Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z reklamacją T Mobile, prośba o radę


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 uromil

uromil
  • 27 postów

Napisano 11 kwietnia 2012 - 21:56

Witam, mój problem dotyczy nowego IPhone 4s, otóż po 4 dniach posiadania nowego Iphona 4S stwierdziłem porównując go do Iphona 4 , ze wyświetlacz w 4S jest znacznie bardziej żółty, poszukalem w necie i znalazłem wiele osób z tym samym problemem, w infolini T Mobile powiedzieli żebym złożył w salonie reklamacje w oparciu o niezgodność towaru z umową i , ze oczywiście dostanę nowy telefon, uczynilem to jeszcze tego samego dnia... Po 6 dniach na infolinii firmy regenersis dowiedziałem sie ze następnego dnia otrzymam w salonie nowego Iphona bo uznali moje roszczenie, dzis właśnie byłem odebrać "nowego" Iphona i ku mojemu zaskoczeniu otrzymałem rozdarte pudełko od poprzedniego Iphona, oczywiście nie ofoliowane, w środku akcesoria od poprzedniego telefonu i o zgrozo Iphona z przyklejona nieudolnie folią na wyświetlaczu pod ktora był kurz i babie powietrza.... Pomyślałem trudno, ważne zeby był sprawny, niestety telefon miał te sama wadę "Yellow Tint" do tego po wyłożenia karty sie nie łapał zasięgu ..... Tragedia.... Pudełko z numerem imei od poprzedniego telefonu który reklamowalem i nieudolnie zapakowany Refurbished który serwis nazywa nowym telefonem.... Oczywiście sprzętu nie przyjąłem, ządam od t Mobile nowego zafoliowanego Iphona bo po 4 dniach użytkowania należy mi sie obiektywnie nowy sprzęt a nie niesprawny syf.... Powiedzie co mam robić? w regenersis już mi telefonicznie zapowiedzieli ze przysla podobny "nowy"telefon w zniszczonym lub zastępczym pudełku do tego inny imei jest na telefonie i inny na opakowaniu... Czy ja za dużo wymagam? Jak ich zmusić do wymiany telefonu na zafoliowany egzemplarz z salonu a nie refuba z regenersis? :?:

#2 Misiekk

Misiekk
  • 284 postów

Napisano 12 kwietnia 2012 - 08:22

Wow, ciekawe. Przede wszystkim zloz pismo z zadaniem wymiany telefonu na nowy, fabrycznie zapakowany telefon. Dodatkowo zaznacz, ze telefon musi miec taki sam numer IMEI na pudelku jaki posiada aparat - to przeciez graniczy z oszustwem a to podlega postepowaniu sadowemu. Miejmy nadzieje, ze to jednorazowa wpadka i teraz dostaniesz jednak super sprawny telefon, nowiuski.

#3 gieza

gieza
  • 709 postów

Napisano 12 kwietnia 2012 - 09:19

Ale że jakie oszustwo? Wymianie podlega urządzenie. Na karton nie ma gwarancji przecież, a refurby są pełnoprawnymi urządzeniami.

#4 napior1516

napior1516
  • 123 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 12 kwietnia 2012 - 10:22

Tak ale każdy aparat ma inny imei a @uromil napisał dokładnie że dostał stare pudełko. Powiedz lepiej gdzie znajdzie frajera co mu kupi ten sprzęt z rozwalonym pudełkiem od innego aparatu?

#5 gieza

gieza
  • 709 postów

Napisano 12 kwietnia 2012 - 10:30

A czy serwisowi czy Apple zależy na tym, by użytkownik go odsprzedawał i wyciągnął jak najwięcej złotówek od potencjalnego kolejnego użytkownika tego samego telefonu? Nie sądzę. Bardziej zależy i ma na tym, by ten ktoś kupił nową sztukę. Podobnie funkcjonuje Linksys, D-Link i wielu innych dużych graczy na szeroko pojętym rynku IT. Od tych producentów dostawałem wymienione urządzenia nawet w białych czy szarych kartonikach, bez żadnych SN, a jeśli Klient oddał bez opakowania to odsyłali nową sztukę w folii.

#6 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 12 kwietnia 2012 - 10:41

a tak przy okazji, nie dostaje się samego gołego telefonu z niepasującym numerem IMEI, bo serwis dorzuca także naklejki z nowym numerem IMEI takim jaki jest w nowym telefonie. Po prostu nie wymieniają słuchawek, ładowarki, kabla i pudełka, które są przecież sprawne. Jak oddajesz komputer do naprawy to też naprawiają zepsutą część, a nie przy okazji wymieniają na nowe monitor, mysz i klawiaturę :] Jeśli oddałeś telefon na gwarancję to już nic nie zrobisz... Co innego gdybyś od razu np.: w salonie rozpakował i telefon byłby niekompletny - wtedy mógłbyś walczyć o nowy telefon.

#7 napior1516

napior1516
  • 123 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 12 kwietnia 2012 - 10:49

I w tym tkwi sedno sprawy że nawet jak Refurbished to powinien być porządnie zapakowany. A nie syf co nawet nie potrafią go dobrze przygotować: przyklejona nieudolnie folią na wyświetlaczu pod która był kurz i bąble powietrza. Ja bym w ogóle nie odebrał urządzenia w tym stanie sam miałem styczność ze sprzętem Refurbished od Apple (iPad) był pięknie zapakowany chodzi o sprzęt a jak mówiłeś miał stare akcesoria i pudełko z nową naklejką z nowymi numerami seryjnymi. I przypomniało m się jak Creative robił z moimi słuchawkami EP-630 co rozwalało mi się złącze jack za każdym razem skracali mi kabel a w Media Markt pracowników krew zalewała jak w piśmie od Creative była informacja o udzieleniu gwarancji na sprzęt na 24 miesiące paragon 2007 a ja w 2010 wbijam na serwis hehe coś pięknego jak kierownik musiał latać sprawdzać i się gotować że musi sprawdzać dokumenty hehe coś pięknego. Nie odpuszczaj tylko podejdź do sprawy na luzie nie denerwuj się i będzie dobrze.

#8 uromil

uromil
  • 27 postów

Napisano 12 kwietnia 2012 - 13:46

Witam raz jeszcze, pragnę napomknąć o kilku kwestiach o których zapomnieliście: 1. Telefon miałem od nowości przez 4 dni 2. Oddalem go do serwisu ponieważ miał wadę fabryczna 3. Przysłali Refuba a napisali ze przesyłają Nowego Iphona 4. Przesłany telefon miał ta sama wadę co reklamowany i do tego nie działała Sieć!!! 5. Oczywiście nie odebrałem 6. Chce nowy telefon zafoliowany , rozumiem takie postępowanie po kilku miesiącach użytkowania ale nie po 4 dniach 7. Czy ja nie mam racji?!?!?!?!?! 8. Telefon reklamowalem w oparciu o niezgodnosc z umową

#9 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 12 kwietnia 2012 - 13:54

to teraz musisz uściślić czy oddałeś go do serwisu w ramach gwarancji czy do salonu w ramach niezgodności towaru z umową, bo jeśli to pierwsze to nic nie wskórasz, natomiast przy tym drugim może jakieś szanse jeszcze są.

#10 uromil

uromil
  • 27 postów

Napisano 12 kwietnia 2012 - 13:56

Niezgodnosc z umowa, złożyłem tez reklamacje w T Mobile i Regenersis, pójdę z nimi da sadu jak będzie trzeba!

#11 iPhone HAL

iPhone HAL
  • 640 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 kwietnia 2012 - 13:56

Ciekawy przypadek, powinni byli wymienić na nowy bez wysyłania go do serwisu(niezgodność towaru z umowa)

#12 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 12 kwietnia 2012 - 14:43

kwestia tego co na prawdę tam powiedziałeś, jaki masz dokument potwierdzający? bo czy oni to sobie wysłali do regenersis czy nie to nie Twoja sprawa, jeśli masz potwierdzenie, że przyjęli go na wymianę w ramach niezgodności z umową. Jeśli napisane jest że na gwarancję to niestety ;) A poza tym jeśli przyjmowaliby go jako niezgodny z umową to od razu dali by Ci nowy, chyba że nie mieli by na stanie lub pracownik nie byłby pewien to powinieneś żądać wtedy odpowiedniego pisma.

#13 uromil

uromil
  • 27 postów

Napisano 12 kwietnia 2012 - 16:13

Mam dokument w którym jest napisane ze reklamacje zgłoszono w oparciu o niezgodnosc z umowa, a co do wymiany na nowy na miejscu w salonie to w żadnym salonie żadnej sieci w Polsce nie wymienia Ci telefonu od ręki, muszą wysłać do serwisu bo tylko serwis jest kompetentny aby ocenić czy usterka zaszła i czy była fabryczna

#14 iPhone HAL

iPhone HAL
  • 640 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 kwietnia 2012 - 16:31

Mam dokument w którym jest napisane ze reklamacje zgłoszono w oparciu o niezgodnosc z umowa, a co do wymiany na nowy na miejscu w salonie to w żadnym salonie żadnej sieci w Polsce nie wymienia Ci telefonu od ręki, muszą wysłać do serwisu bo tylko serwis jest kompetentny aby ocenić czy usterka zaszła i czy była fabryczna


Z tego co słyszałem od dosyć kompetentnej osoby w T-Moblie, to jeśli jest to przed upływem 14-dni, to masz prawa zadać nowy bez konieczności wysyłania go do serwisu.
Swoja droga, mi tez próbowano wmówić ze skoro moja 4-ka jest po gwarancji Apple to już mi tego nie naprawia--co jest bzdura bo mamy niezgodność z umowa, wybrałem się do salonu firmowego i okazało się ze nie ma problemu i za 8 dni miałem wymianę na nówkę(refurba)

#15 gieza

gieza
  • 709 postów

Napisano 12 kwietnia 2012 - 16:48

Z tego co słyszałem od dosyć kompetentnej osoby w T-Moblie, to jeśli jest to przed upływem 14-dni, to masz prawa zadać nowy bez konieczności wysyłania go do serwisu.

Nie masz prawa żądać. Może po dobroci się dogadać. Jeśli tak postępują w niektórych salonach firmowych to chwała im za to, bo nic ich do tego nie obliguje. Żądać wymiany możesz dopiero zgłaszając NTzU - do tego masz prawo.

#16 PioruN84

PioruN84
  • 43 postów

Napisano 14 kwietnia 2012 - 13:06

Skoro była to reklamacja z niezgodności towaru z umową a sprzedawca (czyt. salon) uznali twoje roszczenie wymiany trowaru to powinieneś mieć wymieniony produkt na pełnowartościowy (nowy). Ciebie przecież nie obchodzi że sprzedawca w porozumieniu z serwisem wymienia towar na Refurbished, ty nie możesz być stratny przy takowej wymianie towaru a jak by nie rozumieć sytuacji ten towar nie jest towarem nowym i pełnowartościowym, jeśli naprawa lub wymiana towaru nie są możliwe możesz ubiegać się o zwrot ceny zakupu (choć to może być utrudnione przy założonej umowie do której telefon jest dodatkową rzeczą i często po zaniżonej cenie względem jego rzeczywistej wartości). Na twoim miejscu nadal obstawałbym przy wymianie na nowy zafoliowany produkt.

#17 uromil

uromil
  • 27 postów

Napisano 14 kwietnia 2012 - 15:39

Właśnie dlatego szarpię sie z nimi i nie popuszcze, maja taki burdel w tym serwisie, ze szok,

#18 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 14 kwietnia 2012 - 15:46

nie tylko w tym ;-)

#19 PioruN84

PioruN84
  • 43 postów

Napisano 14 kwietnia 2012 - 18:52

Z tego co słyszałem od dosyć kompetentnej osoby w T-Moblie, to jeśli jest to przed upływem 14-dni, to masz prawa zadać nowy bez konieczności wysyłania go do serwisu.
Swoja droga, mi tez próbowano wmówić ze skoro moja 4-ka jest po gwarancji Apple to już mi tego nie naprawia--co jest bzdura bo mamy niezgodność z umowa, wybrałem się do salonu firmowego i okazało się ze nie ma problemu i za 8 dni miałem wymianę na nówkę(refurba)


Co do tej informacji to tutaj zaufana osoba z T-mobile nie powiedziała dobrze. W reklamacji z tytułu ustawy konsumenckiej obowiązuje 14dniowy termin rozpatrywania reklamacji (liczony od dnia następnego) w dniach kalendarzowych i w tym czasie sprzedawca ma czas i musi ustosunkować się do reklamacji odpowiadając klientowi i odpowiedź ta też musi do niego w tym terminie dotrzeć. Tak jest sporządzona ustawa i nie można naginać jej sobie po swojemu, oczywiście jak sprzedawca chce to na własną odpowiedzialność może od ręki wymienić klientowi towar ale nie może później wobec tego klienta rościć jakichkolwiek pretensji że ten wymieniony towar był uszkodzony np. z jego winy (bo tak orzekł mu później producent).

#20 arpus

arpus
  • 161 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 13 maja 2012 - 22:57

Zacznijmy jeszcze od tego, że inny odcień wyświetlacza to nie wada... Temat poruszany wielokrotnie.

#21 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 13 maja 2012 - 23:28

Do poczytania:
Federacja Konsumentw - poznaj swoje prawa

Zacznijmy jeszcze od tego, że inny odcień wyświetlacza to nie wada... Temat poruszany wielokrotnie.

To czemu Sony wymienia Xperie S z zółtymi ekranami, a Nokia Lumie 900 z fioletowatymi?

#22 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 maja 2012 - 23:32

To czemu Sony wymienia Xperie S z zółtymi ekranami, a Nokia Lumie 900 z fioletowatymi?


Widocznie mają wadę w ekranach, Japko od zawsze do urządzeń ładuje ekrany o dwóch odcieniach (w załeżności od producenta) jedena wersja ma odcień ciepły (żółty), druga zimny (niebieski). Oczywiście żółty i niebieski to duże uproszczenie. Ale nie jest to wada. Nie mówimy o zasikanych ekranach iPada oczywiście, tylko o odcieniu wyświetlacza.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych