Witam!
Mam pytanie dot. komputerów MAC.
Jestem studentem na uniwersytecie i zamierzam kupić nowy komputer. Głownie ma mi on służyć do pisania pracy naukowej, przeglądania internetu, przygotowywania się na zajęcia. Moje pytanie brzmi: czy do takiego użytku warto dopłacić i kupić komputer MAC? Czy praca na iOS jest dużo bardziej niezawodna, stabilna niż na Windows?
Ponadto jak ewentualnie wyglądałaby sprawa z uruchomieniem:
1. Wielkiego słownika angielsko-polskiego; niemiecko-polskieg PWN? Albo czy są jakieś dobre alternatywy na MAC?
2. Czy znajdę jakieś słowniki łacińsko-polskie?
3. SuperMemo UX
pytam o sprawy oprogramowania, ponieważ przechodząc ewentualnie na iOS chciałbym jak najmniej pracować na Windows (parallels).
Pozdrawiam i dziękuję za jakieś wskazówki.

MAC do pracy naukowej - czy warto?
Rozpoczęty przez
kefas198
, 10 paź 2012 20:43
7 odpowiedzi w tym temacie
Napisano 10 października 2012 - 20:43
Napisano 10 października 2012 - 20:47
A ta praca naukowa to co to dokładnie jest? I przygotowywanie do jakich zajęć i na czym ma ono polegać?
Z tego wszystkiego to jasne jest tylko "przeglądanie internetu".
Słowniki znajdziesz w internecie, nie potrzeba aplikacji.
Napisano 10 października 2012 - 21:01
iOS to na iPadach, iPhonach i iPodach jest.
Na Makach jest OS X.
Sprawy z uruchomieniem można sobie wygooglać.
Jest jakiś eksporter do plików słownika PWN do systemowego słownika (rzecz bardzo wygodna), działała z angielską wersją i niemiecką o ile pamiętam (kiedyś to przerabiałem).
Może być bardziej niezawodna, jeżeli korzystasz z Time Machine. Stabilność to jest już dawno praktycznie taka sama - ani jeden ani drugi system jakoś nie pamiętam kiedy się wywalał.
Dla mnie (zaznaczam - dla mnie) praca jest wygodniejsza i mniej absorbująca, szczególnie jeżeli chodzi o sprawy związane z konfiguracją samego komputera - mniej pracy wkładam w rzeczy niezwiązane z pracą (jak np. otworzenie czy stworzenie głupiego PDF'a).
Ale czy warto dopłacać tylko ze względu na to? Nie wiem.