A więc jak w temacie. Będę wymieniał dysk w swoim rMBP na większy także z rMBP 256GB > 512GB.
Dysk jest wymienny bez większego problemu co można sprawdzić.
Pytanie brzmi czy nie stracę gwarancji producenta, komputer jest nowy z grudnia.
Sprawa jest dla mnie bardzo ważna także z góry dziękuje za pomoc.

Wymiana dysku w MacBook Pro Retina a gwarancja producenta.
Rozpoczęty przez
iron.gery
, 26 gru 2012 19:52
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 grudnia 2012 - 19:52
#2
Napisano 26 grudnia 2012 - 20:06
Skoro nie ma oficjalnej instrukcji, to zapewne stracisz.
#3
Napisano 26 grudnia 2012 - 20:08
Tylko jak sie poznają jaki to model. Nie ma żadnych pląb a nowy dysk będzie także oryginalny z rMBP.
#4
Napisano 26 grudnia 2012 - 20:22
Mogę się mylić, ale specyfikacja fabryczna może być przypisana do numeru seryjnego. Na pudełku na przykład masz obie rzeczy na jednej naklejce. Ale pewnie jak mówisz, w serwisie się nie zorientują.
#5
Napisano 26 grudnia 2012 - 21:58
To mam problem, sam już nie wiem. Nie powinni rozpoznać różnicy, teraz gdy jest dowolna możliwość konfiguracji CPU i dysku SSD.
#6
Napisano 26 grudnia 2012 - 22:31
Na pewno nie będziesz miał problemu z serwisem jeśli zostawisz sobie stary dysk i w przypadku konieczności naprawy (wymiany gwarancyjnej) zamontujesz oryginalny dysk. Stary dysk ssd od rMBP można wsadzić do obudowy jakie sprzedaje np. OWC i używać jako zewnętrzny na usb3 (transfer rewelacyjny i cisza). Przerabiałem ten problem w moim MBA - wymieniłem z 128GB na 256GB - jak 2 razy Air lądował w serwisie i w końcu po trzeciej naprawie wymieni mi na nowy zawsze wysyłałem oryginalny. Ewentualna opcja sprzedaży oryginalnego dysku jest wg. mnie nie opłacalna ze względu na ryzyko problemów przy naprawie lub wymianie - a maki niestety bywają awaryjne....
#7
Napisano 26 grudnia 2012 - 22:36
Kurczę, ja właśnie będę zamieniał się z kolegą. Dysk który włożę do swojego to też oryginalny SSD z MBP Retina 15'', więc raczej nie powinni zauważyć różnicy bo jest to samo.
Teraz możemy dowolnie konfigurować CPU i SSD.
#8
Napisano 26 grudnia 2012 - 22:47
W serwisie teoretycznie nie powinno być problemu, ale jak była by konieczność wymiany maka to dostaniesz nowego z dyskiem 256GB - do numeru seryjnego przypisana jest pełna konfiguracja. Jak apple wymieniało mi np. iMac i MBA pomimo, że otrzymałem zawsze wersje z nowszym procesorem, to dysk 128GB i wielkość ram zawsze była taka sama - brak możliwości zmiany nawet za dopłatą.
#9
Napisano 26 grudnia 2012 - 22:57
Dzięki za pomoc. Czyli w przypadku ew wymiany skontaktuje się ze znajomym aby podmienić dysk.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych