Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ethernet problem imac27


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 pelzak

pelzak
  • 9 postów

Napisano 15 lipca 2012 - 12:45

Witam od kilku dni mam problem z połączeniem do sieci poprzez kabel. Po włączeniu maca jest brak netu we właściwościach sieci - ethernet pisze- kabel sieciowy odlaczony , choć jest podpiety. Nie pomaga odswiezenie dhcp ani ręczna konfiguracja , nie widzi kabla, routera . Wifi działa bez problemu znajduje sieć łączy się automatycznie. Córka ma rownież Maca na kablu podpietego do tego samego routera i u niej brak jakichkolwiek problemów, ponadto po podpieciu jej komp do mojego kabla, połączenie jest aktywne. Sadze więc ze przyczyna jest u mnie w porcie ethernet. Kilka razy po ponownym uruchomieniu połączenie przez kabel zadziałało po czym znowu po wybudzeniu nie było go. Fakt ze działa Wifi , więc nie jest to jakoś strasznie bolesne, jednak trochę to irytujące komp ma raptem 4 miesiące .. Jak można sprawdzić i ewentualnie naprawić ? czy tylko serwis? Pozdr.

#2 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 15 lipca 2012 - 12:49

Na początek sprawdź "druciki" wewnątrz portu. Czasem jeden z nich (lub kilka) potrafi nieznacznie się zgiąć i pojawia się brak kontaktu. Wszystkie one muszą być proste i w jednakowej pozycji - żadnych różnic.

Miałem podobny przypadek, lecz problem leżał niestety w spalonej karcie sieciowej. Jako iż serwis zażyczył sobie za naprawę (właściwie wymianę całej płyty głównej) kosmicznych pieniędzy - problem rozwiązałem poprzez zakup Apple USB Ethernet Adaptor + drivery stąd http://www.sustworks...b_ethernet.html i wszystko działa jak należy do dzisiaj.

#3 pelzak

pelzak
  • 9 postów

Napisano 15 lipca 2012 - 13:02

Po powrocie do domu sprawdze kabelki w porcie. Mam jeszcze pytanie odnośnie serwisu- czy gdyby przyczyna było uszkodzenie karty sieciowej jej naprawa jest objęta gwarancja ?

#4 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 15 lipca 2012 - 14:34

Teoretycznie tak, jednak praktyka w PL potrafi sprawić niemiłe niespodzianki - stąd w sprawie szczegółów gwarancji proponuję kontakt z serwisem. Jeśli (niestety) będzie trzeba tamże oddać sprzęt - najpierw zadbaj o dokładne udokumentowanie fizycznego stan sprzętu i przy jego odbiorze sprawdź czy jest dokładnie taki sam. Nie chcę demonizować - w każdym razie na forum było już wiele tematów na temat zmasakrowanego/wybrakowanego sprzętu po wizytach w serwisie i późniejszych bojach userów z tym związanych.

#5 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 15 lipca 2012 - 18:10

Jako iż serwis zażyczył sobie za naprawę (właściwie wymianę całej płyty głównej) kosmicznych pieniędzy


Co to za serwis który przy uszkodzonym Ethernecie chce wymieniać całą płytę??? :roll:

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lipca 2012 - 20:38

Autoryzowany - nie naprawiają na poziomie elementów. Przypuszczalnie uszkodzenie bezpiecznika skutkowałoby wymianą płyty :-)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 pelzak

pelzak
  • 9 postów

Napisano 16 lipca 2012 - 13:54

Witam sprawdziłem widoczne w porcie kabelki - wszystkie są ułożone równo bez jakichkolwiek zmian. Od wczoraj jest tak - po włączeniu komputera brak netu , we właściwościach sieci mam >> ethernet - kabel nie podłączony, biorę odśwież dzierżawę.. - bez efektu, włączam wifi - łączy się automatycznie >> jest sieć, ethernet dalej nie aktywny ; po kilkunastu min, max do 0.5 godz sprawdzam stan sieci i.. połączenie ethernet jest aktywne >> wyłączam wifi i wszystko działa jak należy do czasu wyłączenia kompa. jeżeli zostawię na uśpieniu to po wybudzeniu kabel nadal jest aktywny..Nie rozumiem o co..

#8 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 16 lipca 2012 - 15:12

Winny jest zapewne kabel, wobec tego co napisałeś.

#9 pelzak

pelzak
  • 9 postów

Napisano 16 lipca 2012 - 18:50

Tylko dlaczego jak już załapie połączenie na kablu to go nie zrywa , tylko działa non stop ? Teraz zauważyłem , że po wybudzeniu także nie ma połączenia przez ethernet, ale po kilku minutach zaczyna działać, bez jakiejkolwiek interwencji..

#10 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 lipca 2012 - 06:42

Tylko dlaczego jak już załapie połączenie na kablu to go nie zrywa , tylko działa non stop ? Teraz zauważyłem , że po wybudzeniu także nie ma połączenia przez ethernet, ale po kilku minutach zaczyna działać, bez jakiejkolwiek interwencji..


Np. słaby sygnał.

#11 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 17 lipca 2012 - 07:54

Takie gdybanie o niczym a sam autor tematu nic nie podał. Co powinno być w temacie: 1) Jaki router / switch? 2) Jaki kabel oraz jego długość? 3) Jaka prędkość połączenia powinna być? Sam model routera może i nie ma tutaj znaczenia aczkolwiek ostatni sezon burzowy mógł się przyczynić że na router poszło po LANie przepięcie i uległ on uszkodzeniu, sprawdź na czy na każdym porcie w routerze zachowanie komputera jest takie samo. Jeżeli router jest w miarę racjonalny to uszkodzeniu uległ tylko on i przepięcie na komputer nie poszło, jak to działa w tych najtańszych wynalazkach nie wiem. Druga sprawa długość kabla oraz wtyczki zaciskane czy zalewane, miałem przypadek że tani router D-Linka nie potrafił działać na 10m kablu problem rozwiązywał switch na końcówce i dopiero kabel do komputera. Wtyczki nie wiem jak reszta użytkowników forum ale ja mam średnio ciekawe doświadczenia z wtyczkami, mianowicie po okresie 2 - 3 lat wtyczki zaczynają śniedzieć i raz sieć działa raz nie, albo działa tylko jako 100Mbit/s. Także polecam test na innym kablu (jakimś krótkim) ewentualnie odcięcie obecnych wtyczek i założenie nowych (koszt niecała 1zł jeżeli się ma wtyczki i zaciskarkę) Co do ostatniego punktu jeżeli router ma porty 1Gbit/s w ustawieniach sieciówki wymuś tryb 100Mbit/s i zobacz co się stanie może zaskoczy, a połączenia 1Gbit/s potrafią być kapryśne praktycznie o bzdurę :)

#12 pelzak

pelzak
  • 9 postów

Napisano 17 lipca 2012 - 20:35

Router dlink 635, stoi już od kilku lat, kabel ok 10 m , puszczony w ścianie ( wymiana kłopotliwa ) gniazda w routerze sprawdziłem , na wszystkich podobny efekt. Córka też ma imac'a 27 na kablu u niej brak problemów z połączeniem, wi-fi działa bez zastrzeżeń w całym domu, żony mb air łączy od razu; zresztą ja też teraz łączę się przez wifi. Wezmę kompa na strych i spróbuję połączyć krótkim kablem.

#13 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 17 lipca 2012 - 21:16

Z opisu wynika iż problem leży w uszkodzonej karcie sieciowej w Twoim iMacu. Rozwiazanie = serwis. Przedtem proponuję jeszcze test - sprawdzenie łączności na innych Macach po tymże kablu w ścianie.

#14 ketchup007

ketchup007
  • 18 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 27 stycznia 2013 - 19:25

Witaj. Czy opisywany problem jakoś rozwiązałeś? Mam identyczne objawy w moim Mac Mini :(




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych