Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

In-App Purchase - typy "zakup w programie" & Przywrócenie zakupu z Top In App Purchase


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 05 września 2010 - 22:35

W App Store możemy znaleźć programy, w których są dostępne zakupy "In-App Purchase". Należy jednak uważać przy ich kupowaniu ponownie, abyśmy nie zostali policzeni podwójnie :/

Są 4 rodzaje zakupu w programie "In-App Purchase":
  • "Non-replenishable" Zakupy jednorazowe w programach, kupujemy i płacimy za nie tylko 1 raz, mogą być przenoszone na inne autoryzowane urządzenia.
    Przykłady:
    - Dodatkowe poziomy gier (np. w: Capitals Quizzer, Golden Ticket; Peggle, Peggle Nights; Angry Birds Space, Danger Zone Level Pack; Guns'n'Glory, Dakota Map Pack)
    - Dodatkowe postacie w grach (np. w: Kingdom Rush, Hero Bolin Farslayer)
    - Dodatkowe przedmioty w grach (np. w: Jetpack Joyride, Counterfeit Machine)
    - Dodatkowe elementy (np. Literak, Literak - Pomocnik; Angry Birds Rio, Unlimited use of the Mighty Eagle; Plants vs. Zombies, Crazy Dave's Lost Wallet)
    - Mapy przewodników po miastach
    - Aktywator (np. w: LDOCE (InApp) - Longman Dictionary of Contemporary English - 5th Edition, LDOCE5 activation - przywraca się automatycznie przy pierwszym uruchomieniu)

  • "Replenishable" Odnawialne zakupy w programach to elementy, za które płacimy za każdym razem i których nie możemy pobierać ponownie bez ponownej opłaty.
    Przykłady:
    - Dodatkowe zdrowie
    - Dodatkowe punkty doświadczenia
    - Dodatkowe surowce (np. Clash of Clans, Pile of Gems)

  • "Subscriptions" Subskrypcje to jednorazowe usługi, które (aby nadal mieć dostęp do usługi) należy kupić ponownie (zapłacić znów), gdy okres ich użytkowania dobiegnie końca.
    Przykłady:
    - Subskrypcje jednomiesięczne
    - Subskrypcje usług określania lokalizacji

  • "Auto-Renewing Subscriptions" "Subskrypcje odnawiane automatycznie to usługi, przy których kupowaniu można wybrać okres wznawiania subskrypcji.
    Przykłady:
    - Tygodniowe subskrypcje gazet
    - Tygodniowe subskrypcje czasopism"


    iTunes Store: informacje o funkcji Zakupy w programach
    iTunes Store: About In-App Purchases
    Non-replenishable In-App Purchases are items that only require you to purchase them once, and can be transferred to multiple devices authorized with the same iTunes Store account.
    Bonus game levels
    City guide maps

    Replenishable In-App Purchases are items that have to be purchased every time and cannot be downloaded again for free.
    Extra health
    Extra experience points

    Subscriptions are one-time services that must be purchased again once the subscription period expires.
    One-month subscriptions
    Location service subscriptions

    Auto-Renewing Subscriptions are services that can be purchased with different renewing subscription durations.
    Weekly newspaper subscriptions
    Weekly magazine subscriptions


Więcej o IAP: https://developer.ap...n-app-purchase/

Macie jakieś przykłady, którymi chcielibyście się podzielić?


Tematy pokrewne:
http://myapple.pl/ip...it-o-haslo.html
eualex

#2 tomjar

tomjar
  • 163 postów

Napisano 24 lutego 2011 - 19:19

Hipstamatic - odzyskanie zakupionych dodatków Jakiś czas temu zrobiłem format telefonu i usunąłem wszelkie kopie zapasowe. Wiem że dane w aplikacjach też usunęły się. Dzisiaj włączając aplikację Hipstamatic zauważyłem ze nie mam dodatkowych obiektywów i innych dodatków zakupionych osobno. Czy można je jakoś ponownie zainstalować i pobrać, oczywiscie bez ponownego płacenia za nie?

#3 TigerStyle

TigerStyle
  • 1 385 postów
  • SkądBournemouth / Łódź / Planeta

Napisano 24 lutego 2011 - 19:43

Wydaje mi się, że wystarczy ponownie pobrać. U siebie na grze fieldrunnners miałem wcześniej zakupione dodatkowe mapy. Coś tam przy restorze nie poszło i wyresetowało mi całą gre. Kiedy ponownie dotknąłem 'zakup' mapy po prostu wgrała się na nowo bez pobierania kasy. Myślę, że u ciebie może być podobnie, ale pewien nie jestem.

#4 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 24 lutego 2011 - 19:51

Można:) Wchodzisz do koszyka (w aplikacji) i tam wybierasz downloads > restore purchases

#5 tomjar

tomjar
  • 163 postów

Napisano 24 lutego 2011 - 20:40

Rzeczywiscie przywrocilo mi. Dzieki panowie :)

#6 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 24 lutego 2011 - 20:45

@tojmar
btw, jak fotografujesz iP to zapraszam do publikowania swoich prac na iphonografia.pl | Facebook lub Flickr: iphonografia :)

#7 Mooops123

Mooops123
  • 106 postów

Napisano 25 maja 2012 - 12:30

Przywrócenie zakupu z Top In App Purchase & Problem z mikropłatnością na nowym urządzeniu

Witam!

Od tygodnia jestem posiadaczem iPhone 4. Na moim poprzednim urządzeniu (iPhone 3GS) w aplikacji "Słóweczka" zakupiłem VIP-a. Nie jest on czasowy, ani nic z tych rzeczy, a mimo tego na nowym telefonie jestem zupełnie nowym użytkownikiem bez VIP-a. Próbowałem różnych rzeczy, jednak nic nie pomogło. Zalogowany jestem oczywiście na tym samym koncie iTunes. Nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pisze tutaj. Proszę o pomoc i pozdrawiam.

#8 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 25 maja 2012 - 14:16

W niektórych aplikachach wbudowana jest opcja "Restore" - dzięki niej możemy przywrócić poprzednie zakupy z naszego konta. Niestety w tej aplikacji (v2.2.1) takiej opcji nie widzę - deweloper chyba nie przewidział takiej opcji - na tą chwilę raczej nic nie da się zrobić (pomijając opcję ponownego zakupu). Zalecałbym kontakt z supportem aplikacji: Fugo - Contact Us - iPhone Application Development :: iPad Application Development.
Możesz spróbować: odtworzyć nowe urządzenie z kopi zapasowej starego ... niewiem jak jest z kompatybilnością po zmianie z 3GS na 4.

#9 Mooops123

Mooops123
  • 106 postów

Napisano 26 maja 2012 - 13:01

A dałoby się może przenieść tą zawartość ze starego telefonu (cały czas go mam) na nowy? Ci od Fugo coś nie kwapią się z odpowiedzią :/

#10 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 12 czerwca 2012 - 18:57

Miałem podobny dylemat przy zakupie w grze:

Gra ktoś jeszcze w tę grę?
Dokonał ktoś zakupu z "Top In Purchases"? Czy jest możliwość po np. zmianie urządzenia - dokonania przywrócenia zakupionego dodatku, by nie płacić 2x (lub więcej ;) )?

Wg zasady "szukasz pomocy - pomóż sobie sam" zakupiłem dodatek - usunąłem grę z danymi. Po ponownej instalacji i przy ponownym zakupie dodatku pojawia się komunikat: "You've already purchased this. Tap OK to download it again for free" = nie liczy ponownie za zakup dodatków dla naszego konta :D

A to odpowiedź na takowe pytanie dotyczące zakupów z Top In Purchases, z suportu handy-games.com - innego producenta:

When you try to buy something that you already bought (in our games) you will first get the message (by Apple) if you are sure to buy that and after you confirmed that, you will be notified that you already bought it and thus won't get charged.

That's a stupid system and other developers have implemented that extra "restore" button as a workaround. We were hoping that Apple would improve the system and implement better system messages but that doesn't seem to happen.

So for now just be aware that you shouldn't get charged twice even when a message suggests that. If that really happens you have to contact the Apple support because they are in charge of the transactions.



UPDATE: Odpowiedź z Supportu Angry Birds:

Rovio Support Team, Jun 12 11:40 (EEST):
Hello *******,

and thanks for contacting us.

You can download the game on to your device again free of charge. After clicking "Buy" you will be notified that you have already purchased the app and won't be charged again. Naturally you have to use the same iTunes account ID to be able to get it back. The same applies to an in-app purchase like Mighty Eagle. Just click to "buy" and you'll be notified that you have already bought the item and that you can download it again.

Best regards,

Veera
Rovio Support Team

Podsumowując: po kliknięciu "buy" ponownie - nie zostaniemy skasowani drugi raz za to samo :)

#11 andachiel

andachiel
  • 24 postów

Napisano 11 grudnia 2012 - 14:22

WItam Miałem problem z płatnością więc postanowiłem odinstalować aplikację. Ostatecznie okazało się że nie mam wyboru i muszę zapłacić. Gdy zaktualizowałem kartę zainstalowałem app jeszcze raz i niestety każe mi płacić za rozszerzenie do pełnej wersji jeszcze raz. Czy musze teraz zapłacić za to drugi raz? Pozdrawiam

#12 eualex

eualex
  • 2 097 postów

Napisano 11 grudnia 2012 - 14:29

WItam

Miałem problem z płatnością więc postanowiłem odinstalować aplikację. Ostatecznie okazało się że nie mam wyboru i muszę zapłacić.
Gdy zaktualizowałem kartę zainstalowałem app jeszcze raz i niestety każe mi płacić za rozszerzenie do pełnej wersji jeszcze raz.
Czy musze teraz zapłacić za to drugi raz?

Pozdrawiam

To zakup w aplikacji (Top In App Purchases)?

#13 andachiel

andachiel
  • 24 postów

Napisano 12 grudnia 2012 - 13:13

To zakup w aplikacji (Top In App Purchases)?



O moj boze nie wiem.

Poprostu kupilem aplikacja nazywa sie dokladnie crime map.
Nastepnie z opcji w aplikacji byla mozliwosc rozszerzenia jej do wersji pelnej bez reklam za 69pensow wiec sie zdecydowalem.
Po czym okazalo sie ze karta pusta wiec mowie rezygnuje a poniwaz nie chcialo mi aktualizowac innych aplikacji postanowilem ja odinstalowac. Niestety jak sie kliknie kup to trzeba zaplacic. Wiec dodalem nowa karte i kaska zeszla. I mowie ze jak juz zabulilem to zaintaluje ponownie. Tak tez zrobilem ale niestety kaze poniwnie placic. Zakupu dokonywalo sie przez aplikacje.

Dzieki za pomoc.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych