Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z połączeniem z siecią w Norwegii


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 BigDave

BigDave
  • 9 postów

Napisano 20 sierpnia 2012 - 08:05

Witam. Mam następujący problem. Kilka dni temu przeprowadziłem się do Norwegii. Po zjeździe z promu w Szwecji wszystko było ok, ale jak tylko minąłem Norweską granicę tel przestał łapać zasięg i nie mogę złapać go do teraz. Przy manualnym wyszukiwaniu tel widzi dostępne sieci komórkowe, ale podczas próby połączenia wyskakuje komunikat "Utrata sieci. Wybrana sieć komórkowa nie jest już dostępna. Możesz wybrać inną sieć w ustawieniach." Wcześniej wyskakiwał jeszcze komunikat, że wybrana sieć jest zastrzeżona. Jedyne miejsce, w którym tel zaczyna działać, to centrum Bergen, ponieważ tam jest jeszcze jedna sieć, z którą nie mam problemów. Dodam, że problem występuje zarówno na Polskiej jak i Norweskiej karcie sim, a po przełożeniu jednej z tych kart do innego tel, wszystko jest ok. Proszę o pomoc

#2 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 sierpnia 2012 - 08:28

Przy manualnym wyszukiwaniu wybierz sieć która Cie interesuje a następnie wybierz ponownie automatyczne wyszukiwanie sieci, powinno pomóc.

#3 BigDave

BigDave
  • 9 postów

Napisano 20 sierpnia 2012 - 08:48

Próbowałem już ten sposób i niestety nie pomaga. Działa tylko przy jednej sieci dostępniej bliżej centrum Bergen, a korzystając z polskiej karty w roamingu teoretycznie powinien działać z wszystkimi sieciami. Najbardziej dziwi mnie to, że w innych tel nie ma tego problemu.

#4 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 sierpnia 2012 - 08:54

Miałam podobny problem będąc w Grecji, opisane przeze mnie rozwiązanie mnie akurat pomogło.

#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 20 sierpnia 2012 - 09:23

Próbowałem już ten sposób i niestety nie pomaga. Działa tylko przy jednej sieci dostępniej bliżej centrum Bergen, a korzystając z polskiej karty w roamingu teoretycznie powinien działać z wszystkimi sieciami. Najbardziej dziwi mnie to, że w innych tel nie ma tego problemu.


Jest jeszcze jedna możliwość, że telefon znajduje się na czarnej liście z powodu kradzieży czy zgubienia i został zablokowany przez operatora. Pytanie skąd pochodzi telefon. Czy czasem nie z UK ?

A jeszcze jedno, nie masz czasem omijanego simlocka jakimś geveyem ?

#6 BigDave

BigDave
  • 9 postów

Napisano 20 sierpnia 2012 - 09:53

Telefon kupiłem co prawda używany, ale raczej nie został skradziony, bo dostałem go z pudełkiem i wszystkimi dodatkowymi bajerami. Nie jestem na 100% pewny, bo nie mam przy sobie pudełka, ale chyba pochodzi z UK. BB 05.13.04 + CF 5.1.1 zmontowany w iFaith + ultrasn0w

#7 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 20 sierpnia 2012 - 12:13

No to są dwie opcje: Telefon z wyłudzonym odszkodowaniem w UK i zablokowany IMEI - tyle, że nie wiadomo, czy norwescy operatorzy maja jakąś umowę z operatorami w UK w sprawie wymiany baz danych zablokowanych urządzeń. Ultrasn0w coś knoci.

#8 BigDave

BigDave
  • 9 postów

Napisano 20 sierpnia 2012 - 19:45

Zmieniałem softa z nadzieją, że coś się poprawi, ale niestety nic to nie dało. Może ktoś ma jakiś inny pomysł?

#9 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 20 sierpnia 2012 - 20:03

Kup norweskiego prepaida i sprawdź czy z ichnią kartą ruszy, jak nie, nadal pozostają dwie opcje, albo blokada, albo ultrasn0w...

#10 BigDave

BigDave
  • 9 postów

Napisano 20 sierpnia 2012 - 20:51

Z ich kartą podobna sytuacja. Też śmiga tylko bliżej centrum Bergen, a tam gdzie mieszkam już nie. W innym telefonie wszystko ok. Jeśli to ultrasn0w, czy da się coś z tym zrobić?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych