Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone w Orange i dziwna transmisja danych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 iBor

iBor
  • 226 postów

Napisano 13 kwietnia 2013 - 17:52

Witam!

Korzystam (jeszcze) z usług Orange. Do abonamentu mam dodany PAKIET 300 MB (po przekroczeniu włącza się zwolnienie internetu do 16kb/s). Czyli jeśli przekroczę 300 MB to internet zwalnia ale nic nie płacę. Ten abonament mam od września, pakiet natomiast używam już od ponad roku.
Używam telefonu w pełni (oprócz radia czy spotify) i NIGDY nie przeżarłem więcej niż 250 mb. Nigdy, przenigdy przez ten cały rok używania pakietu.

Dziś o godzinie 9:15 dostaję sms - "Pozostało Ci 307 MB do wykorzystania. Pozostało 12 dni ważności pakietu". Pomyślałem, że może się pomylili czy coś, bo zawsze to informowali mnie i pisali raczej, że pozostało mi ze 150 MB. Poza tym było też dziwne, że jakimś cudem pozostał mi pakiet większy niż powinien być wyjściowo.
Po kilku minutach, czyli około godziny 9:20 dostaję smsa z informacją - "Wykorzystałeś swój pakiet internetu. Internet został zwolniony do 16kb/s".
Od razu wchodzę w Orange Online, a tam - "Stan pakietu internetowego 150 MB". Dopiero około godziny 11 stan zmienił się na 0 MB.
W tym czasie nie korzystałem w ogóle z internetu w komórce.

Podsumowując:
  • 9:15 sms "pozostało 307 MB"
  • 9:20 sms "wykorzystałeś pakiet"
  • 9:25 orange online "pozostało 150 MB"
  • 11:00 orange online "pozostało 0 MB"
(od poprzedniego dnia nie korzystałem z internetu przez telefon, ogólnie mam w domu WIFI)

Przed telefonem do Orange pomyślałem aby sprawdzić historie przesyłu danych w bilingach na orange online. Wchodzę i sprawdzam. Normalne połączenia w ciągu dnia (pewnie jakiś fejsbuk, mejl, wiadomości, twitter, smsy, itd.) w paczkach od 50 kb do 5 mb. Aż tu nagle gdzie nie gdzie po 20 mb, 30 mb i 50 mb. Baaaaaardzo dziwne. Ale pomyślałem, że może jakiś film oglądałem czy kij wie co.
Ale jeszcze bardziej dziwne było, że o godzinie 2 w nocy (kiedy już śpię, a WIFI i tak działa) pobrało się 123 MB!!! I to w SEKUNDĘ, ponieważ sekundę wcześniej biling wskazuje pobranie czegoś wielkości 50 kb.

To już zdziwiło mnie maksymalnie. Sprawdziłem też poprzednie duże paczki. I wychodziło na to, że np. 50 MB pobrałem w 76 sekund. I również było to w czasie kiedy byłem w domu, a WIFI było sprawne.
Zaznaczam, że gdy czasem UPC padnie i nie mam w domu internetu to korzystam z iPada, ponieważ tam mam jakieś 6 czy 10 gb do wykorzystania. Poza tym nie często spotykam się z brakiem internetu, a router działa wyśmienicie.

Zadzwoniłem do Orange. Oczywiście rozmowa trwała 30 minut. Pierwsza Pani powiedziała, że "tak musiało być i musiałem tyle pobrać. Nie ma innego wytłumaczenia". Wtedy zapytałem czy możliwy jest taki szybki transfer plików i czy aby na pewno wie ile kilobajtów zawiera w sobie megabajt - to wtedy przełączyła mnie na POMOC TECHNICZNĄ.
Tam Pani była bardziej wyrozumiała choć też upierała się, że to "jakieś aplikacje w telefonie muszą działać w tle i pobierać te dane". Nawet nic nie skomentowała jak powiedziałem, że wyłączam wszystko z multitaskingu. A mało mam programów, które "wypychają" mi dane - Mejl, Twitter, Fejs, Instagram. Żadna z gier nic nie robi samemu, ani żaden inny program. No chyba, że mówimy o pogodzie z Centrum Powiadomień. A z tego co wiem iPhone ma blokadę pobierania paczki danych powyżej 20 mb. I jednorazowo nie pobierze więcej niż te 20MB. Ale nie chciałem wspominać o tym, bo nie byłem tego pewny. Tak czy inaczej, Pani zgłosiła sprawę do WŁADZ działu technicznego, ponieważ ona sama nie mogła nic z tym zrobić, mają oddzwonić w ciągu 2 dni.

Czyli niczego się nie dowiedziałem, oprócz tego, że to na pewno "moja wina, bo skoro tak bilingi podają to tak musi być" :) Ale jak już wspominała, że system Orange jest taki boski, a ja powiedziałem "skąd informacja, że mam 307 MB a po chwili 0 MB" to skomentowała to tylko tym, że może to jakiś mały błąd i tez przekaże technikom do sprawdzenia.

Ten mój cały elaborat sprowadza się do tego aby poprosić Was o jakieś wsparcie i porady jak walczyć z Orange, bo coś czuję, że powiedzą mi abym spadał na szczaw.
Oczywiście nie mam tutaj żadnych strat, bo nie płacę nic dodatkowo. Jedynie przez 12 dni nie będę miał szybkiego internetu w komórce. Utrudni to trochę moje działania w dniach pracujących, ponieważ muszę być mobilny i odbierać mejle wszędzie gdzie się da.

Dziękuję jeśli ktoś to przeczyta i doradzi mi co nie co. I czy iPhone łączy się z internetem (EDGE) nawet jeśli znajduje się w działaniu mojego WIFI? I czy wtedy może pobrać 20, 30, 50 czy nawet te 123 MB przez EDGE? :wink:

#2 dawidnor

dawidnor
  • 984 postów
  • SkądOslo (Asker)

Napisano 13 kwietnia 2013 - 18:06

Jeśli nie masz JB i wyłączyłeś wszystkie aplikacje z MT, to NIE MA takiej możliwości aby telefon pobrał aż 307 MB bez zezwolenia użytkownika. Soft masz najnowszy, wiec żądny Update nie mógł się "podkraść". 123 MB poprzez EDGE, oczywiście jest możliwe, ale o prędkości pobierania lepiej nie wspominać. Sa one tak wolne, ze aż za wolne. Jeśli masz aktywne WiFi, to nie ma możliwości aby iPhone łączył się z siecią komórkową. Owszem, podczas odblokowania telefonu, iPhone łączy się przez kilka sekund z 3G/EDGE, ale zaraz to połączenie znika na rzecz WiFi. Moim zdaniem jest to ewidentny problem po stronie Orange. Zapewne trudno będzie wyciągnąć info. o popełnionym błędzie po stronie ich serwerów, ale możesz próbować. Gdzieś chyba już był pewien watek na temat tego, iż zdarzają się takie sytuacje w sieci Orange.

#3 iBor

iBor
  • 226 postów

Napisano 13 kwietnia 2013 - 18:37

Dzięki wielkie za takie informacje! Nie mam JB, nigdy nie miałem. Soft zawsze wrzucam nowy gdy tylko to możliwe i tylko gdy telefon podłączony jest kablem do iTunes (mam jakieś takie przekonanie, że wtedy nic się złego nie stanie :) żadna zawiecha czy coś). MT czyszczę regularnie, przed snem zawsze ;) Jakiś taki nawyk. A jeśli chodzi o pobranie tych 123 MB to nawet nie wiem co miałbym pobierać. Przed snem często robię nocną prasówkę - fejsbuk, wykop, twitter. Oczywiście, czasem odpalam jakiś filmik dołączony do jakiegoś postu/tweetu. Ale to wszystko na WIFI. Jak nie ma internetu to wtedy nocną prasówkę robię na iPadzie. Czekam w takim razie na telefon od nich. Może coś powiedzą ciekawego na ten temat. Na pewno nie dam się łatwo zbyć, bo niedawno podobny problem miała moja dziewczyna. Więc skoro takie problemy ostatnio się zdarzają to dlaczego oni nie kalają się i popracują nad swoimi systemami tylko to abonent musi ucierpieć?! -- Szukałem na forum podobnych tematów i znalazłem jak gościu zapłacił za internet 19 tysiaków ale nie chciałem się tam podpinać, bo jednak trochę to inny problem.

#4 iBor

iBor
  • 226 postów

Napisano 15 kwietnia 2013 - 18:43

Orange dzwoniło i powiedziało, że to musi być moja "wina". Ich ludzie nie widzą problemów z serwerami Orange. Piszę reklamację numero due, z informacją, że trzeciej nie będzie, bo przekaże wcześniejszą reklamację do UOKiK. Nie chce mi się bawić z Orange. Szczególnie, że już kończę z nimi 6 letnią przygodę i spadam do Play.

#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 15 kwietnia 2013 - 22:17

A to UOKiK jest od rozpatrywania reklamacji Orange? A to UOKiK zaczął pomagać pojedynczym konsumentom? Hmmm... Poczytaj może czym się ta instytucja zajmuje, później poczytaj jak wygląda droga reklamacyjna u operatorów. Pamiętaj że część transmisji u operatorów jest sumowana o konkretnej godzinie i wartość sumaryczna z ostatniej sesji może się pojawić jako jedna pozycja zawierająca transmisje z całego dnia.

#6 iBor

iBor
  • 226 postów

Napisano 15 kwietnia 2013 - 23:49

Napisałem to w wieeeelkim skrócie. Nie będę rozpisywał kolejnego kroku jaki chce zrobić. Po prostu napisałem, że na pewno nie będę uderzał bezpośrednio do Orange po raz kolejny. Nawet nie chodzi mi tutaj o "reklamację" tylko o "donos". Jasne, sumują się paczki danych. Ale mi zależy na wyjaśnieniu jakim cudem ta paczka 123 MB danych zsumowała się po północy (wcześniej sumowania też występowały, np. o 18, 20 i wynosiły po 100-200KB) jak po pracy siedziałem wyłącznie w domu gdzie w każdym jego zakątku mam WiFi. Dlaczego nigdy wcześniej takie coś nie występowało? Nie spędziłem wyjątkowo dłuższego niż zwykle czasu poza dostępem do WiFi, ani też nie korzystałem jakoś wyjątkowo inaczej z telefonu. I skąd (sprawdziłem sobie fanpejdż Orange z ostatnich kilku dni) tyle skarg od innych użytkowników? M.in. na serwery GG, system logowania, znikanie pieniędzy z konta. Co innego jakby wszystko było cud miód i orzeszki, a tylko ja bym psioczył, że coś jest nie tak.

#7 diesel2117

diesel2117
  • 1 743 postów
  • SkądKatowice PL

Napisano 16 kwietnia 2013 - 00:58

Napisałem to w wieeeelkim skrócie. Nie będę rozpisywał kolejnego kroku jaki chce zrobić. Po prostu napisałem, że na pewno nie będę uderzał bezpośrednio do Orange po raz kolejny. Nawet nie chodzi mi tutaj o "reklamację" tylko o "donos".

Jasne, sumują się paczki danych. Ale mi zależy na wyjaśnieniu jakim cudem ta paczka 123 MB danych zsumowała się po północy (wcześniej sumowania też występowały, np. o 18, 20 i wynosiły po 100-200KB) jak po pracy siedziałem wyłącznie w domu gdzie w każdym jego zakątku mam WiFi.
Dlaczego nigdy wcześniej takie coś nie występowało? Nie spędziłem wyjątkowo dłuższego niż zwykle czasu poza dostępem do WiFi, ani też nie korzystałem jakoś wyjątkowo inaczej z telefonu.
I skąd (sprawdziłem sobie fanpejdż Orange z ostatnich kilku dni) tyle skarg od innych użytkowników? M.in. na serwery GG, system logowania, znikanie pieniędzy z konta. Co innego jakby wszystko było cud miód i orzeszki, a tylko ja bym psioczył, że coś jest nie tak.


To orange, co tu gdybać. Oni mają klienta (abonamenta) głęboko w d***e, nawet tego firmowego (np. jak ja.). Miałem abonament z internetem 2.5gb, przez 2 miesiące było okej, zaś w 3-cim miesiącu dostałem rachunek do zapłaty dokładnie 1009zł 59gr. Za co ? Otóż ni z tąd ni z owąd orange wyłączyło mi pakiet internetowy (NIE INFORMUJĄC MNIE) usprawiedliwiając się, że promocja z tymże pakietem skończyła się. Ale co mnie obchodziła promocja ? Ja wyraźnie w umowie miałem wszystko zapisane z tym, że przysługuje mi 2500mb transferu danych na własne potrzeby. 1-wszą reklamację odmówili, tak jak pisałem wczesniej. 2-gą reklamację odmówili pokazując mi jak wyglądała umowa podpisana przeze mnie u nich (oczywiście zapisy które sie w niej znalazły nie widniały w tej, którą posiadłem w domu, reszta się zgadzała). Dość ostro wkurzony poszedłem do prawnika, następnie on postraszył ich sądem, internet z powrotem włączyli lecz dalej domagali się zapłaty w/w kwoty. W sumie sumarów skończyło się na sądzie gdzie sprawę wygrałem a cała umowa abonamentowa została zerwana.
Idź i walcz, skończyłem z tym operatorem jeśli chodzi o umowy, teraz jestem w play'u i t-mobile i jest bardzo w porządku.

#8 Dave123

Dave123
  • 70 postów

Napisano 24 czerwca 2015 - 07:50

Mam identyczną sytuacją co autor wątku, z tym że u mnie o widnieje pobranie 319 mb 16 czerwca o 1:23 w nocy - nie korzystałem na pewno z telefonu wtedy, ponieważ spałem. Mam wyłączone uaktualnienia aplikacji itp. 

 

Ale to nic, przeglądam dalej:

- 6 maja - o 7:23 (wtedy to ja się budzę dopiero) transfer danych 235,26 mb. 

- 29 kwietnia o 0:00 - 335,70 mb

- 17 kwiecień 23:56 - 375,05 mb

- 3 kwiecień 2:04 - 107,74 mb

- 29 marzec 0:00 - 77,10 mb

- 1 marzec 0:00 - 117,88 mb

- 25 luty 7:11 - 9,14 mb

- 10 styczeń  01:08 - 465,83 mb !!!!!!!!!!!!!

 

w pozostałe dni, albo nie ma wcale w wykazie korzystania z internetu w telefonie albo jest niewiele tego (do paru mb i o normalnych godzinach)

 

 

użytkownicy orange - czy możecie zobaczyć jak to się u Was kształtuje w zakładce mój orange --> bieżące wykorzystanie --> pełny wykaz  

??? 

 

sytuacja mocno niepokojąca jak dla mnie, wysłałem już wiadomość do orange z zapytaniem czego dotyczył ten transfer o takiej godzinie.... 



#9 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 24 czerwca 2015 - 08:07

U mnie nie ma z tym problemu. Być może coś z odświeżaniem w tle dużo pobrało?


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#10 Dave123

Dave123
  • 70 postów

Napisano 24 czerwca 2015 - 08:09

co np. ? 

 

a jak u Ciebie kształtuje się pobieranie transferu danych w tej zakładce o której pisalem? 



#11 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 24 czerwca 2015 - 08:12

Nigdy nie mam więcej niż 100-200 mega, ale to wtedy gdy korzystam ze Spotify po sieci lub intensywnie z internetu. Żadnych podejrzanych transferów.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 Dave123

Dave123
  • 70 postów

Napisano 24 czerwca 2015 - 08:13

Nigdy nie mam więcej niż 100-200 mega, ale to wtedy gdy korzystam ze Spotify po sieci lub intensywnie z internetu. Żadnych podejrzanych transferów.

i rozumiem że godziny też normalne masz? 

 

jaki okres sprawdziłeś? 

 

dodam jeszcze, że mam abonament smart plan multi II. 


Użytkownik Dave123 edytował ten post 24 czerwca 2015 - 08:13


#13 MC_

MC_
  • 6 937 postów

Napisano 24 czerwca 2015 - 08:22

Sprawdzam co miesiąc, od początku trwania umowy czyli od listopada ubiegłego roku.

Poza tym mam DataMan widget i był od razu zauważył, gdyby nagle sporo mb z konta zniknęło.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#14 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 24 czerwca 2015 - 09:28

A ja nic nie sprawdzam tylko używam, najwyżej mi się lejek włączy jak wytłuke pakiet. Szkoda czasu na analizowanie takiej pierdoły :)
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#15 Geble

Geble

  • 1 183 postów
  • Płeć:
  • SkądMysłowice

Napisano 24 czerwca 2015 - 09:37

Ja mam wstręt do lejka. W ubiegłym roku się włączył i nie chciał puścić przez 3 tygodnie, mimo że okres rozliczeniowy dawno się skończył. Interweniowałem na infolinii kilka razy dziennie, każdy rozkładał ręce i twierdził, że u nich w systemie wszystko w porządku, ale rzeczywiście widzą, że lejek jest aktywny. W końcu po 3 tygodniach batalii puściło samo z siebie. W ramach reklamacji dostałem rabat przy następnej płatności w wysokości... 5 zł  :)

 

Niestety ale oferty na kartę intensywnie się rozwinęły na przestrzeni ostatnich 24 miesięcy, a ja muszę się jeszcze trochę pokisić w abo. Nigdy więcej. Ich oferta wygląda jak jakiś żart w porównaniu z tym co oferują inni.


BEKO MCNA406E40ZXBN HarvestFresh Nofrost A++ ||  ELECTROLUX EW6F329SP PerfectCare  ||  ELECTROLUX ESF74661RX  || Rubin 714p  ||  Paseratti 1.9 TDI


#16 Dave123

Dave123
  • 70 postów

Napisano 24 czerwca 2015 - 09:38

A mnie to po prostu zastanawia... 

a mógłbyś sprawdzić jak to u Ciebie wygląda OleYek? 



#17 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 24 czerwca 2015 - 09:47

Pakiety są naliczane w momencie rozłączenia transmisji. Jeżeli miałeś przez pół dnia czy dłuższy okres zestawioną transmisję i zerwało ją o 2 w nocy na przykład, albo system operatora wymusił rozłączenie to wtedy na billingu pojawi Ci się godzina zerwania, ale zużycie będzie z całego okresu od poprzedniego naliczenia. Ponieważ korzystam z LTE a rozmowy idą po 3G tylko, więc następuje przelogowanie i mam pierdyliard małych pozycji na billingu, ale w weekendy, kiedy mało się dzwoni te pozycje są rzadsze i większe i wtedy też umieją się pojawić w nocy czy nad ranem.
  • Dave123 lubi to
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych