Naprawa komputera po zalaniu
#1
Napisano 19 lipca 2013 - 18:04
#2
Napisano 19 lipca 2013 - 18:19
#3
Napisano 19 lipca 2013 - 18:33
(...)Mia艂em do艣膰 tego serwisu, zap艂aci艂em 1000 z艂 i odebra艂em stamt膮d komputer w takim stanie jaki by艂 - podobno uruchamia si臋, gdy si臋 z niego wyci膮gnie baterie (sic!).(...)
艢wiadczy to o dobrej diagnozie, gdy偶 mac`i na CPU z rodziny "I" maj膮 tzw. autostart, tzn po odpi臋ciu baterii samoczynnie uruchamiaj膮 si臋. Co prawda bez klawiatury nie mo偶na ich wy艂膮czy膰 (tylko przez odpi臋cie zasilacza) ale jednak. Klawiatury mo偶na naprawia膰 (czy艣ci膰 ) po zalaniu, o ile nie zostan膮 utlenione 艣cie偶ki - ale serwis chcia艂 zrobi膰 to na innej, sprawnej klawiaturze. Zdoby膰 cz臋艣ci do mac贸w z ostatnich rocznik贸w - to wy偶sza szko艂a jazdy. Co do oddania do autoryzowanego serwisu - koszta nie by艂yby wcale podobne. Najmniejszy 艣lad zalania (aktywowane czujniki zalania) na p艂ycie - p艂yta do wymiany (kila tysi臋cy z艂 - nie 1000) + nowy topcase i (wszak w/g apple klawiatura jest nie wymienna - wymienia si臋 ca艂膮 g贸rn膮 obudow臋) i koszta mog艂yby zbli偶y膰 si臋 do ceny zakupu nowego Aira.
Nie oceniam ani koszt贸w ani Arviki - ale wydaje mi si臋, 偶e troch臋 decyzja o odbiorze i sprzeda偶y mac`a jest troch臋 za szybka. Mo偶e warto zam贸wi膰 topcase i odratowa膰 "malucha" - wszak z tego co napisa艂e艣 jest on elektronicznie sprawny. Wiadomo - nie b臋dzie on nowy, ale dzia艂aj膮cy - a prawid艂owe oczyszczenie p艂yty i wymiana skorodowanych element贸w skutecznie powstrzymuje "samo-destrukcj臋" p艂yty.
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#4
Go艣膰_oneghost_*
Napisano 19 lipca 2013 - 18:36
#5
Napisano 19 lipca 2013 - 20:47
#6
Go艣膰_oneghost_*
Napisano 19 lipca 2013 - 21:40
#7
Napisano 19 lipca 2013 - 22:39
#8
Napisano 20 lipca 2013 - 09:43
Zabranie komputera z serwisu, przed ko艅cem naprawy, to dopiero pochopna decyzja. Zabra艂e艣 komputer w po艂owie naprawiony, czyli wyda艂e艣 kas臋, a i tak komputer nie pracuje normalnie.Po co opowiadam t膮 histori臋? Aby przestrzec innych. [...] przed pochopnymi decyzjami.
Koszt wymiany p艂yty g艂贸wnej w autoryzowanym serwisie to koszt 3000z艂 netto, a wi臋c 3690z艂 brutto. Topcase wymieniaj膮 za ~1000z艂, czyli to co mia艂 wymienione @oneghost.
Serwis po diagnozie skasowa艂by Ci臋 na 4690z艂, czyli praktycznie koszt nowego komputera.
Teraz najlepsze, zalanie dyskwalifikuje komputer z napraw gwarancyjnych, wi臋c na nowy, de facto, komputer mia艂by艣 standardowe, serwisowe 90 dni gwarancji (chyba, 偶e co艣 si臋 zmieni艂o w procedurach). Arvika daje tych dni 240... Dla mnie osobi艣cie to spora r贸偶nica.
Czas naprawy nowego modelu u autoryzowanych, te偶 nie nale偶a艂by do najlepszych.
Je艣li chcesz sprzeda膰 ten komputer, to ja go ch臋tnie odkupi臋.
Twoja naprawa nie trwa艂a jeszcze nawet 2 tygodnie, co oznacza, 偶e panowie wyrobili si臋 w naprawd臋 dobrym czasie, jak na nowy model MacBooka.
Pytanie mam tylko jedno do serwisu, czy nie lepiej by艂o zaproponowa膰 wymian臋 klawiatury? Zerwa膰 nity, klawiatura si臋 zapadnie, ale koszt wymiany jest niepor贸wnywalnie ni偶szy (~300z艂), a do takiej zapadni臋tej da si臋 przyzwyczai膰 (zapada si臋 max 1mm).
#9
Napisano 20 lipca 2013 - 09:54
(...)
Pytanie mam tylko jedno do serwisu, czy nie lepiej by艂o zaproponowa膰 wymian臋 klawiatury? Zerwa膰 nity, klawiatura si臋 zapadnie, ale koszt wymiany jest niepor贸wnywalnie ni偶szy (~300z艂), a do takiej zapadni臋tej da si臋 przyzwyczai膰 (zapada si臋 max 1mm).
Arvika chcia艂 zrobi膰 to na nowym topcase (wszak to nowy komputer) i tu go rozumiem. Wymiana wi膮偶e si臋 z ingerencj膮 w aluminiow膮 obudow臋 i mn贸stwem pracy ( w艂a艣nie po to by klawiatura si臋 nie zapada艂a) - i nie wiem czy koszt wraz z robocizn膮 by艂by mniejszy ni偶 700 z艂.
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#10
Napisano 20 lipca 2013 - 09:58
#11
Napisano 20 lipca 2013 - 10:03
Tak czy inaczej uratowa艂 komputer (zw艂aszcza, 偶e opr贸cz wina zosta艂 potraktowany wod膮 ) i do艂o偶y艂 stara艅 aby wyszed艂 jak nowy. Zapisuj臋 si臋 tak偶e w kolejce do odkupienia tego Air`a. ![]()
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#12
Napisano 20 lipca 2013 - 10:10
#13
Napisano 20 lipca 2013 - 10:20
(...) dla mnie profesjonalnym podej艣ciem by艂aby analiza komputera (ch臋tnie bym za ni膮 zap艂aci艂) i ustalenie zakresu oraz kosztu naprawy, tak, abym m贸g艂 sam zdecydowa膰 czy je akceptuj臋 czy nie.(...)
Wierz mi .... nie da si臋 tak za艂atwi膰 tematu. Aby sprawdzi膰 klawiatur臋, musia艂 wpierw uruchomi膰 p艂yt臋. Niestety konstrukcja mac`贸w z w艂膮cznikiem zintegrowanym z klawiatur膮 uniemo偶liwia szybk膮 diagnoz臋, poza podstawieniem innej, sprawnej p艂yty. Problem, 偶e masz jednego z ostatnich Air`贸w i dost臋pno艣膰 p艂yt kt贸re mo偶na mie膰 na stoku w celu pe艂nej diagnozy jest prawie zerowa.
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#14
Napisano 20 lipca 2013 - 11:04
#15
Napisano 20 lipca 2013 - 15:56
Przypominam 偶e:
1. Doceniam. Na szcz臋艣cie nie zrezygnowa艂 na d艂ugo, bo zaraz od艂o偶y艂 komputer na p贸艂k臋 do poniedzia艂ku.
2. Fakt, to nie by艂 dobry pomys艂. Nie id藕cie t膮 drog膮
3. Jest mo偶liwa, w serwisie autoryzowanym. P艂aci si臋 300 z艂, czeka 2 dni i dostaje si臋 pe艂n膮 informacj臋 o uszkodzeniach i koszcie naprawy. Potem mo偶na zdecydowa膰
4. Zaskoczy艂a mnie ta informacja o utracie gwarancji. My艣la艂em, 偶e naprawa w serwisie nie oznacza utraty gwarancji. Je艣li jednak gwarancja jest na zawsze stracona, to faktycznie naprawa w autoryzowanym punkcie ma troch臋 mniej sensu. Warto by to sprawdzi膰 w Apple, troch臋 to jest dla mnie bez sensu, skoro wymieniaj膮 ca艂e podzespo艂y.
5. Bez urazy, ale nie wydaje mi si臋 aby Arvika czy jakikolwiek inny serwis by艂 w stanie zapewni膰 re偶imy produkcyjne na poziomie fabryki.
To jest indywidualna decyzja i analiza ryzyka, ka偶dy ma prawo naprawia膰 komputer w taki spos贸b w jaki mu si臋 podoba. Chcia艂em tylko zwr贸ci膰 uwag臋 potencjalnych pechowc贸w, 偶e tanio nie zawsze oznacza dobrze.
#16
Napisano 21 lipca 2013 - 09:28
I w艂a艣ciciel, i serwis maj膮 swoje racje.
A tak naprawd臋 g艂贸wnym winowajc膮 jest tu Apple!
To oni projektuj膮 sprz臋t bez nawet drobnego zabezpieczenia przed zadaniem, jak robi to wiele innych firm.
Konstrukcja jest pomy艣lana tak, 偶eby po zalaniu jak najwi臋cej element贸w uleg艂o uszkodzeniu.
Sprzyja temu brak szybkiego dost臋pu do odci臋cia zasilania od p艂yty g艂贸wnej. W艂a艣ciwie nawet kichni臋cie mo偶e spowodowa膰 trwa艂e zwarcie na klawiaturze. Wielu moich znajomych uszkodzi艂o klawiatur臋 czyszcz膮c j膮. Tak, jak robili to zawsze z innymi komputerami.
Bardzo wsp贸艂czuj臋 w艂a艣cicielowi, ale ca艂e 偶ale powinien przela膰 w innym kierunku, bo to nie serwis projektowa艂 urz膮dzenie, kt贸re jest bardziej nara偶one na uszkodzenia po zalaniu, ni偶 produkty innych firm.
Drug膮 spraw膮 jest dost臋pno艣膰 i koszty podzespo艂贸w. W艂a艣ciwie tylko autoryzowany serwisy maj膮 dost臋p do cz臋艣ci, a ceny s膮 zaporowe.
Apple robi wszystko, 偶eby ich komponenty by艂y jak najbardziej nietypowe, z modelu na model usuwane s膮 standardowe, og贸lnodost臋pne (czytaj, o wiele ta艅sze) elementy, co w konsekwencji prowadzi do tzw. jednoraz贸wki.
Co w takiej sytuacji mo偶e zrobi膰 serwis?
Robi膮 co mog膮, 偶eby pom贸c poszkodowanym. Tworz膮 w艂asne zamienniki, kt贸re niejednokrotnie s膮 o wiele trwalsze od tzw. "orygina艂贸w". Pozyskuj膮 cz臋艣ci innych produkt贸w Apple. Ich do艣wiadczenie pozwala na obni偶enie wysoko艣ci "kary", jak膮 nak艂ada korporacja za chwil臋 nieuwagi.
Co do poniesionych koszt贸w, to dam przyk艂ad z innej bran偶y.
Mia艂em fajne auto, lecz niestety jaka艣 dziunia zagada艂a si臋 z kole偶ank膮 na skrzy偶owaniu i wjecha艂a mi w bok. Poniewa偶 pilnie potrzebowa艂em je藕dzi膰, ale te偶 zabezpieczy膰 samoch贸d (ca艂e drzwi 艂膮cznie szyb膮 nie nadawa艂y si臋 do u偶ytku) zakupi艂em nowe i zleci艂em ich wystawienie. Dobrze, 偶e nie zdecydowa艂em si臋 na malowanie, bo po jakim艣 czasie okaza艂o si臋, 偶e odszkodowanie by艂o na tyle du偶e, 偶e mog艂em kupi膰, o pi臋膰 lat m艂odsze auto. A za zez艂omowanie starego nawet nie odzyska艂em koszt贸w, kt贸re ponios艂em za doprowadzenie poprzednika do stanu u偶ywalno艣ci. Gdybym to wiedzia艂 wcze艣niej...
No w艂a艣nie. Mleko si臋 wyla艂o i trzeba posprz膮ta膰.
#17
Napisano 21 lipca 2013 - 14:16
#18
Napisano 21 lipca 2013 - 17:15
Iro, do jasnej cholery, co Ty za farmazony ludziom wciskasz? Ja rozumiem niech臋膰 do Apple, ale bez przesady, nie posuwaj si臋 do, delikatnie m贸wi膮c, fa艂szowania rzeczywisto艣ci. Brak zabezpiecze艅 w Apple? Czy my na pewno m贸wimy o tych samych komputerach? Widzia艂e艣, jak zachowuje si臋 zalana p艂yta w macbooku? Zabezpiecza si臋 na zwarciu. Linia zasilania, ka偶da z osobna na 3, 5 i 12V, zabezpieczenia wyj艣膰, poszczeg贸lne uk艂ady pozabezpieczane kilka, a czasem nawet kilkana艣cie razy. Znasz objaw cykania? Tak tak, tak w艂a艣nie zabezpieczenia cykaj膮 na zwarciu.
Prawd膮 jest, 偶e macbooki lubi膮 zasysa膰 wod臋. Taka konstrukcja wentylacji. Klawiatura ju偶 niekoniecznie. Pod backlitem gruba, czarna folia w kszta艂cie wanienki, z odprowadzeniami na rogach, 偶eby woda posz艂a bokiem, w razie przelania. A 偶e folie klawiatury praktycznie nierozbieralne? Bo to element, kt贸ry si臋 wymienia, a nie czy艣ci.
Widzia艂em wiele macbook贸w, kt贸re po zalaniu klawiatury mia艂y suchutk膮 p艂yt臋 g艂贸wn膮. Nie dalej, jak w pi膮tek, wi臋c nie m贸w mi, 偶e 艂atwo przy czyszczeniu klawiatury zniszczy膰 p艂yt臋 g艂贸wn膮, magsafe czy co艣 innego z elektroniki, bo to musi by膰 spora ilo艣膰 wody, 偶eby dosta艂a si臋 na laminat.
Jak m贸wi臋, jedyne czego mo偶na si臋 przyczepi膰, to uk艂ad wentylacji, kt贸ry jest tak pomy艣lany, 偶e komputer mo偶e zassa膰 wod臋 z pod艂o偶a. Tutaj przyznaj臋 racj臋, strzelili babola stawiaj膮c 艂adny wygl膮d nad funkcjonalno艣膰.
Na koniec, krytykujesz brak dost臋pu do baterii i wn臋trza. Tak, bo w razie awarii u偶ytkownik ma p贸j艣膰 do serwisu, zamiast otworzy膰, osuszy膰 i u偶ywa膰, licz膮c 偶e korozja nie wyst膮pi. Bardzo dobry patent na Adam贸w S艂odowych naprawiaj膮cych wszystko w艂asnym sumptem, przy u偶yciu ry偶u, WD40 i piekarnika.
Chcia艂e艣, to masz:
MB AIR 2012 po zalaniu

P艂yn jest w艂a艣ciwie wsz臋dzie. Najbardziej ucierpia艂a wtyczka od matrycy. Na ca艂ej p艂ycie pe艂no ognisk zapalnych.
Wspomina艂e艣 o wanience, a pami臋tasz bia艂e MacBooki?

Nie do艣膰, 偶e wanienka dziurawa, co jak wiesz wcale nie chroni p艂yty, ale wr臋cz j膮 totalnie zalewa, to jeszcze jest rynienka. kt贸ra ca艂y ten p艂yn prosto na uk艂ad zasilania leje!
Wi臋c chyba piszemy o innych MacBookach i innym Apple.
Mo偶e mi jakie艣 podr贸bki przynosz膮?
Swobodny dost臋p do baterii powinien by膰 po to, 偶eby mo偶na by艂o samemu odci膮膰 zasilanie po zalaniu.
A jak wiesz Apple specjalnie blokuje dost臋p poprzez nietypowe triwingsy, czy pentalobe.
A po co to wszystko?
呕eby chroni膰 klienta?
Czy raczej po to, 偶eby bateria po zalaniu "zrobi艂a swoje"?
Skoro Apple wed艂ug ciebie tak cudownie "zabezpiecza", to od czego wszystko w 艣rodku takie mokre?
Czemu takie za艣niedzia艂e?
poni偶ej jeszcze kilka przyk艂ad贸w, mi臋dzy innymi Tumpio:
http://myapple.pl/se...tml#post1765725


#19
Napisano 21 lipca 2013 - 17:38
Iro - i ty i renqien macie racj臋.
Ty bo faktycznie - dost臋pno艣膰 podzespo艂贸w praktycznie zerowa, uk艂ady produkowane s膮 na potrzeby Apple a dane ich utajniane (przyk艂ad przetwornica ISL6259), konstrukcja taka, 偶e jakby kto艣 chcia艂 jecha膰 z Gda艅ska do Poznania to Apple poprowadzi艂o go przez Moskw臋 zahaczaj膮c o Rzym (np MBP 2011/2012 gdzie most posiada 8 wej艣c USB a genialny konstruktor Apple musia艂 wykorzysta膰 jedeno .... za艣 wszystkie urz膮dzenia USB pod艂膮czy膰 przez HUB-a , a i to nie jednego - do tego jednego wej艣cia) - dodatkowe zabezpieczenia na 艣rubach, szybach i co sobie tylko wymarzycie utrudniaj膮 serwis maksymalnie.
renqien ma racj臋 bo te wszystkie utrudnienia i "popi膮tne" zabezpieczenia maj膮 za zadanie jak "najskuteczniej" zabezpieczy膰 elektronik臋. I jest ona tak zabezpieczona, 偶e cz臋sto ci臋偶ko jest namierzy膰 uszkodzenie p艂yty , gdy偶 dzia艂a 5000 zabezpiecze艅 uniemo偶liwiaj膮cych pomiary. Jednak nie mo偶esz si臋 czepia膰 postu renqien - uchwyci艂 sedno. Jest to po to aby jak najbardziej utrudni膰 jakikolwiek serwis. Apple to Apple - niech nikt nie grzebie. Z drugiej strony macbooki nie s膮 przewidziane do "upijania" si臋 winem, col膮 tudzie偶 kompania si臋 w wodzie
.
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#20
Napisano 21 lipca 2013 - 17:42
2. Komputer po naprawie gwarancyjnej ma tak膮 sam膮 gwarancj臋 jak przed napraw膮, ale nie kr贸tsz膮 ni偶 3 miesi膮ce. Znaczy to, 偶e je艣li komputer w momencie oddania do serwisu mia艂 jeszcze 364 dni gwarancji, po naprawie b臋dzie mia艂 dok艂adnie tyle samo. Je艣li w dniu oddania do serwisu mia艂by 2 dni gwarancji, zostanie ona przed艂u偶ona do 90 dni, licz膮c od dnia wydania sprz臋tu klientowi.
#21
Napisano 21 lipca 2013 - 20:32
#22
Napisano 21 lipca 2013 - 20:50
Nie rozumiem dlaczego producenci nie wprowadzaj膮 jaki艣 zabezpiecze艅 przed zachlapaniem, przecie偶 laptopu u偶ywane s膮 w najr贸偶niejszych warunkach, czasem bardzo ci臋偶kich.
Z tych samych powod贸w dla kt贸rych wielu producent贸w aut umieszcza najdro偶sze elementy silnika jak najbli偶ej przodu i 艣wiate艂... masz zala膰 laptopa i kupi膰 nowego - firma ma sprzeda膰 kilka laptop贸w tobie a nie jednego na 5 lat...
#23
Napisano 21 lipca 2013 - 20:56
Twierdzisz:
Konstrukcja jest pomy艣lana tak, 偶eby po zalaniu jak najwi臋cej element贸w uleg艂o uszkodzeniu.
P艂yta g艂贸wna jest zabezpieczona elektronicznie przed uszkodzeniem newralgicznych uk艂ad贸w po zalaniu. Mo偶e nawet lepiej, ni偶 wiele komputer贸w konkurencji.
Nadal twierdz臋, 偶e nie masz racji, co mo偶esz sprawdzi膰 na dowolnym Unibody Alu. Wcze艣niej by艂o gorzej, poprawili, jest progres, chocia偶 zapewne mo偶na zrobi膰 jeszcze wi臋cej.To oni projektuj膮 sprz臋t bez nawet drobnego zabezpieczenia przed zadaniem, jak robi to wiele innych firm.
Skoro Apple wed艂ug ciebie tak cudownie "zabezpiecza", to od czego wszystko w 艣rodku takie mokre?
Czemu takie za艣niedzia艂e?
Bo wylane zosta艂o sporo p艂ynu i zostawione na czas potrzebny dla korozji do zrobienia spustoszenia.
Je艣li chodzi o Aira 2012, to Twoje s艂owo przeciw mojemu. Tydzie艅 temu widzia艂em na w艂asne oczy tak膮 maszynk臋 po zalaniu, a p艂yta praktycznie nie ruszona. Konstrukcja klina spowodowa艂a zapewne, 偶e woda sp艂yn臋艂a w prz贸d obudowy, omijaj膮c p艂yt臋 g艂贸wn膮. Nie wiem, tak przypuszczam.
Chocia偶by szyba, kt贸ra swoimi refleksami mnie irytuje, powoduje, 偶e matryca jest dobrze chroniona przed czyszczeniem przez "idealn膮 pani膮 domu". Widzia艂em wiele matryc zalanych przez czyszczenie p艂ynami do szyb i przy macbookach z szyb膮 ryzyko takiego uszkodzenia jest du偶o mniejsze.
Nie twierdz臋, 偶e Apple jest idealne, daleko mi do tego. Po prostu nie zgadzam si臋 z Twoimi tezami i staram pokaza膰, w kt贸rych miejscach nie masz racji. Nie traktuj tego jak osobisty atak na Twoj膮 osob臋, bo przytaczam argumenty, 偶eby Ci臋 przekona膰, 偶e kilka rozwi膮za艅 jest zrobionych po to, 偶eby by艂o lepiej, a nie gorzej.
A 偶e z cz臋艣ciami do Apple jest trudniej, ni偶 do innych komputer贸w? Kto艣 wyszed艂 z za艂o偶enia, 偶e komputer po zalaniu to 艣mie膰 i nale偶y go zutylizowa膰, a nie grzeba膰 przy nim i na si艂臋 stawia膰 na nogi na nast臋pny rok. Je艣li zalane zosta艂o co艣, co da si臋 wymieni膰 i doprowadzi膰 do stanu "jak nowy", chocia偶by klawiatur臋, to nale偶y to zrobi膰. I chodzi o to, 偶eby grzeba艂 serwis kt贸ry odda cz臋艣膰 zysku mamusi w Cupertino, a nie Irek, kt贸ry nie chce si臋 z nimi dzieli膰 i wszystko chowa do swojej kieszonki
#24
Napisano 21 lipca 2013 - 22:20
Iro, chyba nie twierdzisz, 偶e takie zniszczenia nast臋puj膮 po zalaniu klawiatury przy czyszczeniu?
Takie w艂a艣nie komputery trafiaj膮 do nas. Pisa艂em o tym wy偶ej i nie b臋d臋 si臋 powtarza艂.
P艂yta g艂贸wna jest zabezpieczona elektronicznie przed uszkodzeniem newralgicznych uk艂ad贸w po zalaniu. Mo偶e nawet lepiej, ni偶 wiele komputer贸w konkurencji.
Ja o jednym, ty o drugim.
Pisa艂em o obudowie, 偶e nie zabezpiecza przed zalaniem p艂yty (wklei艂em zdj臋cia), ty piszesz o zabezpieczeniach elektronicznych. Tumpio wykaza艂, 偶e tak naprawd臋 zabezpieczaj膮 Apple, a serwisantowi sprawiaj膮 jedynie trudno艣ci w wykryciu uszkodze艅.
Je艣li chodzi o Aira 2012, to Twoje s艂owo przeciw mojemu. Tydzie艅 temu widzia艂em na w艂asne oczy tak膮 maszynk臋 po zalaniu, a p艂yta praktycznie nie ruszona. Konstrukcja klina spowodowa艂a zapewne, 偶e woda sp艂yn臋艂a w prz贸d obudowy, omijaj膮c p艂yt臋 g艂贸wn膮. Nie wiem, tak przypuszczam.
Ja dodatkowo wklei艂em zdj臋cie na poparcie tego, co pisz臋.
Nie twierdz臋, 偶e Apple jest idealne, daleko mi do tego. Po prostu nie zgadzam si臋 z Twoimi tezami i staram pokaza膰, w kt贸rych miejscach nie masz racji. Nie traktuj tego jak osobisty atak na Twoj膮 osob臋, bo przytaczam argumenty, 偶eby Ci臋 przekona膰, 偶e kilka rozwi膮za艅 jest zrobionych po to, 偶eby by艂o lepiej, a nie gorzej.
Ka偶dy ma prawo do swojego zdania.
Ja widz臋, 偶e korporacja dba tylko i wy艂膮cznie o swoje dobro, a klient jest traktowany instrumentalnie.
Powt贸rz臋, 偶e pisz臋 jako u偶ytkownik i serwisuj膮cy.
#25
Napisano 21 lipca 2013 - 22:31
Swoj膮 drog膮, niez艂y katar trzeba mie膰, 偶eby tak uwali膰 komputer, jak na Twoich zdj臋ciachnawet kichni臋cie
Znowu odwracasz kota ogonem, pisa艂em r贸wnie偶 o zabezpieczeniu klawiatury. Nie wa偶ne, sko艅czmy, skoro autor temat zako艅czy艂.
U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 1
0 u偶ytkownik贸w, 1 go艣ci, 0 anonimowych
















