Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Air 2012 problem z dyskiem SSD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 844 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 28 lipca 2013 - 20:35

Cześć, Mam w domu Aira z 2012 roku z dyskiem SSD 128GB (lub 120GB - nie pamiętam teraz). Coś stało się podczas czystej instalacji ML i teraz mam problem z dyskiem. Instalacja doszła do jakiś 90% i się zawiesiła, komp padł. Po restarcie w narzędziach dyskowych widzę tylko tyle, że dysk ten ma 33KB pojemności (SandForce). Kompletnie nie wiem co zrobić. Czy to oznacza pad dysku i koszt wymiany dysku wartości 1000 złotych? Komputer miesiąc po gwarancji. Proszę o pomoc.

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 lipca 2013 - 21:14

Mogę Ci pożyczyć dysk do twojego rocznika - kupiłem do testowania roczników 2012. Sprawdzisz czy to dysk czy też coś innego. Weź pod uwagę, że dyski ze starszych roczników (2010/2011) nie pasują do twojego Aira.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 844 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 28 lipca 2013 - 21:42

Wysłałem zapytanie na PW odnośnie pożyczenia dysku.

#4 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 28 lipca 2013 - 21:44

Najprawdopodobniej padł dysk, znajomy miał podobny incydent także na modelu 2012 z tą różnicą że objęty był jeszcze gwarancją.

#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 28 lipca 2013 - 21:57

Najprawdopodobniej padł dysk, (...)

Niestety.... też tak myślę....ale jak jest możliwość sprawdzenia...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 28 lipca 2013 - 22:21

Niestety.... też tak myślę....ale jak jest możliwość sprawdzenia...


...to wypada z niej skorzystać. Jednakże #tmkszlc powinien wiedzieć że na 99% jest to awaria sprzętowa SSD.

#7 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 844 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 29 lipca 2013 - 11:32

@iron.gery - też podejrzewam pad dysku. @tumpio dzisiaj wyśle dysk i sprawdzę w tym tygodniu.

#8 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 844 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 10 sierpnia 2013 - 19:17

Dysk jest uszkodzony, prawdopodobnie kontroler. W poniedziałek wyślę dysk do @arvika do analizy. Zobaczymy co dalej. Bardzo dziękuję @tumpio za dotychczasową pomoc. Polecam.

#9 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 11 sierpnia 2013 - 07:22

Skoro wiadomo, że padł dysk, to skorzystaj z rękojmi sprzedawcy. A na drugi raz kupuj rozszerzoną gwarancję, bo maki najczęściej padają po 13 miesiącach.

#10 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 844 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 11 sierpnia 2013 - 08:22

Nie wiem czy to takie proste. Ten komputer akurat kupowany był przez pośrednika (z Holandii) z Amazonu amerykańskiego (to komputer znajomego). Co do gwarancji, właściciel się nad nią zastanawiał. Cóż. Już po ptokach. Zobaczymy co będzie z tym dyskiem.

#11 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 11 sierpnia 2013 - 08:44

Nie wiem czy to takie proste. Ten komputer akurat kupowany był przez pośrednika (z Holandii) z Amazonu amerykańskiego (to komputer znajomego). Co do gwarancji, właściciel się nad nią zastanawiał. Cóż. Już po ptokach. Zobaczymy co będzie z tym dyskiem.


Jeśli nie ma śladów ingerencji (uszkodzone śrubki) to na twoim miejscu zadzwoniłbym jeszcze do Apple pod 00800 4411875 i próbował naciskać.
Może ci się uda.
W rozmowie z konsultantem położyłbym nacisk na awaryjność ich sprzętu.

#12 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 844 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 22 sierpnia 2013 - 12:07

@Iro, wielkie dzięki. Po rozmowie z Apple komputer został wysłany do Cortlandu, tam wycena na ok. 2000, a chwilę później telefon z Apple, że koszty naprawy zostaną przez nich pokryte. @tumpio, jeszcze raz wielkie dzięki za dysk do testów.

#13 cesiu111

cesiu111
  • 633 postów
  • SkądRz

Napisano 22 sierpnia 2013 - 12:40

Czytałem o przypadkach, kiedy ludzią udało się otrzymać darmową naprawę (bądź wymianę) nawet po okresie gwarancji. Dużo czasu nie upłynęło. Jak masz możliwość podjechania do jakiegoś Apple Store'a, to myślę, że warto spróbować.... edit: oczywiście nie mówię o programach wymiany

#14 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 844 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 22 sierpnia 2013 - 13:42

Jak już pisałem, Apple pokryje koszta naprawy czyli wymiany dysku (po gwarancji). Wszystko poszło zgodnie z planem. PS. W naszym kraju nie ma Apple Store :)

#15 Iro

Iro
  • 6 743 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 22 sierpnia 2013 - 14:03

@Iro, wielkie dzięki. Po rozmowie z Apple komputer został wysłany do Cortlandu, tam wycena na ok. 2000, a chwilę później telefon z Apple, że koszty naprawy zostaną przez nich pokryte.

@tumpio, jeszcze raz wielkie dzięki za dysk do testów.


Cieszę się, że wszystko dobrze się skończyło.

#16 cesiu111

cesiu111
  • 633 postów
  • SkądRz

Napisano 22 sierpnia 2013 - 14:41

Jak już pisałem, Apple pokryje koszta naprawy czyli wymiany dysku (po gwarancji). Wszystko poszło zgodnie z planem.

PS. W naszym kraju nie ma Apple Store :)


Czy gdzieś napisałem, że chodzi mi o nasz kraj? ;)
Fajnie, że się udało. 2 klocki za dysk... sporawo...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych