Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro - Blue screen of death :(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 psobolewski89

psobolewski89
  • 35 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpnia 2013 - 17:49

Witam, mam (chyba spory) problem z moim Macbookiem Pro Początek 2011. Pracowałem na nim tak jak zawsze, a tu nagle czarny ekran i zawieszony. Twardy restart i od tamtej pory przy próbie odpalenia mam niebieski ekran z czarnymi paskami. Eran pojawia się zaraz po pojawieniu się jabłuszka przy bootowaniu. Resetowałem NVRAM, sprawdzałem pamięci memtestem, odpaliłem single user mode i tam mogę normalnie pracować. Odczepiłem oba dyski twarde i nic nie pomogło. Co więcej! Nawet jak instalację OSX nagrałem na pendrive i próbowałem uruchomić również objawy te same. Na zdrowy chłopski rozum moje podejrzenia padają na układ Radeona (Ekran początkowy z ładowaniem czyli jabłuszko plus koło postępu działa tak samo jak single user mode), który to zapewne włącza się przy starcie (domniemam, że tak jest). Czy ktoś miał już takie problemy z maczkiem? Czy jest sposób na permanentne wyłączenie tego układu i korzystanie z IntelHD z poziomu single user mode? W załączeniu umieszczam widok konającego maczka! Pomóżcie mi go zreanimować. [ATTACH=CONFIG]16381[/ATTACH] Pozdrawiam

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpnia 2013 - 21:40

Padają te Radeony gorzej od słynnych GF8600 :D. Upały? Co miesiąc mamy kilka do kilkunastu z podobnymi uszkodzeniami. Niestety - czeka Cię wizyta w serwisie. Niech zgadnę - Ati 6750? Spróbuj uruchomić na zintegrowanej grafice (pełne resety - EFI i SMC i start z baterii).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 03 sierpnia 2013 - 22:06

Faktycznie te radeony to istna plaga. Ledwo dwa lata pociągną i układ do wymiany :( Układ trzeba wymienić na nowy.

#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 sierpnia 2013 - 22:44

Ci co mają słabsze grafiki (ATI 6490) wygrali - w tym roku trafiła się tylko jedna :-).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 psobolewski89

psobolewski89
  • 35 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2013 - 06:01

Robiłem resety i nic nie pomogło. Jaki jest koszt takiej wymiany. Może jest sposób na wyłączenie tego złomu? W Maju skończyła sie gwarancja:/

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2013 - 07:35

(...) Jaki jest koszt takiej wymiany.


Musisz liczyć się z wydatkiem kilkuset złotych jeśli jest to tylko grafika.

Może jest sposób na wyłączenie tego złomu?


Niestety, aby bezinwazyjnie przełączyć grafiki w Twoim modelu, musi zgłosić się system. Można przełączyć ją na płycie ale wiąże się to i tak z ingerencją w elektronikę.

#7 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 sierpnia 2013 - 10:00

...
Może jest sposób na wyłączenie tego złomu? W
Maju skończyła sie gwarancja:/


Dlaczego uważasz go za złom?
Przecież chodził przez cały rok, tyle ile przewidywała gwarancja.
Teraz czas na zakup nowego, który też powinien pochodzić rok.

#8 psobolewski89

psobolewski89
  • 35 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2013 - 10:10

Dlaczego uważasz go za złom?
Przecież chodził przez cały rok, tyle ile przewidywała gwarancja.
Teraz czas na zakup nowego, który też powinien pochodzić rok.


Proszę Cię!;) Taki sprzęt kupuję nie po to by go zmienić za rok czy dwa biorąc pod uwagę ceny tego sprzętu. Naturalnie go zależy od zasobności portfela;)

#9 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 sierpnia 2013 - 10:15

Proszę Cię!;) Taki sprzęt kupuję nie po to by go zmienić za rok czy dwa biorąc pod uwagę ceny tego sprzętu. Naturalnie go zależy od zasobności portfela;)


Ja już się przyzwyczaiłem do tego, że sprzęt Apple sprzedaje się przed końcem gwarancji, lub się ją przedłuża.
Twój przypadek jest tylko potwierdzeniem tego, co osobiście doświadczam z produktami tej firmy i jej polityce.

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2013 - 12:21

(...)
Przecież chodził przez cały rok, tyle ile przewidywała gwarancja.
Teraz czas na zakup nowego, który też powinien pochodzić rok.


Iro tylko modele z AMD 6750 mają takie problemy. Tu pretensja bardziej do AMD - z resztą każdy z producentów ma swój "bubel" tak nVidia, AMD jak i Intel. Skąd konstruktor mógł wiedzieć projektując sprzęt, że ten układ jest wadliwy.

psobolewski89 Przy tak częstym padaniu grafiki warto rozważyć, czy nie warto ciut odpuścić i wymienić grafikę na niższą lecz trwalszą. Twój przykład, gdzie grafika przypuszczalnie pracowała rok może sugerować, że nowa grafika może pracować przez podobny okres.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 sierpnia 2013 - 12:56

Iro tylko modele z AMD 6750 mają takie problemy. Tu pretensja bardziej do AMD - z resztą każdy z producentów ma swój "bubel" tak nVidia, AMD jak i Intel. Skąd konstruktor mógł wiedzieć projektując sprzęt, że ten układ jest wadliwy.

psobolewski89 Przy tak częstym padaniu grafiki warto rozważyć, czy nie warto ciut odpuścić i wymienić grafikę na niższą lecz trwalszą. Twój przykład, gdzie grafika przypuszczalnie pracowała rok może sugerować, że nowa grafika może pracować przez podobny okres.


Wadliwy chip, plus kiepskie chłodzenie Apple to faktycznie mieszanka wybuchowa.
I pomimo, wszczepienia do starych MacBooków, nowych, poprawionych chipów NVidia 8600, dalej się grzeją ponad miarę. Może pożyją dłużej niż te wadliwe, ale wysoka temperatura zrobi swoje.

#12 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2013 - 13:07

Iro daj już pokój z tym negowaniem. Apple ma swoje "bugi", często nie przeczę kretyńskie, ale tu nie ma nic wspólnego z chłodzeniem. Podkreślam - tak szybki problem występuje tylko w 15" na AMD HD6750. 17" przy tym samym typie chłodzenia i z silniejszą grafiką działa poprawnie (choć nie przeczę, że 17 jest dużo mniej niż 15). AMD dało ciała i tyle.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#13 psobolewski89

psobolewski89
  • 35 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2013 - 20:32

Ja mam Radka 6490 256MB a Maczka tego MC721PL/A

#14 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 sierpnia 2013 - 08:05

Przypomniało mi się, że mieliśmy twój model gdzie za błędną pracę grafiki odpowiadał uszkodzony element z lini TP (blokował ją). Jeśli jednak była by to grafika, pocieszę Cię , że twój układ jest jednym z tańszych.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych