Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Uwaga na Netię!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#26 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 07 września 2012 - 12:10

Ja pamiętam jak po zamówieniu usługi podłączenia internetu czekałem 1,5 miesiąca na przyjście kogokolwiek z obsługi aby otrzymać chociaż modem, cokolwiek. A oni po miesiącu przysyłają rachunek, za internet który nawet nie mam podłączony. Prędzej bym wziął internet od przysłowiowego Józka albo Zbyszka niż od tych złodziei. Nauczka na całe życie.


Ja od wypełnienia formularza na stronie netii w 1,5 tygodnia miałem wszystko uruchomione (aktywacja od zero bo nie było aktywnej linii w domu) aczkolwiek w tym czasie miałem internet od innego dostawcy, po aktywacji usługi tamten dostał wypowiedzenie z skutkiem natychmiastowym. Aczkolwiek wszystko przebiegło szybko i sprawnie, modem otrzymałem rano od kuriera GLS kilka godzin później panowie przyjechali aby uruchomić usługę.

#27 AdrianoSprinter

AdrianoSprinter
  • 1 121 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 września 2012 - 12:16

Ja dzwoniłem na infolinie, rodzice i zapewniali, że wszystko super idzie. Jednonogi jamnik niesie modem z Madagaskaru i już niebawem będzie...

#28 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 07 września 2012 - 12:52

Router Dlink 524. Sprawdzałem też bezpośrednie połączenie pod modem który otrzymałem z dialogu... Siemens Speed Stream 4100 ADSL. Mieszkam w niewielkiej miejscowości. Od 2 lat nie miałem problemu z łączem, jeżeli chodzi o jego prędkość. Problem pojawił się kilka tygodni temu po jakieś awarii. Przerwa w dostawie trwała ok. 4 godziny. Sprawdzałem pobieranie z podanej przez Ciebie strony. Włączyłem 500 MB plik, transfer zaczął od ~900KB i spadł do 256...

A i nie ma różnicy dzień, czy noc.

Jak sprawdzić czy korzystam z łączy tp? Gdzie szukać takiej informacji?

@opa_pl najlepszą metodą testu łącza jest strona GTS Energis - Network Operation Center i włączenie pobierania z niej pliku 500MB.

Nie napisałeś w jakiej technologi masz podłączony internet, nie napisałeś jaki router w zasadzie nie napisałeś nic co by pomogło w ustaleniu co jest przyczyną. Pamiętaj także że każdy ISP podaje prędkość "do" to raz a dwa te 10Mbit/s to on Ci może gwarantować tylko na lini DOM <-> urządzenie telekomunikacyjne, jakości pobierania z AppStore który znajduje się gdzieś w USA nie zagwarantuje Ci nikt, aczkolwiek sam mam łącze netii i działa w miare przewidywalnie :)

Jeżeli masz internet w technologi ADSL sprawdź po prostu parametry modemu, jeżeli jest to ETTH lub FTTH sprawdź zachowanie sieci w godzinach nocnych może po prostu w godzinach szczytu jest taki ruch że sieć nie wyrabia :)




Wszystko rozumiem. Tylko jedna sprawa jest dla mnie niejasna. Pobierałem dwa pliki przez ipada, tak jak pisałem wyżej. Tempo przez 3g wyniosło ok. 12mb, a przez wifi 2 (obliczone). Myśląc, że to router przez itunes pobrałem, z pominięciem wifi, aplikacje dokupione na ipada - tempo pobierania 2mb. Sprawdzałem na innych serwerach i taki sam wynik...

#29 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 07 września 2012 - 13:27

Jak sprawdzić czy korzystam z łączy tp? Gdzie szukać takiej informacji?


Na umowie o świadczenie usług, aczkolwiek nie sądzę aby sie dało mieć usługi dialogu na lini TP. Jedyne co Ci moge doradzić to moje rozwiązanie w przypadku problemów, zadzwonienie na infolinie prosząc o połączeniem z działem technicznym od ADSL i od razu o restart portu na DSLAMie to zazwyczaj szybko eliminuje niedociągnięcia. A jeżeli nie da efektu to po prostu zgłoś awarie :)

U mnie w tej chwili pobór z podanej strony leci na poziomie 1,66MB/s co i tak jest słabo bo poza godzinami szczytu mam jakieś 2,2MB/s (usługa no limit na linii netii)

#30 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 20 września 2012 - 12:57

Więc zgłosiłem problem. Kazano mi powysyłać screeny na maila. Zauważyłem też coś interesującego. Sprawdzałem prędkość transferu pobierając próbną wersję nortona. Pobierałem pojedynczy plik - prędkość ok. 245KB. Z ciekawości zacząłem pobierać wielokrotnie ten sam plik. W efekcie pobierałem 5 x nortona. Każdy transfer oscylował w granicy 240-250KB. Sprawdziłem to u siebie na kompie w itunes. Pobierałem 4 pliki i każdy z prędkością 2mbit. Tak samo wygląda pobieranie na ipadzie. Mogę pobierać kilka plików z prędkością do 2 mbit, pojedynczy plik pobieram też przy takiej prędkości, czy to na kompie czy ipadzie (pczywiście przez wifi). W przypadku 3g ten sam plik np gra pobiera się z prędkością 12-14mbit (na podstawie wyniku ze speedtest). Rozumiałbym wolny transfer przez wifi pobierając plik zakupiony z app store (że serwer daleko itd), ale dlaczego przez 3g ten sam plik pobieram kilkakrotnie szybciej?

#31 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 335 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 20 września 2012 - 19:28

12-14 mbit/s po 3g? Chyba coś kręcisz.

#32 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 20 września 2012 - 21:16

12-14 mbit/s po 3g? Chyba coś kręcisz.


Takie wyniki na ipadzie pokazuje mi speed test przy sieci 3g. Nie brałem ich z głowy...

ED: Przeczytałem swoją poprzednią wypowiedź. Przyznaję, że źle ją skonstruowałem. Dla pewności dodałem mały dopisek w nawiasie i przy okazji, celem sprawdzenia, pobrałem wydanie PB+ na 20.09. Plik 71MB - pobrany w 3g w ciągu 70 sekund.
Co prawda nie jest to 12 mbit, ale mniejsza z tym. Chodzi mi o to, że ze stacjonarnego internetu ten sam plik pobieram znacznie wolniej niż przez internet mobilny...

ED 2: Pobrałem to samo wydanie gazety, tym razem przez wifi. Łącze niby 10mbit... Plik 71MB pobrany dokładnie w 2 minuty i 33 sekundy...

Przy sprawdzaniu pobierania na PC przez itunes, niezależnie czy przez wifi czy bezpośrednio przez modem operatora (Dialog), istnieje podobny transfer... Sprawdzałem również na wielu innych serwerach, polskich jak i zagranicznych pobierając pliki na PC - wynik ten sam.

#33 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 335 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 września 2012 - 17:00

10 mbit/s to jest ~120 kb/s realnego transferu. Przelicz sobie.

#34 opa_pl

opa_pl
  • 411 postów

Napisano 27 września 2012 - 20:01

10 mbit/s to jest ~120 kb/s realnego transferu. Przelicz sobie.


Mnie się wydawało, że 1MB = 1024 KB
zaś 1Mb/s = 1024:8 = 128KB, czyli 10MBit = 1280 KB

#35 PopPhone_pl

PopPhone_pl
  • 8 postów

Napisano 28 września 2012 - 11:43

Opinie na temat Netii są podzielone,sam nie korzystałem z ich usług,bazuje na TP i jestem zadowolony zarówno z prędkości jak i stabilności. Póki co nie występują żadne problemy. Netia również bazuje na liniach tp,więc czasem dziwią mnie opinie odnośnie prędkości czy usterek.

#36 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24 335 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 września 2012 - 00:10

Mnie się wydawało, że 1MB = 1024 KB
zaś 1Mb/s = 1024:8 = 128KB, czyli 10MBit = 1280 KB


Tak, pomyliło mi się, chory jestem. Przepraszam.

#37 Appl

Appl
  • 42 postów

Napisano 14 grudnia 2012 - 23:39

Do Seb 235 Nic nie jest przesadzone. Nic. Technologia nie ma znaczenia. Nie mnie ma interesować technologia tylko technków Netii, a ci biorą do ręki TimeCapsule i mówią: "Aaaa , kupiłby pan sobie jakiś porządny router. A co to w ogóle jest?" Tak jak napisałem, dosłownie. Niczego nie mam uszkodzonego, uszkodzony jest mózg tego, kto wymyślił promocję aby naciągać ludzi na szybki internet Netii. W celu przedłużenia umowy o 2 lata. I nie pisz tyle o pingach, technologiach, megabitach, ramkach, warunkach itd. Może się okazać, że ktos zna się lepiej od ciebie. Niestety podejrzewam, ze pracujesz w Netii na stanowisku monitorowania opinii o firmie w sieci. Wszystko co napisałeś ma usprawiedliwic działania firmy. A wystrczyłoby na próbe włączyć usługę z większą prędkością i zobaczyć czy działa, prawda? Ale nie, bo nie mogła działać, bo od początku nie ma takiej techniki w tej okolicy, co nie przeszkadza zawrzeć umowę na dwa lata. To zwykli naciągacze i będe o tym pisał wszędzie i mówił wszędzie i każdemu. Dla zasady, bo złodziejstwo i kombinatorstwo trzeba zwalczać. Wiesz jak mi iPad 3 się nie łączył z wifi to za 2 (dwa) dni miałem nowego bo było 14 dni od zakupu. Bez durnych rozmów o technice z nieuprzejmym konsultantem. Daruj sobie to pisanie. No i zakładanie z góry, że mam router z Netii... Hmmm ja czytam warunki umowy i nie interesuje mnie router za 1 zł z pasmem dla jakiś wymyślonych usług Netii. Nie mam zamiaru juz więcej pisać , opowiedziałem o tym setkom ludzi i to wystarczy. A co do ceny... może ciebie interesuje, mnie interesuje jakość, prawdomówność, pewność. Netia tego nie ma i mieć nie będzie. W mojej sieci oosiedlowej jest 100 Mega za 70 zł. I serio tle jest. Tyle.

#38 pontonix

pontonix
  • 196 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 grudnia 2012 - 01:51

To może teraz ja opiszę swoją sytuację z tym "operatorem", miałem netię 2 lata bywało różnie, zrywało synchronizację itp, w czerwcu 2012 przedłużyłem umowę na 10 mb/s (tylko tyle mi pozwala linia, mieszkam na obrzeżu miasta), wszystko ładnie pięknie działało. Przyszedł Listopad i zaczęło się, codziennie mniej więcej o tej samej godzinie zrywało połączenie 5-7 razy dziennie. Dzwonienie nic nie dało: tłumacze im że technicy dzwonili do mnie, że sprawdzili że u nich na centrali źle ustawiono coś w kompach. Przebolałem prawie cały listopad aż tu nagle 29 listopada odpalam kompa a tu internet ledwo chodzi, normalnie jakbym podłączył modem taki stary 56 kbps (taki co jak sie łączył wydawał fajne odgłosy:P ale młodsi tego nie beda pamietać ;P), no to odpalam przeglądarkę, speedtest.net, speedtest.pl, tester.netia.pl i własnym oczom nie wierzę. 512!!! kb/s download oraz 150 kb/s upload, no to za telefon dzwonię dzwonię i dzwonię, 9 na 28 konsultantów (tyle razy dzwoniłem do tych...*&$%@!@) coś tam sprawdzało, poganiało techników niby itp. Reszta przełączała mnie do "starszych specjalistów" którzy nie odbierali telefonów mimo że czekałem czasem nawet godzinę słuchając tej durnej melodyjki. Przyszedł dzień 10 grudzień, po 11 dniach praktycznie bez internetu, straceniu nerwów, i pieniędzy (firma moja działa na moim wi-fi, ZUS-ów nie mogłem podatnikom wysłać), dzwoni do mnie ich automat, że problem rozwiązany, no to ja uradowany włączam komputer patrze i prawie z krzesła spadłem - 450 kb/s....(sprawdzane na 2 routerach linksys oraz router netii) Wkur... totalnie dzwonie z awanturą a Pani mnie informuje że na mojej linii może być tylko 1 mb/s i że ktoś w ciągu paru dni zadzwoni podpisać nową umowę. Jeszcze tego samego dnia wysłałem pismo do nich z natychmiastowym zerwaniem umowy z ich winy, żądając oddania pieniędzy za rachunki listopad/grudzień, oraz zagroziłem, że jeśli tak się nie stanie poinformuję UOKIK o ich bezczelnej praktyce oraz powiadomię o tym samym duże fora internetowe oraz poczytne czasopisma komputerowo - telekomunikacyjne. Koniec z tym dziadostwem! W dniu 13.12.2012 roku podpisałem umowę z TP na Funbox HD z TV za 1 zł, dostałem livebox 2.0, dzisiaj przyszedł pan monter, który odłączył netie na centrali, podłączył TP (które wcześniej było przed netią) sprawdził dokładnie przepustowość linii od centrali do mnie do domu - do 10 mb/s, podłączyłem liveboxa - jak ręką odjął. Prędkość 9.6 mb/s download 1.7 mb/s upload. Troszke się rozpisałem więc jednym zdaniem: Trzymajcie się z dala od tej pseudo firmy zwanej netią.

#39 s7eryd

s7eryd
  • 53 postów
  • SkądBytom Odrzański

Napisano 15 grudnia 2012 - 13:17

Witam, Ja mam netie w opcji DO 20 Mbs i 1Mbs na wysyłanie i musze powiedzieć , że mam te prędkości. Za każdym razem jak sprawdzam na necie mam faktycznie te 20 i 1 wiec ja nie mogę narzekać. Do tego muszę dodać, że używam neta praktycznie tylko do grania w sieci. Pingi w granicach 50. Więc jeśli o mnie to ja polecam. pzdr

#40 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 15 grudnia 2012 - 20:44

Myślę że dużo tu zależy od centrali, czy jest to łącze natywne Netii, czy po kablu TP i od tego jak się sprawuje technik w centrali czy potrafi wszystko prawidłowo zdiagnozować itd. Sam mam Netię po linii TP w opcji - ile kabel wyrobi (wyrabia 13 mbit) i tak mam praktycznie non-stop. Jakiś większych przerw nie namierzyłem, a te co były to raczej stawiam na braki wydajności mojego tp-linka i jego wewnętrzne rosterki :) reboot pomagał.

#41 Appl

Appl
  • 42 postów

Napisano 18 marca 2013 - 17:12

Szanowni Państwo mający 13, 20 i ile tam jeszcze megabitów od Netia. Gratuluję, że macie. Nie o tym jest ten wątek ile kto ma. Wątek jest o podejściu do klienta: o tym że w okolicy nie ma bo być nie może z przyczyn technicznych wiecej niż 8 i o tym że naciągania się klienta na 20 po to żeby na dwa lata przedłużyć umowę. A jak się okaże ze nie ma prędkości to się zwleka 10 dni ze wszystkim próbując udowodnić że to wina klienta i jego sprzętu. To ja mam wiedzieć jakie są możliwości techniczne łączy w okolicy? To klient ma zostawiać połączenia? Nie zamulajcie tego wątku bo on ma ostrzegac przed nieuczciwymi praktykami Netii. Tyle.

#42 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 18 marca 2013 - 19:12

Sorry Appl, nie jestem pracownikiem netii, ale na sieci się trochę znam, nawet więcej niż trochę. I to że wina jest po stronie klienta to niestety większość przypadków. Nieprawidłowe defaultowe konfiguracje routerów/modemów, powymuszane dziwne modulacje, pomiary robione przez kiepskie wifi, kable, huby 10baseT, chińskie przedłużacze linii telefonicznych/patchordy itd. Przy tym kompletny brak podstawowej wiedzy o działaniu sieci. Sorry ale dostawca internetu adsl kończy swoje działanie na poziomie gniazdka telefonicznego (lub ethernet jak dostarcza swój modem/router) i co dalej klient nawyczynia to nie może być za on odpowiedzialny. Np jak można np mierzyć wysycenie sieci 120Mbps przy pomocy speedtest.net gdy wymogiem dla dostawcy hosta speedtest jest upload 100Mbps? Ktoś się nad tym w ogóle zastanawia reklamując usługę? IMO powinno się wysyłać w takie lokalizacje techników na koszt klienta jeśli prawidłowo poustawiają sprzęt i udowodnią klientowi że nie miał racji.

#43 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 18 marca 2013 - 20:05

@Appl Podpisując umowę klient jest informowany ile jego łącze wyciągnie i tyle faktycznie osiąga wiem bo sam mam jeszcze słynną ofertę "No limit". Przy składaniu zamówienia podali mi że moje łącze będzie miało 15Mbit/s i tyle mam zawsze, przy słabym zaszumieniu osiągam nawet prawie pod samo 20Mbit/s (poza godzinami szczytu oraz weekendami). Płacę 59,90/mc i uważam iż usługa jest tego warta z prostego powodu - jest bezawaryjna. (Na 1,5 roku miałem jedną awarię jakieś 2h w dostępie do internetu w godzinach 1-3 w nocy, oraz kilka krótkich max 15minut też w okolicy 1szej w nocy sumarycznie max 4h przerwy w działaniu usługi). U lokalnego dostawcy z pewnością około 50Mbit/s bym dostał w tej cenie, ale jakość usługi to zupełnie inna kwestia :) Ale każdy woli coś innego, z tym że większość i tak kończy u TP czy Netii.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych