Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro unibody nie usypia się po zamknięciu pokrywy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 11 lipca 2012 - 21:41

Mam dosyć dziwny problem. Od kilku dni MacBook Pro (model 15'' unibody 2008) po zamknięciu pokrywy nie przechodzi w stan uśpienia, zero reakcji na zamknięcie klapy. Dodam że dioda się nie zapala. Po wybraniu opcji uśpij komputer usypia się ale dioda zapala się na chwilę po czym gaśnie i aby obudzić komputer muszę wcisnąć przycisk power. Na próby wybudzenia np. enterem nie reaguje. Dzieje się tak od kilku dni, podejrzewam że czujnik zamknięcia pokrywy się uszkodził, ale jako że niezbyt jestem w temacie mogę tylko przypuszczać :( Z góry dzięki za pomoc.

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lipca 2012 - 05:52

Masz trzy możliwości . Uszkodzenie taśmy Lid, przesunięcie taśmy Lid (mało prawdopodobne bo jest przyklejona do obudowy) lub uszkodzenie gniazda taśmy. Zwróć uwagę czy przy załączeniu zapala się biała dioda - jak tak możesz raczej wykluczyć gniazdo. Sprawdź magnesem czy się nie przesunęła - jak nic nie pomoże - pozostaje wymiana taśmy. Można to zrobić w warunkach domowych.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 12 lipca 2012 - 10:21

Dzięki za pomoc.

Przy starcie zapala się biała dioda, jednak jak pisałem komputer nie reaguje na zamknięcie pokrywy.

Jeździłem po obudowie magnesem i nie było żadnej reakcji, także jest to raczej taśma.

Jaki jest koszt tej części, szukałem na allegro i nic nie znalazłem.

---------- Wpis dodano o 11:21 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:56 ----------

Zauważyłem że jak zostawiam komputer i sam wchodzi w stan uśpienia dioda zapala się na ok 5 sekund po czym gaśnie. Na klawisze nie reaguje, aby wybudzić muszę nacisnąć power i czekać aż pasek postępu się załaduje (ok 10-15 sekund).

#4 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lipca 2012 - 10:53

Zapytam tak naiwnie, reset SMC robiłeś?

#5 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 12 lipca 2012 - 12:02

Tak. Ale nic nie pomogło.

---------- Wpis dodano o 13:02 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:01 ----------

Możliwe że źle robiłem ten reset...

Jakby ktoś wiedział to proszę napisać jaki jest koszt wymiany tej taśmy.

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lipca 2012 - 12:13

Topprice ma za 115 zł Taśma LID


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 12 lipca 2012 - 15:47

Ciekawi mnie jedno, dlaczego po wybraniu opcji uśpij komputer idzie spać ale biała dioda się zapala i gaśnie. Do wybudzenia muszę wcisnąć Power, jak nie używam laptopa kilka minut też się usypia. Ale nie jak np w innym MBP że po naciśnięciu np. enter wstaje, tutaj muszę wciskać Power. Czy to nie jest wina oprogramowania, system to OS X, komputer MacBook Pro 15'' z końcówki 2008 roku unibody.

#8 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 12 lipca 2012 - 23:20

Jakieś propozycje, nie wiem czy warto kupować część. Po uśpieniu prze opcje uśpij komputer usypia się w inny sposób. Zapala się dioda na ok 10 sekund po czym gaśnie, próby uruchomienia MBP klawiszami nic nie dają jedynie poprzez Power, do tego nie jest to natychmiastowe wybudzenie tylko trzeba czekać aż pasek postępu się załaduje (kilkanaście sekund). Z góry dzięki za pomoc.

#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipca 2012 - 06:05

iron.gery - brak reakcji na magnes - uszkodzenie taśmy LID (lub gniazda) - koniec. To hardware nie soft.... Chcesz kup - nie chcesz nie kupuj....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 13 lipca 2012 - 10:19

@ Tumpio, dzięki za pomoc. Teraz tylko kwestia wymiany, nie wiem za bardzo jak to zrobić...:(

#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipca 2012 - 10:39

Tasiemka jest przyklejona pod DVD i pod tasiemką do HDD. Do odkręcenia masz: 1. Napęd 2. Porzeczkę stabilizującą pomiędzy baterią a płytą 3. uchwyt HDD wraz z IRDą. Potrzebujesz tylko jeden wkrętak - +.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#12 iron.gery

iron.gery
  • 4 650 postów
  • SkądPolska | USA

Napisano 13 lipca 2012 - 14:20

Ok. To będę zamawiał i wymiana. Ciekawe czy wymiana pomoże...?

#13 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipca 2012 - 19:48

Jakbyś miał problemy z wymianą - dzwoń :-)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych