Skocz do zawarto艣ci

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj si臋 aby uzyska膰 pe艂ny dost臋p do forum.

Zdj臋cie
- - - - -

Naprawa komputera po zalaniu


  • Zaloguj si臋, aby doda膰 odpowied藕
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 hi.duke

hi.duke
  • 46 post贸w
  • Sk膮dKrak贸w

Napisano 19 lipca 2013 - 18:04

Dwa tygodnie kupi艂em nowy model MacBooka Air, jeszcze tego samego wieczora zala艂em go winem. Mo偶e zdarzy膰 si臋 ka偶demu, trudno, nie mamy wp艂ywu na wypadki, kt贸re nas spotykaj膮. Mamy jednak wp艂yw na to, co zrobimy potem. Odda艂em komputer do pierwszego serwisu w Krakowie, kt贸ry znalaz艂em. Pech chcia艂, 偶e to by艂a Arvika. Wcze艣niej tam zadzwoni艂em, dowiedzia艂em si臋, 偶e to s膮 "popularne" naprawy, rzadko kiedy ich koszt przekracza 1000 z艂. Troch臋 si臋 wi臋c zdziwi艂em, gdy kilka dni p贸藕niej dosta艂em e-maila z informacj膮, 偶e to ma艂e w sumie zalanie (komputer nie wpad艂 mi w ko艅cu do s艂onej wody), b臋dzie mnie kosztowa艂o 1000-1200 z艂. Wci膮偶 w por贸wnaniu z kosztem nowego komputera to niewiele. Ale par臋 godzin p贸藕niej cena wzros艂a do 1900 z艂, bo podobno r贸wnie偶 klawiatura by艂a popsuta i trzeba zam贸wi膰 now膮. Waha艂em si臋, ale to by艂o wci膮偶 taniej ni偶 nowy komputer i po negocjacjach ustalili艣my cen臋 1700 z艂 i odbi贸r na dzisiaj. Niestety, wczoraj dowiedzia艂em si臋, 偶e klawiatura co prawda wczoraj przysz艂a, ale zadrapana i nie mog膮 mi jej wymieni膰. Mia艂em do艣膰 tego serwisu, zap艂aci艂em 1000 z艂 i odebra艂em stamt膮d komputer w takim stanie jaki by艂 - podobno uruchamia si臋, gdy si臋 z niego wyci膮gnie baterie (sic!). Tak wi臋c dwa tygodnie po zalaniu komputera mam na biurku przycisk do papieru, a w kieszeni 1000 z艂 mniej. Teraz wystawi臋 ten z艂om na Allegro, mo偶e komu艣 przyda si臋 256 GB SSD, ekran czy nietkni臋ta bateria. I mam nadziej臋, 偶e odzyskam przynajmniej zap艂acone Arvice 1000 z艂. Po co opowiadam t膮 histori臋? Aby przestrzec innych. Nie tyle nawet przed Arvik膮, nie wiem czy inne serwisy s膮 lepsze, ale przed pochopnymi decyzjami. Mog艂em odda膰 komputer do serwisu autoryzowanego, po szybkiej naprawie mia艂bym wci膮偶 12 miesi臋cy gwarancji producenta. Cena niekoniecznie by艂aby wy偶sza, wymiana klawiatury w serwisie Apple kosztuje tyle samo, co kosztowa艂a by naprawa w Arwice. Ale poza serwisem autoryzowanym trac臋 gwarancj臋, a wi臋c ryzykuj臋 permanentne problemy z rdzewiej膮cym komputerem i ni偶sz膮 cen臋 przy odsprzeda偶y. Moim zdaniem nie warto, ale b臋d臋 o tym wiedzia艂, gdy zalej臋 nast臋pny komputer. Krzysiek

#2 piotresce

piotresce
  • 1聽568 post贸w
  • P艂e膰:

Napisano 19 lipca 2013 - 18:19

Mi Apple za zalanego 3 letniego MacBooka za艣piewa艂o 6oo funt贸w wi臋c sobie wyobraz ile za偶膮dali by za Twojego.Nawet go nie sprawdzili..

#3 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6聽245 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 19 lipca 2013 - 18:33

(...)Mia艂em do艣膰 tego serwisu, zap艂aci艂em 1000 z艂 i odebra艂em stamt膮d komputer w takim stanie jaki by艂 - podobno uruchamia si臋, gdy si臋 z niego wyci膮gnie baterie (sic!).(...)
 


艢wiadczy to o dobrej diagnozie, gdy偶 mac`i na CPU z rodziny "I" maj膮 tzw. autostart, tzn po odpi臋ciu baterii samoczynnie uruchamiaj膮 si臋. Co prawda bez klawiatury nie mo偶na ich wy艂膮czy膰 (tylko przez odpi臋cie zasilacza) ale jednak. Klawiatury mo偶na naprawia膰 (czy艣ci膰 ) po zalaniu, o ile nie zostan膮 utlenione 艣cie偶ki - ale serwis chcia艂 zrobi膰 to na innej, sprawnej klawiaturze. Zdoby膰 cz臋艣ci do mac贸w z ostatnich rocznik贸w - to wy偶sza szko艂a jazdy. Co do oddania do autoryzowanego serwisu - koszta nie by艂yby wcale podobne. Najmniejszy 艣lad zalania (aktywowane czujniki zalania) na p艂ycie - p艂yta do wymiany (kila tysi臋cy z艂 - nie 1000) + nowy topcase i (wszak w/g apple klawiatura jest nie wymienna - wymienia si臋 ca艂膮 g贸rn膮 obudow臋) i koszta mog艂yby zbli偶y膰 si臋 do ceny zakupu nowego Aira.

Nie oceniam ani koszt贸w ani Arviki - ale wydaje mi si臋, 偶e troch臋 decyzja o odbiorze i sprzeda偶y mac`a jest troch臋 za szybka. Mo偶e warto zam贸wi膰 topcase i odratowa膰 "malucha" - wszak z tego co napisa艂e艣 jest on elektronicznie sprawny. Wiadomo - nie b臋dzie on nowy, ale dzia艂aj膮cy - a prawid艂owe oczyszczenie p艂yty i wymiana skorodowanych element贸w skutecznie powstrzymuje "samo-destrukcj臋" p艂yty.


Specjalistyczny Serwis Komputer贸w Apple "Serwis Jab艂ek庐"
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#4 Go艣膰_oneghost_*

Go艣膰_oneghost_*

Napisano 19 lipca 2013 - 18:36

Ja kiedy艣 zala艂em swojego Aira, odda艂em do autoryzowanego serwisu przez resellera. Kosztowa艂o mnie to chyba 1000 z艂, wymienili ca艂膮 doln膮 cz臋艣膰 obudowy, razem z klawiatur膮, komputer po tym by艂 jak nowy.

#5 arvika

arvika
  • 1聽501 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dKrak贸w

Napisano 19 lipca 2013 - 20:47

Jako 偶e zosta艂em wywo艂any do tablicy to kilka fakt贸w na temat tej naprawy: 1. Sprz臋t zosta艂 przyj臋ty w sobot臋 na wya藕n膮 pro艣b臋 hi.duke. Specjalnie jeden z serwisant贸w przyjecha艂 do serwisu tylko po to, aby szybko zareagowa膰 i pom贸c Klietnowi. 2. Klient po zalaniu Macbooka winem, sp艂uka艂 go nast臋pnie wod膮 aby wymy膰 wino... :) Pracowa艂 na Macbooku do momentu, a偶 przesta艂 dzia艂a膰. 3. Klient zosta艂 poinformowany o kosztach naprawy oko艂o 1000z艂 w przypadku, gdy nie bedzie konieczno艣ci wymiany topcase, matrycy lub innych element贸w. 4. P艂yta g艂贸wna zosta艂a wyczyszczona oraz naprawiona. 5. Niestety po wyczyszczeniu Topcase okaza艂o si臋 偶e nie dzia艂a przycisk power. Oczywiste jest 偶e zaistnia艂a konieczno艣膰 jego wymiany o czym Klient zosta艂 poinformowany. Wyrazi艂 zgod臋 na napraw臋 po negocjacjach ceny. 6. Topcase kt贸ry otrzymali艣my nie by艂 w idealnym stanie wobec czego dbaj膮c o jako艣膰 us艂ug Klient zosta艂 o tym poinformowany 偶e musimy go zareklamowa膰 i us艂uga potrwa oko艂o 2-3 dni d艂u偶ej. 7. Klient strzeli艂 "focha" i stwierdzi艂 偶e odbiera sprz臋t w takim stanie jaki jest. Nie by艂o 偶adnej rozmowy na ten temat, pr贸by wyja艣nienia sytuacji itp. Odbieraj膮c sprz臋t Klient nawet NIE CHCIA艁 sprawdzi膰 czy sprz臋t odpala si臋 z zasilacza z odpi臋t膮 bateri膮 (w przypadku uszkodzenia przycisku power, wypi臋cie baterii powoduje autostart Macbooka). Podsumowuj膮c: Klient by艂 ca艂y czas w kontakcie z nami. Sam stwierdzi艂 偶e serwis autoryzowany zaproponowa艂 za napraw臋 ponad 3500z艂. U nas kwota za t膮 napraw臋 by艂a 2x ni偶sza. Gwarancja na napraw臋 8 mc. Rozumiem 偶e mo偶na by膰 z艂ym na siebie 偶e zala艂o si臋 Macbooka zaraz po kupnie, ale wylewanie nies艂usznych 偶ali na serwis, kt贸ry chce pom贸c Klientowi w taki spos贸b jak uczyni艂 to hi.duke 艣wiadczy tylko o braku dojrza艂o艣ci i pretensjonalnym podej艣ciu.

#6 Go艣膰_oneghost_*

Go艣膰_oneghost_*

Napisano 19 lipca 2013 - 21:40

Kurcz臋, zala膰 nowego MacBooka w pierwszy dzie艅, wywali膰 1000 zamiast 1700 i mie膰 przynajmniej sprawny. Troch臋 jeste艣 mo偶e za szybki z tym wszystkim, och艂o艅 troch臋, bo mo偶e wystarczy艂o do艂o偶y膰 jeszcze te 700 i mia艂by艣 艣wietnie dzia艂aj膮cy komputer. Mo偶e spory dodatek, ale wygl膮da na to, 偶e strasznie si臋 spieszysz z decyzjami. A poza tym wsp贸艂czuje, strasznego pecha mia艂e艣.

#7 michallus

michallus

  • 214 post贸w
  • Sk膮dGda艅sk

Napisano 19 lipca 2013 - 22:39

hi.duke nie bardzo wiem, gdzie Ty widzisz problem. Arvika uratowa艂 Tobie p艂yt臋 g艂贸wn膮, najwa偶niejszy podzesp贸艂 bazowy. Kilka dni p贸藕niej i by艂by艣 w plecy dobre 3000z艂, a tak za 1/3 ceny sprawa rozwi膮zana. Pozostaje ci wymieni膰 TopCase i temat zamkni臋ty. Z tego co rozumiem, mo偶esz w dalszym ci膮gu doko艅czy膰 us艂ug臋 kt贸r膮 sam przerwa艂e艣 ze wzgl臋du czas. Naprawa Macbooka to nie "piekarnia". S膮 przypadki kt贸re naprawia si臋 przez kilka tygodni (import cz臋艣ci). Moim zdaniem powiniene艣 mu podzi臋kowa膰, bo jest to uczciwa cena jak za napraw臋 takiej p艂yty g艂贸wnej, tym bardziej je偶eli potraktowa艂e艣 j膮 w taki drastyczny spos贸b. Jestem r贸wnie偶 przekonany, 偶e na us艂ug臋 otrzyma艂e艣 gwarancj臋, mimo i偶 tak naprawd臋 przerwa艂e艣 napraw臋....

#8 virgin71

virgin71



  • 12聽562 post贸w
  • Sk膮dWroc艂aw

Napisano 20 lipca 2013 - 09:43

Po co opowiadam t膮 histori臋? Aby przestrzec innych. [...] przed pochopnymi decyzjami.

Zabranie komputera z serwisu, przed ko艅cem naprawy, to dopiero pochopna decyzja. Zabra艂e艣 komputer w po艂owie naprawiony, czyli wyda艂e艣 kas臋, a i tak komputer nie pracuje normalnie.

Koszt wymiany p艂yty g艂贸wnej w autoryzowanym serwisie to koszt 3000z艂 netto, a wi臋c 3690z艂 brutto. Topcase wymieniaj膮 za ~1000z艂, czyli to co mia艂 wymienione @oneghost.
Serwis po diagnozie skasowa艂by Ci臋 na 4690z艂, czyli praktycznie koszt nowego komputera.

Teraz najlepsze, zalanie dyskwalifikuje komputer z napraw gwarancyjnych, wi臋c na nowy, de facto, komputer mia艂by艣 standardowe, serwisowe 90 dni gwarancji (chyba, 偶e co艣 si臋 zmieni艂o w procedurach). Arvika daje tych dni 240... Dla mnie osobi艣cie to spora r贸偶nica.
Czas naprawy nowego modelu u autoryzowanych, te偶 nie nale偶a艂by do najlepszych.

Je艣li chcesz sprzeda膰 ten komputer, to ja go ch臋tnie odkupi臋.

Twoja naprawa nie trwa艂a jeszcze nawet 2 tygodnie, co oznacza, 偶e panowie wyrobili si臋 w naprawd臋 dobrym czasie, jak na nowy model MacBooka.

Pytanie mam tylko jedno do serwisu, czy nie lepiej by艂o zaproponowa膰 wymian臋 klawiatury? Zerwa膰 nity, klawiatura si臋 zapadnie, ale koszt wymiany jest niepor贸wnywalnie ni偶szy (~300z艂), a do takiej zapadni臋tej da si臋 przyzwyczai膰 (zapada si臋 max 1mm).

#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6聽245 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 20 lipca 2013 - 09:54

(...)
Pytanie mam tylko jedno do serwisu, czy nie lepiej by艂o zaproponowa膰 wymian臋 klawiatury? Zerwa膰 nity, klawiatura si臋 zapadnie, ale koszt wymiany jest niepor贸wnywalnie ni偶szy (~300z艂), a do takiej zapadni臋tej da si臋 przyzwyczai膰 (zapada si臋 max 1mm).


Arvika chcia艂 zrobi膰 to na nowym topcase (wszak to nowy komputer) i tu go rozumiem. Wymiana wi膮偶e si臋 z ingerencj膮 w aluminiow膮 obudow臋 i mn贸stwem pracy ( w艂a艣nie po to by klawiatura si臋 nie zapada艂a) - i nie wiem czy koszt wraz z robocizn膮 by艂by mniejszy ni偶 700 z艂.


Specjalistyczny Serwis Komputer贸w Apple "Serwis Jab艂ek庐"
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 virgin71

virgin71



  • 12聽562 post贸w
  • Sk膮dWroc艂aw

Napisano 20 lipca 2013 - 09:58

Ok, rozumiem. Ja poda艂em cen臋 u mnie (mam ju偶 wpraw臋 z tymi nitami). Osobi艣cie wol臋 to zaproponowa膰 ze wzgl臋du na koszta. Tutaj, przy nowym komputerze, to jednak nie warto.

#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6聽245 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 20 lipca 2013 - 10:03

Tak czy inaczej uratowa艂 komputer (zw艂aszcza, 偶e opr贸cz wina zosta艂 potraktowany wod膮 ) i do艂o偶y艂 stara艅 aby wyszed艂 jak nowy. Zapisuj臋 si臋 tak偶e w kolejce do odkupienia tego Air`a. :D


Specjalistyczny Serwis Komputer贸w Apple "Serwis Jab艂ek庐"
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#12 hi.duke

hi.duke
  • 46 post贸w
  • Sk膮dKrak贸w

Napisano 20 lipca 2013 - 10:10

Nie, nie jestem z艂y na siebie, 偶e zala艂em komputer. Nie zrobi艂em tego specjalnie, nie straci艂em na szcz臋艣cie 偶adnych danych. Jestem z艂y na siebie za to, 偶e po 2 tygodniach od tego zdarzenia m贸j komputer jest wci膮偶, z mojego punktu widzenia, w tym samym stanie w jakim by艂 wtedy, a ja mam 1000 z艂 mniej. Jasne, m贸g艂bym zostawi膰 komputer w serwisie, ale ba艂em si臋, 偶e za chwil臋 okaza艂o by si臋, 偶e jaki艣 nast臋pny case jest do wymiany, a odebranie z艂omu kosztuje ju偶 1500 z艂. Mam 偶al do Arviki, 偶e nie poinformowali mnie o kosztach naprawy przed t膮 napraw膮. A w艂a艣ciwie, 偶e mnie poinformowali o szacunkowych kosztach naprawy, a gdy okaza艂o si臋, 偶e prawdziwe b臋d膮 prawie dwa razy wy偶sze, postawili mnie przed faktem dokonanym. Mo偶e jestem zbyt wymagaj膮cym ("strzelam fochy"), ale dla mnie profesjonalnym podej艣ciem by艂aby analiza komputera (ch臋tnie bym za ni膮 zap艂aci艂) i ustalenie zakresu oraz kosztu naprawy, tak, abym m贸g艂 sam zdecydowa膰 czy je akceptuj臋 czy nie. Komputer naprawiany poza autoryzowan膮 sieci膮, bez gwarancji producenta, nie ma dla mnie takiej warto艣ci jak nowy. Du偶o podr贸偶uj臋, potrzebuj臋 niezawodnego komputera, a naprawa w jakiej艣 piwnicy nie daje mi jako艣 poczucia pewno艣ci, 偶e nie b臋dzie on rdzewia艂 i non-stop psu艂 si臋. Fakt, mia艂bym gwarancj臋 Arviki, ale co mi po niej, skoro komputer wci膮偶 u nich by le偶a艂? Dlatego m贸g艂bym zaryzykowa膰 te 1000 z艂, ale je艣li mia艂bym za tak膮 "p贸艂napraw臋" zap艂aci膰 wi臋cej to wola艂bym do艂o偶y膰 i albo wymieni膰 ca艂膮 p艂yt臋 albo ca艂y komputer. Arvika nie da艂a mi mo偶liwo艣ci podj臋cia takiej decyzji.

#13 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6聽245 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 20 lipca 2013 - 10:20

(...) dla mnie profesjonalnym podej艣ciem by艂aby analiza komputera (ch臋tnie bym za ni膮 zap艂aci艂) i ustalenie zakresu oraz kosztu naprawy, tak, abym m贸g艂 sam zdecydowa膰 czy je akceptuj臋 czy nie.(...)

Wierz mi .... nie da si臋 tak za艂atwi膰 tematu. Aby sprawdzi膰 klawiatur臋, musia艂 wpierw uruchomi膰 p艂yt臋. Niestety konstrukcja mac`贸w z w艂膮cznikiem zintegrowanym z klawiatur膮 uniemo偶liwia szybk膮 diagnoz臋, poza podstawieniem innej, sprawnej p艂yty. Problem, 偶e masz jednego z ostatnich Air`贸w i dost臋pno艣膰 p艂yt kt贸re mo偶na mie膰 na stoku w celu pe艂nej diagnozy jest prawie zerowa.


Specjalistyczny Serwis Komputer贸w Apple "Serwis Jab艂ek庐"
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#14 arvika

arvika
  • 1聽501 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dKrak贸w

Napisano 20 lipca 2013 - 11:04

Pan hi.duke jak widz臋 zaczyna fantazjowa膰 na temat tego co si臋 stanie, nie maj膮c 偶adnej wiedzy na temat elektroniki. Podkre艣lam ponownie, ca艂y czas by艂 z nami kontakt, je艣li by艂y jakie艣 niejasno艣ci wystarczy艂o zadzwoni膰. Nie unikamy rozm贸w, ch臋tnie odpowiadamy na pytania Klient贸w. Przypominam 偶e: 1. Nale偶a艂o dzia艂a膰 szybko. Dlatego jeden z serwisant贸w zrezygnowa艂 z chwili 偶ycia rodzinnego i przyj膮艂 Macbooka w sobot臋. 2. Macbook po zalaniu winem na szcz臋艣cie nie rdzewieje bardzo, nie jest to substancja mocno 偶r膮ca. Rdzewie膰 dopiero zaczyna po zalaniu wod膮, co hi.duke uczyni艂 celem sp艂ukania wina :) 3. Dlaczego nie jest mo偶liwa dok艂adna wycena tego typu napawy, wyja艣nili inni u偶ytkownicy. 4. O d艂ugo艣ci gwarancji producenta (3 miesi膮ce) w przypadku zalanego komputera, r贸wnie偶 inna osoba napisa艂a powy偶ej. 5. "Fakt, mia艂bym gwarancj臋 Arviki, ale co mi po niej, skoro komputer wci膮偶 u nich by le偶a艂?" - to ju偶 czyste fantazjowanie :) Logika my艣lenia hi.duke jest taka: wole zap艂aci膰 2x wiecej w serwisie autoryzowanym i dostane prawie 3x kr贸tsz膮 gwarancj臋 :)

#15 hi.duke

hi.duke
  • 46 post贸w
  • Sk膮dKrak贸w

Napisano 20 lipca 2013 - 15:56


Przypominam 偶e:


1. Doceniam. Na szcz臋艣cie nie zrezygnowa艂 na d艂ugo, bo zaraz od艂o偶y艂 komputer na p贸艂k臋 do poniedzia艂ku.
2. Fakt, to nie by艂 dobry pomys艂. Nie id藕cie t膮 drog膮 :)
3. Jest mo偶liwa, w serwisie autoryzowanym. P艂aci si臋 300 z艂, czeka 2 dni i dostaje si臋 pe艂n膮 informacj臋 o uszkodzeniach i koszcie naprawy. Potem mo偶na zdecydowa膰
4. Zaskoczy艂a mnie ta informacja o utracie gwarancji. My艣la艂em, 偶e naprawa w serwisie nie oznacza utraty gwarancji. Je艣li jednak gwarancja jest na zawsze stracona, to faktycznie naprawa w autoryzowanym punkcie ma troch臋 mniej sensu. Warto by to sprawdzi膰 w Apple, troch臋 to jest dla mnie bez sensu, skoro wymieniaj膮 ca艂e podzespo艂y.
5. Bez urazy, ale nie wydaje mi si臋 aby Arvika czy jakikolwiek inny serwis by艂 w stanie zapewni膰 re偶imy produkcyjne na poziomie fabryki.

To jest indywidualna decyzja i analiza ryzyka, ka偶dy ma prawo naprawia膰 komputer w taki spos贸b w jaki mu si臋 podoba. Chcia艂em tylko zwr贸ci膰 uwag臋 potencjalnych pechowc贸w, 偶e tanio nie zawsze oznacza dobrze.

#16 Iro

Iro
  • 6聽955 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dKatowice

Napisano 21 lipca 2013 - 09:28

Napisze co艣 jako u偶ytkownik i jako serwisuj膮cy sprz臋t Apple.

I w艂a艣ciciel, i serwis maj膮 swoje racje.
A tak naprawd臋 g艂贸wnym winowajc膮 jest tu Apple!

To oni projektuj膮 sprz臋t bez nawet drobnego zabezpieczenia przed zadaniem, jak robi to wiele innych firm.
Konstrukcja jest pomy艣lana tak, 偶eby po zalaniu jak najwi臋cej element贸w uleg艂o uszkodzeniu.
Sprzyja temu brak szybkiego dost臋pu do odci臋cia zasilania od p艂yty g艂贸wnej. W艂a艣ciwie nawet kichni臋cie mo偶e spowodowa膰 trwa艂e zwarcie na klawiaturze. Wielu moich znajomych uszkodzi艂o klawiatur臋 czyszcz膮c j膮. Tak, jak robili to zawsze z innymi komputerami.

Bardzo wsp贸艂czuj臋 w艂a艣cicielowi, ale ca艂e 偶ale powinien przela膰 w innym kierunku, bo to nie serwis projektowa艂 urz膮dzenie, kt贸re jest bardziej nara偶one na uszkodzenia po zalaniu, ni偶 produkty innych firm.
Drug膮 spraw膮 jest dost臋pno艣膰 i koszty podzespo艂贸w. W艂a艣ciwie tylko autoryzowany serwisy maj膮 dost臋p do cz臋艣ci, a ceny s膮 zaporowe.
Apple robi wszystko, 偶eby ich komponenty by艂y jak najbardziej nietypowe, z modelu na model usuwane s膮 standardowe, og贸lnodost臋pne (czytaj, o wiele ta艅sze) elementy, co w konsekwencji prowadzi do tzw. jednoraz贸wki.
Co w takiej sytuacji mo偶e zrobi膰 serwis?
Robi膮 co mog膮, 偶eby pom贸c poszkodowanym. Tworz膮 w艂asne zamienniki, kt贸re niejednokrotnie s膮 o wiele trwalsze od tzw. "orygina艂贸w". Pozyskuj膮 cz臋艣ci innych produkt贸w Apple. Ich do艣wiadczenie pozwala na obni偶enie wysoko艣ci "kary", jak膮 nak艂ada korporacja za chwil臋 nieuwagi.
Co do poniesionych koszt贸w, to dam przyk艂ad z innej bran偶y.
Mia艂em fajne auto, lecz niestety jaka艣 dziunia zagada艂a si臋 z kole偶ank膮 na skrzy偶owaniu i wjecha艂a mi w bok. Poniewa偶 pilnie potrzebowa艂em je藕dzi膰, ale te偶 zabezpieczy膰 samoch贸d (ca艂e drzwi 艂膮cznie szyb膮 nie nadawa艂y si臋 do u偶ytku) zakupi艂em nowe i zleci艂em ich wystawienie. Dobrze, 偶e nie zdecydowa艂em si臋 na malowanie, bo po jakim艣 czasie okaza艂o si臋, 偶e odszkodowanie by艂o na tyle du偶e, 偶e mog艂em kupi膰, o pi臋膰 lat m艂odsze auto. A za zez艂omowanie starego nawet nie odzyska艂em koszt贸w, kt贸re ponios艂em za doprowadzenie poprzednika do stanu u偶ywalno艣ci. Gdybym to wiedzia艂 wcze艣niej...

No w艂a艣nie. Mleko si臋 wyla艂o i trzeba posprz膮ta膰.

#17 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20聽740 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 21 lipca 2013 - 14:16

Iro, do jasnej cholery, co Ty za farmazony ludziom wciskasz? Ja rozumiem niech臋膰 do Apple, ale bez przesady, nie posuwaj si臋 do, delikatnie m贸wi膮c, fa艂szowania rzeczywisto艣ci. Brak zabezpiecze艅 w Apple? Czy my na pewno m贸wimy o tych samych komputerach? Widzia艂e艣, jak zachowuje si臋 zalana p艂yta w macbooku? Zabezpiecza si臋 na zwarciu. Linia zasilania, ka偶da z osobna na 3, 5 i 12V, zabezpieczenia wyj艣膰, poszczeg贸lne uk艂ady pozabezpieczane kilka, a czasem nawet kilkana艣cie razy. Znasz objaw cykania? Tak tak, tak w艂a艣nie zabezpieczenia cykaj膮 na zwarciu. Prawd膮 jest, 偶e macbooki lubi膮 zasysa膰 wod臋. Taka konstrukcja wentylacji. Klawiatura ju偶 niekoniecznie. Pod backlitem gruba, czarna folia w kszta艂cie wanienki, z odprowadzeniami na rogach, 偶eby woda posz艂a bokiem, w razie przelania. A 偶e folie klawiatury praktycznie nierozbieralne? Bo to element, kt贸ry si臋 wymienia, a nie czy艣ci. Widzia艂em wiele macbook贸w, kt贸re po zalaniu klawiatury mia艂y suchutk膮 p艂yt臋 g艂贸wn膮. Nie dalej, jak w pi膮tek, wi臋c nie m贸w mi, 偶e 艂atwo przy czyszczeniu klawiatury zniszczy膰 p艂yt臋 g艂贸wn膮, magsafe czy co艣 innego z elektroniki, bo to musi by膰 spora ilo艣膰 wody, 偶eby dosta艂a si臋 na laminat. Jak m贸wi臋, jedyne czego mo偶na si臋 przyczepi膰, to uk艂ad wentylacji, kt贸ry jest tak pomy艣lany, 偶e komputer mo偶e zassa膰 wod臋 z pod艂o偶a. Tutaj przyznaj臋 racj臋, strzelili babola stawiaj膮c 艂adny wygl膮d nad funkcjonalno艣膰. Na koniec, krytykujesz brak dost臋pu do baterii i wn臋trza. Tak, bo w razie awarii u偶ytkownik ma p贸j艣膰 do serwisu, zamiast otworzy膰, osuszy膰 i u偶ywa膰, licz膮c 偶e korozja nie wyst膮pi. Bardzo dobry patent na Adam贸w S艂odowych naprawiaj膮cych wszystko w艂asnym sumptem, przy u偶yciu ry偶u, WD40 i piekarnika.

#18 Iro

Iro
  • 6聽955 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dKatowice

Napisano 21 lipca 2013 - 17:15

Iro, do jasnej cholery, co Ty za farmazony ludziom wciskasz? Ja rozumiem niech臋膰 do Apple, ale bez przesady, nie posuwaj si臋 do, delikatnie m贸wi膮c, fa艂szowania rzeczywisto艣ci. Brak zabezpiecze艅 w Apple? Czy my na pewno m贸wimy o tych samych komputerach? Widzia艂e艣, jak zachowuje si臋 zalana p艂yta w macbooku? Zabezpiecza si臋 na zwarciu. Linia zasilania, ka偶da z osobna na 3, 5 i 12V, zabezpieczenia wyj艣膰, poszczeg贸lne uk艂ady pozabezpieczane kilka, a czasem nawet kilkana艣cie razy. Znasz objaw cykania? Tak tak, tak w艂a艣nie zabezpieczenia cykaj膮 na zwarciu.

Prawd膮 jest, 偶e macbooki lubi膮 zasysa膰 wod臋. Taka konstrukcja wentylacji. Klawiatura ju偶 niekoniecznie. Pod backlitem gruba, czarna folia w kszta艂cie wanienki, z odprowadzeniami na rogach, 偶eby woda posz艂a bokiem, w razie przelania. A 偶e folie klawiatury praktycznie nierozbieralne? Bo to element, kt贸ry si臋 wymienia, a nie czy艣ci.

Widzia艂em wiele macbook贸w, kt贸re po zalaniu klawiatury mia艂y suchutk膮 p艂yt臋 g艂贸wn膮. Nie dalej, jak w pi膮tek, wi臋c nie m贸w mi, 偶e 艂atwo przy czyszczeniu klawiatury zniszczy膰 p艂yt臋 g艂贸wn膮, magsafe czy co艣 innego z elektroniki, bo to musi by膰 spora ilo艣膰 wody, 偶eby dosta艂a si臋 na laminat.

Jak m贸wi臋, jedyne czego mo偶na si臋 przyczepi膰, to uk艂ad wentylacji, kt贸ry jest tak pomy艣lany, 偶e komputer mo偶e zassa膰 wod臋 z pod艂o偶a. Tutaj przyznaj臋 racj臋, strzelili babola stawiaj膮c 艂adny wygl膮d nad funkcjonalno艣膰.

Na koniec, krytykujesz brak dost臋pu do baterii i wn臋trza. Tak, bo w razie awarii u偶ytkownik ma p贸j艣膰 do serwisu, zamiast otworzy膰, osuszy膰 i u偶ywa膰, licz膮c 偶e korozja nie wyst膮pi. Bardzo dobry patent na Adam贸w S艂odowych naprawiaj膮cych wszystko w艂asnym sumptem, przy u偶yciu ry偶u, WD40 i piekarnika.


Chcia艂e艣, to masz:

MB AIR 2012 po zalaniu

Do艂膮czona grafika

P艂yn jest w艂a艣ciwie wsz臋dzie. Najbardziej ucierpia艂a wtyczka od matrycy. Na ca艂ej p艂ycie pe艂no ognisk zapalnych.

Wspomina艂e艣 o wanience, a pami臋tasz bia艂e MacBooki?

Do艂膮czona grafika

Nie do艣膰, 偶e wanienka dziurawa, co jak wiesz wcale nie chroni p艂yty, ale wr臋cz j膮 totalnie zalewa, to jeszcze jest rynienka. kt贸ra ca艂y ten p艂yn prosto na uk艂ad zasilania leje!

Wi臋c chyba piszemy o innych MacBookach i innym Apple.
Mo偶e mi jakie艣 podr贸bki przynosz膮?
Swobodny dost臋p do baterii powinien by膰 po to, 偶eby mo偶na by艂o samemu odci膮膰 zasilanie po zalaniu.
A jak wiesz Apple specjalnie blokuje dost臋p poprzez nietypowe triwingsy, czy pentalobe.
A po co to wszystko?
呕eby chroni膰 klienta?
Czy raczej po to, 偶eby bateria po zalaniu "zrobi艂a swoje"?
Skoro Apple wed艂ug ciebie tak cudownie "zabezpiecza", to od czego wszystko w 艣rodku takie mokre?
Czemu takie za艣niedzia艂e?

poni偶ej jeszcze kilka przyk艂ad贸w, mi臋dzy innymi Tumpio:
http://myapple.pl/se...tml#post1765725

Do艂膮czona grafika

Do艂膮czona grafika

Do艂膮czona grafika

#19 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6聽245 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 21 lipca 2013 - 17:38

Iro - i ty i renqien macie racj臋.

Ty bo faktycznie - dost臋pno艣膰 podzespo艂贸w praktycznie zerowa, uk艂ady produkowane s膮 na potrzeby Apple a dane ich utajniane (przyk艂ad przetwornica ISL6259), konstrukcja taka, 偶e jakby kto艣 chcia艂 jecha膰 z Gda艅ska do Poznania to Apple poprowadzi艂o go przez Moskw臋 zahaczaj膮c o Rzym (np MBP 2011/2012 gdzie most posiada 8 wej艣c USB a genialny konstruktor Apple musia艂 wykorzysta膰 jedeno .... za艣 wszystkie urz膮dzenia USB pod艂膮czy膰 przez HUB-a , a i to nie jednego - do tego jednego wej艣cia) - dodatkowe zabezpieczenia na 艣rubach, szybach i co sobie tylko wymarzycie utrudniaj膮 serwis maksymalnie.

renqien ma racj臋 bo te wszystkie utrudnienia i "popi膮tne" zabezpieczenia maj膮 za zadanie jak "najskuteczniej" zabezpieczy膰 elektronik臋. I jest ona tak zabezpieczona, 偶e cz臋sto ci臋偶ko jest namierzy膰 uszkodzenie p艂yty , gdy偶 dzia艂a 5000 zabezpiecze艅 uniemo偶liwiaj膮cych pomiary. Jednak nie mo偶esz si臋 czepia膰 postu renqien - uchwyci艂 sedno. Jest to po to aby jak najbardziej utrudni膰 jakikolwiek serwis. Apple to Apple - niech nikt nie grzebie. Z drugiej strony macbooki nie s膮 przewidziane do "upijania" si臋 winem, col膮 tudzie偶 kompania si臋 w wodzie :D.


Specjalistyczny Serwis Komputer贸w Apple "Serwis Jab艂ek庐"
ul. Stryje艅skich 10 lok us艂 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#20 pmoo

pmoo
  • 406 post贸w
  • Sk膮dKrak贸w, PL

Napisano 21 lipca 2013 - 17:42

1. Klient w gor膮cej wodzie k膮pany. 700z艂 za topcase do Aira to cena ca艂kowicie po kosztach, Arvika pewnie r贸wnie偶 wola艂aby jej nie wymienia膰. Mniej roboty, zarobek ten sam.

2. Komputer po naprawie gwarancyjnej ma tak膮 sam膮 gwarancj臋 jak przed napraw膮, ale nie kr贸tsz膮 ni偶 3 miesi膮ce. Znaczy to, 偶e je艣li komputer w momencie oddania do serwisu mia艂 jeszcze 364 dni gwarancji, po naprawie b臋dzie mia艂 dok艂adnie tyle samo. Je艣li w dniu oddania do serwisu mia艂by 2 dni gwarancji, zostanie ona przed艂u偶ona do 90 dni, licz膮c od dnia wydania sprz臋tu klientowi.

#21 hi.duke

hi.duke
  • 46 post贸w
  • Sk膮dKrak贸w

Napisano 21 lipca 2013 - 20:32

Wrzuci艂em komputer na Allegro, traktuj臋 to jako zako艅czenie moich przyg贸d z winem, tym komputerem i firm膮 Arvika. Pewnie regulamin forum nie pozwala na linkowanie do aukcji, ale osoby, kt贸re tutaj wyrazi艂y zainteresowanie tym komputerem bez problemu j膮 znajd膮: laptopy / uszkodzone / apple Dzi臋ki za wszystkie informacje, sporo si臋 dowiedzia艂em z Waszych list贸w. Nie rozumiem dlaczego producenci nie wprowadzaj膮 jaki艣 zabezpiecze艅 przed zachlapaniem, przecie偶 laptopu u偶ywane s膮 w najr贸偶niejszych warunkach, czasem bardzo ci臋偶kich. And one more thing: nie sp艂ukujcie zalanego laptopa wod膮 :)

#22 dm76

dm76
  • 2聽445 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dPozna艅

Napisano 21 lipca 2013 - 20:50

Nie rozumiem dlaczego producenci nie wprowadzaj膮 jaki艣 zabezpiecze艅 przed zachlapaniem, przecie偶 laptopu u偶ywane s膮 w najr贸偶niejszych warunkach, czasem bardzo ci臋偶kich.


Z tych samych powod贸w dla kt贸rych wielu producent贸w aut umieszcza najdro偶sze elementy silnika jak najbli偶ej przodu i 艣wiate艂... masz zala膰 laptopa i kupi膰 nowego - firma ma sprzeda膰 kilka laptop贸w tobie a nie jednego na 5 lat...

#23 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20聽740 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 21 lipca 2013 - 20:56

Iro, chyba nie twierdzisz, 偶e takie zniszczenia nast臋puj膮 po zalaniu klawiatury przy czyszczeniu? Nikt nie m贸wi, 偶e Apple to 艂贸d藕 podwodna. Takie same zniszczenia b臋dziesz mia艂, jak zalejesz laptopa dowolnej innej firmy, poza kilkoma modelami "wszystkoodpornymi". Demonizujesz moim zdaniem i odwracasz kota ogonem.

Twierdzisz:

Konstrukcja jest pomy艣lana tak, 偶eby po zalaniu jak najwi臋cej element贸w uleg艂o uszkodzeniu.


P艂yta g艂贸wna jest zabezpieczona elektronicznie przed uszkodzeniem newralgicznych uk艂ad贸w po zalaniu. Mo偶e nawet lepiej, ni偶 wiele komputer贸w konkurencji.

To oni projektuj膮 sprz臋t bez nawet drobnego zabezpieczenia przed zadaniem, jak robi to wiele innych firm.

Nadal twierdz臋, 偶e nie masz racji, co mo偶esz sprawdzi膰 na dowolnym Unibody Alu. Wcze艣niej by艂o gorzej, poprawili, jest progres, chocia偶 zapewne mo偶na zrobi膰 jeszcze wi臋cej.

Skoro Apple wed艂ug ciebie tak cudownie "zabezpiecza", to od czego wszystko w 艣rodku takie mokre?
Czemu takie za艣niedzia艂e?


Bo wylane zosta艂o sporo p艂ynu i zostawione na czas potrzebny dla korozji do zrobienia spustoszenia.

Je艣li chodzi o Aira 2012, to Twoje s艂owo przeciw mojemu. Tydzie艅 temu widzia艂em na w艂asne oczy tak膮 maszynk臋 po zalaniu, a p艂yta praktycznie nie ruszona. Konstrukcja klina spowodowa艂a zapewne, 偶e woda sp艂yn臋艂a w prz贸d obudowy, omijaj膮c p艂yt臋 g艂贸wn膮. Nie wiem, tak przypuszczam.

Chocia偶by szyba, kt贸ra swoimi refleksami mnie irytuje, powoduje, 偶e matryca jest dobrze chroniona przed czyszczeniem przez "idealn膮 pani膮 domu". Widzia艂em wiele matryc zalanych przez czyszczenie p艂ynami do szyb i przy macbookach z szyb膮 ryzyko takiego uszkodzenia jest du偶o mniejsze.

Nie twierdz臋, 偶e Apple jest idealne, daleko mi do tego. Po prostu nie zgadzam si臋 z Twoimi tezami i staram pokaza膰, w kt贸rych miejscach nie masz racji. Nie traktuj tego jak osobisty atak na Twoj膮 osob臋, bo przytaczam argumenty, 偶eby Ci臋 przekona膰, 偶e kilka rozwi膮za艅 jest zrobionych po to, 偶eby by艂o lepiej, a nie gorzej.

A 偶e z cz臋艣ciami do Apple jest trudniej, ni偶 do innych komputer贸w? Kto艣 wyszed艂 z za艂o偶enia, 偶e komputer po zalaniu to 艣mie膰 i nale偶y go zutylizowa膰, a nie grzeba膰 przy nim i na si艂臋 stawia膰 na nogi na nast臋pny rok. Je艣li zalane zosta艂o co艣, co da si臋 wymieni膰 i doprowadzi膰 do stanu "jak nowy", chocia偶by klawiatur臋, to nale偶y to zrobi膰. I chodzi o to, 偶eby grzeba艂 serwis kt贸ry odda cz臋艣膰 zysku mamusi w Cupertino, a nie Irek, kt贸ry nie chce si臋 z nimi dzieli膰 i wszystko chowa do swojej kieszonki ;)

#24 Iro

Iro
  • 6聽955 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dKatowice

Napisano 21 lipca 2013 - 22:20

Iro, chyba nie twierdzisz, 偶e takie zniszczenia nast臋puj膮 po zalaniu klawiatury przy czyszczeniu?


Takie w艂a艣nie komputery trafiaj膮 do nas. Pisa艂em o tym wy偶ej i nie b臋d臋 si臋 powtarza艂.

P艂yta g艂贸wna jest zabezpieczona elektronicznie przed uszkodzeniem newralgicznych uk艂ad贸w po zalaniu. Mo偶e nawet lepiej, ni偶 wiele komputer贸w konkurencji.


Ja o jednym, ty o drugim.
Pisa艂em o obudowie, 偶e nie zabezpiecza przed zalaniem p艂yty (wklei艂em zdj臋cia), ty piszesz o zabezpieczeniach elektronicznych. Tumpio wykaza艂, 偶e tak naprawd臋 zabezpieczaj膮 Apple, a serwisantowi sprawiaj膮 jedynie trudno艣ci w wykryciu uszkodze艅.

Je艣li chodzi o Aira 2012, to Twoje s艂owo przeciw mojemu. Tydzie艅 temu widzia艂em na w艂asne oczy tak膮 maszynk臋 po zalaniu, a p艂yta praktycznie nie ruszona. Konstrukcja klina spowodowa艂a zapewne, 偶e woda sp艂yn臋艂a w prz贸d obudowy, omijaj膮c p艂yt臋 g艂贸wn膮. Nie wiem, tak przypuszczam.


Ja dodatkowo wklei艂em zdj臋cie na poparcie tego, co pisz臋.

Nie twierdz臋, 偶e Apple jest idealne, daleko mi do tego. Po prostu nie zgadzam si臋 z Twoimi tezami i staram pokaza膰, w kt贸rych miejscach nie masz racji. Nie traktuj tego jak osobisty atak na Twoj膮 osob臋, bo przytaczam argumenty, 偶eby Ci臋 przekona膰, 偶e kilka rozwi膮za艅 jest zrobionych po to, 偶eby by艂o lepiej, a nie gorzej.


Ka偶dy ma prawo do swojego zdania.
Ja widz臋, 偶e korporacja dba tylko i wy艂膮cznie o swoje dobro, a klient jest traktowany instrumentalnie.
Powt贸rz臋, 偶e pisz臋 jako u偶ytkownik i serwisuj膮cy.

#25 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20聽740 post贸w
  • P艂e膰:
  • Sk膮dWarszawa

Napisano 21 lipca 2013 - 22:31

No to sorry, jak tak wygl膮da komputer po czyszczeniu klawiatury, to ja wymi臋kam. Tego si臋 nie czy艣ci szlauchem lub karcherem, cho膰by to by艂o

nawet kichni臋cie

Swoj膮 drog膮, niez艂y katar trzeba mie膰, 偶eby tak uwali膰 komputer, jak na Twoich zdj臋ciach :D

Znowu odwracasz kota ogonem, pisa艂em r贸wnie偶 o zabezpieczeniu klawiatury. Nie wa偶ne, sko艅czmy, skoro autor temat zako艅czy艂.




U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 1

0 u偶ytkownik贸w, 1 go艣ci, 0 anonimowych