Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zerwanie umowy z T-Mobile - przegięcie z ich strony.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 21:52

Czy jest możliwe zerwanie umowy z T-Mobile na iPhone'a i iPada? Zapłaciłem grzecznie 900zł za oba urządzenia, Pani z którą podpisywałem umowę zaprzeczyła, że jest to system ratalny i dzisiaj przychodzi rachunek na ponad 400zł i zonk. Na fakturze jakieś kwoty nie wiadomo skąd wyciągnięte np. opłata za przeniesienie numery i podłączenie do sieci, o czym w ogóle mowy nie było. W tym momencie przegieli i mam do zapłacenia taki rachunek przez następne 2-3 lata. Ktoś miał podobny przypadek i/lub wie jak to rozwiązać?

#2 bjabrzyk

bjabrzyk
  • 544 postów

Napisano 04 maja 2012 - 21:54

rozwiązaniem jest czytanie tego co się podpisuje. możesz zerwać umowę, zapłacisz karę umowną.

#3 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2012 - 21:59

pierwszy rachunek zawsze jest podwójny, nie masz się czym martwić, po prostu płacisz miesiąc na przód i tak jak potem ostatniego rachunku nie płacisz. opłata aktywacyjna również jest zawsze chyba 61zł i jest jednorazowa. Rachunek Era od czasu jak przerodziła sie w T-mobile robi tak, że zamiast całość jako abonament masz rozbite to na rate + abonament, jednak nie płacisz nic więcej, ja np.: wziąłem 120zł abonamentu, a na fakturze mam rozpisane 90zł rata za telefon i 30zł abonamentu :) to jakiś ich trick księgowy (jeszcze nie wiem jaki) ale jakby nie patrzeć suma sumarum się zgadza, więc jest ok :)

#4 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 04 maja 2012 - 22:00

To dlaczego masz tak wysoki rachunek opisane jest w umowie. Po części wyjaśnił to Kolega powyżej. To, że nie zapoznałeś się z warunkami umowy, nie oznacza, że zwalnia Cię to od odpowiedzialności w związku z zawartą umową. Oczywiście, że istnieje możliwość rozwiązania umowy. Rozwiązanie umowy równoznaczne jest z zapłatą na rzecz operatora opłaty za urządzenia. Możesz składać reklamację w związku z błędną informacją jaką uzyskałeś u osoby będącej pośrednikiem przy zawieraniu umowy. Jednak taka reklamacja nie zmieni nic. Tak na marginesie...nie widziałem, by w życiu dawali coś za darmo, tak więc "złota oferta" musi być w jakiś sposób zapłacona. Następnym razem czytaj umowy. Na tą chwilę operator wywiązał się i wywiązuje z umowy zawartej pomiędzy Wami. Pamiętaj, że "obrażanie się" i nie płacenie rachunków nic nie da. Brak spłat może być bardzo przykre w konsekwencjach dla Ciebie. Od faktu, że trafisz na ogólnokrajową listę osób niesolidnych, aż po zgłoszenie przez T-Mobile o fakcie wyłudzenia sprzętu. Grozi za to do 8 lat.

#5 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 22:05

pierwszy rachunek zawsze jest podwójny, nie masz się czym martwić, po prostu płacisz miesiąc na przód i tak jak potem ostatniego rachunku nie płacisz. opłata aktywacyjna również jest zawsze chyba 61zł i jest jednorazowa. Rachunek Era od czasu jak przerodziła sie w T-mobile robi tak, że zamiast całość jako abonament masz rozbite to na rate + abonament, jednak nie płacisz nic więcej, ja np.: wziąłem 120zł abonamentu, a na fakturze mam rozpisane 90zł rata za telefon i 30zł abonamentu :) to jakiś ich trick księgowy (jeszcze nie wiem jaki) ale jakby nie patrzeć suma sumarum się zgadza, więc jest ok :)


Ja mam abonament + ratę, a poinformowali mnie, że rata jest wbita w cenę abonamentu.
Ktoś się orientuje ile ta "kwota umowna" może wynosić?

#6 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 04 maja 2012 - 22:06

Ja mam abonament + ratę, a poinformowali mnie, że rata jest wbita w cenę abonamentu.
Ktoś się orientuje ile ta "kwota umowna" może wynosić?


Masz ją określoną w umowie. Przeczytaj.

#7 bjabrzyk

bjabrzyk
  • 544 postów

Napisano 04 maja 2012 - 22:07

na pewno więcej niż kosztuje w sklepie iphone i ipad (bo rozumiem że masz obydwa na raz) jak kiedyś czytałem swoją umowę to było coś koło 2500zł za jakiegoś badziewnego siemensa.

#8 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 maja 2012 - 22:08

No to tak jak napisał stroner30 - masz abonament + ratę. Czy abonamet i rata wynoszą razem tyle ile miał wynosić twój abonament?

#9 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 04 maja 2012 - 22:10

Nie ma żadnego przegięcia z "ich " strony. Co za róznica, czy przykładowo płacąc miesięcznie 130 złotych opłacasz w tym 30 abonament+100 ratę, czy płacisz 100 złotych abonament, a 30 ratę lub płacisz 130 abonament??? Nadal to ta sama kwota! Coś kombinujesz Kolego.

#10 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 22:29

No to tak jak napisał stroner30 - masz abonament + ratę.
Czy abonamet i rata wynoszą razem tyle ile miał wynosić twój abonament?


Nie - abonament 245 + 170zł rat.

---------- Wpis dodano o 23:29 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:10 ----------

Dobra no zrobili mnie w jajo, baba poleciała po bandzie ze mną nie informując w żadnym stopniu o tym, że to są raty (a pytałem....). Doszukałem się kary i na iPada wynosi 800zł więc można przeboleć, ale bez obecnego numeru mi się nie widzi żyć + kara 1850zł. Niestety, ale kombinują jak się tylko da i pakują klientów w bagno. Ich umowa jest nieczytelna i konsultanci wciskają kit..

#11 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 04 maja 2012 - 22:31

Umowy raczej nie zerwiesz z korzyścią dla siebie, jedyne co Ci pozostaje to sprzedać iPhone'a i iPada a następnie przeznaczyć to na pokrycie zobowiązań wobec firmy. Dzisiaj trzeba przeczytać wszystko co się podpisuje i uważać na te umowy bo można się nieźle wpakować :)

#12 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2012 - 22:35

przy zakupie pod fakturą powinieneś mieć podpięty harmonogram tych rat. Podpisałeś to ;-) jeśli tam masz abo 245 i raty po 175 to nic nie zrobisz ;-) nie doczytałeś, Twój problem, ale nie martw się podobno 80% polaków nie czyta umów przed podpisaniem, więc masz z kim łączyć się w bólu :)

---------- Wpis dodano o 23:35 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:32 ----------

szczerze mówiąć coś mała ta kara na iPada . . . Sądząc po pierwszym wpisie dałeś za niego około 500zł (bo pisałeś że 900 za obydwa więc uśredniłem) i kara 800zł, to daje 1300zł. Za tą cenę nawet na allegro nie kupić nowego iPada, nawet 2 generacji. Więc chyba nadal nie potrafisz czytać swojej umowy, pomimo, że masz ją w domu i nikt nad Tobą nie stoi :)

#13 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 22:39

Umowy raczej nie zerwiesz z korzyścią dla siebie, jedyne co Ci pozostaje to sprzedać iPhone'a i iPada a następnie przeznaczyć to na pokrycie zobowiązań wobec firmy. Dzisiaj trzeba przeczytać wszystko co się podpisuje i uważać na te umowy bo można się nieźle wpakować :)


Oba urządzenia zostały kupione do używania, więc raczej ich nie sprzedam. Już wolałbym zapłacić karę za iPada i lecieć na doładowaniach np. w Orange.

przy zakupie pod fakturą powinieneś mieć podpięty harmonogram tych rat. Podpisałeś to ;-) jeśli tam masz abo 245 i raty po 175 to nic nie zrobisz ;-) nie doczytałeś, Twój problem, ale nie martw się podobno 80% polaków nie czyta umów przed podpisaniem, więc masz z kim łączyć się w bólu :)

W tym problem, że zaprzeczyli, że będę musiał płacić, bo to jest włożone w kwotę abonamentu, a kwota abonamentu wynosi 110-120zł, więc nie ma się o co martwić. Muszę usiąść jutro na spokojnie, poczytać tą umowę jeszcze z 50 razy i sobie spisać te cuda z umowy.

---------- Wpis dodano o 23:39 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:36 ----------

szczerze mówiąć coś mała ta kara na iPada . . . Sądząc po pierwszym wpisie dałeś za niego około 500zł (bo pisałeś że 900 za obydwa więc uśredniłem) i kara 800zł, to daje 1300zł. Za tą cenę nawet na allegro nie kupić nowego iPada, nawet 2 generacji. Więc chyba nadal nie potrafisz czytać swojej umowy, pomimo, że masz ją w domu i nikt nad Tobą nie stoi :)


Za iPada dałem całe 99zł i kara wynosi 800zł według umowy, a ulga jaką mi przyznali to 4750. Za iPhone'a dałem 800zł i mam karę 1860 i ulgi tyle samo. Coś mi się wydaje, że ta ulga też się wlicza do kary...

#14 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2012 - 22:44

umowę zawierałeś w salonie czy przez telefon? jeśli w salonie to nic nie zrobisz nawet jeśli Pani obiecała Ci abonament za darmo na 10lat to nie udowodnisz, a podpisałeś i 'po ptokach' :-) jeśli natomiast przez telefon to rozmowy są nagrywane i teoretycznie coś zdziałać można jeśli na prawdę było tak jak mówisz, choć wiem, że nie łatwo wydobyć od T-mobile takie nagranie (raz próbowałem w innej sprawie i się nie udało, na szczęście załatwiłem po dobroci). Do tego nawet jak zdobiędziesz nagranie to na pewno pod koniec rozmowy Pani powiedziała - 'wraz z telefonem i iPadem w paczce będzie umowa, którą spokojnie Pan sobie przeczyta i dopiero podpisze' no i tu wracamy do punktu wyjścia - podpisane i pozamiatane :]

---------- Wpis dodano o 23:44 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:43 ----------

Chyba to jest tak, że ta kara to za zerwanie umowy, a pewnie jest jeszcze kara za zerwanie rat, bo jak na fakturze jest osobno to i na umowie jest osobno.

#15 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 04 maja 2012 - 22:48

Oba urządzenia zostały kupione do używania, więc raczej ich nie sprzedam. Już wolałbym zapłacić karę za iPada i lecieć na doładowaniach np. w Orange.


T-Mobile czy każda inna firma w Polsce nie jest instytucją charytatywną i nigdy nie uwierzę że kara będzie obejmować tylko wyrównanie ceny urządzenia ale znacznie więcej bo na abonament zobowiązałeś się także i zrywając umowę generujesz stratę dla nich. To będzie na 99% wyrównanie ceny iPada + jakieś 1500zł :)

#16 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2012 - 22:51

T-Mobile czy każda inna firma w Polsce nie jest instytucją charytatywną i nigdy nie uwierzę że kara będzie obejmować tylko wyrównanie ceny urządzenia ale znacznie więcej bo na abonament zobowiązałeś się także i zrywając umowę generujesz stratę dla nich. To będzie na 99% wyrównanie ceny iPada + jakieś 1500zł :)


prawie racja, tylko wg niech to jest tylko wyrównanie, jednak wg ich cennika iPad kosztuje ponad 4tys. zł. więc wyrównanie będzie do tej kwoty :) wychodzi na jedno tylko inaczej zapisane.

#17 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 04 maja 2012 - 22:54

prawie racja, tylko wg niech to jest tylko wyrównanie, jednak wg ich cennika iPad kosztuje ponad 4tys. zł. więc wyrównanie będzie do tej kwoty :) wychodzi na jedno tylko inaczej zapisane.


Wiesz idąc do sklepu na osiedlu nie powiesz że ty zapłacisz po cenie z marketu bo tam jest taniej, opcje są tylko dwie biorę lub nie :)

#18 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2012 - 22:57

Wiesz idąc do sklepu na osiedlu nie powiesz że ty zapłacisz po cenie z marketu bo tam jest taniej, opcje są tylko dwie biorę lub nie :)


No właśnie, a autor wątku podpisał, a teraz problem. W salonie straciłbym 20minut na przeczytanie umowy, a teraz będzie nad nią siedział tydzień, a i tak nic nie wskóra :D

#19 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 22:57

Jestem zobowiązany do zapłacenia rat w wysokościach ustalonych, bla bla bla - zrywam umowę, płacę kwotę umowną i mam dalej zapłacić te magiczne raty w takim wypadku?

#20 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2012 - 23:02

no raczej :) masz napisane w umowie, więc doczytaj, ale na pewno zerwanie nie wyjdzie Ci na korzyść, kiedyś jak chciałem zerwać umowę w PLAY to zerwanie wychodziło dokładnie tyle samo co jej nie zrywanie i płacenia abonamentu do końca. Czyli nie musiałbym zapłacić to samo i do tego od ręki całość i jeszcze nie miałbym już numeru i 'darmowych' minut :) Najlepsza rada na tę sytuację - nie rób nic, bo nic już nie zrobisz (celowo tak napisane) - PŁACZ i PŁAĆ.... ..... A NO I OCZYWIŚCIE CIESZ SIĘ SWOIM CUDOWNYM IPADEM :) a na przyszłość czytaj umowy, to nie boli, a jak nie rozumiesz to zawsze w salonie możesz poprosić o wydruk umowy, bierzesz do domu, konsultujesz z kimś kto się zna i następnego dnia wracasz podpisywać :)

#21 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 23:06

a na przyszłość czytaj umowy, to nie boli, a jak nie rozumiesz to zawsze w salonie możesz poprosić o wydruk umowy, bierzesz do domu, konsultujesz z kimś kto się zna i następnego dnia wracasz podpisywać :)


Zaraz będzie trzeba z prawnikiem chodzić do toalety, bo tam będzie trzeba umowę podpisywać na świadczenie usług...
Popłaczę sobie przy tych rachunkach trochę i zapłacę, rzeczywiście innej rady nie ma. Trzeba czekać i po prostu szukać uczciwej sieci, bo T-Mobile już na dzień dobry mnie zniechęcił do nich.

#22 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 04 maja 2012 - 23:10

Zaraz będzie trzeba z prawnikiem chodzić do toalety, bo tam będzie trzeba umowę podpisywać na świadczenie usług...
Popłaczę sobie przy tych rachunkach trochę i zapłacę, rzeczywiście innej rady nie ma. Trzeba czekać i po prostu szukać uczciwej sieci, bo T-Mobile już na dzień dobry mnie zniechęcił do nich.


bez przesady :) po prostu trzeba czytać co się podpisuje, a nie patrzyć w ładne oczka Pani za ladą, bo wiadomo, że ona ma kilka złotych prowizji od każdego klienta i zrobi wszystko by je zdobyć, a Ty po prostu musisz weryfikować, nie bać się pytać, czytać itp., jak już siedzisz przy biurku to olej to, że za Tobą jest kolejka i się niecierpliwią, bo chyba posiedzieć tam nawet godzinę to nic w porównaniu do 2 czy 3 lat na które podpisujesz umowę...

#23 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 23:17

No cóż, kiedyś były proste umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych, a teraz jest zupełnie co innego. Dałem się nabić w bambuko jak pewnie wiele osób i muszę za to zapłacić. Dzięki za pomoc, moderator jak chce to może usunąć.

#24 2LM

2LM
  • 154 postów
  • SkądWroclaw, PL

Napisano 04 maja 2012 - 23:19

(...) bo T-Mobile już na dzień dobry mnie zniechęcił do nich.


Też się zrobiłem w T-mobile, bo nie przeczytałem regulaminu promocji kilka dni temu. Ale tylko na 0,90zł miesięcznie (x12) i 48zł jednorazowo.
Było tak: Poszedłem kupić ofertę do iPada Blueconnect 29. Przeczytałem w domu regulamin - generalnie 29zł miesięcznie i 1zł opłaty aktywacyjnej.
Okazało się, że w nocy zmienili regulamin na 29,90zł i 49zł opłaty aktywacyjnej. Oczywiście konsultant w punkcie sprzedaży potwierdził ceny ze starego regulaminu, więc podpisałem umowę i nie przeczytałem regulaminu. Przeczytałem dopiero jak zobaczyłem fakturę. Ech ...

#25 dzidektrbn

dzidektrbn
  • 69 postów

Napisano 04 maja 2012 - 23:24

Czegoś nie rozumiem. Myślałeś, że taki cwaniak z Ciebie, że zrobisz w konia ludzi którzy zawodowo zajmują się mydleniem oczu :-)??? Trochę niepoważny jesteś, że najpierw kupujesz usługę (a sprzęt dostajesz za niewielkie pieniądze) a później płaczesz, że Cię oszukali. Nie jestem zachwyconym klientem T-Mobile, ale chyba jesteś pełnoletni i jak podpisujesz umowę na 3 lata to ją czytasz (wystarczy raz ze zrozumieniem). Widzę, że kolega wzbudził ogólne współczucie więc chyba kupię coś na raty i za miesiąc Wam się wypłaczę, że każą mi płacić.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych