Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Problem ze zwrotem Iphona5 orange


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 dominias

dominias
  • 208 posts

Posted 20 December 2012 - 21:56

Witam, Bardzo bym prosił o informacje, bo może ktoś z szanownych użytkowników telefonów z orange już przez to przeszedł. Miesiąc temu odebrałem iphona 5 od kuriera z orange. Okazał się wadliwy- wypalone pixele. Odesłałem cały komplet wraz z dokumentami, umowami itd...wszystko ... na adres zwrotów ze strony orange... CEVA Centrów Zwrotów PTK. Paczkę wysłałem DHl-em. Dostałem potwierdzenie dostarczenia paczki dnia 5 grudnia. Od tego momentu nikt się z Orange do mnie nie odezwał, nie napisał, nie zadzwonił.. kiedy otrzymam zwrot pieniędzy.. jeśli w ogóle. Ba..nawet nie wiem czy moja paczka została u nich zarejestrowana. Dzwoniąc na infolinie orange *100 , konsultacji nie wiedzą nic na ten temat. Przyznają, że nie mają żadnego kontaktu z tym centrum zwrotów.... nosz kur.. co to ma być firma w firmie czy jak... jak to jest od strony prawa... Ile mają czasu na zwrot kasy lub jakiejkolwiek informacji od momentu dostarczenia im sprzętu. Zaczynam się niepokoić, że ponad 2k poszło się wal... a umowa niby leci dalej... Co to kur.. jest za beznadziejna sieć...

#2 wysoki86

wysoki86
  • 229 posts

Posted 21 December 2012 - 12:34

Ustawa która daje prawo do zwrotu towaru zakupionego przez internet nie precyzuje tego.

#3 free66

free66
  • 501 posts
  • SkądAndrychów / Kraków

Posted 21 December 2012 - 12:56

Z tego co wiem, to mają termin 30 dni na zwrócenie pieniędzy. Takiej informacji udzieliła mi wczoraj Pani na infolinii orange.

#4 dominias

dominias
  • 208 posts

Posted 30 December 2012 - 21:57

dzięki za odpowiedzi. Nie mam pytań do Orange. do tej pory nie odpisali na moje reklamacje, nie zadzwonili, -nic !!! telefon z dokumentami otrzymali 5 grudnia. Brak jakiekolwiek info kiedy i jak dostane zwrot kasy i umowa zostanie rozwiązana. To już kur.. prawie miesiąc. Ktoś ma jakieś propozycje co do dalszych moich kroków w tej sprawie?

#5 Kamil1994

Kamil1994
  • 170 posts
  • Skądokolice Zakopanego

Posted 30 December 2012 - 23:20

Zadzwoń bądź przejdź się do salonu i pogroź sprawą w sądzie- odrazu sprawa się rozwiąże:)

#6 dominias

dominias
  • 208 posts

Posted 31 December 2012 - 09:09

Dzwoniłem już parę razy. Biuro obsługi nie ma nawet numeru do tej centrali zwrotów. I to jest najlepsze właśnie, niby ich centrala zwrotów a brak kontaktu wew.

#7 Kamil4500

Kamil4500
  • 47 posts

Posted 31 December 2012 - 09:28

A może pojedź tam, gdzie wysłałeś telefon? A może do rzecznika praw konsumenta ;)

#8 dominias

dominias
  • 208 posts

Posted 31 December 2012 - 14:45

Jestem z Katowic. Centrum zwrotów Orange ma obok Wawy. Także średnio z podjechaniem. Do rzecznika prędzej. tylko po co. Skoro mają jakieś ustawowe 30 dni na oddanie kasy to termin ten minie za 5 dni. Zobaczymy wtedy . Ale nawet jak oddadzą mi kasę to gnoje trzymają ją do do ostatniego możliwego momentu. Orange No More !!!!!!!!!!!!!!

#9 michszy

michszy
  • 31 posts

Posted 31 December 2012 - 19:47

Razem z umową powinieneś dostać formularz odstąpienia od umowy. Tam też był podany adres zwrotu do Ołtarzewa ?

#10 dominias

dominias
  • 208 posts

Posted 31 December 2012 - 20:34

nie było takiego formularza. Sam musiałem go napisać i wysłać razem z wszystkimi otrzymanymi dokumentami z orange plus oczywiście telefon. Adres Ołtarzew wziąłem z neta ze strony Oranga, zresztą podała mi go również konsultantka na BOK.

#11 iPit

iPit
  • 143 posts
  • SkądK-ce

Posted 31 December 2012 - 21:32

To dziwne że nie było tego formularza... Bo ja juz z Orange mam piątą umowę i zawsze był ;). Chyba że w Twoim przypadku sie komuś zapomniało.

#12 Erykos

Erykos
  • 2847 posts

Posted 01 January 2013 - 10:18

Jak rozmawiałem kiedyś z Orange ( w sprawie odzyskania karty gwarancyjnej a4, oczywiście jej nie dostałem do dziś ), to powiedzieli mi, że Orange i Orange z internetu nie ma ze sobą prawie nic wspólnego. To na internecie to pewnego rodzaju franczyza, wykupienie przez prywatną osobę i on powiedział, że odradza zakup u nich.

#13 TeToslaw

TeToslaw
  • 243 posts

Posted 01 January 2013 - 11:27

Jak rozmawiałem kiedyś z Orange ( w sprawie odzyskania karty gwarancyjnej a4, oczywiście jej nie dostałem do dziś ), to powiedzieli mi, że Orange i Orange z internetu nie ma ze sobą prawie nic wspólnego. To na internecie to pewnego rodzaju franszyza, wykupienie przez prywatną osobę i on powiedział, że odradza zakup u nich.

Zapewne miałeś na myśli franczyzę, gdyż franszyza jest terminem odnoszącym się do warunków ubezpieczenia i oznacza ograniczenie odpowiedzialności ubezpieczającego

#14 Erykos

Erykos
  • 2847 posts

Posted 01 January 2013 - 12:04

Tak, to prawda.

#15 diesel2117

diesel2117
  • 1743 posts
  • SkądKatowice PL

Posted 01 January 2013 - 18:32

Jesteś z Katowic, idź na 3-go maja do Orange i im zgłoś tą sprawę. Oddział zwrotów jest firmą podlegającą pod orange, nie ich samą.. Ja miałem podobny problem jak zamawiałem z centrali umowę z nokią n70 (wymarzony telefon kiedyś tam :D ) i przyjechał niesprawny, też wysłałem go i sprawa ucichła.. po 1.5 miesiąca przeszedłem się właśnie na 3-go maja, zgłosiłem to, dałem awizo że zostało to wysłane wraz z kserem formularza zwrotnego i po 3-4 dniach miałem rozwiązaną umowę :)

#16 dominias

dominias
  • 208 posts

Posted 01 January 2013 - 18:59

aha. oki dzięki przejdę się w takim razie na 3 -maja. Kurde, żeby się tylko nie okazało, że 2200zł poszło się walić. Co ciekawe pobrali mi z konta opłatę aktywacyjną 10 zł a nie podpisywałem żadnego polecenia przelewów czy czegoś w tym rodzaju.

- - - Połączono posty - - -

ps. z drugiej strony mam nadzieje, że użytkownicy tego forum którzy to tak się bardzo napalają żeby kupić iphona 5 na orabge.pl są świadomi tego, że te 10 dni za zwrot to jak widzę pic na wode. Skoro są to dwie odrębne firmy i jedna ma średnio coś wspólnego z drugą to ja już nie wiem nawet czy pójście do firmowego salonu coś tu pomoże. Mogą przecież powiedzieć, że to nie ich sprawa. Trzeba by to było nagłośnić i przestrzec ludzi, że kupowanie online w przypadku orange nie jest wcale bezpieczne. Sam tak kupiłem dlatego, żeby na wypadek wadliwego egzemplarza iphona mieć podstawe do rozwiązania umowy i żądania zwrotu kasy. Nie myślałem, że będę czekał już w sumie miesiąc i ani widu ani słychu.

#17 iPit

iPit
  • 143 posts
  • SkądK-ce

Posted 01 January 2013 - 21:06

Może i sie napalaja, ale iphona na orange.pl to strasznie cięzko szło kupić ;). Bo non stop go nie było :P A na allegro oferty sie pojawiąja non stop z 5 z orangutana.

#18 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 01 January 2013 - 21:14

ps. z drugiej strony mam nadzieje, że użytkownicy tego forum którzy to tak się bardzo napalają żeby kupić iphona 5 na orabge.pl są świadomi tego, że te 10 dni za zwrot to jak widzę pic na wode. Skoro są to dwie odrębne firmy i jedna ma średnio coś wspólnego z drugą to ja już nie wiem nawet czy pójście do firmowego salonu coś tu pomoże. Mogą przecież powiedzieć, że to nie ich sprawa. Trzeba by to było nagłośnić i przestrzec ludzi, że kupowanie online w przypadku orange nie jest wcale bezpieczne. Sam tak kupiłem dlatego, żeby na wypadek wadliwego egzemplarza iphona mieć podstawe do rozwiązania umowy i żądania zwrotu kasy. Nie myślałem, że będę czekał już w sumie miesiąc i ani widu ani słychu.


Tak to jest jak się nie zna prawa. Nikt Ci nie obiecywał, że w 10 dni dostaniesz zwrot. 10 dni masz na poinformowanie sprzedawcy o odstąpieniu od umowy. I abstrahując od tego, że powinni szybciej działać, jak na razie nie złamali żadnej ustawy w tym temacie.

#19 dominias

dominias
  • 208 posts

Posted 01 January 2013 - 21:32

a czy złamią jeśli minie 5 stycznia równy miesiąc o momentu odbioru przez nich przesyłki i nic dalej w tej sprawie nie będzie słychać ani zwrotu gotówki widać?

#20 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 02 January 2013 - 00:31

a czy złamią jeśli minie 5 stycznia równy miesiąc o momentu odbioru przez nich przesyłki i nic dalej w tej sprawie nie będzie słychać ani zwrotu gotówki widać?


W sumie już złamali, wprowadziłem Cię w błąd, bo mi się ustawy pomyliły, Powinni zwrócić w ciągu 14 dni.

#21 buldoggg

buldoggg
  • 544 posts
  • SkądKatowice

Posted 02 January 2013 - 08:35

Witam moim zdaniem na klienta indywidualnego nie kala się kupowac ip5 itp mega wielkie abonamenty 150-200 zl i wtedy cena tele i tak wielka..... Szczerze osobiscie mam karte na doladowania nano sima taryfa free na karte i nie ma lepszego rozwiązania,poniewaz kupujac karte za 50 zl dostaje do tego 2 gb neta i reszte moge wydac np jak smsy tvn ( specjalne) a wy na abonament kroją was na maxa tyle kasy placicie za telefoj (w abonamencie)i jeszcze wasz abonament nie jest wasz bo nie możecie wydac np na sms premium itp tragedia

#22 Renia7711

Renia7711
  • 1 posts

Posted 10 November 2013 - 20:57

[CIACH]

Zasady umieszczania wpisów na forum
Sprawdź pisownię i gramatykę swojej wypowiedzi. Nie tylko spowoduje to lepsze zrozumienie Twojej wypowiedzi przez innych ale też pozwoli Ci na zachowanie szacunku do Twojej osoby. Przy okazji nie dostarczysz innym pretekstu do ataków na Twoje słownictwo i styl w zastępstwie prawdziwej dyskusji.


Napisz jeszcze raz, poprawnie. Pozwoli to na łatwiejsze zrozumienie tego, co chcesz przekazać. [URL="http://myapple.pl/programy-112/announcement-b-font-color-red-na-tym-forum-piszemy-zgodnie-z-zasadami-jez_-polskiego-font-b.html"]Przeczytaj to![/URL].




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users