Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 4S - od kiedy liczy się gwarancja?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 maciej26

maciej26
  • 5 postów

Napisano 02 maja 2012 - 19:46

Jak wyżej, moje pytanie od kiedy liczy się gwarancja apple. Dokładnie to chodzi o sytuację kiedy kupuje się telefon w sklepie internetowym, ale nie w apple store, tylko jakiś inny, liczy się data zakupu tego sklepu od apple, data zakupu klienta indywidualnego od tego sklepu, czy może jeszcze z innej beczki data aktywacji telefonu? Przepraszam jeśli był gdzieś ten wątek, ale przeszukałem forum dokładnie i nie znalazłem odpowiedzi wprost na moje pytanie, chociaż jest dużo wątków podobnych.

#2 Dziki

Dziki
  • 78 postów
  • SkądKnurów

Napisano 02 maja 2012 - 19:49

Gwarancja producenta zawsze liczy się od dnia aktywacji telefonu.

#3 maciej26

maciej26
  • 5 postów

Napisano 02 maja 2012 - 20:02

To może rozszerzę ten wątek, kupiłem iPhone 4S od pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów, oczywiście nowy, tylko podczas rozmowy z pracownikiem apple dowiedziałem się iż okres gwarancji trwa już ponad 4 miesiące i brak jest 90-cio dniowego wsparcia technicznego. Ten fakt dał mi trochę do myślenia.

#4 Olcio95

Olcio95
  • 53 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 maja 2012 - 21:18

Podłączę się do tematu, żeby nie zaśmiecać forum. Pisałem dzisiaj do komisu gsm, gdyż znalazłem na allegro iphona 4S z dystrybucji Plus. Zapytałem o dowód zakupu, gdyż to jest podstawą do gwarancji. Otrzymałem odpowiedź, iż w sieci plus do gwarancji potrzebna jest karta gwarancyjna i dowód zakupu (jako dowód zakupu miał na myśli fakturę/paragon wystawioną przez niego). Jak z tym jest w Plusie, rzeczywiście jest jakaś karta gwarancyjna ? Jeśli tak, to by wychodziło na to, że gwarancja jest liczona od podbicia karty, a nie od aktywacji telefonu ?

#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 maja 2012 - 22:01

Plus serwisuje na własną rękę, bo nie jest dystrybutorem. Wprzypadku iP4 urządzenia pochodziły z U.K. miały brytyjska ladowarkę a do tego dolaczona byla polska (doklejona do pudelka). W innym przypadku operatorzy (Era, Orangutan) chyba powiadamiaja Apple o tym kiedy urzadzenie zostalo sprzedane, bo data leci od dnia sprzedazy a nie aktywacji z tego co udalo mi sie sprawdzic, aczkolwiek jezeli cos jest nie tak zawsze wystarczy skan dowodu zakupu wyslac do Apple i poprawiaja date w systemie.

#6 Olcio95

Olcio95
  • 53 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 maja 2012 - 22:46

... Wprzypadku iP4 urządzenia pochodziły z U.K. miały brytyjska ladowarkę a do tego dolaczona byla polska (doklejona do pudelka)....


Mówisz tutaj o iPhonach z plusa ? A jak jest z 4S, są normalnie polskiej dystrybucji z polską ładowarką ?

I jeszcze jedno pytanie, czy to prawda, że Plus, otwiera każdy egzemplarz iPhona w celu sprawdzenia ? Bo gdy zapytałem czy jest zafoliowany, to dostałem właśnie taką odpowiedź- że Plus otwiera każdy egzemplarz i każdy jest taki sprzedawany.

#7 maciej26

maciej26
  • 5 postów

Napisano 02 maja 2012 - 23:28

Czy ktoś jeszcze może się wypowiedzieć na temat gwarancji, od kiedy faktycznie zaczyna się liczyć?

#8 skosu

skosu
  • 260 postów
  • SkądKielce, PL

Napisano 03 maja 2012 - 00:15

Przecież Dziki już napisał, że od dnia aktywacji telefonu. Ktoś kogoś tutaj oszukał sprzedając mu wcześniej aktywowany telefon, jako nowy. Gwarancja Apple, która jest na każdego iPhone trwa rok czasu. Orange i T-Mobile przedłużają ją do 2 lat, ale pierwszy rok jest od Apple, drugi od operatora. Nie wiem co robi Plus, ale na pewno dobrze kombinuje, tyle, że dla siebie dobrze.

#9 canko

canko
  • 35 postów
  • SkądPoznan,PL

Napisano 03 maja 2012 - 00:27

To może rozszerzę ten wątek, kupiłem iPhone 4S od pewnej ogólnopolskiej sieci sklepów, oczywiście nowy, tylko podczas rozmowy z pracownikiem apple dowiedziałem się iż okres gwarancji trwa już ponad 4 miesiące i brak jest 90-cio dniowego wsparcia technicznego. Ten fakt dał mi trochę do myślenia.


W takim momencie bym reklamował......
4 miesiące to naprawdę "sporo czasu" i czemu masz ich być pozbawiony ?! Napisałbym oficjalne pismo przedstawiające sytuacje i wymagałbym przedłużenia gwarancji o 4 (skradzione) miesiące.

#10 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 maja 2012 - 09:21

Mówisz tutaj o iPhonach z plusa ? A jak jest z 4S, są normalnie polskiej dystrybucji z polską ładowarką ?


Z Polską dystrybucją nie ma problemów tutaj, gwarancja się przeważnie liczy od dnia aktywacji, ale jak nie zaktywujesz to i tak gwarancja idzie i się pokrywa mniej więcej z datą sprzedaży.

I jeszcze jedno pytanie, czy to prawda, że Plus, otwiera każdy egzemplarz iPhona w celu sprawdzenia ? Bo gdy zapytałem czy jest zafoliowany, to dostałem właśnie taką odpowiedź- że Plus otwiera każdy egzemplarz i każdy jest taki sprzedawany.


Nie prawda, miałem jeden egzemplarz z Plusa i był oryginalnie ofoliowany, do tego była przyklejona polska ładowarka, i całość jeszcze raz była dodatkowo ofoliowana drugą folią.

---------- Wpis dodano o 10:21 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:19 ----------

W takim momencie bym reklamował......
4 miesiące to naprawdę "sporo czasu" i czemu masz ich być pozbawiony ?! Napisałbym oficjalne pismo przedstawiające sytuacje i wymagałbym przedłużenia gwarancji o 4 (skradzione) miesiące.


Ale po co reklamować? Wystarczy do Apple wysłać skan dowodu zakupu i poprawiają datę i gwarancją idzie od dnia zakupu.

#11 KolczyQ

KolczyQ
  • 291 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 maja 2012 - 11:19

Ale po co reklamować? Wystarczy do Apple wysłać skan dowodu zakupu i poprawiają datę i gwarancją idzie od dnia zakupu.


To jest oszustwo ze strony sprzedawcy i wątpię, że Apple cokolwiek zrobi w tej sprawie ;)

#12 Olcio95

Olcio95
  • 53 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maja 2012 - 12:25

A ja mam takie pytanie w zapytaniu o dowód zakupu na aukcji komisu z telefonami otrzymałem odpowiedź: "Witam, telefon pochodzi z dystrybucji europejskiej. Fabrycznie nie posiada simloka. Do gwarancji nie potrzebuje pan żadnej faktury. Wysyła pan telefon a oni po imeiu widzą kiedy był aktywowany i tym samym od kiedy jest liczona gwarancja. Serdecznie Pozdrawiam " Czy to co piszę ten Pan, jest prawdą ?

#13 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 maja 2012 - 13:42

To jest oszustwo ze strony sprzedawcy i wątpię, że Apple cokolwiek zrobi w tej sprawie ;)


Napisalem co trzeba zrobic i co Apple samo prosi, zeby zrobic jak data w ich systemie nie zgadza sie z data zakupu, ale zawsze lepiej tracić czas na tłuczenie się po sądach ze sprzedawcą niż w 10 s zrobić skan i wysłać maila.

---------- Wpis dodano o 14:42 ---------- Poprzedni wpis dodano o 14:41 ----------

Czy to co piszę ten Pan, jest prawdą ?


Tak, ale dowód zakupu zawsze warto wziąć z komisu, żeby w razie czego być krytym, że się kupiło urządzenie a nie np. ukradło...

#14 Olcio95

Olcio95
  • 53 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maja 2012 - 14:12

Oczywiście on tj. komis, wystawia paragon/fakturę :) A jak w takim razie jest z ładowarką ? Jest to normalna polska wtyczka ?

#15 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 maja 2012 - 14:38

Zależy od tego skąd jest urzadzenie jak z UK to wtyczka będzie brytyjska.

#16 Olcio95

Olcio95
  • 53 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 maja 2012 - 19:29

A jeszcze ostatnie moje pytanie, znalazłem aukcję: IPHONE 4S 16GB CZARNY BS PL gw12m POZNAŃ-BARANOWO (2308327400) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i prawdopodobnie zamówię z niej iPhona, tylko nie dostałem jeszcze odpowiedzi na maila, czy dołączony jest dowód zakupu z T-Mobile, jeśli takiego nie ma, to nie mam żadnej podstawy do gwarancji ? Jak to wtedy jest ?

Proszę o szybką odpowiedź, gdyż chciałbym jak najszybciej zamówić, by mnie nikt nie ubiegł ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych