Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Postawa firmy Samsung wobec klienta - problem z telewizorem plazmowym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 sierpnia 2012 - 09:03

Zdecydowanie nie jestem typem pieniacza czy też szalonego klienta ale tym razem miarka się przebrała i muszę podzielić się w Wami moją przygodą związaną z zakupem a następnie reklamacjami telewizora plazmowego Samsung serii 6500, który kosztował bagatela prawie 7000 PLN.

Moja historia wygląda następująco:

Około roku po zakupie okazało się, że matryca zamiast wyświetlać kolor biały wyświetla wszystkie odcienie kolory różowego. Po zgłoszeniu usterki telewizor został zabrany przez serwis z Katowic (firma Elton) i matryca została wymieniona.

Pół roku po tej naprawie matryca ponownie przybrała piękny różowy kolor. Znowu po zgłoszeniu telewizor został zabrany do serwisu Elton i doszło do już drugiej wymiany matrycy.

Telewizor został odwieziony do mnie ale już po dwóch dnia zauważyłem, że na ekranie bardzo wyraźnie wypaliły się logotupy TVN24, TVP itp. Było to na dwa dni przed rozpoczęciem Euro2012.

Tego samego emailem zgłosiłem usterkę i poprosiłem aby TV został odebrany przez serwis dopiero po zakończeniu Euro, tak aby mógł spokojnie oglądnąć wszystkie mecze.


Z uwagi na rozpoczynające się w tych dniach Euro 2012 nie zdecydowałem się na szybkie wydanie telewizora do Elton umawiając się na jego odbiór po zakończeniu Euro.

Po zakończeniu Euro okazało się, że kierowca firmy Elton przebywa na urlopie. Potem na kilka dni wyjechałem ja i telewizor został odebrany w dniu 30.07.2012.

Był już w stanie kompletnie nie nadającym się do normalnego używania. Dół jest cały w poświacie w kolorze różowym, logo TVN24 jest wyraźnie widoczne. Także górna część ekranu posiada wyraźnie widoczne smugi powstałe w wyniku wypalenia ekranu poprze logo TVP1, Polsat itp.

W trakcie użytkowanie telewizora wszystkie systemy ochrony przed wypalaniem były aktywne i dodatkowo kilka razy zastosowałem przewijanie w celu usunięcia przebarwień (zgodnie z instrukcją obsługi) . Nie dało to żadnych efektów.

Po oględzinach telewizora serwis firmowy Samsung przesłał mi następujące wyjaśnienie:


"Dotyczy telewizora Samsung, model PS58C6500TWXXH o nr ser. B26V34PZ500264H -
w telewizorze stwierdzono utrwalony obraz statyczny - zgodnie z instukcją
obsługi zgłaszane zjawisko nie podlega naprawie gwarancyjnej. Decyzję
podjęto po konsultacji z Samsung Polska, wykonano również dokumentację
fotograficzną."


Serwis Elton powołuje się na instrukcję obsługi telewizora więc także ja pozwolę sobie na kilka cytatów.

Instrukcja na stronie 2 wyraźnie stwierdza, że: "Utrwalanie obrazu Na ekranie plazmowym nie należy wyświetlać nieruchomego obrazu (NA PRZYKŁAD GRY KOMPUTEROWEJ) przez więcej niż kilka minut" i dalej w tym samym akapicie: "Aby UNIKNĄĆ tego zjawiska, przejdź na stronę 15 niniejszej instrukcji i zapoznaj się z informacjami ..."

Dalej na stronie 2 czytamy, iż: "Wyświetlanie nieruchomych obrazów z KONSOLI DO GIER lub KOMPUTERA przez DŁUGI OKRES CZASU może spowodować powstanie obrazu szczątkowego."

W ostatnim akapicie instrukcja stwierdza, że: "Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń związanych z UTRWALANIEM OBRAZU. Gwarancja nie obejmuje WYPALANIA EKRANU"


Co ciekawe na stronie 17 niniejszej instrukcji znajduje się informacja, iż przy aktywnym Czasie automatycznej ochrony "jeżeli obraz nie będzie się zmieniać... zostanie włączony wygaszacz ekranu. Pozwoli to zapobiec tworzeniu się odbić na ekranie"

Idąc dalej strona 52 tej samej instrukcji podaje następujące informacje: "Problem wypalania obrazu (utrwalania) Aby zminimalizować prawdopodobieństwo wypalania ekranu, telewizor został wyposażony w technologię redukcji wypalania ekranu"

Biorąc bardzo serio postanowienia instrukcji wyjaśniam iż:

- nie używałem z telewizorem nigdy komputera PC oraz konsoli
- stosowałem się zawsze do zaleceń instrukcji dotyczących ochrony przed wypalaniem
- nigdy podczas użytkowania telewizora nie doszło do włączenia się wygaszacza ekranu co oznaczałoby, że telewizor stwierdził, iż OBRAZ SIĘ NIE ZMIANIA
- instrukcja jasno definiuje co może powodować wypalanie / utrwalanie obrazu jako komputer PC, konsolę do gier, grę komputerową
- wypalone logotypy stacji TV z pewnością nie powstały w żadnych opisanych przez instrukcję okolicznościach
- systemy jakie powinny chronić ekran nie zadziałały prawidłowo

Logotypy zostały utrwalone PODCZAS ZGODNEGO Z PRZEZNACZENIEM UŻYTKOWANIA telewizora. Instrukcja obsługi nie zabrania ani nie przestrzega przed oglądaniem JAKIEGOKOLWIEK PROGRAMU telewizyjnego.

Co więcej obecnie wszystkie programy TV są co kilka chwil przerywane reklamami co powoduje, iż kolejny warunek opisany w gwarancji na stronie drugiej czyli: "więcej niż kilka minut" jest de facto niemożliwy do osiągnięcia szczególnie w przypadku stacji TVN24 gdzie reklamy pojawiają się prawie co kwadrans i trwają po kilkanaście minut. W tym czasie oczywiście logo TVN24 nie jest wyświetlane.

Stanowisko Elton a także firmy Samsung oznacza ni mniej ni więcej to, że firma Samsung oferuje telewizor przeznaczony do oglądania telewizji ale to ta czynność właśnie uszkadza telewizor!!! To przecież jest paranoja!!!

Co ciekawe mimi moichch licznych interwencji Samsung podtrzymał swoje stanowisko twierdząc, że "w niewłaściwy sposób" użytkowałem telewizor!!!



W związku z powyższym bardzo serio przestrzegam Was przed telewizorami plazmowymi tej firmy - ONE NIE SŁUŻĄ DO OGLĄDANIA TELEWIZJI!!! Można je jedynie powiesić na ścianie jako element dekoracyjny!!!


#2 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 03 sierpnia 2012 - 09:14

Tak samo jest w Panasie, takie same zasady i gwarancja. Więc nie wiem o co "halo", skoro kupując TV Plazmowy wiadomo o takiej możliwości. Napiszę więcej. Plazma zdecydowanie nie służy ogladaniu stacji TV a wyświetlaniu filmów z nośników DVD/BD. Taki jest sens kupowania plazm. I nie bronie Samsunga w żadnym przypadku, tyle tylko, że w plazmie jakiejkolwiek...oglądanie TV jest ze względu na logotypy stacji igraniem na własne ryzyko z właśnie powstawaniem wypalenia obrazu.

#3 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 sierpnia 2012 - 09:21

Ale gdzie to jest opisane w instrukcji? Dlaczego się klienta o tym nie informuje?

#4 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpnia 2012 - 09:35

Moja plazma Panasonica ma juz przeszlo 4 lat i wciaz brak powidokow. Oczywiscie ze pasek TVN24 pozostaje po dlugim ogladaniu tego kanalu, ale po kilkudziesieciu minutach znika i nie ma po nim sladu, przynajmniej nie widac go z 3m bo o tyle mam oddalona kanape. PS. Gram czasem w gry na PS3 i tez nic zlego sie nie dzieje, wiec to takie pitolenie ze plazma jest tylko do filmow ;)

#5 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 03 sierpnia 2012 - 09:54

Oto opinie na forach AV:

- plazma grzeje i jest prądożerna
- na plazmie zostają powidoki, wielogodzinne granie z HUDem, oglądanie TV z logiem, lub statyczny obraz mogą zostawić (ponoć nawet trwały) ślad na obrazie,
- na plazmie z bliska (no ale kto by oglądał plazmę z bliska) widać szumy, i czasem czarny kolor nie jest do końca czarny (choć i tak bardziej czarny niż podświetlana czerń na LCD)

innymi słowy:
- do oglądania filmów, najlepiej wieczorem - plazma
- do kompa i konsoli, oraz do włączania telewizji (zwłaszcza z pominięciem jej oglądania) lepiej LCD
Takie ogólne myśli.

Teraz kolejne "wywody":

Trwałość:
W plaźmie z biegiem czasu wypalają się piksele(luminofor). Wypalanie polega
na stopniowym pogarszaniu się min. kontrastu. Obecnie żywotność jest jednak
znacznie większa niż kiedyś. Panasonic na chwilę obecną gwarantuje 100000
godzin pracy, czyli 35 lat po 8godz. oglądania dzień w dzień. Po tym czasie
spadnie o ok. 50% poziom kontrastu, kolorów itp. Jest jeszcze coś takiego
w plazmach, jak powidoki. Występują wtedy, gdy element statyczny i mało
przezroczysty jest długo wyświetlany, a po przełączeniu programu pozostaje
na jakiś czas cień tego elementu. Są to np. niektóre loga programów.
By wyeliminować w jakimś stopniu taki efekt, plazma powinna być
po zakupie „docierana". Plazmy nie powinno
się stosować do gier komputerowych i co ciekawe do oglądania kanałów TV. Jeśli już, to sporadycznie. Chodzi o elementy
statyczne, które tam zwykle występują. Do takich celów lepiej nadaje się LCD.
W przypadku LCD problemu z wypalaniem nie ma.

Jak widac powyżej...trzeba jedynie poszukać i być...świadomym użytkownikiem.

#6 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 sierpnia 2012 - 09:57

Guzik prawda, że Plazma nadaje się tylko do oglądania DVD, a nie telewizji. Osobiście mam w rodzinie 4 plazmy, dwie w domu i dwie u rodziny. Każda z nich to Samsung ze średniej półki. Najstarszy model był kupowany w 2008r Seria "A" najnowszy seria "D" kupowana w 2011r. Nigdy z żadną plazmą nie było najmniejszych problemów. Obraz w porównaniu z Ledowymi rewelacja. Powiem więcej. Pracuję w jednym ze sklepów RTV i posiadamy na ekspozycji około 10 telewizorów Plazmowych. Kanał jaki jest nadawany to Eurosport HD przez 12h codziennie. W żadnej plazmie nie zauważyłem wypalonych znaków, czy przebarwień. Autorze wątku. Niestety miałeś pecha i trafiłeś na trefny model. Jeśli wymienili Ci matrycę i usterka dalej się pojawiała, oznacza to, że problem zapewne leży również gdzieś w elektronice. Jedyny minus formy Samsung to jest niestety nie kompetentny serwis, niestety bez wyjątków. Proszę nie pisać więcej takich bzdur, że Plazma nie nadaje się do oglądania TV, bo to są bzdury. Pozdrawiam.

#7 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:07

Effe zgadzam się w 100%. Najgorsze jest to, że Samsung nie potrafi powiedzieć przepraszam oraz naprawić lub wymienić ale woli robić z klienta debila, który nie potrafi właściwie oglądać telewizora. To właśnie jest największym skandalem w całej tej sprawie.

#8 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:12

Oto opinie na forach AV

Dziekuje, postoje ;)


- do oglądania filmów, najlepiej wieczorem - plazma
- do kompa i konsoli, oraz do włączania telewizji (zwłaszcza z pominięciem jej oglądania) lepiej LCD

Bzdury Panie opowiadasz..


Panasonic na chwilę obecną gwarantuje 100000
godzin pracy, czyli 35 lat po 8godz. oglądania dzień w dzień.

Czyli problem nie wystepuje.

W przypadku LCD problemu z wypalaniem nie ma.

U nas w pracy monitory LCD mialy wypalone szlaczki i wzorki od programow po 2 latach dzialania po 12h dziennie.

#9 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:13

No niestety. Samsung posiada w ofercie świetny sprzęt, ale jak wiemy nawet mercedes czy miele potrafią się psuć. Serwis samsunga to niestety już jedna wielka porażka.

#10 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:17

Guzik prawda, że Plazma nadaje się tylko do oglądania DVD, a nie telewizji. Osobiście mam w rodzinie 4 plazmy, dwie w domu i dwie u rodziny. Każda z nich to Samsung ze średniej półki. Najstarszy model był kupowany w 2008r Seria "A" najnowszy seria "D" kupowana w 2011r. Nigdy z żadną plazmą nie było najmniejszych problemów.


To ciekawe, bo w innych wątkach stweirdzasz, że Samsung robi kiepskiej jakości produkty z którymi są ciągłe problemy. Jak to sam przytaczasz na "dowód"...posiadam TV firmy Samsung.
Więc się zdecyduj jaka jest prawda.

#11 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:21

Pisałem o jakości wykonania elementów plastikowych. Czytamy ze zrozumieniem. Tu piszę o plazmach.

#12 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:23

Twoje wywody Effe są tyle warte:

Do lidera samsungowi daleko,


No jak, skoro:

Samsung to bardzo dobra firma, która od jakiegoś czasu wg mnie wiedzie prym jeśli chodzi o elektronikę użytkową



#13 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:26

Jeśli chodzi o wykonanie to Samsungowi do lidera brakuje, jeśli chodzi o elektronikę to dzisiaj są wg mnie liderami. A co to ma wspólnego z plazmami? Po co taki OT robisz, zresztą jak zwykle, w każdym wątku to praktykujesz.

#14 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:27

W plazmach liderem byl Pioneer z seria Kuro, ale zdaje sie ze przestali robic do nich panele. Samsung zawsze byl na trzecim miejscu, za Panasoniciem.

#15 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:29

czacha dzis...jest liderem produkcji i sprzedaży. I nic tego nie zmieni.

#16 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:31

czacha dzis...jest liderem produkcji i sprzedaży.
I nic tego nie zmieni.


Ja mowie o jakosci, a nie ilosci.
Dziekuje za uwage :)

#17 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 sierpnia 2012 - 10:34

Fakt Pioneer jeśli chodzi o Plazmy to nie ma sobie równych, drugi wg mnie jest Panasonic, a trzeci Samsung. Jednak Samsung wygrywa jeśli chodzi o cenę. Jakość obrazu aż tak nie odbiega od Panasonica. Pioneer z kolei odpada ze względu na ceny.

---------- Wpis dodano o 11:34 ---------- Poprzedni wpis dodano o 11:33 ----------

Ja mowie o jakosci, a nie ilosci.
Dziekuje za uwage :)


Czytanie ze zrozumienie niestety na tym forum często kuleje :) Też tego raczej już nic nie zmieni czacha. :)

Pozdro.

#18 dziobolek

dziobolek
  • 336 postów
  • SkądDublin, Ireland, Ireland

Napisano 03 sierpnia 2012 - 11:06

Wracając do tematu, to ciekawe jest podejście serwisu - ten sam problem cały czas, kilka razy wymienili matrycę bez gadania, a teraz nagle się wypinają na klienta??? Skoro problem występuje i matryca wciąż się sypie, to raczej nie wina matrycy jak już ktoś wcześniej napisał, a raczej elektroniki odpowiedzialnej właśnie za te wszelkie bajery, które mają zapewnić jej długą żywotność. Wiem, że trochę upierdliwe rozwiązanie, ale ja bym poszedł w stronę Rzecznika Praw Konsumenta i Sądu. Pozdrówka!

#19 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpnia 2012 - 11:16

Zdaje sie ze problem jednak nie ten sam - wczesniej byl brak koloru bialego, teraz za to pojawily sie permametne powidoki.

#20 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 sierpnia 2012 - 11:44

Update: oficjalne stanowisko Samsung

http://platformateks...ung/samsung.pdf

#21 dziobolek

dziobolek
  • 336 postów
  • SkądDublin, Ireland, Ireland

Napisano 03 sierpnia 2012 - 11:55

Pisz Pan do Kwatery Głównej (nie polskiej) Samsung - może pomoże ;)

#22 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 sierpnia 2012 - 13:16

Update: oficjalne stanowisko Samsung

http://platformateks...ung/samsung.pdf


a nie możesz oddać na to różowe tło, co znów Ci wyskakuje?

#23 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 sierpnia 2012 - 14:26

Nie bo tym razem różowe tło to wyraźne znaczki TVN itp. Różowe wygląda tak jak na zdjęciu: Dołączona grafika

#24 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 03 sierpnia 2012 - 16:11

Posiadam bardzo dużo urządzeń firmy Samung: Dyski talerzowe we wszystkich komputerach stacjonarnych i laptopach (MBP, netbook), dyski SSD, 2 telefony, zestaw multimedialny, drukarkę laserową i jeszcze mam zamiar kupić TV (ArrasB - tak się tylko przypominam). I uważam, że nie można generalizować, że jeśli pazma jest zła, to wszystko inne też. Z wyrobów tych jestem bardzo zadowolony zupełnie przeciwnie do produktów Apple, z których w właściwie większość mi się popsuła.

#25 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 03 sierpnia 2012 - 16:22

Przecież ten różowy kolor to nie jest efekt wypalenia obrazu. Nie wiem ile razy z tego powodu wymieniano już matrycę ale 3 wizyta w serwisie = wymiana sprzętu na nowy albo zwrot kasy. Skoro więc Szajsung już oficjalnie się wypowiedział (posłał klienta "na drzewo") więc teraz pozostaje już tylko Rzecznik Praw Konsumenta i ewentualnie sąd. Z doświadczenia wiem iż jeśli klient ma rację - Szajsung mięknie. W innym przypadku - może pomóc ale nie musi http://www.pixelprotector.com/




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych