Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Laptop dla studenta na politechnice

• This topic is locked This topic is locked
1 reply to this topic

#1 Atime

Atime
  • 20 posts

Posted 06 January 2013 - 17:09

Witam, Na początku chciałem zaznaczyć, że widziałem tematy o podobnej tematyce, ale większość z nich była nie nowsza niż z 2009 roku, a od tego czasu trochę się zmieniło (głównie chodzi mi o dostępność programów inżynierskich na maca). Jestem studentem Politechniki Warszawskiej i zastanawiam się nad zamianą mojego stacjonarnego komputera, który jest już trochę wysłużony, na laptopa. Na oku mam dwa modele, oba z aktualnej serii: 1. Macbook Pro 13 cali, i5, 500GB dysk 2. Macbook Air 13 cali, i5, 256GB dysk Komputer ten, ma zastąpić mój komputer stacjonarny w domu, ale również ma mieć możliwość sprawnego poprawienia, zrobienia czegoś poza domem - na uczelni, u kolegi, gdziekolwiek. Warto dodać, że mam już przygotowaną całą "otoczkę" czyli w domu będę go podłączał pod zewnętrzny monitor, klawiaturę oraz myszkę. Potrzebny mi jest laptop z jednej strony mobilny (stąd nie chcę ekranu większego niż 13 cali), ale z drugiej strony mocny, tak żeby mógł obsłużyć programy inżynierskie, zarówno te, które mają swoje wersje na maca, oraz te, które będę musiał symulować za pomocą Bootcampa (czy jakiegoś innego programu tego typu). Dlatego proszę o informacje osoby, które mają takie dylematy na co dzień: czy MBA "udźwignie" programy, powiedzmy, że inżynierskie, za pomocą Bootcampa, czy jednak lepszym wyborem będzie MBP. Programy z których korzystam aktualnie to: AutoCAD (wiem, że jest wersja na maca), zaczynam się bawić z SolidWorks, Origin oraz OSLO (optics software). Niestety nie jestem w stanie przewidzieć, z czego będę korzystać w przyszłości - przede mną jeszcze 3,5 roku studiów. Przy konfiguracji nie podałem ilości RAMu, ponieważ rozważam, oraz dopuszczam możliwość zakupu obu tych wersji z 8GB RAMu, oczywiście,