Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zmieniłem nazwę Apple ID i stworzyło się nowe Apple ID


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 stycznia 2013 - 11:19

Witajcie! Po godzinie spędzonej na infolinii Apple i wymiany maili z panią Brandi z iTunes Support uznałem, że forum to moja ostatnia deska ratunku. Oto problem: wczoraj zachciało mi się zmienić nazwę Apple ID oraz kontaktowego maila i hasło. Oczywiście wszystko robiłem zalogowany na swoje stare Apple ID na stronie Apple. Myślałem, że wszystko będzie funkcjonować jak dawniej tylko z nową nazwą a tu niespodzianka: najpierw po zalogowaniu na swoje własne Apple ID (które pózniej okazało się nowym) wyskoczyło, że nie jestem zarejestrowany jako użytkownik polskiego iTunes Store (jak było wcześniej) tylko amerykańskiego iTunes Store. To udało mi się bez problemu zmienić. Zauważyłem, że mam dwa update'y aplikacji więc chciałem je update'ować. A tutaj kolejna niespodzianka: iPad żąda hasła do starego Apple ID (które nie miało być starym tylko zmienionym). Na stare Apple ID nie działa ani nowe ani stare hasło. Wyglada na to, że podczas zmiany dotychczasowego Apple ID zostało utworzone nowe i usunięte stare, na którym miałem bardzo dużo zakupionych aplikacji. Prosiłem najpierw o przywrócenie hasła do starego Apple ID, ponieważ iForgot pisze, że jest ono nieprawidłowe. Potem pani z infolinii Apple poradziła mi, żebym sam napisał do iTunes Support, aby przepisali aplikacje na nowe Apple ID. iTunes Support pisze, że nie mogą tego zrobić. Dziś będę jeszcze dzwonił na infolinię Apple, ale chyba nie wiele mi pomogą. Czy ktoś z forumowiczów może mi pomóc albo miał podobny problem? Proszę o pomoc, bo nie podoba mi się wizja utraty wszystkich aplikacji i gier :sad: dodam jeszcze, że ten sam problem występuje na iPadzie 4 i iPhonie 4s. Aha, proszę o nie dawanie rad typu "wyloguj i zaloguj jeszcze raz".

#2 Sendil

Sendil
  • 140 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 stycznia 2013 - 11:48

Rozchodzi się zapewne o to przede wszystkim, że zmieniłeś z US na PL czy na odwrót. Rzeczy zakupione w PL po zmianie na US są do ponownego kupienia- chyba, że miałeś je ściągnięte na dysk. Wtedy aktualizować możesz je tylko z poziomu urządzenia na którym jest dany program zainstalowany. Nie przeskoczysz tego.

#3 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 stycznia 2013 - 11:59

Nie wiem czy to jest przyczyna ale tak jak napisałem: nie zmieniałem kraju ani sklepu tylko nazwę, e-mail i hasło. To nie miało być nowe konto tylko zmiana nazwy tego poprzedniego.

#4 Sendil

Sendil
  • 140 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 stycznia 2013 - 12:08

Napisałeś w poprzednim poście, ze musiałeś jednak zmieniać sklepy. Czy to przez przypadek wyskoczyło US, czy jakiś błąd systemu nie wiem. Po prostu przy zmianie tracisz kupione rzeczy. Kontaktowałem się z Apple support w tym celu i dostałem takie coś:

Also, before you change the country in your account, please note the following:

1) You will need to download all purchased content before changing countries.
In addition, rented items must be past their 30 day expiration in order to
change countries. For more information on rentals, please visit:

iTunes Store: Movie rental frequently asked questions (FAQ)
iTunes Store: Movie rental frequently asked questions (FAQ)

2) You will be asked to provide a payment method, such as a credit card or
debit card associated with a valid billing address in the new country. An
iTunes Store Gift Card issued in the new country is also an acceptable payment
method. You will not be able to change your account's country without
providing one of these methods of payment.

3) Content purchased from the iTunes Store is country-specific. If you wish to
upgrade any of your iTunes Store content to iTunes Plus, you'll need to do so
before you change the country associated with your account. The content you
purchased while your account was set to the previous country will not be
eligible for upgrade once you have changed countries.

4) When you change countries, you will no longer receive application update
notifications in iTunes for the apps you purchased in your original country.
However, you will still receive update notifications on your iOS device for
any applications installed on that device. In addition, you will be able to
download previously purchased applications again for free if they are present
on your new country's store. You will not be charged and the download will not
appear on your Purchased page. If a previously purchased application is not
available in your new country, you will not be able to download it again for
free.



Natomiast co do haseł na ipadzie i reszcie- próbowałeś zrobić, żeby zapomniały hasła Apple ID? Pokasuj wszystko związane ze starym kontem w ustawieniach- wyloguj się itp, i spróbuj się na świeżo zalogować nowymi danymi.

#5 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 stycznia 2013 - 12:20

Myślisz, żeby zapomnieć te hasła i stare konto? Ale wtedy to już na 100 % nie będzie możliwości update'u tych apek. Zadzwonię jeszcze na infolinię Apple (tak mi poradziła pani z iTunes Support) a jak nic nie poradzą to zrobię tak jak radzisz. Tylko boli mnie ta utrata apek za grubo ponad 200 zł :(

- - - Połączono posty - - -

No tak tylko dziś infolinia nieczynna :)

#6 Sendil

Sendil
  • 140 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 stycznia 2013 - 12:37

Ściągnij wszystkie aplikacje które kupiłeś na dysk twardy, niekoniecznie je instalując. O ile możesz oczywiście je jeszcze ściągnąć. Jeśli nie to i tak już po ptakach- tak mi się wydaje. Jeśli je masz na dysku, to myślę, że nie masz się czego obawiać. Po prostu aktualizację będą przeprowadzane na urządzeniach, gdzie są instalowane.

#7 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 stycznia 2013 - 16:53

Czyli robię tak: loguję się na to nowe Apple ID na moim laptopie, synchronizuje z iPadem (na iPadzie wszystkie aplikacje jeszcze są) zeruje ustawienia iPada i iPhone'a a potem synchronizuje z laptopem. Bo o dysk twardy w laptopie chodzi? Tyle, że nie wiem czy się uda taka sztuczka ;)

#8 Sendil

Sendil
  • 140 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 stycznia 2013 - 20:37

Z poziomu laptopa ściągasz wszystkie rzeczy kupione w zakładce Purchased. Chyba, że masz śmiecia, to oczywiście ściągasz to co się bardziej podoba. Jeśli kupione aplikacje masz teraz tylko na iUrządzeniu, to nie wiem czy się przerzucą na dysk- chyba powinny, ale nie jestem pewien. Tak czy siak robisz wszystko, żeby mieć te programu u siebie na dysku w laptopie. Potem zerujesz ustawienia w iUrządzeniach i instalujesz co chcesz- pamiętaj, że aktualizacje nie pokazą się na laptopie. Ja mam tak z kilkunastoma aplikacjami i śmigają bez problemu.

#9 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 stycznia 2013 - 21:08

Dzięki Sendil- purchased sprawdziłem jeszcze jak byłem na linii z infolinia Apple- nic tam nie ma. Jutro podepnę iPada do iTunes i zdam relację ;)

#10 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 stycznia 2013 - 12:57

No niestety-już się ucieszyłem, bo aplikacje się skopiowały, wszystko wyzerowane. A właśnie nie wiem czemu jak byłem na linii z panem od Apple to nic nie miałem w purchased a teraz jest tego sporo. No ale nie ważne, idę do update'ów a tutaj iPad ciągle chce hasło do starego Apple ID. Jeszcze się nie poddaje, jutro będę męczył infolinię Apple, żeby sprawdzili, czy można jakoś wygenerować hasło do starego Apple ID, bo z iForgot nic nie przyszło do zmiany hasła. Aha, jeszcze jedno: jak wyzerowałem iPada to odtworzyłem go z kopii zapasowej iTunes. Może trzeba było to zrobić jako nowy iPad?

#11 tasiu

tasiu
  • 546 postów
  • Skądokolice Cieszyna

Napisano 06 stycznia 2013 - 14:32

Nie jest czasem tak, że po zmianie Apple ID wszystkie aplikacje trzeba pobrać i zainstalować jeszcze raz? Każda aplikacja zawiera w pliku .plist nasze Apple ID, więc po jego zmianie, nie powinno być możliwości aktualizacji aplikacji ze starym Apple ID. Nie jestem pewien, ale tak to chyba wygląda. Choć Apple ID to tylko taki alias do naszego prawdziwego identyfikatora.

#12 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 06 stycznia 2013 - 16:11

Nie jest czasem tak, że po zmianie Apple ID wszystkie aplikacje trzeba pobrać i zainstalować jeszcze raz? Każda aplikacja zawiera w pliku .plist nasze Apple ID, więc po jego zmianie, nie powinno być możliwości aktualizacji aplikacji ze starym Apple ID. Nie jestem pewien, ale tak to chyba wygląda. Choć Apple ID to tylko taki alias do naszego prawdziwego identyfikatora.

Nie trzeba. Zmieniałem email (a co za tym idzie identyfikator Apple ID i można korzystać z tym zakupionych na poprzednim :) Aktualizacje też działały.

#13 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 stycznia 2013 - 18:31

To co sugerujecie? Prosić Apple o nowe hasło do starego konta? Bo nie przychodzi żaden mail z iForgot… jak jutro na tej infolinii mi nie pomogą to chyba dam sobie spokój… Z tego co widać to chyba jakiś błąd systemu, skoro eualex zmieniał mail i nazwę Apple ID i wszystko normalnie działa.

#14 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 06 stycznia 2013 - 19:01

To co sugerujecie? Prosić Apple o nowe hasło do starego konta? Bo nie przychodzi żaden mail z iForgot… jak jutro na tej infolinii mi nie pomogą to chyba dam sobie spokój… Z tego co widać to chyba jakiś błąd systemu, skoro eualex zmieniał mail i nazwę Apple ID i wszystko normalnie działa.

To dość dziwny przypadek. U mnie obyło się bez problemów (w tym przypadku). Sugerował bym kontakt przez www z suportem - może nawet sprawa pójdzie do jakiegoś seniora. Próbuj to odkręcić - szkoda Twoich zakupionych rzeczy i czasu.

#15 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 stycznia 2013 - 19:23

Był już kontakt z supportem. Niestety mój angielski nie jest na najwyższym poziomie ale jakoś opisałem mój problem. Zaraz wstawię screenshoty korespondencji z panią Brandi.

#16 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 06 stycznia 2013 - 19:44

Był już kontakt z supportem. Niestety mój angielski nie jest na najwyższym poziomie ale jakoś opisałem mój problem. Zaraz wstawię screenshoty korespondencji z panią Brandi.

Jak napiszesz na nowo - będziesz miał automatycznie nową osobę - możesz też ich naciskać, że problem nadal nie jest rozwiązany - wtedy sami przekażą komuś innemu :)

#17 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 stycznia 2013 - 19:51

Jak napiszesz na nowo - będziesz miał automatycznie nową osobę - możesz też ich naciskać, że problem nadal nie jest rozwiązany - wtedy sami przekażą komuś innemu :)

No tak tylko to może trwać w nieskończoność :(

#18 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 06 stycznia 2013 - 20:09

No tak tylko to może trwać w nieskończoność :(

Nie zniechęcaj się - oni są tam, by Ci pomóc :) Może jeszcze nie trafiłeś do właściwej osoby :)

#19 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 stycznia 2013 - 20:17

Dobra, jutro napisze do nich jeszcze raz ;)

#20 jabłkowy

jabłkowy
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 stycznia 2013 - 18:09

No, jest mały przełom w sprawie: po rozmowie z naszym rodzimym wsparciem Apple i logowaniu się wszędzie gdzie się da na starym i nowym Apple ID pani stwierdziła (co w sumie bardzo mnie cieszy), że jej narzędzia nie pozwalają na dalszą pomoc, i odsyła sprawę na wyższy szczebel do Działu Analiz i Zabezpieczeń (czy jakoś tak :P). Do 3-4 dni roboczych Pani ma do mnie oddzwonić, więc na razie nie będę pisał do iTunes Support. Poczekam na odpowiedź od niej.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych