Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac Pro 1.1 - pomoc przy tuningu.

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 chuckek

chuckek
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2013 - 13:03

Witam, stałem się dumnym posiadaczem Maca Pro 1.1 (pierwszy model, 2006 rok) w podstawowej konfiguracji. Szału nie ma i wiem, że wiele osób zacznie mi mówić, że nie ma sensu pchania się w taki zabytek - ale cóż, dostałem go i chciałbym trochę się z nim pobawić. Wcześniej nie miałem z nim styczności, nie mam doświadczenia w tuningowaniu ani ulepszaniu komputerów a moje poprzednie prace ograniczały się do wymienienia dysku lub dołożenia pamięci RAM. No i teraz mam sporo pytań do ekspertów o ile takich znajdę. Planuję wepchnąć w komputer wszystko co możliwe, aby nadawał się do pracy (nie jestem zbyt wymagający). Co już wiem... Na pewno zacznę od pamięci RAM, 1GB fabrycznej to zdecydowanie za mało - o ile się nie mylę każda pamięć DDR2 FB-DIMM powinna działać? Jeżeli tak to nie ma problemu, na ebay'u jest sporo ofert w całkiem rozsądnej cenie. (jeśli jest inaczej możecie mnie wyprowadzić z błędu). Kolejna rzecz jest trochę bardziej skomplikowana, karta graficzna - na forum widziałem wiele poruszonych wątków, jednak nigdzie nie uzyskałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Jedyne co wiem, że najlepszą zgodną kartą jest ATI x1900 XT no i jakaś specjalna wersja GeForce 8800 GT, więc jak to z tym jest? W tym temacie jestem zielony więc czekam na kogoś kto miał z tym styczność :) Dalej - dysk twardy. Widziałem ostatnio szynę do dysku SSD aby pasował w 3,5" - jak myślicie, czy to dobry pomysł i wypali? Fajnie by było mieć na czymś takim zainstalowany system. Teraz pytanie... Dużo z tym będzie zabawy? No i następny punkt - procesory. Standardowo są dwa 2.66GHz Dual-Core Intel Xeon, możliwą opcją od Apple były dwa 3.0GHz Quad-Core Intel Xeon no i coś takiego chciałbym włożyć - jakieś zastrzeżenia, porady