Live 6 + M-Audio FireWire 410)...
Po za tym nie inwestował bym w sprzęt tej marki, mam urazy co do tej firmy...po incydencie w klubie jak umarł EQ Behringer'a :/
#23
Napisano 11 listopada 2006 - 17:54
#24
Napisano 13 listopada 2006 - 17:44
Generalnie jest tak, że jak ktoś nie jest przekonany czy tą muzyką to będzie się zajmować czy nie, to może sobie Behringera kupić, najwyżej obleje go później benzyną i podpali.
Proponuje na scenie !
Słowem Firma Behringera produkuje dobry i tani sprzęt do demolek scenicznych.
A to juz duża zaleta.
Przecież nikt nie zdemoluje, podpali Konsoli SSL.
#25
Napisano 13 listopada 2006 - 20:45
Proponuje na scenie !
Słowem Firma Behringera produkuje dobry i tani sprzęt do demolek scenicznych.
A to juz duża zaleta.
Przecież nikt nie zdemoluje, podpali Konsoli SSL.
...heheheh ..popieram

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych