Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja nieważna? Dziwny komunikat na stronie Apple.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 FishBB

FishBB
  • 1 244 postów
  • SkądPOLAND

Napisano 23 lipca 2013 - 09:40

Witam, nie wiedziałem specjalnie gdzie temat umieścić i jak nazwać, sprawa jest krótka, na stronie Apple chciałem sprawdzić czy telefon był wcześniej aktywowany, wpisałem numer seryjny i dostałem komunikat : We're sorry, but this is a serial number for a product that has been replaced. Please check your information and re-enter your serial number. If your information is correct, you may need to contact us. Urządzenie jeszcze nie było aktywowane, dopiero co wyjąłem z pudełka, jest jeszcze w folii. Mam paragon ale nie kupiłem bezpośrednio u Apple, czy zadzwonić na infolinię Apple i spróbować wyjaśnić sprawe? Czy ktoś miał podobny problem kiedyś? Sprawdziłem w CheckMEND i wszystkie 'ptaszki' na zielono, czyli telefon czysty.

#2 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 23 lipca 2013 - 09:45

Ten komunikat oznacza, że telefon został wysłany do serwisu na naprawę i został zutylizowany a w jego miejsce został klientowi wydany nowy. Jesteś pewien, że masz oryginalnego iPhone, bo przy podróbach często tak się zdarzało...

#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipca 2013 - 09:47

Oddaj go sprzedawcy jeśli tylko jeszcze możesz, bo to na pewno jakieś oszustwo.

#4 FishBB

FishBB
  • 1 244 postów
  • SkądPOLAND

Napisano 23 lipca 2013 - 09:51

Na pewno oryginalny, na razie nawet nie mam karty nanoSIM żeby sprawdzić czy telefon ma ten sam IMEI co na pudełku. Jakie kroki jeszcze zrobić? Czy telefon do Apple coś da? Sprzedawca daje 12 miesięcy gwarancji, a w sumie wolałbym gwarancję firmy Apple wiadomo. Czyli ten model który teraz mam to.. ? Refurbished?

#5 robgrab

robgrab
  • 1 384 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipca 2013 - 10:26

To nie refurb, tam normalnie podaje gwarancję. Ten jak kolega wcześniej napisał został uznany za uszkodzony i wydano nowy egzemplarz. A ten to nie wiadomo w jaki sposób trafił do sprzedawcy. Ja bym oddał ten telefon, gwarancja sprzedwacy? Jak on niby Ci naprawi coś?

#6 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 23 lipca 2013 - 10:33

Na pewno oryginalny, na razie nawet nie mam karty nanoSIM żeby sprawdzić czy telefon ma ten sam IMEI co na pudełku. Jakie kroki jeszcze zrobić? Czy telefon do Apple coś da? Sprzedawca daje 12 miesięcy gwarancji, a w sumie wolałbym gwarancję firmy Apple wiadomo. Czyli ten model który teraz mam to.. ? Refurbished?


Nie to nie refurb, ale jak jest jesteś pewien, że jest oryginalny, to znaczy, że to telefon z wałka, czyli ktoś kupił iPhone i mając wtyki w serwisie zgłosił jako popsuty, i wtyka w serwisie wydała mu refurba, czyli tym sposobem oszust ma oryginalny telefon zapakowany w folię i refurba, którego pewnie sobie zostawił a niby uszkodzony sprzedał, tyle, że w takim przypadku w razie jak Ci się popsuje to jesteś w czarnej... bo nie masz na niego gwarancji...

#7 FishBB

FishBB
  • 1 244 postów
  • SkądPOLAND

Napisano 23 lipca 2013 - 10:39

Czyli jak wsadzę kartę SIM, aktywuję to nic nie zmieni? Nie ma sensu używać tego telefonu? Z jednej strony gwarancja sprzedawcy jest, paragon zakupu, więc jeśli coś sie zepsuje za jakiś czas to mogę odesłać do sprzedawcy i wtedy jeśli nie naprawi to domagać się zwrotu pieniędzy? Na ładowarce od iPhone 5 powinien być chyba napis coś od Apple prawda? Ja mam tylko 'Power Adapter' 'made in china'. Pytam tak bo sprzedawca nic nie ma na swojej stronie o zwrocie, jedynie o gwarancji, ale chyba prawo jest takie że można towar zwrócić do 10 dni tak?

#8 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 23 lipca 2013 - 10:45

Na spodzie ładowarki przy wtykach jest napis: Desinger by Apple in California Model A14000

#9 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipca 2013 - 10:51

Możesz zadzwonić do Apple i zapytać o co chodzi, ale ja jestem pewien, że ten telefon to jakieś oszustwo. Sprzedawcy powiedz, że dowiedziałeś się w Apple, że telefon został na przykład wyłudzony w nielegalny sposób i zgłosisz sprawę na policji jeśli nie odda Ci pieniędzy. Numer IMEI możesz sprawdzić nawet bez aktywacji, na zablokowanym ekranie naciśnij ikonkę (i).

#10 www007

www007
  • 408 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 lipca 2013 - 10:56

Imei masz z tyłu na dole pod napisem iphone.

#11 FishBB

FishBB
  • 1 244 postów
  • SkądPOLAND

Napisano 23 lipca 2013 - 11:00

Dziękuje wam za szybką pomoc. IMEI iPhone zgodne z tym na pudełku, ale właśnie to IMEI na stronie Apple jest 'odrzucane'. Zadzwonię na infolinię Apple i zapytam a później napiszę/zadzwonię do sprzedawcy. Tylko na jakiej podstawie domagać się zwrotu? Telefon sprawny, niby 'nowy'. Słuchawki Earpods wygladają na oryginalne, ładowarka niestety nie, widać że podróba. Ale poza tym wszystko ok.

#12 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipca 2013 - 11:12

Zadzwoń do Apple i oni pewnie Ci wytłumaczą co z tym telefonem zrobić. Tak na marginesie to napisz potem co się dowiedziałeś.

#13 www007

www007
  • 408 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 lipca 2013 - 11:13

Telefon kupiony bezpośrednio czy była wysyłka? Jeśli wysyłka to możesz się rozmyślić bez podania przyczyny w ciągu 10 dni.

#14 FishBB

FishBB
  • 1 244 postów
  • SkądPOLAND

Napisano 23 lipca 2013 - 11:17

Wysyłka, firma FONE EXPERT, na allegro sprzedają. Będę na bieżąco pisać, z jednej strony bym zostawił telefon bo pewnie działa, z drugiej strony, jak to jakieś oszustwo to za te pieniądze troche jestem rozczarowany.

#15 FishBB

FishBB
  • 1 244 postów
  • SkądPOLAND

Napisano 23 lipca 2013 - 12:34

Zadzwonię dzisiaj do Apple i zapytam a później napiszę wszystko tutaj co i jak. Czyli podsumowując - telefon mógł być fabrycznie nowy ale ktoś zgłosił że nie działa, dostał refurbished lub nowy, a ten który ja mam teraz i jest rzeczywiście fabrycznie nowy to sprzedał? Dlatego nie widnieje w bazie Apple tak?

#16 www007

www007
  • 408 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 lipca 2013 - 12:44

Ja po wymianie gwarancyjnej dostałem sam telefon w folii, pudełko i akcesoria są od starego.

#17 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 303 postów
  • Skądtowni?

Napisano 23 lipca 2013 - 13:16

Jeżeli kupiłeś przez allegro od FONE EXPERT to na przykładowej aukcji w zakładce dostawa i płatność - http://allegro.pl/no...3390503943.html jest informacja

"Większość przedmiotów kupionych od Firm na Allegro możesz zwrócić. Poinformuj sprzedającego, np. poprzez e-mail, o odstąpieniu od umowy (nie musisz podawać powodu odstąpienia). Masz na to 10 dni kalendarzowych od otrzymania towaru, chyba że sprzedający wyznacza na to dłuższy termin.

Od daty oświadczenia o odstąpieniu od umowy masz kolejne 14 dni kalendarzowych na odesłanie towaru. Sprzedawca powinien wypłacić Ci pieniądze w ciągu 14 dni od otrzymania przez niego towaru."

Także ze zwrotem raczej nie będzie żadnego problemu.

#18 6c1fb0760d

6c1fb0760d
  • 1 663 postów

Napisano 23 lipca 2013 - 15:30

Też radziłbym zwrócić - liczenie na gwarancję u sprzedawcy, który na dzień dobry sprzedaje szemrany telefon, jest chyba obarczone sporym ryzykiem. A jeśli faktycznie to egzemplarz oznaczony przez serwis jako uszkodzony/wymieniony, to nie wiadomo czy nie będziesz miał problemu z aktywacją, która leci przez serwery Apple przecież.

#19 niumara

niumara
  • 148 postów
  • SkądOrzesze, Katowice, Poland, Poland

Napisano 23 lipca 2013 - 15:38

sprawdz sobie bo imei który wpisujesz z pudełka może być ze starego egzemplarza, sprawdz numer imei telefonu

#20 FishBB

FishBB
  • 1 244 postów
  • SkądPOLAND

Napisano 23 lipca 2013 - 16:24

Numer IMEI telefonu jest taki sam jak z pudełka, naklejka z tyłu opakowania jest jakby z 'folii' a nie papierowa więc tutaj też wygląda na to że nikt przy pudełku nie mieszał. Napisałem najpierw do sprzedawcy, poczekam na odpowiedź a dopiero wtedy skontaktuje się z infolinią Apple, może być tak że to telefon rzeczywiście NOWY, ale ktoś chciał zarobić i zgłosił go do Apple jako uszkodzony i dostał nowy drugi egzemplarz a ten sprzedał i trafił do mnie. W tym temacie już ktoś o tym wspomniał że tak właśnie mogło być. Ale dzięki wam za pomoc i wsparcie, bede na bieżąco pisać. Sprzedawca daje niby 12miesięczną gwarancję ale produkty Apple też muszą mieć dodatkową swoją gwarancję więc chyba mam prawo się upominać o swoje?

#21 6c1fb0760d

6c1fb0760d
  • 1 663 postów

Napisano 23 lipca 2013 - 16:43

Moim zdaniem w tym momencie tylko sprzedawca jest zobowiązany do załatwienia sprawy, bo Apple raczej nie ma obowiązku zajmować sie sprzętem nabytym poza oficjalną dystrybucją (a nie podejrzewam ze ta firma jest oficjalnym resellerem, no chyba że jest).

#22 miki4g

miki4g
  • 150 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipca 2013 - 17:48

Moim zdaniem to skup sie przede wszystkim na odzyskaniu pieniędzy za coś czego nie kupowałeś. Nie była to mała suma. Napisz do gościa z Allegro, ze sprzedali ci szajs i jak nie oddadzą pieniędzy w trybie natychmiastowym to idziesz na policję. Moim zdaniem nie szukaj pomocy u Apple(jak już to informacji o co chodzi), przecież oni Ci nie sprzedali tego telefonu. Zawsze możesz przejechać z kimś(a najlepiej z Policją jak nie odzyskasz szybko pieniędzy) się do tej firmy i osobiście poprosić o zwrot pieniędzy. Powinno się udać, Pozdro.

#23 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 23 lipca 2013 - 17:58

Tak, z całą pewnością oddziały policji są w gotowości, aby tam jechać.

#24 miki4g

miki4g
  • 150 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lipca 2013 - 18:22

Tak, z całą pewnością oddziały policji są w gotowości, aby tam jechać.


Jak złoży zawiadomienie o oszustwie to może pojadą, tylko wtedy max. Formalności.

#25 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 23 lipca 2013 - 18:25

Z doświadczenia zawodowego wiem, że tak się dzieje w góra jednym promilu przypadków.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych