Macbook Air 13" 2013 - problemy z WiFi
#1
Napisano 15 czerwca 2013 - 11:08
Kupiłem wczoraj najnowszego Aira i mam taki problem z WiFi:
gdy próbuje pobrać coś większego od ~10MB pobieranie nagle zwalnia do 0, a żadne IP(nawet routera) nie odpowiada na pingi. Przy czym ta ikonka na pasku pokazuje, że dalej jest połączony z WiFi.(podłączenie od nowa pomaga, ale tylko do czasu pobierania czegoś).
Próbowałem robić to co radzą w tym temacie: [URL="https://discussions.apple.com/thread/5100655"]https://discussions.apple.com/thread/5100655[/URL] (czyli zmieniać MTU, restartować itp), ale nic nie dało.
Jedyny sposób, który pozwala na pobranie czegoś, to włączenie w tle "Diagnostyki sieci bezprzewodowej" -> gdy w tle działa ta diagnostyka to WiFi się nie 'zrywa' przy pobieraniu...
Jak widać na necie, trochę ludzi ma ten problem z nowym Airem. Myślicie, że to coś ze sterownikami i czekać na aktualizację? Czy iść z tym do serwisu?
Edit 1:
Znalazłem właśnie taki temat: [URL="https://discussions.apple.com/message/22251335"]https://discussions.apple.com/message/22251335[/URL]
To może sugerować, że Apple już wie o usterce i dlatego podmienia nowe zamówienia?
Edit 2: To raczej nie problem z WiFi, bo inne komputery(Windows/Linux/Solaris) i telefony(Android/Symbian) działają. I też nie z zasięgiem, bo próbowałem z wielu różnych lokacji - zawsze to samo.
#2
Napisano 15 czerwca 2013 - 13:49
#3
Napisano 15 czerwca 2013 - 14:30
#4
Napisano 15 czerwca 2013 - 14:45
@HiJej,
Na jakim routerze testowano twoj sprzet w iSpocie?
Pozdrawiam
GAMA007
#5
Napisano 15 czerwca 2013 - 14:48
#6
Napisano 15 czerwca 2013 - 15:22
#7
Napisano 15 czerwca 2013 - 15:42
#8
Napisano 15 czerwca 2013 - 17:53
#9
Napisano 15 czerwca 2013 - 18:05
#10
Napisano 15 czerwca 2013 - 18:17
#11
Napisano 15 czerwca 2013 - 18:54
nie wypowiem się, nie wiem.
Sprzęt jest niesprawny i muszą Ci pomóc.
Jak oprogramowanie, to nie sprzęt...
A pojawiają się też gdzieniegdzie posty, że ludzie po aktualizacji do 10.8.4 mają problem z WiFi... (chyba że to nie związane)
#12
Napisano 15 czerwca 2013 - 21:55
To się zmartwiłem teraz. Mój pewnie dojedzie pod koniec przyszłego tygodnia (strasznie długi termin realizacji). Mam router tp-linka mr3420, jak sprawdzę u siebie to napiszę kilka słów. A tymczasem będę śledził wątek, pisz jak poradzisz sobie z tym problemem.
Kuurde, nie straszcie, że zrywa permanentnie połączenia : O Ja tak samo zamówiłem MacBook Aira i powinienem go dostać pod koniec przyszłego tygodnia.
Ktoś na forum sugerował zmianę kanału w routerze, może to spróbuj?
#13
Napisano 15 czerwca 2013 - 22:11
Ktoś na forum sugerował zmianę kanału w routerze, może to spróbuj?
Próbowałem już wszystkie z routerem. Poza tym - wszystkie inne urządzenia działają. Do tego w kilku lokacjach mi Macbook zrywa... (i nie tylko mi)
#14
Napisano 15 czerwca 2013 - 22:13
Próbowałem już wszystkie z routerem. Poza tym - wszystkie inne urządzenia działają. Do tego w kilku lokacjach mi Macbook zrywa... (i nie tylko mi)
No to pozostaje Ci jeszcze zadzwonić na applową pomoc techniczną - od czegoś w końcu są. A jak nie to serwis/zwrot.
#15
Napisano 15 czerwca 2013 - 22:26
taka mala sugestia z mojej strony:
-sprawdzic np. aplikacja Inssider jakie sieci w poblizu uzywaja danego #, oraz sieci 2,4 / 5 Ghz.
-wybrac najlepiej inny te ktore sa w uzyciu.
-jesli masz router o parametrach b/g/n ustaw dla przykladu tylko polaczenie n, by sprawdzic czy dalej sa klopoty.
Pozdrawiam
GAMA007
#16
Napisano 16 czerwca 2013 - 07:48
Ale to dopiero w poniedziałek będę mógł...No to pozostaje Ci jeszcze zadzwonić na applową pomoc techniczną - od czegoś w końcu są. A jak nie to serwis/zwrot.
Moja to jedyna na tym kanale, a tak poza tym, to wszystkie w okolicy są 2.4 GHz.Witam,
-sprawdzic np. aplikacja Inssider jakie sieci w poblizu uzywaja danego #, oraz sieci 2,4 / 5 Ghz.
Testowałem na kilku różnych kanałach, bez skutku. Co do 5GHz to nie mam póki co jak sprawdzić. (ale przecież powinien działać w 2.4GHz)-wybrac najlepiej inny te ktore sa w uzyciu.
Sprawdzałem samo n, samo g, samo b. Wszędzie rwie-jesli masz router o parametrach b/g/n ustaw dla przykladu tylko polaczenie n, by sprawdzic czy dalej sa klopoty.
Testowałem chyba każdą konfigurację routera, zawsze rwało. (oczywiście sprawdziłem, że inne laptopy/telefony działają sprawnie)
#17
Napisano 16 czerwca 2013 - 12:49
#18
Napisano 16 czerwca 2013 - 14:24
#19
Napisano 16 czerwca 2013 - 14:54
W iSpocie działało OK na AirPort i iPhone? Jak byłby to hardware to zrywałoby zawsze i wszędzie.
1. Jest jeszcze możliwość, że "chwilowo działało" (u mnie w domu czasem ma chwile, że nie zrywa przez dłuższy czas).
2. W iSpocie działało na AirPorcie na częstotliwości 5GHz, na 2.4GHz ponoć nie mogli sprawdzić, bo "za dużo konfigurowania AirPorta". Na iPhonie nie wiem na jakiej sprawdzali.
Jeśli zareklamuje, że nie działa w sieciach 2.4GHz, mimo deklaracji producenta, to będą musieli sprawdzić chyba na jakimś starszym z 2.4, nie?wtedy brak podstaw do wymiany lub naprawy...
Myślicie, że format i reinstalację systemu warto spróbować? Na forach Apple jedna osoba twierdzi, że jej to(a przynajmniej tymczasowo) pomogło.Jak nie hardware to albo software albo router. Software Apple załatwić może aktualizacją po prostu - wystarczy uzbroić się w cierpliwość.
Nie, to są całkiem nowe routery, do tego oba inne. Co do 5GHz - dopiero w poniedziałek będę mógł sprawdzić.Może masz pecha do routerów i trafiasz na niestabilne w biurze czy w domu. Masz może możliwość dostępu do jakiegoś nowego? Albo od znajomego żeby potestować?
#20
Napisano 16 czerwca 2013 - 15:48
#21
Napisano 16 czerwca 2013 - 17:32
Nic w logach nie było, ale w razie czego wyłączyłem jakąś tam ochronę przed DoS, ale nic nie dałoW końcu sprawdziłem logi na routerze i okazało się, że router połączenie z komputerem prawie zawsze oznaczał jako atak DDOS. Wszystkie inne sprzęty działały w sieci bezproblemowo.
#22
Napisano 16 czerwca 2013 - 22:52
#23
Napisano 17 czerwca 2013 - 17:09
#24
Napisano 18 czerwca 2013 - 12:03
Z Apple jeszcze się nie kontaktowałem, stwierdziłem, że poczekam na to jak się sprawa rozwinie.
A w miedzy czasie czytam posty tutaj:
[url]https://discussions.apple.com/thread/5100655?start=60&tstart=0[/url]
Jak widać nie tylko ja mam ten problem. I jak widać nie tylko mi nic nie pomaga.
Objawy mam te same, co ów gmc74.
A propos, może wam coś powie ten fragment logów("UCCON" to nazwa sieci):
Jun 17 13:44:53 admins-MacBook-Air.local configd[17]: 0 : State:/Network/Interface/en0/AirPort
Jun 17 15:22:00 admins-MacBook-Air.local configd[17]: 0 : State:/Network/Interface/en0/AirPort
Jun 17 15:22:00 admins-MacBook-Air.local airportd[4344]: _doAutoJoin: Already associated to “UCONN”. Bailing on auto-join.
Jun 17 15:22:00 admins-MacBook-Air.local airportd[4344]: _doAutoJoin: Already associated to “UCONN”. Bailing on auto-join
#25
Napisano 18 czerwca 2013 - 12:18
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych