Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Trzeci do wymiany czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 xinoxie

xinoxie
  • 321 postów

Napisano 04 czerwca 2012 - 11:29

Witam Sprawa wygląda tak: 1. około 31-10-2010 kupiłem w T-mobile iPhone'a 4, który okazał się wadliwy ze względu na problem z Wifi, BT i GPS 2. Po gwarancyjnej wymianie drugi iPhone był ok aż po około 6 miesiącach przycisk Sleep/Wake przestał działać no i kolejna wymiana 3. po kolejnej wymiane gwarancyjnej ten trzeci który obecnie używam ma problemy z ładowaniem tzn na 8 różnych ładowarkach oryginalnych i nieoryginalnych wyświetla info że "To akcesorium nie obsługuje ładowania" robiłem wszystko łącznie z przywracaniem na 100% naładowanej baterii i nic dalej to samo. Przymierzam się do reklamacji i pytanie moje czy zamiast kolejnego iPhona 4 mogę poprosić o zwrot pieniędzy? w końcu to już będzie czwarta sztuka. Pozdrawiam

#2 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 czerwca 2012 - 11:36

Tylko o jakie pieniądze Ci chodzi? Pewnie zapłaciłeś za tego iPhone'a w abonamencie złotówkę, dwieście albo nawet 500 czy 700 co i tak nie da Ci pieniędzy na nowego iPhone'a. Poza tym nawet gdybyś chciał tyle to nie sądzę, że uda się to wywalczyć. Ja wnioskowałbym może o nowy egzemplarz, zafoliowany (a nie refurbished, bo domyślam się, że takie do tej pory dostawałeś) z nową pełną gwarancją liczoną od dnia wydania Ci sprzętu.

#3 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 04 czerwca 2012 - 11:41

Nie jestem pewien, ale czy przypadkiem prawo o którym piszesz nie dotyczy naprawy tego samego podzespołu, a nie tego samego przedmiotu? Niech mnie poprawia spece od prawa i przepisów...

#4 xinoxie

xinoxie
  • 321 postów

Napisano 04 czerwca 2012 - 11:44

zapłaciłem 399 brutto ale oczywiście cena telefonu to jest cena bez obniżki za abonament więc tam było jakieś 3300 jak dobrze pamiętam, musiałbym poszukać FV. Co do nowego egzemplarza to chyba to były nowe nie Refurbished w każdym razie nie miałem na nich żadnej takiej informacji a z tego co wiem to jak takowy dostajesz to jest na nim wyraźnie napisane Refurbished.

#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 czerwca 2012 - 11:53

Witam

Przymierzam się do reklamacji i pytanie moje czy zamiast kolejnego iPhona 4 mogę poprosić o zwrot pieniędzy? w końcu to już będzie czwarta sztuka.


Jeżeli warunki gwarancji dopuszczają zwrot gotówki to tak, aczkolwiek Apple nie ma takich zapisów, więc nie możesz. Gwarancja jest dobrowolnym świadczeniem producenta i Ty też dobrowolnie z niej korzystasz, zgadzając się na jej warunki.

Zawsze możesz powołać się na "niezgodność towaru z umową" W przypadku osób fizycznych, bądź na rękojmię w przypadku firm, ale też sprzedawca musi Ci najpierw naprawić a dopiero jak nie będzie to możliwe zwrócić pieniądze, z tym, że zwrotu dostaniesz dokłądnie tyle ile zapłaciłeś a nie tyle ile jest w cenniku. Jak zapłaciłeś 1 zł to dostaniesz 1 zł z powrotem.

#6 xinoxie

xinoxie
  • 321 postów

Napisano 04 czerwca 2012 - 11:57

No i tutaj własnie nie wiem jak to działa :) ale skoro Apple traktuje cały telefon jako podzespół i nie był w stanie 3 razy dać mi działającego to czemu nie ale dlatego pytam bo nie jestem przekonany

---------- Wpis dodano o 12:57 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:54 ----------

Ok narazie temat zamykam bo w Prawie Konsumenta jest wyraźnie napisane "...Po trzech naprawach..." a to dopiero będzie moja trzecia naprawa. No to do następnego iPhone'a :)

#7 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 czerwca 2012 - 12:19

Ok narazie temat zamykam bo w Prawie Konsumenta jest wyraźnie napisane "...Po trzech naprawach..." a to dopiero będzie moja trzecia naprawa. No to do następnego iPhone'a :)


Po trzech naprawach, pod warunkiem, że korzystałeś z NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ, to nie dotyczy korzystania z gwarancji!

Poza tym Ty dostajesz za każdym razem nowe urządzenie, więc licznik napraw (to w sumie nie jest naprawa) się zeruje, ale to już prawnika trzeba spytać o interpretacje, ale to i tak tylko przy korzystania z niezgodności towaru z umową, a Ty korzystasz z gwarancji, więc Cię to i tak nie dotyczy na razie.

#8 dyndas

dyndas
  • 4 424 postów

Napisano 04 czerwca 2012 - 12:31

3. po kolejnej wymiane gwarancyjnej ten trzeci który obecnie używam ma problemy z ładowaniem tzn na 8 różnych ładowarkach oryginalnych i nieoryginalnych wyświetla info że "To akcesorium nie obsługuje ładowania" robiłem wszystko łącznie z przywracaniem na 100% naładowanej baterii i nic dalej to samo.


Taki komunikat może pojawić się jeśli gniazdo jest bardzo zanieczyszczone. U mnie pomogło wyczyszczenie pędzelkiem.

#9 xinoxie

xinoxie
  • 321 postów

Napisano 04 czerwca 2012 - 13:07

po 2 dniach jak dostałem nówkę sztukę zaczęły się problemy więc złącze odpada. Zresztą to też w między czasie robiłem bo już nie wiedziąlem co mam robić żeby działało.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych