Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook A1181 Zewnętrzny napęd USB

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 graffiti333

graffiti333
  • 9 postów

Napisano 02 kwietnia 2013 - 10:27

Witam Wpadł mi w ręce właśnie takowy sprzęt, z uszkodzonym dyskiem i napędem CD/DVD, dysk wymieniłem na sprawny. Próbowałem odpalić instalke (MAC OS Tiger, Windows XP) z zewnętrznego napędu ( DVD-ROM + przejściówka IDE-USB) , i teraz pytanie czy ten model w ogóle ma możliwość zbootowania z USB? Czy można od razu instalować Windows-a bez instalacji MAC OS-a? Objawy są takie że wyświetla się znak zapytania, a jak wcisnę alt-a podczas uruchamiania, pokazuje się tylko strzałka, nie ma do wyboru żadnej opcji. Czy to może oznaczać, że płyta główna jest uszkodzona? Nigdy nie używałem Apple, nie mam doświadczenia. Resetowałem SMC, PRAM i to samo. Może ktoś ma jakieś sugestie? Pozdrawiam

#2 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4 139 postów
Napisano 02 kwietnia 2013 - 12:50

Raczej uszkodzony dysk lub po prostu sformatowany. Boot z USB pójdzie, ale z pendrive, nie z DVD przez IDE.

#3 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 02 kwietnia 2013 - 13:18

Co to za instalka Tigera ? Były dedykowane (działające wyłacznie z wybranym modelem ) i Retail (działająca z każdym modelem), oraz wersje PPC & Intel.

Znak zapytania = brak systemu http://support.apple...PL&locale=pl_PL . Z kolei format dysku robi się podczas jego instalacji. Dla Mac OS X = HFS+ który nie jest kompatybilny z windzianym NTFS.

#4 pmoo

pmoo
  • 406 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 02 kwietnia 2013 - 13:45

Komputer wystartuje z praktycznie każdego urządzenia USB. Napęd PATA również zadziała.