Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

"Szare" wifi - brak możliwości włączenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 di-frost

di-frost
  • 16 postów

Napisano 02 lipca 2013 - 20:41

Nabyłem drogą kupna iPhone 3GS 16GB. Telefon był z błędem 3194, który po sporej ilości kombinowania udało mi się wyeliminować (operacja niby prosta a jednak pod górę było bardzo).

Po wgraniu softu 6.1.3 iTunes poinformował mnie, że nie może się połączyć z serwerem aktywacji.... po kolejnej, słusznej ilości "pojedynków" udało mi się to wyeliminować i na chwile obecną cieszę się z działającego telefonu.

Po wszystkim pozostał jednak jeden problem - podczas próby włączenia wi-fi okazało się, że suwak do jej włączenia jest nieaktywny i taki jakiś szary.

Szukając w necie informacji napotkałem się na opisy, które oprócz "szarego" suwaka mówią o tym, że brak jest informacji o adresie wi-fi co wskazuje na uszkodzenie modułu.

U mnie wszystko wskazuje na to, że nic nie jest uszkodzone gdyż w zakładce "To urządzenie" są wszystkie informacje.

Czy ktoś wie jak "uruchomić" to nieszczęsne wi-fi?

Kilka słów o telefonie:
  • iPhone 3gs
  • wersja: 6.1.3 (10B329)
  • model: MC131B/A
  • adres wi-fi: 60:33.... itd co wg mnie sugeruje, że moduł działa
  • firmware: 05.16.08
Telefon jest po Jailbreak'u.

Będę wdzięczny za pomoc.

#2 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 02 lipca 2013 - 21:26

Mówisz o BB ( moduł odpowiedzialny za komunikację). Ty masz uszkodzony moduł wifi. W przypadku kiedy BB jest uszkodzony reszta układów może być sprawna, ale on je kontroluje- o ile można tak powiedzieć.

#3 di-frost

di-frost
  • 16 postów

Napisano 02 lipca 2013 - 22:06

Czyli co z tym fantem zrobić? Czy jest to wymiany? Czy można to jakoś w 100% zdiagnozować? Trochę kiepsko bez wi-fi jednak chodź da się żyć.

#4 dyrdek

dyrdek
  • 2 postów
  • SkądToronto, Ontario, Canada

Napisano 02 lipca 2013 - 23:37

Ja mam czasami w swoim 4S że nie można przesunąć tego suwaka tak jak mówisz jest wygasły :) , pomaga mi powtórne włączenie telefonu i tyle

#5 di-frost

di-frost
  • 16 postów

Napisano 03 lipca 2013 - 00:23

Niestety u mnie to nie działa. Próbowałem restart ustawień sieciowych oraz wyłączanie i ponowne włączanie. Szukam dalej rozwiązania ponieważ odnoszę wrażenie, że jednak nie jest to uszkodzony moduł wi-fi - wtedy nie pojawiałby się adres wi-fi.

#6 dominzak

dominzak
  • 474 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 03 lipca 2013 - 02:03

Jeśli chcesz wykluczyć "palnięty" BB to (jeśl twój 3GS nie ma nowego, poprawionego układu BB) możesz spróbować zrobić aktualizację BB do iPadowego (06.15.00), później downgrade za pomocą redsn0w do 05.13.04 a następnie wgrywasz od nowa czysty 6.1.3 (bez JB), aby ponownie wgrać najnowszą wersję BB czyli 05.16.08. Trochę to skomplikowane, ale taka "operacja" w 100% potwierdzi czy była to wina uwalonego BB czy też uszkodzony jest sam moduł WiFi.

#7 di-frost

di-frost
  • 16 postów

Napisano 03 lipca 2013 - 13:40

Czyli kolejno:
  • redsn0w'em robię opcję "Install iPad baseband"
  • redsn0w'em robię opcję "Downgrade from iPad baseband"
  • przez iTunes wgrywam paczkę iPhone2,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
Tak to ma wyglądać?

-----------------

Niestety podczas instalacji iPad baseband redsn0w wisi na "Waiting for reboot".... Wczoraj to próbowałem ogarnąć (kilkakrotnie sie pojawiało) ale bez powodzenia - zawsze to samo.

#8 diesel2117

diesel2117
  • 1 743 postów
  • SkądKatowice PL

Napisano 03 lipca 2013 - 19:06

Zmień komputer, zmień port usb, spróbuj jeszcze raz w DFU po restarcie komputera, wyczyść rejestr (jeśli to windows)

#9 di-frost

di-frost
  • 16 postów

Napisano 14 lipca 2013 - 00:17

Niestety to co zaproponowane powyżej nie zdało egzaminu. Zrobiłem downgrade z 6.1.3 do 5.1.1 i teraz wi-fi można włączyć i wyłączyć ale niestety nie wyszukuje sieci. Nie ważne czy sieć jest zabezpieczona czy nie cały czas telefon szuka sieci... Jakieś pomysły?

#10 diesel2117

diesel2117
  • 1 743 postów
  • SkądKatowice PL

Napisano 14 lipca 2013 - 00:29

Podejdź na parę cm do rutera i sprawdź czy znajdzie, w odległości ~30cm powinien zaleźć sieć bez anteny, co będzie wskazywało na uszkodzenie jej bądź nie podpiętej

#11 di-frost

di-frost
  • 16 postów

Napisano 14 lipca 2013 - 00:53

No niestety lipa. Nie ma znaczenia odległość. Czyli do wymiany antena?

#12 diesel2117

diesel2117
  • 1 743 postów
  • SkądKatowice PL

Napisano 14 lipca 2013 - 15:44

No niestety lipa. Nie ma znaczenia odległość. Czyli do wymiany antena?


Nie, bez anteny nawet na te 30cm przy ruterze znalazło by sieć. Twój problem tkwi gdzieś głębiej

#13 di-frost

di-frost
  • 16 postów

Napisano 14 lipca 2013 - 17:44

Jakieś sugestie gdzie szukać problemu?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych