Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Zerwanie umowy z T-Mobile - przegięcie z ich strony.


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#26 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8114 posts

Posted 04 May 2012 - 23:27

Ja zawsze podpisywałem umowę albo przez BOA lub w salonie firmowym danym sieci, nigdy w punktach komercyjnych :) Tak czy inaczej ja uważam że umowy są bardzo zawiłe napisane specjalnie tak że nie da się wszystkiego doczytać na szybko w salonie czy przy kurierze podpisujemy sporą liczbę punktów które nic nie znaczą a te dla nas istotne są zawsze gdzieś sprytnie upchane. Czy na prawdę podpisując umowę np na internet musimy czytać 5 stron pisanych maczkiem, to jak by chcieli zmieściło by się spokojnie na jednej :)

#27 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 May 2012 - 23:37

Ja zawsze podpisywałem umowę albo przez BOA lub w salonie firmowym danym sieci, nigdy w punktach komercyjnych :)

Tak czy inaczej ja uważam że umowy są bardzo zawiłe napisane specjalnie tak że nie da się wszystkiego doczytać na szybko w salonie czy przy kurierze podpisujemy sporą liczbę punktów które nic nie znaczą a te dla nas istotne są zawsze gdzieś sprytnie upchane. Czy na prawdę podpisując umowę np na internet musimy czytać 5 stron pisanych maczkiem, to jak by chcieli zmieściło by się spokojnie na jednej :)

Salon firmowy mnie wykiwał z moją pomocą, bo to mój podpis jest na umowie.
Liczyłem na cuda i dostałem je tylko w innej postaci, niestety.

#28 dzidektrbn

dzidektrbn
  • 69 posts

Posted 04 May 2012 - 23:42

Możesz jeszcze raz (specjalnie dla mnie) napisać w jaki sposób Cię wykiwali. Podpisywałem umowę kilka razy i nie zdarzyło mi się, żeby mnie "okradli" Chciałbym kupić IPada z internetem i wydaję mi się, że oferta wygląda sensownie.

#29 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 May 2012 - 23:47

Dali mi go po prostu na raty, mówiąc, że to nie jest na raty, a ja głupi im wierzyłem i nie przeczytałem dokładnie umowy, moja wina i wiem to.

#30 stroner30

stroner30
  • 747 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 04 May 2012 - 23:48

Możesz jeszcze raz (specjalnie dla mnie) napisać w jaki sposób Cię wykiwali. Podpisywałem umowę kilka razy i nie zdarzyło mi się, żeby mnie "okradli"
Chciałbym kupić IPada z internetem i wydaję mi się, że oferta wygląda sensownie.


No nie wykiwali go :D nie doczytał, usłyszał tylko to co chciał usłyszeć, nie rozumie umów - bo tak wynika z wypowiedzi autora - że nawet mając ją w domu nie do końca rozumie. A my pomogliśmy mu zrozumieć, że zło czai się wszędzie, nawet w zwykłym sklepiku T-mobile i trzeba być zdanym tylko na siebie :)

#31 2LM

2LM
  • 154 posts
  • SkądWroclaw, PL

Posted 04 May 2012 - 23:49

Ale podali Ci chyba łączną kwotę miesięcznego abonamentu do zapłaty (czyli abonament za usługi + rata)?

#32 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 May 2012 - 23:52

No nie wykiwali go :D nie doczytał, usłyszał tylko to co chciał usłyszeć, nie rozumie umów - bo tak wynika z wypowiedzi autora - że nawet mając ją w domu nie do końca rozumie. A my pomogliśmy mu zrozumieć, że zło czai się wszędzie, nawet w zwykłym sklepiku T-mobile i trzeba być zdanym tylko na siebie :)

Jestem cep i mam bardzo dobrą przestrogę na przyszłość, bo nie uwierzyłbym nikomu, że duży operator potrafi tak sprytnie wykiwać ludzi.

---------- Wpis dodano o 00:52 ---------- Poprzedni wpis dodano o 00:51 ----------

Ale podali Ci chyba łączną kwotę miesięcznego abonamentu do zapłaty (czyli abonament za usługi + rata)?

Podali mi bez rat, a jak jest na umowie to już nie wiem - nie chce mi się tego już wyjmować, bo i tak z nimi nie wygram. Tylko się denerwować będę..

#33 stroner30

stroner30
  • 747 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 04 May 2012 - 23:52

Jestem cep i mam bardzo dobrą przestrogę na przyszłość, bo nie uwierzyłbym nikomu, że duży operator potrafi tak sprytnie wykiwać ludzi.


Nie operator tylko pracownik (jeśli już), a w sumie sam siebie oszukałeś. Po raz kolejny: CZYTAĆ, CZYTAĆ i jeszcze raz CZYTAĆ!!! a jak nie to PŁACZ I PŁAĆ!!!

#34 2LM

2LM
  • 154 posts
  • SkądWroclaw, PL

Posted 04 May 2012 - 23:56

Podali mi bez rat, a jak jest na umowie to już nie wiem - nie chce mi się tego już wyjmować, bo i tak z nimi nie wygram. Tylko się denerwować będę..


Sprzęt wart kilka tysięcy wzięty w dobrej cenie i w abonamencie po 30zł? Nie zastanowiło Cię to?

#35 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4943 posts
  • SkądKraków, PL

Posted 04 May 2012 - 23:56

Można jeszcze zgłosić reklamację z powodu wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę.

#36 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 May 2012 - 00:01

Sprzęt wart kilka tysięcy wzięty w dobrej cenie i w abonamencie po 30zł? Nie zastanowiło Cię to?

110zł, a nie 30zł. Ogólnie mam 200zł na miesiąc za iPhone'a.

---------- Wpis dodano o 01:01 ---------- Poprzedni wpis dodano o 00:58 ----------

Można jeszcze zgłosić reklamację z powodu wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę.

I tak nic nie wyciągnę od nich, bo nie mam na to dowodów i takie tam. Muszę czytać 50 razy dokładnie i powoli, tak jak napisał stroner30.

#37 OleYek

OleYek

  • 17478 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 05 May 2012 - 00:01

Ale po co w ogóle dyskutujecie, autor na własne życzenie dał się zrobić, bo trzeba być na prawdę nie wiem ograniczonym, nierozgarniętym ... nie wiem jakiego słowa użyć, żeby nie obrazić, że na własne życzenie podpisał taką umowę. Napalił się na iPhone i iPada za ~100 zł i z tego wszytskiego wyłączył myślenie, że resztę kwoty musi jakoś spłacić, ważne że przez tydzień czy dwa lans a później z rachunkiem wróciła szara rzeczywistość i bajka, że to jednak nie za darmo się skończyła.

Nie mam za grosz sympatii do autora, bo jak pokazał przed chwilą NADAL nie wie co ma w umowie:

Podali mi bez rat, a jak jest na umowie to już nie wiem - nie chce mi się tego już wyjmować, bo i tak z nimi nie wygram. Tylko się denerwować będę..


Tu nie ma co dyskutować tu trzeba głupotę piętnować.

#38 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 May 2012 - 00:04

Jest 1 w nocy i jakoś nie widzi mi się aktualnie czytanie umowy, jutro sobie przestudiuję ją i będę dochodził co zrobił konsultant nie tak.

#39 stroner30

stroner30
  • 747 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 05 May 2012 - 00:05

jak ja przestudiujesz to wyjdzie, że nawet Pani w salonie cie nie oszukała ;) tylko byłeś tak 'podjarany' nowymi zabawkami, że czekałeś tylko aż skończy i pójdziesz do domu się nimi pobawić :)

#40 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4943 posts
  • SkądKraków, PL

Posted 05 May 2012 - 00:06

I tak nic nie wyciągnę od nich, bo nie mam na to dowodów i takie tam. Muszę czytać 50 razy dokładnie i powoli, tak jak napisał stroner30.

Próbować warto, bo już były przypadki umarzania części opłat za połączenia z internetem tym co myśleli, że one są darmowe.

Poza tym sprzedawca odpowiada za zapewnienia i obietnice, pytanie tylko co naopowiadał i czy sam nie pomyliłeś ofert z ratami i bez.

#41 Arise1337

Arise1337
  • 266 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 05 May 2012 - 05:06

Dajcie link do tej umowy? Bo z tego co wiem to Tmobile a stara Era nie daje sprzetu na raty, tylko poprostu wlicza w cene abonamentu cene ipada, no chyba ze podpisywałes druga umowe ratalna z bankiem w salonie T?

/ edit

http://www.t-mobile....1_iPad_raty.pdf
znalazłem taka umowe na ich stronie, i faktycznie jest napisane jak byk, ipad - raty, cena za iPada to 30zl przez 28 a potem cos troche ponad 100zl tylko nie widze ile wynosi rata miesieczna, a nie mam juz czasu.

#42 michobo

michobo
  • 1160 posts

Posted 05 May 2012 - 06:32

Rozbice raty i abonamentu na fakturze daje operatorowi silenijszą pozycję w odzyskaniu należnosci w postepowaniu egzekucyjnym. AUtor nie ma żadnej opcji rezygnacji z umowy - poza spłątą wszystkich zobowiazań wynikających z faktu otrzymania rabatów na sprzęt oraz kar umownych na usługi telekomunikacyjne. Razem szacuję całosć zobowiązań na ok 8-10 tyś złotych Można wsadzić głowę w piasek i modlić się aby operator nie skeirował sprawy do sądu przed upływem 3 lat (po tym czasie nastepuje przedawnienie) ale osobiscie wątpię aby taki manewr przeszedł przy takich "zakupach" Osobiscie przewiduję dość szybkie ruchy operatora za pomocą e-sądu w Lublinie. SPrawy rozstrzygane są w miesiąc... Możliwości wykręcenia się z umowy - może i by była gdyby Klient wrócił na drugi dzień po podpisaniu umowy i zwrócił nowy, nierozpakowany sprzęt.... Wyjścia są dwa - wywiazanie się z umowy i korzystanie z profitów wynikajacych z abonamentów - pójście na drogę konfrontacji sądowej. W tej sytuacji zasądzona kwota wymagana jest natychmiast , do tego dochodzą koszty sądowe, zastepstwa procesowego - razem bedzie spokojnie 11-12 tys złotych + ok 1-2 tyś doliczy komornik o ile sprawa do niego trafi. U komornika mozna także blagać o rozłozenie na raty ale po zsumowaniu wszytskich opłat+doliczeniu ustawowych odsetek (ok 13% rocznie) taka impreza na pewno wyjdzie o niebo drożej niż opcja nr 1 Nie ma nic za darmo. Jakbym nie liczył - każdy sprzęt na umowę u operatora telekomunikacyjnego wychodzi ostatecznie drożej niż sprzęt zakupiony np w EuroAGD gdzie często mamy raty 0%. Inną sprawą jest kwestia usług telekomunikacyjnych. Jeden potrzebuje ich wiecej bo aktywnie korzysta z mobilnego netu, drugi mniej. Ale to juz inny temat

#43 gieza

gieza
  • 709 posts

Posted 05 May 2012 - 08:09

Wklej tu skan faktury - będzie łatwiej wytłumaczyć, ale z tego co jest napisane w regulaminie wnioskuję, ze jest tak, jak pisze ArrasB

Nie ma żadnego przegięcia z "ich " strony.
Co za róznica, czy przykładowo płacąc miesięcznie 130 złotych opłacasz w tym 30 abonament+100 ratę, czy płacisz 100 złotych abonament, a 30 ratę lub płacisz 130 abonament???
Nadal to ta sama kwota!
Coś kombinujesz Kolego.


To, że masz teraz 400zł to wynika z doliczonych aktywacji i dorzucenia kolejnego miesiąca na zapas byś później płacił za miesiąc z góry na oba urządzenia. "Ratę" za iPada masz 80zł i płacisz je przez 28 miesięcy - tak wynika regulaminu.

#44 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4943 posts
  • SkądKraków, PL

Posted 05 May 2012 - 11:45

AUtor nie ma żadnej opcji rezygnacji z umowy - poza spłątą wszystkich zobowiazań wynikających z faktu otrzymania rabatów na sprzęt oraz kar umownych na usługi telekomunikacyjne. Razem szacuję całosć zobowiązań na ok 8-10 tyś złotych

Jest szansa, że coś zawalą z naliczaniem opłat albo zmienią cennik lub regulamin i to będzie podstawą do rozwiązania umowy z winy operatora.

#45 gieza

gieza
  • 709 posts

Posted 05 May 2012 - 11:47

Prawdopodobieństwo zmiany regulaminu jest nikłe. Tak samo z cennikiem. Rzadko teraz to się dzieje.

#46 michobo

michobo
  • 1160 posts

Posted 05 May 2012 - 11:59

Ja przećwiczyłem swego czasu z Orange podobną procedurę Miałem 10 aktywacji na firmę. Na skutek wypadku 1 faktura zostałą nieopłacona i w ciągu 2 tygodni wszystkie 10 telefonów zamilkło. Za właczenie telefonó zawołali ok 800zł z tego co pamietam. Zaczałem sie znimi szarpać i staneło na tym że na końcu chcieli abym zapłącił za każdy numer opłatę aktywacyjną 99zł netto :) I to dotyczyło np numerów które do konca umowy miały zaledwie 2 abonamenty za 35zł :) Zapakowali wszystko w 1 koperte i sprzedali KRUKOWI za grosze o nominalnej wartości ok 8 tys złotych Kruk przez 5 lat nie miał odwagi pójść z tym do sądu na co z utęsknieniem czekam. I mój radca prawny też




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users