Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zmiana operatora i problem z kartą sim


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 28 maja 2013 - 06:56

Witam! W kwietniu tego roku kupiłam w sklepie internetowym iPhona 5 (poza jakąkolwiek siecią). Oczywiście sprzedawca zapewniał mnie, że iPhone nie ma simlocka. Aktywowany został w Orange i wszystko działało bez zarzutu. Dziś zmieniłam operatora na Play, i przy włożeniu karty Play pojawia mi się komunikat "Aby aktywować telefon iPhone, należy włożyć kompatybilną kartę SIM obsługiwanego operatora. Włóż kartę SIM, która została dostarczona z Twoim telefonem albo odwiedź sklep obsługiwanego operatora, aby wymienić kartę SIM". Co mam teraz z tym fantem zrobić? Czy to oznacza, że iPhone ma jednak simlocka? Jak rozwiązać ten problem? Będę bardzo wdzięczna za informacje.

#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 maja 2013 - 08:36

Wygląda na to, że telefon ma simlock na Orange. Jeśli masz rachunek, fakturę zakupu to możesz go odpłatnie odblokować w salonie firmowym Orange.

#3 thebest11

thebest11
  • 25 postów

Napisano 28 maja 2013 - 08:56

Jest to cos takiego , ze jak sie wkłada kartę to sie na nią robi simlock, ktoś musiał go kupić za granica gdzie takowe simlocki sie same zakładają

#4 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 28 maja 2013 - 14:17

Czy mogę iść do salonu Orange nawet, jeśli iphone nie był tam kupiony?

- - - Połączono posty - - -

Wysłałam do sklepu w którym kupiłam iphone wiadomość i powiedziano mi, żebym podała im numer imei, a oni wyślą go do orange w celu sprawdzenia/usunięcia blokady, co może zając 24-72h. I jedyne, co muszę teraz robić, to sprawdzać czy iphone już został odblokowany, podłączając go do itunesa i aktualizując (dziś po 12 w nocy, ewentualnie jutro lub pojutrze, bo po tej godzinie są dodawane na serwer appla aktualizacje blokad).
Myślicie, że to możliwe, czy po prostu gra na zwłokę? Absolutnie się na tym nie znam, mogą mi wcisnąć każdy "kit", dlatego też pytam Was.

#5 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 28 maja 2013 - 14:44

Skoro sklep chce to wyjaśnić to poczekaj. Jak nic się nie zmieni reklamuj telefon i żądaj zwrotu pieniędzy.

#6 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 31 maja 2013 - 05:47

Niestety, iphone jest nadal zablokowany. Obawiam się, że będę musiała działać na własną rękę. W w związku z tym mam inne pytanie - gdzie mogę legalnie zdjąć simlocka z iphona nie tracąc przy tym gwarancji? Czy w salonie Orange jest możliwe, nawet jeśli nie był tam kupiony? A może w jakimś autoryzowanym serwisie Apple?

#7 hakaman12345

hakaman12345
  • 124 postów

Napisano 31 maja 2013 - 06:36

Może simlocki24

#8 dyndas

dyndas
  • 4 424 postów

Napisano 31 maja 2013 - 10:42

Niestety, iphone jest nadal zablokowany. Obawiam się, że będę musiała działać na własną rękę. W w związku z tym mam inne pytanie - gdzie mogę legalnie zdjąć simlocka z iphona nie tracąc przy tym gwarancji? Czy w salonie Orange jest możliwe, nawet jeśli nie był tam kupiony? A może w jakimś autoryzowanym serwisie Apple?


Zdjęcie blokady może trwać dłużej niż 24-72 godziny. Znam przypadki które faktycznie tyle trwały a ja czekałem prawie dwa tygodnie. Sama do salonu Orange możesz iść tylko i wyłącznie posiadając dowód zakupu tego telefonu w tej sieci. W innym przypadku nie będą chcieli z Tobą rozmawiać.
Radzę cisnąć sklep w którym kupiłaś telefon. Na simlock.pl zdjęcie blokady z naszego Orange'a kosztuje 139zł.

#9 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 31 maja 2013 - 13:12

Zastanawia mnie tylko, na jakiej zasadzie na prośbę tego sklepu Orange miałoby mi zdjąć blokadę... przecież iphone nie został tam zakupiony (tak przypuszczam). Jeżeli do poniedziałku telefon nie będzie odblokowany, zażądam od sklepu opłacenia kosztów zdjęcia blokady (czyli tych 139 zł). Na aukcji napisane było wyraźnie, że iphone nie ma simlocka, mogę więc stwierdzić, że przedmiot nie do końca był zgodny z opisem aukcji, a co za tym idzie, mam chyba prawo do roszczeń? Jestem w kropce...

#10 dyndas

dyndas
  • 4 424 postów

Napisano 02 czerwca 2013 - 18:46

Zastanawia mnie tylko, na jakiej zasadzie na prośbę tego sklepu Orange miałoby mi zdjąć blokadę... przecież iphone nie został tam zakupiony (tak przypuszczam).


Jeśli telefon ma blokadę na sieć Orange tzn. że tam został zakupiony a właściciel prawdopodobnie sprzedał go osobie od której Ty kupiłaś. Być może osoba do której kupiłaś ma dowód zakupu w Orange a wtedy może wystąpić o zdjęcie blokady.

#11 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 03 czerwca 2013 - 13:43

Ale kupiłam go od zarejestrowanego sklepu, tyle, że na Allegro. Sprzedający miał tych iphonów więcej niż jeden... Czy jest możliwość zdjęcia takiej blokady w jakimś punkcie Apple?

#12 iPhone 4th

iPhone 4th
  • 540 postów

Napisano 03 czerwca 2013 - 14:48

Simlock 24 albo www.oficialiphoneunlock.co.uk

#13 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 czerwca 2013 - 15:03

Jak masz fakturę zakupu koniecznie z numerem IMEI, nawet nie z Orange tylko od tego sprzedawcy z Allegro to możesz spróbować w salonie firmowym Orange, z doświadczenia wiem, że wcale nie jest konieczna oryginalna faktura zakupu z salonu.

#14 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 03 czerwca 2013 - 19:16

Kontaktowałam się znów ze sklepem, powiedziałam, że zdejmę simlocka na własną rękę, ale sprzedawca przekonywał mnie, że Orange już dostało od nich to zlecenie i że zostało to przez nich (tj. ten sklep) opłacone i muszę po prostu cierpliwie czekać, bo to już zależy wyłącznie od Orange, ile czasu jeszcze potrwa ta operacja. Ale ile jeszcze mogę czekać, nie mam telefonu już tydzień...

#15 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwca 2013 - 19:19

Niech sprawdzą, czy przyjmujący zgłoszenie w Orange nie zrobił z tego reklamacji. Znajomy tak miał i czekał, czekał, aż się nie doczekał. Zadzwonił i okazało się, że zamiast zlecenia, poszła reklamacja i wisiała w systemie. Może trafiłaś na tego samego konsultanta ;)

#16 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 06:43

Powiedzcie mi, proszę, czy przy zdejmowaniu simlocka zawsze jest tak, że dostaję jakiś kod, który muszę wpisać, żeby odblokować telefon, czy może też obejść się bez takiego kodu? Wszędzie czytam, że zdjęcie simlocka polega właśnie na wpisaniu takiego kodu, natomiast sklep w którym kupiłam iphone utrzymuje, że Orange samo zdejmie mi blokadę, a ja po prostu mam podłączyć iPhone do itunesa i zaktualizować. Czy to możliwe?

#17 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 06 czerwca 2013 - 07:54

Witam, zdejnowałem oficjalnie w Orange simlocka (77zł) w telefonach iphone 4S i iphone5, w pierwszym przypadku trwało to 20dni!!!, w drugim 2dni. Orange występuje do Apple o zdjęcie simlocka....jak Apple odblokuje, to po podłączeniu do iTunesa otrzymasz stosowną informację (bez jakiegokolwiek kodu). Cierpliwości. (tymczasowo kupić kartę Orange za 5zł) i cieszyć się telefonem.

#18 iGurl

iGurl
  • 12 postów

Napisano 08 czerwca 2013 - 23:09

Na szczęście sprzedawca wywiązał się z obietnicy, simlock został zdjęty, choć trwało to 1,5 tygodnia... Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i pomoc!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych