Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nowy IPad - naiwny właściciel - serwis ipada


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#26 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 30 marca 2012 - 22:47

Zagadnienia te możemy podawać w formie uproszczonej albo jako dyskurs typowo prawniczy. Ale nie o to chodzi. Większość ma problemy w sklepie stacjonarnym i nad tym się zastanawiamy. Co do zakupu przez net. To jest oczywiste, tylko towar ze śladami zabawy będzie nie przyjęty.

#27 dao

dao
  • 348 postów
  • SkądwAmA

Napisano 30 marca 2012 - 23:32

Co do zakupu przez net. To jest oczywiste, tylko towar ze śladami zabawy będzie nie przyjęty.

Nie wiadomo co oznacza. Gdyby wyrażać się precyzyjnie to należy powiedzieć, że towar może być używany w ramach tzw. "zwykłego zarządu". Jeśli ślady zabawy to np. odciski palców na ekranie to jest to do przyjęcia. Jeśli ekran będzie porysowany to już raczej nie.

#28 corba

corba
  • 242 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 marca 2012 - 08:55

Co do iSpota ta takie małe porównanie korespondencji w sprawie naprawy mojego iPada. Różnica obsługi pomiędzy Cortland a iSpot. Oczywiście to nie całość ale obrazuje podejście do klienta.

iSpot:

Przynieść sprzęt do salonu wraz z dokumentami i opakowaniem.
iSpot Silesia
SAD sp. z o.o.
phone: (032) 733 80 90
phone: (032) 733 80 91
e-mail: ispot_silesia@ispot.com.pl
WWW: Apple iSpot Premium Reseller Macbook, iPad, iPod, iPhone, akcesoria, oprogramowanie.

Cortland:
Proszę dostarczyć samo urządzenie do serwisu,
gwarancja obowiązuje na podstawie numeru seryjnego urządzenia.

Pozdrawiam,
Mateusz Masłowski
Apple Certified Macintosh Technician

Cortland Sp. z o.o.
ul. Uniwersytecka 13
40-007 Katowice
tel. (32) 790 50 40
fax (32) 603 02 04
kom. 508 325 475
iChat: mmacortland
e-mail: mateusz.maslowski@cortland.pl
Cortland - systemy graficzne

#29 Axellvak

Axellvak
  • 1 938 postów
  • Płeć:
  • SkądEarth

Napisano 31 marca 2012 - 09:16

@radek.wlod masz klapki na oczach, pora się obudzić.

#30 gieza

gieza
  • 709 postów

Napisano 31 marca 2012 - 10:22

Ale nawet jak to zrobi to zmiana podstawy żądania wymiany towaru na wolny od wad jest co najmniej kontrowersyjna.

jest niemożliwa

Ale kto powiedział, że oznacza to automatycznie, że zakup nie został dokonany przez przedsiębiorcę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Oczywiście wykazanie tego w takiej sytuacji jest trudniejsze

Przedsiębiorca może wnieść swój prywatny sprzęt do swojej firmy na podstawie ewidencji wyposażenia lub jako środek trwały (w zalezności od wartości), ale nie oznacza to, że kupując na paragon zakupił sprzęt do firmy. Poza tym kto byłby na tyle nierozsądny by nie kupowac na FV i nie odliczać od podatku.

Poza tym dyskusja wg mnie staje się bezpodstawna. Są teraz dwie opcje:
1. czeka na zakonczenie aktualnej sprawy i powrót sprzetu po czym zgłasza niezgodnośc towaru z umową
2. jeśli nie minęło 7 dni idzie po fakturę, czeka do zakończenia aktualnej sprawy i powrotu sprzętu po czym powołuje się na rekojmie jako przedsiębiorca

#31 dao

dao
  • 348 postów
  • SkądwAmA

Napisano 31 marca 2012 - 15:11

Nie należy mylić dwóch porządków cywilnoprawnego i podatkowego. Ustaw wyraźnie stanowi o zakupie przez przedsiębiorcę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Nie ma znaczenia czy jest to "na fakturę" czy na paragon. Można zaliczyć do kosztów nawet koszt zakupu wykazany umową. Faktura czy paragon taką umową nie są. Samo posiadanie faktury nie jest dowodem tego, że można powoływać się rękojmię. Muszą być spełnione powyższe przesłanki i to łącznie. Fakturę może wystawić również na osobę fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej. I co wtedy ? Bez sensu byłoby, po załatwieniu tej konkretnej sprawy, zakładam, że pozytywnie, występowanie o fakturę. Jeśli naprawią lub dadzą nowego ipada - nie ma sensu. Poza tym po co czekać do załatwienia aktualnej sprawy, czy nie można wystąpić o potwierdzenie zakupu fakturą bez czekania na zakończenie postępowania reklamacyjnego. Poza tym tym, rękojmia ma to do siebie, że chroni przez 1 rok. Niezgodność towaru z umową 2 lata. Więc wybór nie jest taki prosty.

#32 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 maja 2012 - 12:07

W kontekście tego tematu: http://myapple.pl/ip...ac-refurba.html
Napiszę coś, co uspokoi sporą część z was (lub zaniepokoi). W serwisach autoryzowanych, czyli również takich, prowadzonych w USA, umowa Apple określa, że przy wymianie, KAŻDY może dostać refurba. Nie zależy to od kraju, ani od serwisu. Taka jest umowa z autoryzowanymi serwisami, również tymi przy Apple Store. Oczywiście czasem daje się w USA po prostu nowe pudełko, z nowym gadżetem, ale to też rzadkość.
Co do refurbów - to są najczęściej sprawne sprzęty - co za różnica, czy wymienią Ci matrycę, czy dadzą Ci refurba, który będzie iPadem z wymienioną matrycą. iPadem, którego ktoś przed Tobą oddał, ze względu na matrycę. Żebyś nie czekał, dostajesz tego naprawionego.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych