Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Macbook Pro Retina 15" - "niby bax pixel" a naprawdę mini odprysk na szybie...


  • This topic is locked This topic is locked
50 replies to this topic

#1 alecto

alecto
  • 3 posts

Posted 05 August 2013 - 09:43

Hej, mam problem, drugi już raz ze swoim Macbookiem Retina. Mianowicie, na szybie pojawiły się za jednym zamachem dwa jakby białe bad pixele (widoczne wyłącznie kiedy ekran wyświela ciemny kolor). Jednak po dokładnym przyjerzeniu się, a raczej delikatnym przejechaniu paznokciem po szybie, czuję, że w tym miejsu pojawił się mini odprysk. Nie mam pojęcia jak - bo raz już miałem taką sytuację (serwis uznał to na gwarancji i wymienił) i myślałem że to może było spowodowane przez jakiś kurz/ziarenko piasko, dlatego od tego momentu za każdym razem przez zamknięciem obudowy starałem się dokładnie wyczyścić klawiaturę. A tu bach - znowu od razu kilka "bad pixeli" (tym razem 2, z czego jeden większy - poprzednio było ich ok. 6; także różnej wielkości). Nie mam pojęcia jak to się stało, odpowiedź "że samo" brzmi mało wiarygodnie, ale starałem się obchodzić z tym sprzętem jak z jajkiem. Mam pytanie - czy także spotkaliście się z czymś takim i czy po gwarancji jakiś serwis może mi to naprawić (tj. czy podobnie jak do zwykłego MBP da się kupić samą szybkę do MCPRetina?). Ewentualnie czy macie jakiś pomysł jak uniknąć takich miniodprysków w przyszłości (może folia na ekranie?). Pozdrowienia :)

#2 MacieIKS

MacieIKS
  • 88 posts
  • SkądPL

Posted 03 June 2014 - 14:11

Dzisiaj rano zauważyłem na moim ekranie taki oto dziwne "coś": [ATTACH=CONFIG]21792[/ATTACH] Próbowałem to przecierać zwykłą nawilżoną szmatką = NIC Można dostrzec też pewnego rodzaju białą kropkę. Jest to ślad typu "wbitej igiełki" :shock: Ktoś miał podobną sytuację i pomoże mi temu zaradzić jakoś?

#3 JerryEvo

JerryEvo
  • 3921 posts
  • Płeć:

Posted 07 August 2013 - 13:43

Ja mam identyczny efekt ale 1 pixel bad i da się to wyczuć. Sprawia wrażenie jakby bad pixel był efektem mikro explozji bo tak małej dziurki nie da się od zewnątrz przy użytkowaniu zrobić.

#4 iron.gery

iron.gery
  • 4651 posts
  • SkądPolska | USA

Posted 07 August 2013 - 17:26

Miałem podobnie, mikro odprysk który wyglądał jak bad pixel a był to ubytek na szkle. Wymienili całą klapę w ramach gwarancji. Z tego co wiem rMBP nie ma tej ochronnej szyby tylko jest zlepiona bezpośrednio z matrycą, znając Apple lepiej wykupić Apple Care.

#5 kamikox

kamikox
  • 346 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 07 August 2013 - 18:16

Miałem podobnie, mikro odprysk który wyglądał jak bad pixel a był to ubytek na szkle. Wymienili całą klapę w ramach gwarancji.

Z tego co wiem rMBP nie ma tej ochronnej szyby tylko jest zlepiona bezpośrednio z matrycą, znając Apple lepiej wykupić Apple Care.


Tutaj iron.gery ma racje. Lepiej kup Apple Care.

PS.
I oto jak spada jakość bez Steve Jobs...

#6 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4139 posts
  • Płeć:

Posted 07 August 2013 - 19:06

Tutaj iron.gery ma racje. Lepiej kup Apple Care.

PS.
I oto jak spada jakość bez Steve Jobs...



SJ sprawdzał osobiście wszystkie matryce pod kątem bad pikseli? ;)

#7 kamikox

kamikox
  • 346 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 07 August 2013 - 21:05

SJ sprawdzał osobiście wszystkie matryce pod kątem bad pikseli? ;)


Nie.. jak widzisz to nie problem matrycy a szyby. dokladnie jej niskiej jakosci.

#8 alecto

alecto
  • 3 posts

Posted 08 August 2013 - 20:55

Dzięki za odpowiedzi. Obawiam sie troche, że to zostanie zakwalifikowane jako uszkodzenie mechaniczne - no ale zobaczymy.

#9 japawlak

japawlak
  • 68 posts
  • Skądten pomysł

Posted 01 September 2013 - 10:48

Witam wszystkich forumowiczów, Na wstępie nadmienię, iż od 'czasów niepamiętnych' korzystałem z komputerów Dell (latitude/precison) ze względu na jakość i gwarancję NBD. Kiedy w moje ręce trafił MBPr 15 stwierdziłem, że czas na przesiadkę. Ekran był najzwyczajniej w świecie genialny... Sam system, parametry techniczne nie robiły na mnie wrażenia, natomiast ekran był 'nową jakością'! I tutaj należy położyć nacisk na słowo 'był' ... Kilka dni temu na moim MBPr zauważyłem trzy świecące pixele! Dwa mniejsze i jeden jakby większy. Oczywiście po komputerze za 9000 zł (po 3 miesiącach użytkowania) takich niespodzianek nie oczekiwałem. Nota bene kupiłem, go w głównej mierze ze względu na ekran, który jak się dowiedziałem od Pani na infolinii Cortland może nie zostać wymieniony, gdyż - mogą to zakwalifikować jako uszkodzenie mechaniczne powłoki matrycy (wtf?????)! Oczywiście sprawdzą to i w ciągu 14 dni naprawią lub nie. I teraz moja refleksja drodzy forumowicze (a zarazem dobra rada). Jeśli kupujecie komputer do pracy i nie chcecie/nie możecie oddać go łaskawej wyroczni serwisowej na 10-14 dni, proponuję nie kupować produktu Apple! Dla mnie osobiście jest to skandaliczne postępowanie! Jeśli w przypadku tak rażącego błędu technicznego (nie jest to pojedynczy przypadek) słabej powłoki matrycy, serwis jeszcze musi się 'zastanowić' czy naprawi komputer czy też nie - to świadczy tylko i wyłącznie o tym jak szanuje swojego klienta! Zapewne, usłyszę głosy - kup sobie Dell'a i nie narzekaj. Na które odpowiem już teraz... Tak kupię Dell'a i nigdy nie wrócę już do produktu Apple. Dell prawdopodobnie awaryjność ma podobną i popełnia podobne błędy jednak poszanowanie klienta i naprawa w 24h mówi sama za siebie o tym jak firma podchodzi do ludzi z których żyje. Apple natomiast traktuje potencjalnego klienta jak 'kretyna' który i tak będzie stał w kolejce po świetny, innowacyjny produkt, a kiedy już wyda swoje ciężko zarobione pieniądze niech się martwi, my za rok zrobimy Event po którym będzie mógł nabyć 'zupełnie nowy', 'odmieniony' i 'innowacyjny' produkt...

#10 Lion94

Lion94
  • 19 posts

Posted 01 September 2013 - 23:10

Komputery Fujitsu Siemens i Dell się nadają do pracy - Apple kładzie nacisk tylko na kasę.

#11 efectiva

efectiva
  • 1 posts

Posted 14 November 2013 - 17:19

Mam to samo Mam dokładnie to samo. Właśnie przed chwilą zauważyłem, że coś szkli się na matrycy. Przetarłem szmatką i nic... Stwierdziłem więc ,że pewnie Bax Pixel. Przejechałem jednak palcem po tym i wyczuwam tam dziurkę. Ogólnie masakra... Pół roku walczyłem z ultrabookiem samsunga - wymieniali mi 3 razy matrycę, później wymienili na nowy produkt - znowu ta sama wada po 2 miesiącach więc zażądałem od sklepu wymiany na produkt innej firm. Wziąłem więc Appla bo "jest dobry". Okazuje się, że matryca wytrzymała krócej niż Samsunga. Czy nikt już nie robi dobrej jakości produktów? Żeby laptop za 7 tyś miał jakieś odpryski szkła na matrycy ... przecież to jakaś masakra. Mój Lenowo sprzed 5 lat ma idealną matrycę do dzisiaj.

#12 cza_gda

cza_gda
  • 430 posts
  • Skądgdansk

Posted 25 January 2014 - 12:43

Też mieliście mini odprysk !? Ja tak samo! Wymieniają to?

#13 JerryEvo

JerryEvo
  • 3921 posts
  • Płeć:

Posted 25 January 2014 - 15:43

Komputery Fujitsu Siemens i Dell się nadają do pracy - Apple kładzie nacisk tylko na kasę.


Kilku moich znajomych miało FJ. Ja osobiście miałem 3 Delle i 4 MacBooki - ewidentnie nie zgadzam się z Twoją opinią.

Czy nikt już nie robi dobrej jakości produktów? Żeby laptop za 7 tyś miał jakieś odpryski szkła na matrycy ... przecież to jakaś masakra. Mój Lenowo sprzed 5 lat ma idealną matrycę do dzisiaj.


Z tą różnicą, że Twój Lenovo miał ponad 4 razy mniej pikseli - wykorzystywał więc technologię, która była od wielu lat ulepszana i nikt już nie pamięta o jej chorobach wieku młodzieńczego. Retina stała się technologią przełomową i nikt wcześniej na taką skalę nie oferował ekranów o tak dużej rozdzielczości - pewnie z czasem ogarną problemy. Do tej pory pozostaje reklamowanie i gwarancyjna wymiana.

#14 karo911

karo911
  • 118 posts

Posted 31 March 2014 - 18:20

Witam, u mnie też pojawiły się 2 odpryski, niestety akurat na środku ekranu więc nie dają o sobie zapomnieć.

#15 JerryEvo

JerryEvo
  • 3921 posts
  • Płeć:

Posted 31 March 2014 - 18:33

To reklamuj.

#16 Berike

Berike
  • 256 posts
  • Płeć:
  • SkądWrocław

Posted 01 April 2014 - 22:35

bo niestety ale dzisiaj idzie się na ilość a nie na jakość. Po odejściu Steva już Apple nigdy nie będzie takie samo :(

#17 JEDI_V-03965dee98

JEDI_V-03965dee98
  • 2630 posts
  • Płeć:
  • SkądOBERSCHLESIEN

Posted 04 June 2014 - 09:31

Zasuwaj do serwisu.

#18 kubuchnek

kubuchnek
  • 36 posts

Posted 10 June 2014 - 23:13

Mi się zrobiło coś podobnego tyle że w 4 miejscach, jedyne co kojarzę to że przyjechałem z nad morza (nie brałem go na plaże) i jak wyczyściłem ekran nie mogłem doczyścić tych 4 kropek :( tak w ogóle mam przedłużoną gwarancje na apple care i gdzie tego kompa oddaje się do serwisu ?

#19 iron.gery

iron.gery
  • 4651 posts
  • SkądPolska | USA

Posted 11 June 2014 - 15:18

Odkopię temat. Czy ktoś oddawał do serwisu rMBP 13' z ''odpryskami'' z tym że komputer jest bez gwarancji. Jest szansa aby Apple uznało reklamacje pomimo końca gwarancji...?

#20 artoorb

artoorb
  • 3 posts

Posted 15 June 2014 - 15:39

Miałem podobny problem - w serwisie Cortlanda w Wawie wymieniono całą pokrywę. Naprawa trwała 2 dni robocze. W ramach Apple Care mozesz wysłać do nich MBP kurierem.

#21 karo911

karo911
  • 118 posts

Posted 26 June 2014 - 16:43

Na gwarancji pewnie nie uznają, szkoda czasu chyba. Jeśli spróbujesz to daj znać :)

#22 ckin

ckin
  • 40 posts

Posted 02 August 2014 - 11:15

Witam, dziś po przetarciu ekranu wyczułem takie samo mikropęknięcie u siebie. MBP Retina mid 2012, zakupiony pod koniec września 2012 w Apple Store on-line. Nadmienię, że wcześniej miałem również problem z tzw. "ghostingiem" i na gwarancji w styczniu 2013 wymienili mi ekran na nowy. Wszystko było w porządku aż do dziś. Na stronie Apple jest napisane: "Konsumenci są uprawnieni do darmowej naprawy albo wymiany, zniżki albo zwrotu kosztów ze strony sprzedawcy w przypadku towarów wadliwych lub niezgodnych z umową sprzedaży. Uprawnienia te wygasają w terminie dwóch lat od daty dostawy towarów, a konsument jest obowiązany powiadomić sprzedawcę o wadzie lub niezgodności z umową w terminie dwóch miesięcy od jej wykrycia." Choć roczna gwarancja Apple już mi się skończyła - to mniemam, że mam prawo żądać wymiany ekranu na nowy w ramach ukrytej wady towaru? Dostawę miałem jakoś w połowie października 2012, więc 2 lata jeszcze nie minęły. Czy ktoś już używał tej procedury wobec Apple? Wiem, że mocno się kłócili z Komisją Europejską o to. Pozdrawiam.

#23 Christophe

Christophe
  • 35 posts

Posted 03 August 2014 - 12:45

Wybrałem się do Cortlandu z przedmiotowym problemem i serwis wymienił mi matrycę. Dodam, że posiadam applecare.

#24 ckin

ckin
  • 40 posts

Posted 03 August 2014 - 22:18

Ja Applecare nie posiadam, ale jak ktoś wcześniej tutaj zauważył - zakup applecare to pieniadze wyrzucone w błoto, bo 2 lata to święte prawo podstawowe, z którego Apple chciał się wykręcić, ale mu nie wyszło. Co innego, że mając applecare kupujesz sobie pewność i miłą obsługę, a nie jest powiedziane (jak to bywa z obsługą klienta w naszym pięknym kraju), że zechcą mi uznać tą wadę, bo nie mam ich cudownego pakietu opieki. Co innego, że wada jest ewidentna i szkoda, że ujawniła się w już raz wymienionym ekranie... Cóż, zobaczymy, nie mam ochoty na żadne kłótnie prawne, mam nadzieję, że obejdzie się bez tego, zwłaszcza, że znalazłem o tym mnóstwo wątków w sieci i nie jest to moje widzimisię. Dzięki za info.

#25 ajed76

ajed76
  • 249 posts
  • SkądSzczecin

Posted 04 August 2014 - 05:49

Apple odpowiada za produkt 12 misięcy. Tyle trwa gwarancja. I tylko tyle! 2 lata to odpowiedzialność SPRZEDAWCY za niezgodność towaru z umowy. Apple nie ma nic do tego, chyba że kupowałeś w Apple Online Store. W przeciwnym razie to Cortland, iSpot, MediaMarkt lub Pan Kaziu z Allegro odpowiadają za produkt. I to jest podstawowa zaleta Apple Care. Nie musisz z roszczeniami iść do MM, który Cię spuści na drzewo, czy do Pana Kazia, który nie będzie miał pojęcia o co chodzi - tylko bezpośrednio do Apple.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users