
Macbook Pro 13,3" 2011 problem Wi-Fi: brak karty sieciowej
#1
Posted 11 March 2013 - 15:10
Sprzęt: Macbook Pro 13,3" 2011
System: MAC OS 10.8.2
Dziś z samego rana włączyłem komputer i zacząłem pracować w sieci. Wszystko działało sprawnie tak samo jak poprzedniego wieczora i zazwyczaj. Po krótkiej ok 45 minutowej pracy na chwilę odłożyłem laptopa po czym do niego powróciłem i po pewnym czasie może 10 minut straciłem połączenie z Wi-fi. Wyglądało to tak jakby zawiesił się router. W tym samym czasie z iPada słuchałem radia internetowego. Wszystko sprawdziłem i okazało się, że tylko na macbooku sieć wi-fi nie działa.
Po ponownym uruchomieniu laptopa sytuacja poprawiła się na kilka chwil, system zalogował się do sieci wi-fi jednak po chwili ponownie zwiesił połączenie jednak tym razem już w Preferencjach systemowych - Sieć informował, że połączenie wi-fi jest wyłączone (nie można go włączyć). Ikonka wi-fi w trayu informuje dobitnie "Wi-Fi: brak karty sieciowej".
Wszystko w miarę dokładnie sprawdziłem i wygląda na to, że winne jest i tu właśnie co?
Już wyjaśniam jakie próby podjąłem w celu diagnostyczno - naprawczym.
1. Restart NVRAM / PRAM
2. Restart SMC
3. Połączenie tych metod 1 i 2 (nawet przez 2 minuty działało)
4. Włączenie trybu awaryjnego i sprawdzenie jak z pod niego widzi Wi-Fi (też nie widzi karty)
5. Włożenie i booting płyty instalacyjnej, tryb nie wykrywa sieci wi-fi, także ręcznie nie może się z nimi połączyc.
i kilka innych pomniejszych, które znalazłem w google.
Siec ethernet po kablu działa bez najmniejszego problemu, bluetooth także jak i inne komponenty,
Od strony sprzętowej nie licząc macbooka wszystko jest sprawne.
Jestem ciekaw czy miał ktoś już taki kłopot i jak sobie z nim poradził.
Jedyne co przychodzi mi do głowy: Mac Fail. MacBook Pro Airport card problem. WIFI Fail - YouTube jednak dopiero wieczorem będę miał możliwość rozebrania macbooka.
#2
Posted 12 March 2013 - 17:32
#3
Posted 12 March 2013 - 17:49
#4
Posted 12 March 2013 - 17:52
Ja tak miałem, diagnoza: uszkodzona płyta główna, na allegro 1200 w serwisie 1950zł o ile stara nie była naprawiana i zostanie w serwisie.
Ale po co wymieniać całą płytę? Nie lepiej i taniej naprawić? Kupując używaną kupujesz kota w worku i zwykle z gwarancją tzw. rozruchową, czyli żadną.
#5
Posted 12 March 2013 - 18:55
#6
Posted 12 March 2013 - 19:10
Też miałem i mam ten problem sam problem: http://myapple.pl/ko...pro-2010-a.html
WiFi u mnie nie działa od czasu ostatniego wpisu i niebawem w końcu kupię jakieś WiFi pod USB na taki mały wtyk pod USB jak to co maja myszki niektóre. Cóż, płyty żadnej wymieniał nie będę bo mi się to nie opłaca. Przeboleje.
#7
Posted 13 March 2013 - 17:04
No niby można naprawić ale jak padnie później coś innego- poważniejszego albo serwisowi coś się nie uda to potem nie kupisz nowej płyty za 1900
Poważny serwis jeśli podejmuje się naprawy to daje na nią gwarancję.
Odnośnie problemu z WiFi to w MacBook Pro 13" jest oddzielny moduł Airport i to prawdopodobnie on jest uszkodzony lub taśma, która łączy ten moduł z płytą główną.
#8
Posted 13 March 2013 - 17:28
#9
Posted 14 March 2013 - 11:46
#10
Posted 14 March 2013 - 11:52
Pytanie bardziej do specjalistów jaka jest szansa, że wtyczka od wi-fi lub inna zależna mogła być poluźniona?
Tak, choć ja bym bardziej stawiał na to, że taśma jest w jakoś uszkodzona i teraz działa ale w przyszłości może przestać. Generalnie używaj i obserwuj jak się będzie zachowywał.
#11
Posted 14 March 2013 - 12:10
#12
Posted 16 March 2013 - 12:51
#13
Posted 16 March 2013 - 16:15
#14
Posted 31 August 2014 - 20:05
#15
Posted 31 March 2015 - 10:16
Miałem podobną sytuację w MacBooku Pro Retina 13" (rocznik listopad 2012). Wybudzam rano macbooka z uśpienia i nie może połączyć się z żadną z sieci (żadnej nie widzi). Uruchamiam podobnie kompa i mam krzyżyk w tray'u z inforrmacją "Brak karty sieciowej". Myślałem że to uszkodzenie mechaniczne. Jednak okazało się że przy którymś z kolei uruchomieniu zawiesił się, zrobiłem hard reset i po ponownym odpaleniu system kartę już widział. Czyli jakieś uszkodzenie software'owe... ufff!
#16
Posted 31 March 2015 - 10:55
Raczej uszkodzenie karty WiFi.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#18
Posted 01 November 2015 - 10:04
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users