Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone blokowanie telefonu przez operatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 cortez79

cortez79
  • 276 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 stycznia 2013 - 15:53

Ktoś z Was ma wiedzę czy jeśli odkupię od kogoś nowego iphone z Tmobile albo Play i osoba, która go wzięła na abonament a nie bedzie spłacała rachunków to może operator zablokować urządzenie o danym IMEI? Drugie pytanie dotyczy gwarancji, mianowicie w Tmobile jest 24 miesiące a w Play 12 miesięcy.

#2 Harrunio

Harrunio
  • 325 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 09 stycznia 2013 - 20:41

Operatora nie obchodzi co dzieje się z telefonem, wiele osób bierze droższe telefony tylko po to żeby je szybko sprzedać. Jeśli odkupisz sam telefon to nikt Ci go nie zablokuje. Operator najwyżej zablokuje kartę z którą telefon był oryginalnie kupiony i będzie się domagał "zadośćuczynienia" od osoby na którą wykupiony jest abonament. Czyli jak sobie odkupisz SAM TELEFON (bez karty SIM) od kogoś z Play lub T-mobile to Play Ci go nie zablokuje. Drugie pytanie jest mało jasne.

#3 cortez79

cortez79
  • 276 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 stycznia 2013 - 21:54

dzięki za informację. Co do drugiego pytania to konretnie mi chodziło o czas gwarancji. W T-mobile jest 24 Miesiące (12 Apple+12 T-mobile) a w przypadku Play tylko 12 miesięcy.

#4 Homer

Homer
  • 9 977 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 09 stycznia 2013 - 22:05

I gdzie w tym pytaniu jest pytanie? To jest retoryczne czy jakie?

#5 okmujm

okmujm
  • 154 postów

Napisano 09 stycznia 2013 - 22:29

To w t-mobile jest 24 miesiące?

#6 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 09 stycznia 2013 - 22:43

Operatora nie obchodzi co dzieje się z telefonem, wiele osób bierze droższe telefony tylko po to żeby je szybko sprzedać. Jeśli odkupisz sam telefon to nikt Ci go nie zablokuje. Operator najwyżej zablokuje kartę z którą telefon był oryginalnie kupiony i będzie się domagał "zadośćuczynienia" od osoby na którą wykupiony jest abonament. Czyli jak sobie odkupisz SAM TELEFON (bez karty SIM) od kogoś z Play lub T-mobile to Play Ci go nie zablokuje.

Drugie pytanie jest mało jasne.



To czemu tyle iPhonów z wysp jest zablokowanych na terenie UK ?

#7 NoMercy

NoMercy
  • 143 postów
  • Skąd3M

Napisano 09 stycznia 2013 - 22:48

Może tam operatorzy mają inne podejście do klienta ?

#8 cortez79

cortez79
  • 276 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 stycznia 2013 - 23:07

I gdzie w tym pytaniu jest pytanie? To jest retoryczne czy jakie?

Konkretnie mi chodziło skąd jest ta różnica?

To w t-mobile jest 24 miesiące?

12 miesięcy od Apple +12 miesięcy od T-mobile. Tak zostałem poinformowany w salonie firmowym.

#9 maciek1422

maciek1422
  • 170 postów
  • SkądGdynia

Napisano 09 stycznia 2013 - 23:18

Taką mają politykę i tyle. Napisz do Play z pytaniem dlaczego jest tylko 12 miesięcy gwarancji.

#10 grzes_l

grzes_l
  • 3 397 postów
  • SkądGdynia

Napisano 09 stycznia 2013 - 23:35

To czemu tyle iPhonów z wysp jest zablokowanych na terenie UK ?


Bo są kradzione?
Polak ma swoją "etykę".

#11 cidik

cidik
  • 317 postów

Napisano 09 stycznia 2013 - 23:38

Po pierwsze to nie myślcie gwarancji z rejkojmą, ( w t-mobile, czyli erze jestntylko 12 miesiecy gwarancji) a jak masz zablokowany telefon na jakiś kraj to raczej z niego był kradziony, ktoś zgłosił na policję i dlatego go blokują, w sieciach poza krajem kradzieży działa normalnie....

#12 Nasedo

Nasedo
  • 1 743 postów
  • SkądLondyn

Napisano 10 stycznia 2013 - 13:39

To czemu tyle iPhonów z wysp jest zablokowanych na terenie UK ?


Aby było co sprzedawać na Allegro - to chyba oczywiste. Telefon na terenie UK blokowany jest z kilku przyczyn (blokowany jest numer IMEI, nie zaś karta - aby nie było niejasności.)
1. Operatywność - bardzo modna wśród m.in. Polaków - polega na braniu "kontraktu" oraz ubezpieczenia na telefon. Następnie owo urządzenie jest gubione / kradzione. Ubezpieczony utrzymuje nowy telefon, w Polsce zaś, na Allegro pojawia się "nowy" telefon, bez akcesoriów, gdzie pudełko zjadł pies.
2. Prawdziwa kradzież / zgubienie.
3. Nie wypełnianie zobowiązań wobec operatora. Operator kieruje ową sprawę do windykacji - telefon jest blokowany.

Jednak, "kraje rozwijające się" mają bardzo dobry rynek zbytu na takowe zablokowane urządzenia.

#13 Harrunio

Harrunio
  • 325 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 10 stycznia 2013 - 14:37

Odchodzimy trochę od tematu panowie. Jeśli wiesz że telefon ma pierwszego właściciela i odkupuje od tego właściciela SAM TELEFON to nie ma potrzeby bać się że zostanie on zablokowany. Chyba że telefon pochodzi z nieznanego Ci źródła, wtedy jak najbardziej możes mieć podejżenie że sprzęt jest kradziony.

#14 diesel2117

diesel2117
  • 1 743 postów
  • SkądKatowice PL

Napisano 10 stycznia 2013 - 14:52

Jeśli się kupuje z ręki do reki trzeba zawsze zawrzeć umowę pisemną. Miałem sytuację gdzie kupiłem nowego iphone 3gs z orange od znajomego (byłego, chciwy drań..) więc żadnej umowy nie mieliśmy.. Telefon był ubezpieczony, "kolega" poleciał zgłosić kradzież i dostał nowy egzemplarz, mój został zablokowany po 2-3 podłączeniem pod Itunes.. Oczywiście poszedłem zapytać sie o co chodzi, dostałem odpowiedź "właściciel sprzętu zgłosił kradzież", mówię że go od niego odkupiłem to kazała mi pokazać jakiś dowód.. Niestety niczego nie miałem więc telefon do kosza..

#15 Marthin

Marthin
  • 269 postów
  • Skądz kątowni

Napisano 10 stycznia 2013 - 14:57

W ramach wyjaśnienia - z reklamacji korzystamy u sprzedawcy - w tym przypadku operatora.
W przypadku gwarancji - gwarantem jest najczęściej producent, i to on ustala jak długo będzie odpowiadał za swój sprzedany przedmiot - u Apple 12miesięcy.

Jeżeli jesteś osobą prywatną, lub telefon został zakupiony na osobę prywatną, to przysługuje Ci zgodnie z prawem konsumenckim, możliwość reklamowania u sprzedawcy zakupionego towaru, w ciągu 24 miesięcy od daty jego zakupu, niezależnie od tego ile gwarant (producent) udziela gwarancji. Nie DOTYCZY TO FIRM, ALBO PRZEDMIOTÓW ZAKUPIONYCH NA FIRMĘ.

W przypadku firm - jak dobrze pamiętam - to przysługuje rękojmia i to na okres 12 miesięcy, u sprzedawcy.

Reklamacja/rękojmia swoją drogą, a gwarancja swoja.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych