Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zółta plama po roku użytkowania - co zrobić ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 01 września 2012 - 15:44

Witam, to moj pierwszy post na tym forum. Chcialbym prosic o rade, tych, ktorzy mieli podobny problem, podobne doswiadczenia. 5 sierpnia 2011 r. odebralem z salonu T-Mobile kolejny juz - trzeci - iPhone 4. Wszystkie poprzednie byly wadliwe, zostaly reklamowane, jako niezgodnosc towaru z umowa i wymieniane na refurba przez Regenersis. Problemy w poprzednich wystepowaly z przyciskiem Home i glosnikiem. W obecnym iPhone od paru dni pojawia sie zolta podluzna plama na wysokosci przycisku sciszajacego (-). Plama jest bladozolta, jak telefon jest w czuwaniu i sporadycznie sie uzywa, az do ciemnopomaranczowej, jak w telefonie bylo wlaczone na raz sporo aplikacji. Dodam, ze bardzo tez nagrzewa sie prawa czesc obudowy. FV na telefon jest z lutego 2011 r. ale mam potwierdzenie z Regenersis, ze ten telefon zostal wyslany do mnie przez nich 5.08.2011 r. Dzis zrobilem restore, bez przywracania calosci, jednak mimo, ze iPhone jest "pusty" to problem wystepuje znow. Czy ktos rowniez mial problem z iPhonem 4 i te plamy mu wyskoczyly po dluzszym czasie uzytkowania? Czytalem, ze zolte plamy to moze byc jakis opar z czegos i sie uaktywnia wlasnie, jak sie telefon zagrzeje? Prosze o pomoc. Na co mam liczyc? Uznaja, odrzuca? W poniedzialek wedruje do salonu i skladam kolejna juz niezgodnosc towaru z umowa. PS. Czy moge walczyc o zupelnie nowy, a nie refurb? Jak? Za wszelkie cenne wskazowki - bardzo dziekuje. Crocs

#2 fellert

fellert
  • 272 postów
  • SkądWygoda /k Garwolina

Napisano 01 września 2012 - 17:06

Witam w klubie ponieważ mam to samo identyczne miejsce, identyczna usterka. Plama ta ujawniła się podczas korzystania z sieci 3g zakładam iż właśnie przez ten element to się stało. Ja swojego iphone'a 4 5.1.1 oddałem do salonu na niezgodność towaru z umową. Wysłali go do Regenersis ,a serwis wystawili mi kosztorys na 700zł za wymianę - salon odmówił. Napisałem reklamację do Orange w tej sprawie i czekam w ten piątek minął tydzień a z tego co pisał w innym temacie Oleyek mają na to 14 dni. Jeśli rozpatrzą ją pozytywnie to oddam starego iphone'a a dostane nowego w folii z tego co mi mówili w salonie.

#3 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 01 września 2012 - 17:13

Witam,

PS. Czy moge walczyc o zupelnie nowy, a nie refurb? Jak?
Za wszelkie cenne wskazowki - bardzo dziekuje.


Teraz już nie możesz, ponieważ nie przypilnowałeś na początku, jeżeli dawałeś jako niezgodność towaru z umową i salon Ci wymienił... no własnie... nie salon Ci wymienił a Regenesis, a powinien salon, i ponieważ masz zapewne tylko papier z Regenesis dot. wymiany a nie z salonu, to salon już nie odpowiada z tytułu niezgodności, bo nie jest to urządzenie, które oni sprzedali. Poczytaj wąrek reklamacja orange tam to dokładnie wyjaśniłem.

#4 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 01 września 2012 - 17:30

Witam w klubie ponieważ mam to samo identyczne miejsce, identyczna usterka. Plama ta ujawniła się podczas korzystania z sieci 3g zakładam iż właśnie przez ten element to się stało.

Ja swojego iphone'a 4 5.1.1 oddałem do salonu na niezgodność towaru z umową. Wysłali go do Regenersis ,a serwis wystawili mi kosztorys na 700zł za wymianę - salon odmówił. Napisałem reklamację do Orange w tej sprawie i czekam w ten piątek minął tydzień a z tego co pisał w innym temacie Oleyek mają na to 14 dni. Jeśli rozpatrzą ją pozytywnie to oddam starego iphone'a a dostane nowego w folii z tego co mi mówili w salonie.


Czyli tez przy intensywnosci uzytkowania plama sie zwieksza i nasila barwa? A na czuwaniu jest taka dalikatna barwa?
A sluchaj? Pisales reklamacje do Orange ale telefon otrzymales ten Twoj stary, nienaprawiony, czy on czeka w salonie Orange? Tak wnioskuje, bo piszesz, ze oddasz.
O regenersis slyszalem, ze lubi sie bawic w kosztorysy wziete nie wiadomo skad...

---------- Wpis dodano o 18:30 ---------- Poprzedni wpis dodano o 18:27 ----------

Teraz już nie możesz, ponieważ nie przypilnowałeś na początku, jeżeli dawałeś jako niezgodność towaru z umową i salon Ci wymienił... no własnie... nie salon Ci wymienił a Regenesis, a powinien salon, i ponieważ masz zapewne tylko papier z Regenesis dot. wymiany a nie z salonu, to salon już nie odpowiada z tytułu niezgodności, bo nie jest to urządzenie, które oni sprzedali. Poczytaj wąrek reklamacja orange tam to dokładnie wyjaśniłem.


Hm... Ok. Zobaczymy. Pracuje w handlu i wiem, ze np reklamacje butow wysylam do producenta i to producent wymienia buty. Jesli takowych nie ma to jest zwrot gotowki i to poducent wystawia korekte a sprzedawca oddaje kase.

OleYek, rozumiem, ze o zupelnie nowego walczyc nie moge, ale oddac przeciez moge i prosic o wymiane na replacement?

#5 fellert

fellert
  • 272 postów
  • SkądWygoda /k Garwolina

Napisano 01 września 2012 - 18:07

Czyli tez przy intensywnosci uzytkowania plama sie zwieksza i nasila barwa? A na czuwaniu jest taka dalikatna barwa?
A sluchaj? Pisales reklamacje do Orange ale telefon otrzymales ten Twoj stary, nienaprawiony, czy on czeka w salonie Orange? Tak wnioskuje, bo piszesz, ze oddasz.
O regenersis slyszalem, ze lubi sie bawic w kosztorysy wziete nie wiadomo skad...

---------- Wpis dodano o 18:30 ---------- Poprzedni wpis dodano o 18:27 ----------



Hm... Ok. Zobaczymy. Pracuje w handlu i wiem, ze np reklamacje butow wysylam do producenta i to producent wymienia buty. Jesli takowych nie ma to jest zwrot gotowki i to poducent wystawia korekte a sprzedawca oddaje kase.

OleYek, rozumiem, ze o zupelnie nowego walczyc nie moge, ale oddac przeciez moge i prosic o wymiane na replacement?


Ja obecnie używam starego który wrócił z serwisu. Będę to robił do czasu rozpatrzenia reklamacji. Jeśli zostanie rozpatrzona pozytywnie to oddam stary telefon, a Orange da mi nowego zafoliowanego z 12 m-czną gwarancją.
Co do plamy to tak : pojawiła się przy intensywnym użytkowaniu w ciepły dosyć dzień. Normalnie jest słabo widoczna ale jak powiedzmy pogram w coś lub używam sieci 3g to staje się bardziej widoczna .

#6 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 01 września 2012 - 18:17

No to jest dokładnie tak samo z moim. Też podczas gier, google maps, facebooka, flightradaru grzeje się prawa strona bardzo intensywnie, a po lewej na wysokości (-) powstaje i nasila sie plama.

#7 sewer

sewer
  • 19 postów

Napisano 02 września 2012 - 13:20

Mam ten sam problem. Żółta plama w opisanym przez was miejscu pojawia się przy intensywnym użytkowaniu. Problem pojawił się po prawie dwóch latach użytkowania więc telefon już swoje przepracował. Nie jest to wina korzystania z sieci 3G - ja korzystam z sieci 3G 24 godziny na dobę od lat i w takim wypadku problem pojawiłby się już dawno.

#8 fellert

fellert
  • 272 postów
  • SkądWygoda /k Garwolina

Napisano 02 września 2012 - 14:42

Czyli to wina jakiegoś innego grzejącego sie elementu albo procesora albo procesora graficznego bo nic innego nie wydziela tyle ciepła no może bateria jeszcze.

#9 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 02 września 2012 - 14:43

Ehh czyli rozumiem, ze Regenersis problem bedzie znalo... A napiszcie mi prosze jedna rzecz, skoro ten telefon ktory mam byl oznaczony jako iPhone 4 16gb replacement moge wnioskowac, ze ktos z niego korzystal wczesniej i po prostu jakis inny element byl wadliwy i po zlozeniu tego w calosc wydali mi jako teoretycznie nowy, wolny od wad? Wiec ekran tez moze lacznie pracowac w tym moim tel. ok. 2 lat? Nie znam sie na tych refurbach i replacementach w ogole :( Jak pisalem, prawa strona grzeje sie bardzo i szybko. I wtedy nasila sie ta plama z lewej strony, obok przyciku (-)

#10 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 03 września 2012 - 11:41

no nic. zanioslem, pani przyjela. zobaczymy co na to Regenersis.

#11 DanielCW_92

DanielCW_92
  • 266 postów
  • SkądTarczyn

Napisano 05 września 2012 - 01:24

Ehh czyli rozumiem, ze Regenersis problem bedzie znalo...

A napiszcie mi prosze jedna rzecz, skoro ten telefon ktory mam byl oznaczony jako iPhone 4 16gb replacement moge wnioskowac, ze ktos z niego korzystal wczesniej i po prostu jakis inny element byl wadliwy i po zlozeniu tego w calosc wydali mi jako teoretycznie nowy, wolny od wad?
Wiec ekran tez moze lacznie pracowac w tym moim tel. ok. 2 lat?
Nie znam sie na tych refurbach i replacementach w ogole :(

Jak pisalem, prawa strona grzeje sie bardzo i szybko. I wtedy nasila sie ta plama z lewej strony, obok przyciku (-)


Dokładnie, jak to jest z repubami ? A pytanie z innej beczki, wymieniałem iPada 2 pod koniec gwarancji jakos 22/23marzec, iPad zakupiony w dniu premiery 28marca 2011, od ostatniej wymiany przez serwis nie upłyneło jeszcze 6 miesiecy, gwarancja Apple to 12 miesiecy, iSpot zapewnia mi jako sprzedawca 24 miesieczna ochrona tzw. niezgodnosc towaru z umowa, na iPadzie wyskoczyły mi bad pixels, i sie tak zastanawiam, czy jest jaka kolwiek szansa na wymiane urzadzenia na nowe ?:)

#12 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 września 2012 - 08:12

Nie masz szans. Sprzedawca odpowiada za urządzenie, które sprzedał, a Ty masz refurba czyli inne urządzenie od producenta, czyli odpowiedzialność sprzedawcy wygasła, a dwa okres gwarancyjny jest przepisywany ze starego urządzenia, ale jeżeli miałby być krótszy niż 3 miesiące to dają 3 miesiące wtedy na refurba. Czyli reasumując nie ibejmuje Cię już ani odpowiedzialność sprzedawcy ani gwarancja.

#13 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 września 2012 - 08:44

OleYek, jeśli to sprzedawca wymienił urządzenie na nowe, to jak najbardziej okres odpowiedzialności biegnie od nowa:

Art. 10. 1.Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

Jeśli więc wymiana nastąpiła na zasadach niezgodności towaru, a nie gwarancji, wszystko startuje od nowa.

#14 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 września 2012 - 09:00

OleYek, jeśli to sprzedawca wymienił urządzenie na nowe, to jak najbardziej okres odpowiedzialności biegnie od nowa:

Jeśli więc wymiana nastąpiła na zasadach niezgodności towaru, a nie gwarancji, wszystko startuje od nowa.


W przypadku niezgodności jak najbardziej, ale przedpiśca mówił o gwarancji, więc w tym przypadku niestety już nic nie zrobi bo sprzęt mu wymienił zapewne serwis a nie sprzedawca i jak znam życie papier ma z serwisu odnośnie wymiany a nie od sprzedawcy.

#15 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 05 września 2012 - 10:40

OleYek ale ja tez wczesniej pisalem o niezgodnosci, a Ty napsiales, ze nie ma szans na powalczenie o kolejny, nowy. Za kazdym razem oddaje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. I mnie jako nabywce nie obchodzi kto to wymienia. To logiczne, ze T-Mobile nie ma serwisu tylko zleca to komus. Tyle, ze ja oddaje w T-Mobile uszkodzony telefon i rowniez w T-Mobile odbieram nowy. i serio nie obchodzi mnie gdzie i jak zostalo to wymienione. Wiec mimo iz to jest telefon z nowym IMEI to T-Mobile dalej w tym przypadku odpowiada i to kolejne 2 lata od daty wmienienia, mimo, ze FV mam stara a swistek o nowym telefonie jest z Regenersis... Wkurza mnie tylko jedno.Zaplacilem 2k za iPhone 4, a dostaje teraz jakies refurby, uzywki. Skoro zaplacilem za nowego to chce nowego a nie wymacanego przez innych. I dlatego chcialbym jakos powalczyc o nowy, zapakowany. Ale nie wiem jak to zrobic. Podejrzewam ze trwaloby to wiecznosc... Jeszcze jedno chlopaki - Replacement to inaczej Refurb tak? Czy jesli odrzuca mi zgloszenie reklamacyjne na te plamy to moge sie upierac ze to byl telefon juz kiedys uzywany nie tylko przeze mnie i ze ten problem moze wynikac z winy dluzszego dzialania niz uzywanie moje, roczne?

#16 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 września 2012 - 12:56

OleYek ale ja tez wczesniej pisalem o niezgodnosci, a Ty napsiales, ze nie ma szans na powalczenie o kolejny, nowy.


Ja odpowiadałem Danielowi, nie Tobie.

Za kazdym razem oddaje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. I mnie jako nabywce nie obchodzi kto to wymienia. To logiczne, ze T-Mobile nie ma serwisu tylko zleca to komus. Tyle, ze ja oddaje w T-Mobile uszkodzony telefon i rowniez w T-Mobile odbieram nowy. i serio nie obchodzi mnie gdzie i jak zostalo to wymienione. Wiec mimo iz to jest telefon z nowym IMEI to T-Mobile dalej w tym przypadku odpowiada i to kolejne 2 lata od daty wmienienia, mimo, ze FV mam stara a swistek o nowym telefonie jest z Regenersis...


No i tu jest sedno sprawy, Nie masz świstka, że to T-Mobile Ci wymieniło telefon, tylko masz świstek z Regenesis. Wypną się na Ciebie, bo nie udowodnisz, że to sprzedawca Ci wymienił urządzenie, zresztą sprzedawca ma obowiązek dać Ci nowe a nie refurba i to sprzedawca. Regenesis nie jest stroną, natomiast jeżeli nie napisałeś w niezgodności wyraźnie, że żądasz nowy bądź odstąpienie od umowy, to jest to traktowane jako naprawa i gwarancja nie biegnie dalej. Kluczem tu jest świstek od sprzedawcy. Bez niego jest jednym słowem dupa.

Wkurza mnie tylko jedno.Zaplacilem 2k za iPhone 4, a dostaje teraz jakies refurby, uzywki. Skoro zaplacilem za nowego to chce nowego a nie wymacanego przez innych.


A co mają powiedzieć użytkownicy innych urządzeń, że zamiast urządzenia praktycznie fabrycznie nowego serwisy w Polsce im naprawiają, otwierają, podmieniają i krzywo skłądają a zapłacili tyle samo o ile nie więcej. Nie wiem co masz do refurba, toż to telefon prosto z fabryki...

Jeszcze jedno chlopaki - Replacement to inaczej Refurb tak? Czy jesli odrzuca mi zgloszenie reklamacyjne na te plamy to moge sie upierac ze to byl telefon juz kiedys uzywany nie tylko przeze mnie i ze ten problem moze wynikac z winy dluzszego dzialania niz uzywanie moje, roczne?


Nie możesz, bo powiedzą Ci, że użądzenie nie było nigdy używane, nie wiesz tak na prawdę czy jest nowe czy refurb dlatego, że przy pakowaniu np. pękł wyświetlacz i trafił na refurby.

#17 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 05 września 2012 - 13:15

mhm. ja sie jakos z tym nie zgadzam. No ale mniejsza. Czekam na zalatwienie sprawy, poki co telefonu w systemie Regenersis nie widac.

#18 avenger1987

avenger1987
  • 47 postów

Napisano 06 września 2012 - 11:15

podpinam sie pod temat (bo miły Pan mi mój temat usunął ;D) Mam ten sam problem czyli żółtą plamkę po lewej stronie ekranu. Ważne info: telefon kupiłem na allegro od człowieka, który dostał go w abonamencie w Kuwejcie. Odkupiłem go od niego po około 1 miesiącu od postawienia pieczątki gwarancyjnej. W lipcu minął rok więc telefon jest po gwarancji. Czy jest jakakolwiek szansa żebym mógł wymienić telefon na nowy? Jeśli tak to gdzie mam się z nim zgłosić?

#19 srbastek

srbastek
  • 31 postów
  • SkądKatowice

Napisano 06 września 2012 - 11:32

Witam, również wyskoczyła mi zółta kropka na ekranie po prawe stronie. Telefon kupiony w sklepie z telefonami i dostałem 24 miesiace gwarancji.

#20 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 06 września 2012 - 11:47

Ważne info: telefon kupiłem na allegro od człowieka, który dostał go w abonamencie w Kuwejcie. Odkupiłem go od niego po około 1 miesiącu od postawienia pieczątki gwarancyjnej. W lipcu minął rok więc telefon jest po gwarancji.

Czy jest jakakolwiek szansa żebym mógł wymienić telefon na nowy? Jeśli tak to gdzie mam się z nim zgłosić?


Szansa jest za ok 800-1000 zł Ci wymienią w serwisie. Za darmo nie ma takiej możliwości, bo jak sam zauważyłeś, jest po gwarancji. No i oczywiście nie na nowy a na refurba.

---------- Wpis dodano o 12:47 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:45 ----------

Witam, również wyskoczyła mi zółta kropka na ekranie po prawe stronie. Telefon kupiony w sklepie z telefonami i dostałem 24 miesiace gwarancji.


Jeżeli dostałeś od sprzedawcy 24 mies. gwarancji to zgłoś się do sprzedawcy. Apple daje tylko 12.

#21 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 06 września 2012 - 11:52

mhm. ja sie jakos z tym nie zgadzam. No ale mniejsza. Czekam na zalatwienie sprawy, poki co telefonu w systemie Regenersis nie widac.


Ostatnia zmiana statusu urządzenia: 06-09-2012
Status naprawy: W trakcie naprawy w centralnym serwisie - Regenersis (WARSAW) Sp. z O. O.

---------- Wpis dodano o 12:52 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:51 ----------

Szansa jest za ok 800-1000 zł Ci wymienią w serwisie. Za darmo nie ma takiej możliwości, bo jak sam zauważyłeś, jest po gwarancji. No i oczywiście nie na nowy a na refurba.


za ok. 550 zl tez sie da, jesli to wina warstwy LCD.

#22 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 07 września 2012 - 15:07

ok no i wiem, ze bedzie kosztorys przygotowany dla T-Mobile. Co w takiej sytuacji mam zrobic? Oczywiscie nie zgadzam sie na zadne oplaty. Co polecacie?

#23 morarz

morarz
  • 2 postów

Napisano 07 września 2012 - 21:31

sprawa jest prosta, oddałeś telefon na gwarancję (odpowiada Apple) a nie na niezgodność towaru z umową (odpowiada Operaator / sprzedawca) Gwarancji "wspaniały" producent tego "wspaniałego" telefonu daje tylko rok , dlatego dostajesz kosztorys osobiście polecam, jeśli masz kosztorys z powodu upłynięcia gwarancji to zgłoś go na NTZU (no chyba, że od daty zakupu minęły 2 lata), w przypadku TMOBILE nie będzie problemu z obsługą telefonu

#24 crocs

crocs
  • 18 postów
  • SkądSilesia

Napisano 07 września 2012 - 22:09

Jak pisałem, oddawałem, jako niezgodność towaru z umową. I tak na zgłoszeniu jest napisane. W kategorii typ zgłoszenia.

#25 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 września 2012 - 22:31

Panowie, przypominam Ogłoszenia - iPhone




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych