Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Nowy IPad - naiwny właściciel - serwis ipada


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#1 gresh

gresh
  • 255 postów

Napisano 28 marca 2012 - 19:19

Witam
W nocnej premierze iPada w sklepie iSpot w Galerii Moktów kupiłem nowego iPada ( w gorącej wodzie kąpany chyba jestem ).
Po odespaniu i po pracy odpaliłem iPada. Okazało sie, że matryca nie równo świeci - nazywa się to backlight licking http://i55.tinypic.com/ejd7gw.jpg.
Udałem się do sklepu, z nadzieją że wadliwego iPada obsługa wymieni na nowy ( sklep tablety posiadał ).

Mądry Polak po szkodzie. Przyszedłem nie przygotowany, nie znający ustaw, kodeksów itd. Przekonano mnie, że jedynym wyjściem jest oddanie sprzętu do serwisu ( nowego urządzenia, dzień po zakupie). Manager sklepu przekonywał mnie, że nie może mi wymienić urządzenia na wolne od wad. Straszył, że ewentualna ekspertyza prawna będzie bardzo długo trwała i moją sprawę najlepiej załatwi serwis Razg.pl . iPad jest w serwisie i nie wiadomo ile naprawa potrwa - serwis nie odbiera telefonów. Dałem się nabić w butelkę. Pieniądze ( nie małe ) wydane, sprzętu nie używam i pozostaje tylko uczucie, że dałem się wykorzystać.

Urządzenia się psują, miałem pecha. Złe wrażenie powinna starać się zatrzeć obsługa klienta i naprawienie szybkie szkody.

Czy miałem prawo wymagać zwrotu pieniędzy lub wymiany wadliwego urządzenia na wolne od wad ?
Czy w tej chwili, już po oddaniu iPada do serwisu, mogę zmienić zdanie i wymagać zwrotu pieniędzy lub wymiany wadliwego urządzenia na wolne od wad?

Jestem zdesperowany - wydałem kupę kasy na urządzenie, które jest mi 2.kwietnia do prezentacji klientowi i tylko wtedy. Na drugie nie mam pieniędzy.

#2 voge

voge
  • 5 postów

Napisano 28 marca 2012 - 20:09

Witam, Mogę się mylić ale zwrot jest uzależniony od regulaminu sklepu. Prawdopodobnie ispot takiej możliwości nie daje i jest to niestety zgodne z prawem. Ja zakupiłem ipada w Saturnie. Niestety ekran był w górnej części zażółcony (tylko ja to widziałem;). Bez najmniejszego problemu go oddałem. Nie mieli na stanie drugiego takiego modelu więc przelali mi kasę na kartę którą płaciłem. Generalnie wielki pozytyw dla Saturna. Chłopaki z działu nawet zaproponowali sprawdzenie ekranu przed zapłaceniem. Na razie czekam na dostawę.

#3 bar-trek

bar-trek
  • 6 159 postów

Napisano 28 marca 2012 - 20:21

To prawda. Jest to zależne od sklepu. Aczkolwiek jakby to był dobry sklep to by wymienił i przeprosił, no ale o iSpotach nie krążą zbyt pochlebne opinie...
To nawet w Media Markt zaproponowali otwarcie pudełka i sprawdzenie!

Chłopaki z działu nawet zaproponowali sprawdzenie ekranu przed zapłaceniem. Na razie czekam na dostawę.


Widzę, że tego typu sklepy się poprawiły, bo kiedyś tak nie było, dlatego rzadko coś drogiego tam kupowałem.

#4 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 28 marca 2012 - 20:28

Manager sklepu przekonywał mnie, że nie może mi wymienić urządzenia na wolne od wad. Straszył, że ewentualna ekspertyza prawna będzie bardzo długo trwała i moją sprawę najlepiej załatwi serwis Razg.pl .


Co menager miał na myśli mówiąc ekspertyza prawna? Chodzi o opinię radcy prawnego, adwokata czy mgr prawa? Prawnie wiążącą uchwałę Sądu Najwyższego? Czy może orzeczenie Trybunału w Strasburgu?
Trochę się zagalopowałem. Ale śmiech na sali jak taki kierownik nie znający prawa poucza klienta w sposób wygodny dla sklepu.

#5 gresh

gresh
  • 255 postów

Napisano 28 marca 2012 - 20:37

Manager sklepu sugerował, że jeśli zażądam wymienienia iPada na nowy lub zwrot pieniędzy to on takiej decyzji jako manager sklepu nie podejmie i będę musiał się odwoływać do wyższej instancji czyli prawników firmy ispot. Dałem się nabrać, bo mogłem wyuczyć się kilku paragrafów i powiedzieć, że towar zakupiony nie jest zgodny z umową sprzedaży ( sprawny nowy sprzęt ) i że powołując się na szczególne warunki sprzedaży, ochronę konsumenta i ONZ żądam wymiany / oddania pieniędzy - bo inaczej kładę się w sklepie ( najlepiej rozebrany ) i zaczynam krzyczeć i głodować - może by pomogło. Zawiedziony i rozgoryczony. Pewnie ipada dostanę po 14 dniach pracujących z opinią, że nie podlega wymianie / naprawie, bo mega super matryca może być nie równo podświetlona - bo to jest zaleta.

#6 kugua

kugua
  • 62 postów

Napisano 28 marca 2012 - 20:42

Dzisiaj byłem w serwisie i się pytałem ile się czeka na sprzęt Apple. Uzyskałem odp. że do dwóch dni :D

#7 aeronaut

aeronaut
  • 7 postów

Napisano 28 marca 2012 - 22:59

Mam ten sam problem z tym samym iSpotem - czyli z Galerii Mokotów. Towar kupiony podczas nocnej premiery - wada odkryta po odpakowaniu w domu. Ja trafiłem na zażółcony ekran, oczywiście o żadnej wymianie nie było mowy. Też na podstawie gwarancji wzięli iPada do serwisu do ekspertyzy, a jedyne co się dowiedziałem że odezwą się w ciągu 14 dni (czyli tyle ile daje im ustawa). Teraz zastanawiam się, czy czasem ich odpowiedzialność nie powinna wynikać z rękojmi - w obu naszych przypadkach towar został sprzedany z wadą - przecież ekran nie zepsuł się w kilka godzin. Nie jestem prawnikiem, więc wspierając się Wiki: - "Wada fizyczna może stanowić podstawę odpowiedzialności sprzedawcy, gdy istniała przed wydaniem rzeczy albo powstała po wydaniu rzeczy, ale z przyczyny tkwiącej już uprzednio w rzeczy." - "Uprawnienia kupującego z tytułu rękojmi - może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad; sprzedawca ponosi wszelkie wynikłe z tego tytułu koszty, np. transportu, ubezpieczenia, pakowania itp." Tak czy inaczej, radzę Wam unikać iSpot Galeria Mokotów, bo jak widać wszystkich klientów mają w głębokim poważaniu.

#8 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 29 marca 2012 - 06:23

Panowie pamiętajcie, że rękojmia w obecnym stanie prawnym przysługuje tylko przedsiębiorcą. Tzn. umowa sprzedaży musi być zawarta między przedsiębiorcami.

#9 gresh

gresh
  • 255 postów

Napisano 29 marca 2012 - 08:12

To może przyjść i poprosić, żeby wystawili mi fakturę na firmę za ipada, a jak już będę miał to wspomnieć o rękojmi ?

#10 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 29 marca 2012 - 09:25

Jeśli wystawią fakturę na firmę, to tak. Potem koniecznie sprecyzuj roszczenie na piśmie w 2 egz. Jeden zostaw u nich z podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania firmy a drugi egz. z podpisem sprzedawcy zabierasz. W piśmie powołujesz się na przepisy odnoszące się do rękojmi, wskazujesz wadę fizyczną rzeczy i wzywasz do wymiany na rzecz nową wolną od wad bez zbędnej zwłoki, w przeciwnym razie informujesz o chęci odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży. Przerabiałem rękojmie wiele razy (Tmobile, Media Markt i inni). Zazwyczaj osiągam zamierzony rezultat, ale nieraz trzeba się przepychać i wolę tego unikać. Idź przygotowany merytorycznie i powiedz na podsumowanie, np. że jesteś studentem prawa i doskonale poruszasz się w tych przepisach.

#11 gresh

gresh
  • 255 postów

Napisano 29 marca 2012 - 21:41

Dodzwoniłem się dzisiaj do serwisu RAZG.pl obsługującego sieć sklepów iSpot ( tam trafił mój ipad ). Podając się za osobę dopiero chcącą oddać iPada 3. gen ( ze względu na wadliwie podświetloną matrycę ) do serwisu, pracownik przez telefon odradził mi tą czynność. Twierdził, że nowych iPadów nie mają na ewentualną wymianę, każdą część, każdego iPada na wymianę zamawiają i trwa to wieki. Twierdził, że będzie to trwało dłużej niż 14 dni roboczych. Jutro idę robić awanturę do iSpot Galeria Mokotów, zahaczę o urząd ochrony konsumenta chyba - żeby się dokształcić :)

#12 aeronaut

aeronaut
  • 7 postów

Napisano 29 marca 2012 - 22:56

Daj znać co udało Ci się wskórać, jutro też idę zrobić awanturę. To jest na prawdę żenujące... Niech inni forumowicze uczą się na naszych błędach - od korzystania z usług iSpot w Galerii Mokotów niech was ręka boska broni.

#13 gieza

gieza
  • 709 postów

Napisano 29 marca 2012 - 23:19

To może przyjść i poprosić, żeby wystawili mi fakturę na firmę za ipada, a jak już będę miał to wspomnieć o rękojmi ?


nie możesz zmienić podstawy prawnej, na którą się powołujesz w trakcie jej załatwiania. jesli oddałeś na gwarancję to musisz teraz poczekać do czasu zakończenia sprawy.

jeśli kupiłeś na paragon to nie kombinuj z fakturą i rękojmią. masz przecież mozliwość zgłoszenia niezgodności towaru z umową, ale miej na uwadze powyższe.

#14 Goldix

Goldix
  • 153 postów
  • SkądMarki, PL

Napisano 29 marca 2012 - 23:29

Jesteście z Warszawy, czemu nie korzystacie z serwisu iSource, nigdy nie czekałem tam więcej niż tydzień na naprawę sprzętu. Ostatnio odałem swojego iPada 2 na miesiąc przed końcem gwarancji i dostałem nowego po 4 dniach. Właściwie nie trzeba mieć ze sobą paragonów umów czy faktur, wszystko odbywa się poprzez sprawdzenie gwarancji na stronie Appla.

#15 gresh

gresh
  • 255 postów

Napisano 30 marca 2012 - 13:48

ja oddałem swojego iPada do sklepu - tam gdzie kupiłem. Nie wiedziałem gdzie będzie serwisowany. Nie wiem co mnie pokusiło, ( nocna premiera ??:) żeby kupować cokolwiek w iSpocie. Zawsze kupuję w Cortlandzie i serwisuje też w Cortlandzie. Mądry Polak po szkodzie - kiedy będą w Polsce sklepy Apple i serwisy Apple ?

#16 Axellvak

Axellvak
  • 1 938 postów
  • Płeć:
  • SkądEarth

Napisano 30 marca 2012 - 14:01

Moim zdaniem za szybko się rzucacie na sprzęt, od dawna wiadomo że pierwsza pula produktów apple w 90% jest wadliwa, a to ekran a to zasięg a to inne gówna. Mało komu udaje się natrafić na idealny model zaraz po premierze. Ja czekam zawsze 2-3 miesiące i do tej pory wszystkie produkty jakie kupiłem są wolne od wad.(odpukać) Oczywiście nie jest to żadne wytłumaczenie bo skoro coś trafia do sklepu to powinno działać idealnie, ale apple chyba nie stawia na jakość.

#17 gresh

gresh
  • 255 postów

Napisano 30 marca 2012 - 14:53

Hey Każdy sprzęt może się zepsuć. Bentleye, Rolce-Royce, wszystko się psuję. Im bardziej skomplikowane tym częściej i łatwiej. Problem leży zupełnie gdzie indziej. Płace za produkt PREMIUM - więcej niż za "podobny" innych firm. Oczekuję w związku z tym, że będę traktowany jak klient przynajmniej zwykły - czyli nikt mi nie będzie wciskać ciemnoty w sklepie, twierdzić że nie mam praw itd. Te czasy myślałem że już minęły. W świecie cywilizowanym, rzeczy się psują, liczy się obsługa, przyznanie się do błędu i naprawienie szkody, złego wrażenia ect. Pół roku temu miałem problem z Macbookiem Pro, raz na 100 razy zawieszał się. W Polsce trwałoby to 14. dni i w serwisie patrzyliby na mnie jak na dziwoląga ( raz na 100 razy wytrzyma Pan i uśmieszek ). Byłem akurat w Berlinie, poszedłem do Apple Store. Pan popatrzył, wpisał numer seryjny i powiedział I AM SORRY ( z niemieckim akcentem ). Po 5 minutach miałem nowego 17 calowego Macbooka z matową matrycą ( identyczny jak mój ). Dostałem jeszcze smart cover na otarcie łez - bo powiedziałem, że aż z za Buga do nich jechałem ( Polak to cwaniak i oszust :) jednak ). Dwa różne światy i to mnie wkurza. Płacę dużo = wymagam dużo.

#18 stroner30

stroner30
  • 747 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 30 marca 2012 - 15:03

Mogłeś pomęczyć iPada choć ze 2 dni... Podobny problem był z iPhone'ami tuż po premierze, po kilkunastu godzinach używania problem znikał... Może się okazać, że oddają ci tego samego iPada i będzie po problemie ;) Druga sprawa jest taka, że jeśli już jednak to nie to i jest wada na prawdę to pamiętaj że po gwarancji dostaniesz produkt refurbished a nie nowy . . . Jak bym nie wziął, bo oddałeś im nowego iPada a dostaniesz RFB, a przecież w Stanach produkty RFB są tańsze (w przypadku iPada o około 100$) więc wyjdzie na to że nie dość ze czekałeś to dostaniesz coś niepełnowartościowego.

#19 radek.wlod

radek.wlod
  • 20 postów

Napisano 30 marca 2012 - 15:09

od dawna wiadomo że pierwsza pula produktów apple w 90% jest wadliwa, a to ekran a to zasięg a to inne gówna. .

Totalna bzdura ...

---------- Wpis dodano o 16:09 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:07 ----------

Byłem akurat w Berlinie, poszedłem do Apple Store.

W polsce mamy to co mamy, może kiedyś otworzą i u nas sklep Apple, a nie jakiegoś pośrednika u którego w niektórych sklepach bardziej zależy na obrocie niż zadowoleniu klienta.

#20 ar3kb

ar3kb
  • 4 635 postów
  • SkądSchlesierland - Königshütte/Laurahütte

Napisano 30 marca 2012 - 15:09

Skąd ta opinia, ze iPad to produkt premium? Bo kosztuje wiecej? Otóż właśnie nie jest produktem premium, kiepska a czasem tragiczna obsługa klienta, serwis tez bywa kiepski. Co do firmy iSpot pozostaje napisać tylko tyle, ze w życiu nie kupię sprzętu w tej firmie poza jednym, małym wyjątkiem-Łódzka Manufaktura i to tez uwarunkowane będzie to wieloma "ale". Firma i jej sprzedawcy to żenada. Jeśli ktoś chce zobaczyć, jak osmieszaja się sprzedawcy produktów Apple, zapraszam do iSpot SSC Katowice... Tam dopiero są ludzie z łapanki. Co do tematu gwarancji...skoro oddales, pozostaje teraz cierpliwie czekać, nie kombinuj ze zmiana nabywcy, bo to w tym momencie nic nie da.

#21 michx

michx
  • 477 postów

Napisano 30 marca 2012 - 15:23

@ikaaner Dokładnie. Nie wiem czemu niektórzy się palą i lecą od razu do sklepu (spędzając przy tym tydzień na staniu na dworze w kolejce). Nie lepiej poczekać chociaż miesiąc. Rozumiem, że pojawiła się nowa iZabawka. Ale człowiek dojrzały umie chyba wstrzymać się 1 miesiąc przed zakupem :) Co do iSpot'u to najgorsze g*wno jakie może być. NIE KUPUJCIE TAM! ;)

#22 NoneZ

NoneZ
  • 249 postów
  • Płeć:

Napisano 30 marca 2012 - 16:20

Panowie pamiętajcie, że rękojmia w obecnym stanie prawnym przysługuje tylko przedsiębiorcą. Tzn. umowa sprzedaży musi być zawarta między przedsiębiorcami.

Dużo lepiej być konsumentem, Zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002r. (Dz.U.2002.141.1176) stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (przepis art 1 ww. Ustawy).
Temat główny rozważań co do uprawnień Konsumenta i odpowiedzialności Sprzedawcy za wady wyjaśnia przepis art. 4 pkt 1, który brzmi:
Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
w takiej sytuacji:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
chyba, że zajdzie taka sytuacja:
Art 8. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Z kolei o rękojmi traktuje kodeks cywilny (art 556 - 576).
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność.
Odnosząc się do cytowanego wywodu Crisco: Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych. (art. 558).
Tak więc nie jesteśmy na straconej pozycji w walce o właściwe traktowanie przez sprzedawców w realizacji naszych uprawnień. Trzeba tylko "uzbroić się" chociażby w cytowane wyże przepisy i nie dać się zagadać sprzedawcy.
Wiedzieli o tym już starożytni Rzymianie pisząc: Ignorantia iuris nocet (nieznajomość prawa szkodzi)

#23 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 30 marca 2012 - 20:13

Rękojmia jest instytucją uregulowaną w Kodeksie cywilnym (od art. 556 kc i następne). Ustawa na którą się powołujesz obowiązuje od 2003 r. i dotyczy osób fizycznych (czyli konsumentów), wyklucza ona stosowanie norm Kodeksu cywilnego wobec nich. Natomiast przedsiębiorcy nadal korzystają z rękojmi KC. Roszczenia zgłaszane z tej ustawy nazywamy nie roszczeniem z tytułu rękojmi a roszczeniem z tytułu nie zgodności towaru z umową. Źródła prawa tych roszczeń są zupełnie inne. Roszczenia z tytułu gwarancji mają natomiast źródło w gwarancji udzielanej przez producenta.

#24 gresh

gresh
  • 255 postów

Napisano 30 marca 2012 - 22:20

@ikaaner
Dokładnie. Nie wiem czemu niektórzy się palą i lecą od razu do sklepu (spędzając przy tym tydzień na staniu na dworze w kolejce). Nie lepiej poczekać chociaż miesiąc. Rozumiem, że pojawiła się nowa iZabawka. Ale człowiek dojrzały umie chyba wstrzymać się 1 miesiąc przed zakupem :)
Co do iSpot'u to najgorsze g*wno jakie może być. NIE KUPUJCIE TAM! ;)


Człowiek dojrzały pochopnie innych ludzi nie ocenia. Kupiłem bo miałem taki kaprys, potrzebę, ochotę. Co to ma do rzeczy? Chodzi o serwis i sposób w jaki załatwia się sprawy między sprzedawcą a klientem.

#25 dao

dao
  • 348 postów
  • SkądwAmA

Napisano 30 marca 2012 - 22:27

No nie zupełnie z tą rękojmią tak jest jak kolega powyżej pisze. Primo, osoba fizyczna nie musi być wcale konsumentem. Jeśli np. prowadzi działalność gospodarczą i w związku z nią dokonuje czynności prawnej to nie występuje jako konsument. Po drugie, rękojmia obowiązuje również między osobami, które nie są przedsiębiorcami. Jeśli zakup został dokonany na przysłowiowy paragon, to sprawa się nieco komplikuje. Ale kto powiedział, że oznacza to automatycznie, że zakup nie został dokonany przez przedsiębiorcę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Oczywiście wykazanie tego w takiej sytuacji jest trudniejsze. Można jeszcze, taka możliwość istnieje domagać się wystawienia faktury. Taki obowiązek sprzedawca ma w terminie 7 dni. Ale nawet jak to zrobi to zmiana podstawy żądania wymiany towaru na wolny od wad jest co najmniej kontrowersyjna. Poza tym najmocniejszym roszczeniem z rękojmi jest odstąpienie od umowy. Nie ma co się silić na żądanie wymiany. Sprzedawca i tak może bronić się przed roszczeniem odstąpienia poprzez wymianę towaru na wolny od wad. Niestety mamy takie państwo "po", że konsument jest na straconej pozycji. Uprawnienia ma ale dochodzenie ich to droga przez mękę. Moja rada. Kupujcie przez net. Jeśli kupicie jako konsumenci w ciągu 10 dni od otrzymania towaru możecie złożyć oświadczenie na piśmie o odstąpieniu od umowy. Macie jeszcze 14 dni na zwrot towaru. Co i tak nie jest obwarowane żadną sankcją. Zatem macie co najmniej 24 dni używania sprzętu. Jeśli nie pasuje, odsyłacie i żądacie zwrotu kasy. Tylko popatrzcie dokładnie do ustawy to regulującej bo sztuczek w niej co niemiara. The end




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych