Jeden z nich wygra udział w kursie App Academy, który rozpocznie się 12 stycznia 2013 roku.
Finalistami zostali użytkownicy:
genuse
marzę by rozpocząć realizację kilku aplikacji i zawodowa wiedza oraz możliwości kontaktów, którą mógłbym zdobyć dzięki APP ACADEMY mogła by mi na to pozwolić. Oto moje pomysły:
1. "Interaktywny dyrygent" - przez kamerę aplikacja śledzi i analizuje ruch ręki (lub specjalnej batuty) i kontroluje plik (MIDI) audio pozwalając na zmianę tempa, głośność i innych parametrów utworu.
2. "365" to aplikacja kalendarz w której akcent położony jest na wyświetlanie grup zadań (działań) dla całego roku i pozwala wygenerować wybrane parametry widoków np. w formacie PDF. Spotkałem się z taką potrzebą szykując całoroczny harmonogram działań dla stowarzyszenia w którym działam.
3. "coloropad" to aplikacja wykorzystującą na domowej imprezie iPad i projektor, która analizując spektrum muzyki generuje na żywo świetlne struktury czyniąc naszą imprezę bardziej atrakcyjną. Jest już kilka takich aplikacji i wydaje się, że istota wygranej tkwi w studium i rozwijaniu graficznych paternów świetlnych.
marcys1405
Jestem tyflopedagogiem pracującym z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą. Uszczegóławiając, uczę technologii informacyjnej, gdzie uczniowie przy pomocy programu udźwiękawiającego lub powiększającego korzystają z dobrodziejstw komputera. W dobie coraz większego zastosowania urządzeń mobilnych, coraz częściej „przesiadamy” się na tablety. System IOS domyślnie wyposażony jest w VoiceOver’a, który świetnie udźwiękawia środowisko pracy i stwarza wiele możliwości. Z kolei osoby słabowidzące otrzymują na „pokładzie” funkcjonalność „Zoom”, która daje możliwość powiększania wyświetlanego obrazu w każdym momencie.Przechodząc do pomysłu… Rozwijanie usług przygotowanych na urządzenia mobilne bardzo ułatwiłoby proces edukacji osobom z problemami widzenia. Aplikacja, która umożliwiałaby korzystanie z podręczników elektronicznych, czasopism, treści znajdujących się na interesujących stronach www, byłaby nieocenionym udogodnieniem. Oczywiści e musiałoby to iść w parze z odpowiednio przygotowanymi podręcznikami, czasopismami, które były w pełni kompatybilne z VoiceOver’em. Taki projekt byłby ogromnym wyzwaniem przewidzianym do realizacji w perspektywie wieloletniej. Obecnie uczniowie muszą bazować przede wszystkich na opasłych podręcznikach w brajlu lub z powiększoną czcionką.Zdaję sobie sprawę, że tego typu funkcjonalność jest bardzo niszowa, ale z drugiej strony stanowiłaby przełom w służbie osobom z problemami widzenia.
gnutek
Pomysł który naszedł mnie dziś podczas stania na skrzyżowaniu na światłach.Coraz popularniejsze są liczniki/czasomierze przy światłach, pokazujące czas do następnej zmiany świateł. W dwóch miastach w których mam okazję się w tygodniu poruszać, jest ich raczej niewiele, a szkoda.
Dlatego pomyślałem sobie, że fajna by była aplikacja, która na podstawie danych z GPSa i kompasu, informowała by ogólnie o czasach zmian świateł do których się właśnie zbliża (czyli np. Czerwone 45 sekund, Zielone 15 sekund) oraz zawierała licznik czasu do następnej zmiany. Aplikacja ta nie posiadałaby żadnych zdolności "nawigacyjnych". Pomyślana jest raczej dla osób które na co dzień jeżdżą po danym mieście i nie potrzebują nawigacji, a służyłaby jedynie jako przenośny "licznik" świateł.
Dodatkowo, można by dodać tryb "bezekranowy" w którym nawigacja głosowo informowałaby o czasach, np: "Prosto i w prawo, zielone za dziesięć sekund. W lewo, czerwone za pięć, cztery, trzy, dwa, jedną. W lewo czerwone. Prosto i w prawo, zielone za pięć, cztery, trzy, dwa, jedną, zielone. Prosto i w prawo, czerwone za dwadzieścia sekund. W lewo, zielone za dwadzieścia pięć sekund..." itp.
Teraz to od Was zależy, która z tych osób będzie mogła zrealizować swój pomysł z pomocą App Academy.
Oddawajcie swoje głosy w ankiecie.
7 stycznia 2013 poznamy zwycięzcę.