Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Air 13" 2013 - problemy z WiFi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

#1 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2013 - 11:08

Cześć.
Kupiłem wczoraj najnowszego Aira i mam taki problem z WiFi:
gdy próbuje pobrać coś większego od ~10MB pobieranie nagle zwalnia do 0, a żadne IP(nawet routera) nie odpowiada na pingi. Przy czym ta ikonka na pasku pokazuje, że dalej jest połączony z WiFi.(podłączenie od nowa pomaga, ale tylko do czasu pobierania czegoś).
Próbowałem robić to co radzą w tym temacie: [URL="https://discussions.apple.com/thread/5100655"]https://discussions.apple.com/thread/5100655[/URL] (czyli zmieniać MTU, restartować itp), ale nic nie dało.
Jedyny sposób, który pozwala na pobranie czegoś, to włączenie w tle "Diagnostyki sieci bezprzewodowej" -> gdy w tle działa ta diagnostyka to WiFi się nie 'zrywa' przy pobieraniu...
Jak widać na necie, trochę ludzi ma ten problem z nowym Airem. Myślicie, że to coś ze sterownikami i czekać na aktualizację? Czy iść z tym do serwisu?

Edit 1:
Znalazłem właśnie taki temat: [URL="https://discussions.apple.com/message/22251335"]https://discussions.apple.com/message/22251335[/URL]
To może sugerować, że Apple już wie o usterce i dlatego podmienia nowe zamówienia?

Edit 2: To raczej nie problem z WiFi, bo inne komputery(Windows/Linux/Solaris) i telefony(Android/Symbian) działają. I też nie z zasięgiem, bo próbowałem z wielu różnych lokacji - zawsze to samo.

#2 rusinu

rusinu
  • 372 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 15 czerwca 2013 - 13:49

Sprawdzałeś uaktualnienia? Bo wczoraj/dziś wyszło jakieś airport update. Możliwe, że to tylko do nowych stacji bazowych, ale zawsze warto sprawdzić. Problemem może też być zbyt nowy przesył wi-fi (ac), bo pewnie twój router tego nie ma i aby działać bezproblemowo należy (według appla) kupić od razu stację airport albo time capsule.

#3 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2013 - 14:30

Tak, ściągnąłem wszystkie uaktualnienia i dalej nie działało. Potem poszedłem do iSpota, bo może mogli by coś pomóc, ale tam testowałem i wszystko działało... Poszedłem teraz do biura sprawdzić na innym routerze i też zrywa...

#4 GAMA007

GAMA007
  • 1 394 postów
  • Płeć:
  • SkądBochum

Napisano 15 czerwca 2013 - 14:45

Witam,

@HiJej,

Na jakim routerze testowano twoj sprzet w iSpocie?

Pozdrawiam

GAMA007

#5 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2013 - 14:48

Na jakimś AirPorcie i punkcie dostępowym z iPhona sprzedawcy. Teraz w biurze testuje na Linksysie WRT54GL i zrywa(aczkolwiek rzadziej niż na domowym). Edit: W sumie i mój domowy i biurowy działają na częstoliwości 2.4GHz, a w iSpocie było 5GHz, może to coś wpływać... Aczkolwiek na stronie Macbooka piszą, że jest "zgodny z IEEE 802.11a/b/g/n", więc "powinno" działać.

#6 ygrene

ygrene
  • 35 postów

Napisano 15 czerwca 2013 - 15:22

To się zmartwiłem teraz. Mój pewnie dojedzie pod koniec przyszłego tygodnia (strasznie długi termin realizacji). Mam router tp-linka mr3420, jak sprawdzę u siebie to napiszę kilka słów. A tymczasem będę śledził wątek, pisz jak poradzisz sobie z tym problemem.

#7 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2013 - 15:42

Posnifowałem troche tcpdumpem i łapie jedynie pytania Macbooka protokołem ARP o adres MAC adresu IP, który akurat pinguje i 0 ruchu zwrotnego...

#8 ygrene

ygrene
  • 35 postów

Napisano 15 czerwca 2013 - 17:53

możliwe, że czeka Cię wymiana sprzętu. Problemem podobno jest hardware. Na apple.com ktoś napisał, że wymienił Air'a i wszystko działa bezproblemowo.

#9 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2013 - 18:05

Hm, a ile trzeba czekać na wymianę? (przez iSpota kupowane) I jakie są szanse, że ten nowy co mi dadzą będzie OK, skoro wielu ma ten problem...

#10 ygrene

ygrene
  • 35 postów

Napisano 15 czerwca 2013 - 18:17

nie wypowiem się, nie wiem. Sprzęt jest niesprawny i muszą Ci pomóc.

#11 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2013 - 18:54

nie wypowiem się, nie wiem.
Sprzęt jest niesprawny i muszą Ci pomóc.


Jak oprogramowanie, to nie sprzęt...
A pojawiają się też gdzieniegdzie posty, że ludzie po aktualizacji do 10.8.4 mają problem z WiFi... (chyba że to nie związane)

#12 Gemini

Gemini
  • 96 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2013 - 21:55

To się zmartwiłem teraz. Mój pewnie dojedzie pod koniec przyszłego tygodnia (strasznie długi termin realizacji). Mam router tp-linka mr3420, jak sprawdzę u siebie to napiszę kilka słów. A tymczasem będę śledził wątek, pisz jak poradzisz sobie z tym problemem.


Kuurde, nie straszcie, że zrywa permanentnie połączenia : O Ja tak samo zamówiłem MacBook Aira i powinienem go dostać pod koniec przyszłego tygodnia.


Ktoś na forum sugerował zmianę kanału w routerze, może to spróbuj?

#13 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 15 czerwca 2013 - 22:11

Ktoś na forum sugerował zmianę kanału w routerze, może to spróbuj?


Próbowałem już wszystkie z routerem. Poza tym - wszystkie inne urządzenia działają. Do tego w kilku lokacjach mi Macbook zrywa... (i nie tylko mi)

#14 Gemini

Gemini
  • 96 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 czerwca 2013 - 22:13

Próbowałem już wszystkie z routerem. Poza tym - wszystkie inne urządzenia działają. Do tego w kilku lokacjach mi Macbook zrywa... (i nie tylko mi)


No to pozostaje Ci jeszcze zadzwonić na applową pomoc techniczną - od czegoś w końcu są. A jak nie to serwis/zwrot.

#15 GAMA007

GAMA007
  • 1 394 postów
  • Płeć:
  • SkądBochum

Napisano 15 czerwca 2013 - 22:26

Witam,

taka mala sugestia z mojej strony:

-sprawdzic np. aplikacja Inssider jakie sieci w poblizu uzywaja danego #, oraz sieci 2,4 / 5 Ghz.
-wybrac najlepiej inny te ktore sa w uzyciu.
-jesli masz router o parametrach b/g/n ustaw dla przykladu tylko polaczenie n, by sprawdzic czy dalej sa klopoty.

Pozdrawiam

GAMA007

#16 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 czerwca 2013 - 07:48

No to pozostaje Ci jeszcze zadzwonić na applową pomoc techniczną - od czegoś w końcu są. A jak nie to serwis/zwrot.

Ale to dopiero w poniedziałek będę mógł...


Witam,
-sprawdzic np. aplikacja Inssider jakie sieci w poblizu uzywaja danego #, oraz sieci 2,4 / 5 Ghz.

Moja to jedyna na tym kanale, a tak poza tym, to wszystkie w okolicy są 2.4 GHz.

-wybrac najlepiej inny te ktore sa w uzyciu.

Testowałem na kilku różnych kanałach, bez skutku. Co do 5GHz to nie mam póki co jak sprawdzić. (ale przecież powinien działać w 2.4GHz)

-jesli masz router o parametrach b/g/n ustaw dla przykladu tylko polaczenie n, by sprawdzic czy dalej sa klopoty.

Sprawdzałem samo n, samo g, samo b. Wszędzie rwie :(

Testowałem chyba każdą konfigurację routera, zawsze rwało. (oczywiście sprawdziłem, że inne laptopy/telefony działają sprawnie)

#17 Hubert Lary

Hubert Lary
  • 118 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 czerwca 2013 - 12:49

A u mnie kiedyś zrywał router Belkina. Po kilku latach stał się niestabilny i po wymianie na nowy wszystko działa OK.

#18 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 16 czerwca 2013 - 14:24

W iSpocie działało OK na AirPort i iPhone? Jak byłby to hardware to zrywałoby zawsze i wszędzie. Skoro działało w sklepie to i w serwisie pewnie będzie działać na testach - wtedy brak podstaw do wymiany lub naprawy... Jak nie hardware to albo software albo router. Software Apple załatwić może aktualizacją po prostu - wystarczy uzbroić się w cierpliwość. Może masz pecha do routerów i trafiasz na niestabilne w biurze czy w domu. Masz może możliwość dostępu do jakiegoś nowego? Albo od znajomego żeby potestować?

#19 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 czerwca 2013 - 14:54

W iSpocie działało OK na AirPort i iPhone? Jak byłby to hardware to zrywałoby zawsze i wszędzie.


1. Jest jeszcze możliwość, że "chwilowo działało" (u mnie w domu czasem ma chwile, że nie zrywa przez dłuższy czas).
2. W iSpocie działało na AirPorcie na częstotliwości 5GHz, na 2.4GHz ponoć nie mogli sprawdzić, bo "za dużo konfigurowania AirPorta". Na iPhonie nie wiem na jakiej sprawdzali.

wtedy brak podstaw do wymiany lub naprawy...

Jeśli zareklamuje, że nie działa w sieciach 2.4GHz, mimo deklaracji producenta, to będą musieli sprawdzić chyba na jakimś starszym z 2.4, nie?

Jak nie hardware to albo software albo router. Software Apple załatwić może aktualizacją po prostu - wystarczy uzbroić się w cierpliwość.

Myślicie, że format i reinstalację systemu warto spróbować? Na forach Apple jedna osoba twierdzi, że jej to(a przynajmniej tymczasowo) pomogło.

Może masz pecha do routerów i trafiasz na niestabilne w biurze czy w domu. Masz może możliwość dostępu do jakiegoś nowego? Albo od znajomego żeby potestować?

Nie, to są całkiem nowe routery, do tego oba inne. Co do 5GHz - dopiero w poniedziałek będę mógł sprawdzić.

#20 kompernik

kompernik
  • 264 postów

Napisano 16 czerwca 2013 - 15:48

Sam jestem ciekawy co u Ciebie generuje taki problem. Ja swego czasu miałem problem z iMac'iem 21,5"... Również zrywało mi sieć. Wskaźnik na pasku menu wskazywał na połączenie, a jednak go nie było. W sieci szukałem wiele razy jakiegoś rozwiązania (reklamacja była odrzucona, bo w serwisie Wi-Fi działało bezproblemowo). Na pewno na działanie sieci wpływał OS. Na 10.6 sieć zrywała znacznie rzadziej niż na 10.7... W końcu sprawdziłem logi na routerze i okazało się, że router połączenie z komputerem prawie zawsze oznaczał jako atak DDOS. Wszystkie inne sprzęty działały w sieci bezproblemowo. Pozostało mi więc jedno - zmieniłem router. Jako ciekawostkę mogę dodać, że na początku gdy miałem Livebox'a od TP wszystko działało super. Problem stwarzał jakiś router Netgear ale nie pamiętam modelu.

#21 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 czerwca 2013 - 17:32

W końcu sprawdziłem logi na routerze i okazało się, że router połączenie z komputerem prawie zawsze oznaczał jako atak DDOS. Wszystkie inne sprzęty działały w sieci bezproblemowo.

Nic w logach nie było, ale w razie czego wyłączyłem jakąś tam ochronę przed DoS, ale nic nie dało :(

#22 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 16 czerwca 2013 - 22:52

Jak hotspot z iPhone to tylko 2.4GHz

#23 ygrene

ygrene
  • 35 postów

Napisano 17 czerwca 2013 - 17:09

HiJej, jakiś krok do przodu? Kontaktowałeś się z Apple?

#24 HiJej

HiJej
  • 16 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 czerwca 2013 - 12:03

Różnie. Dziś np. przez parę godzin nic nie rozłączało... Ale potem znowu zaczęło.

Z Apple jeszcze się nie kontaktowałem, stwierdziłem, że poczekam na to jak się sprawa rozwinie.
A w miedzy czasie czytam posty tutaj:
[url]https://discussions.apple.com/thread/5100655?start=60&tstart=0[/url]
Jak widać nie tylko ja mam ten problem. I jak widać nie tylko mi nic nie pomaga.
Objawy mam te same, co ów gmc74.

A propos, może wam coś powie ten fragment logów("UCCON" to nazwa sieci):

Jun 17 13:44:53 admins-MacBook-Air.local configd[17]: 0 : State:/Network/Interface/en0/AirPort
Jun 17 15:22:00 admins-MacBook-Air.local configd[17]: 0 : State:/Network/Interface/en0/AirPort
Jun 17 15:22:00 admins-MacBook-Air.local airportd[4344]: _doAutoJoin: Already associated to “UCONN”. Bailing on auto-join.
Jun 17 15:22:00 admins-MacBook-Air.local airportd[4344]: _doAutoJoin: Already associated to “UCONN”. Bailing on auto-join



#25 cesiu111

cesiu111
  • 737 postów
  • SkądRz

Napisano 18 czerwca 2013 - 12:18

Spróbujcie zmienić kanał sygnału routera. U siebie ustawiłem na sztywno (chyba 7.) i od wczoraj ani jednego zrywu, a wcześniej potrafiło zerwać połączenie co 5 minut. Nic innego nie zadziałało. EDIT: sorry, nie doczytałem, że próbowałeś zmieniać kanał. Może u innych się sprawdzi. Nie mam innego pomysłu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych