Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

"Wybrana sieć komórkowa nie jest już dostępna" mimo zasięgu..


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Freso

Freso
  • 83 posts

Posted 12 June 2013 - 14:19

Witam. Panowie, mam iP 4S 16GB i mały problem.. Mianowicie co jakiś czas wyskakuje mi komunikat o treści jak w temacie. Problem w tym, że zasięg posiadam cały czas, przynajmniej wskaźnik się nie zmienia. Restore robiłem kilkakrotnie, więc kolejny raz już raczej nie ma sensu. Da się to jakoś wyłączyć? Mógłbym ustawić tryb automatyczny, ale wtedy telefon przełącza się na nadajniki Plusa (mam telefon w Play), a wtedy nawet SMSa wysłać nie mogę mimo dwóch kresek zasięgu (to chyba nie wina telefonu, miałem Samsunga S2 i Nokię E52 i było tak samo). Ma ktoś jakiś pomysł?

#2 ciekawski

ciekawski
  • 1100 posts

Posted 12 June 2013 - 14:44

Taki wlasnie jest play... Mialem ip4 gdzie wystarczylo zle zlapac i juz brak sieci (u mnie w domu gdzie zasieg byl "zmienny" xd, w miescie spadalo pare kresek ale bylo ok), dodatkowo do tego play... Jak bylem w miescie to luz, wszystko pieknie, ale jak, np. jechalem do domu przez miejsca o slabym zasiegu to zrywal polaczenia, bo ciagle zmienial nadajniki, ustawienie reczne tez niczego nie zmieni, ustawilem sobie na orange, gdzie zasieg byl w miare full, i tez zrywalo...bo jak straci to "wybrana siec blabla" to co u ciebie. Na automatycznym to zjada baterie w oczach jak masz play. Jedyna rada jaka moge ci dac, to pozegnaj playa, bo nic z tym nie zrobisz, a najlepsze jest to jak oni zachwalaja, zasieg w calej polsce 3 operatorow, ta...a polaczenie zrywa co drugie...

#3 Freso

Freso
  • 83 posts

Posted 12 June 2013 - 14:47

Ale problem w tym, że ja zasięg mam, a on się pluje, że stracił sieć.. :/

#4 ciekawski

ciekawski
  • 1100 posts

Posted 12 June 2013 - 14:50

Ale sam sobie odpowiedziales przeciez xd Piszesz, ze na sgs2 i e52 masz to samo. To na pewno nie jest wina telefonu, tylko playa i nic z tym nie zrobisz, a jako test kup sobie pierwszy lepszy starter w jakiejs sieci i potestuj, a zobaczysz, ze nie bedzie nic zrywac...

#5 speedway

speedway
  • 172 posts

Posted 12 June 2013 - 14:51

Dokładnie ten sam problem mam od ok. tygodnia. Wcześniej nic takiego nie zauważyłem. Na sieci automatycznej zasięg naprawdę dobry, ale bardzo często jest problem z internetem.. Niby się łączy, ale często przerywa lub ładuje sięz 5 min.. Gdy wybiorę sam PLAY lub PLAY(plus) to internet działa, natomiast zasięg jest bardzo niestabilny i często zrywa:roll: Skontaktuję się z Playem. Zobaczę co mi powiedzą;)

#6 grzes_l

grzes_l
  • 3397 posts
  • SkądGdynia

Posted 12 June 2013 - 15:53

Era często ma to samo. Też na wszystkich telefonach. Może się brać z przeładowania sieci, ew. awarii. Akurat Play powinien mieć z tym najmniejszy problem, bo ma umowy roamingowe z każdym.

#7 Freso

Freso
  • 83 posts

Posted 12 June 2013 - 16:36

Nie rozumiem tylko jednego. Ten komunikat wyskakuje znikąd. Ot, wysyłam sobie SMSa, SMS się wyśle a tu niby że utrata zasięgu, a na pasku widzę, że zasięg mam. Jakby jakiś bug.. Restore już mi się nie chce robić, kupiłem iP z myślą o bezproblemowym użytkowaniu po Androidzie, który taki nie był. I fakt, problemy miałem na każdym telefonie (od paru miesięcy na różnych telefonach mam tak, że jak na chwilkę zgubię zasięg i zaraz odzyskam, to smsy nie przyjdą, nieważne kiedy wysłane - muszę wysłać SMSa/zadzwonić i przychodzą hurtowo), ale nigdy tak dziwnego, że niby nie mam zasięgu a mam...

#8 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 12 June 2013 - 17:05

Nie rozumiem tylko jednego. Ten komunikat wyskakuje znikąd. Ot, wysyłam sobie SMSa, SMS się wyśle a tu niby że utrata zasięgu, a na pasku widzę, że zasięg mam. Jakby jakiś bug..


Oczywiście, że bug, ale z Twojej strony, zamiast zmienić sieć zmieniłeś telefon. Cudów nie ma i nawet iPhone nie ogarnie sypiącego się Play.

#9 Freso

Freso
  • 83 posts

Posted 12 June 2013 - 19:16

Trochę dziwne, że TELEFON wyświetla że stracił zasięg, zasięg CIĄGLE JEST, a wina leży niby po stronie operatora..

#10 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 12 June 2013 - 19:52

Trochę dziwne, że TELEFON wyświetla że stracił zasięg, zasięg CIĄGLE JEST, a wina leży niby po stronie operatora..


wszystkie wskaźniki zasięgu mają bezwładność sięgającą do kilku sekund, wystarczy, że zasięg zniknie na sekunde i wystarczy, albo pojawia się i znika i wskaźnik nie zdąży zareagować. Myślę, że to wina kosmitów, jeżeli problem masz na wszystkich urządzeniach, ale dalej twierdzisz, że to nie wina operatora.

#11 Animatter

Animatter
  • 421 posts

Posted 12 June 2013 - 19:58

Wymień kartę sim, może lepiej będzie...

#12 grzes_l

grzes_l
  • 3397 posts
  • SkądGdynia

Posted 12 June 2013 - 20:58

Oczywiście, że bug, ale z Twojej strony, zamiast zmienić sieć zmieniłeś telefon. Cudów nie ma i nawet iPhone nie ogarnie sypiącego się Play.


Czyli co, T-Mobile też się sypie?

#13 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 12 June 2013 - 21:12

Czyli co, T-Mobile też się sypie?


Nie wiem czy TMo się sypie, bo wątek jest o tym, że autor ma Play i na 3 różnych urządzeniach (różnych producentów) występuje identyczny problem.

#14 grzes_l

grzes_l
  • 3397 posts
  • SkądGdynia

Posted 12 June 2013 - 21:14

No a ja mam taki sam problem sporadycznie w T-Mobile, a nigdy w Play, i? (A w roamingu T-Mobile mam notorycznie - telefony SE, LG i iP).

#15 Freso

Freso
  • 83 posts

Posted 12 June 2013 - 21:34

@OleYek, atakować nie musisz, zachowajmy jakiś poziom dyskusji. Jak sam widzisz - problem nie dotyczy TYLKO sieci Play i tylko mnie. O bezwładności wskaźników itd. doskonale wiem, zresztą podobne problemy miałem na Androidzie (tyle, że tam to nawet nie wiedziałem kiedy mi zasięg padnie, bo cały czas był niby dobry). Szukam po prostu sposobu na pozbycie się tego komunikatu. Nic więcej. Ktoś tu zalecał zmianę karty SIM - zmieniałem, ale spróbuję jeszcze raz, czytałem, że ludzie wymieniają po 6-7 razy żeby trafić na dobrze działającą..

#16 grzes_l

grzes_l
  • 3397 posts
  • SkądGdynia

Posted 12 June 2013 - 22:01

Powiedz jeszcze czy te problemy nie mają jakiegoś wspólnego mianownika? Miejsce? Z niesprawdzonych informacji, które brzmią wiarygodnie - są takie miejsca w kraju, gdzie pozwolenie na wieżę w jakimś standardzie dostawał jeden dostawca usług, ale jest zobowiązany do roamingu wewnętrznego. Może być, że zwykle preferuje swoich abonentów i przy dochodzeniu do granic wydajności wyrzuca abonentów innych sieci. Ale to spekulacje są.

#17 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 12 June 2013 - 23:56

Priorytet zawsze mają abonenci macierzystej sieci a roaming krajowy jako posiadający najniższy priorytet ze wszystkiego jest wtedy zrzucany. Sieć musi najpierw obsłużyć swoich abonentów a dopiero na końcu obcych. W tej samej lokalizacji na karcie Orange np. transfer na internecie 6Mb/3Mb na karcie Play 364kbps/23kbps. W godzinach nocnych na Playu w Roamingu Orange w danej lokalizacji znacznie lepiej.

#18 Freso

Freso
  • 83 posts

Posted 13 June 2013 - 13:45

Powiedz jeszcze czy te problemy nie mają jakiegoś wspólnego mianownika? Miejsce?
Z niesprawdzonych informacji, które brzmią wiarygodnie - są takie miejsca w kraju, gdzie pozwolenie na wieżę w jakimś standardzie dostawał jeden dostawca usług, ale jest zobowiązany do roamingu wewnętrznego. Może być, że zwykle preferuje swoich abonentów i przy dochodzeniu do granic wydajności wyrzuca abonentów innych sieci.
Ale to spekulacje są.


Właśnie sprawdziłem to i pojawia się tylko u mnie w domu. W szkole na przykład nie mam żadnego problemu.. Teoria moja jest taka, że iP jest "czuły" na lekkie zaniki zasięgu i tak się to objawia. Pewnie też dlatego mam słabe wyniki działania na baterii..




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users