Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Mail – przekroczony limit czasu połączenia


  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 16 February 2012 - 21:51

Coś doprowadza mnie na skraj szaleństwa – nie wiem tyko, czy to system, program mail, czy dostawca internetu. Ale po kolei: kiedy mam połączenie z internetem, Mail.app nie jest w stanie odebrać (ani wysłać) poczty z żadnego konta na IMAP; dostaję komunikat o "przekroczonym limicie czasu połączenia". Mam też jedno konto na POP3 i z nim nie ma problemów; wszystkie konta w przeglądarce też działają dobrze. Próbowałem sam szukać rozwiązania, ale nie udało mi się znaleźć niczego, co by pomogło ten problem rozwiązać, ani chociaż go wyjaśniało. Czy ktoś potrafi mi pomóc? Co ciekawe, takie coś dzieje się tylko w jednej sieci (eduroam na UW) i tylko przy połączeniu przez kabel; np. w domu (Neostrada) działa jak złoto. Podobnie edroam połączony przez Airport, tyle że tutaj jest inny problem – połączyć się przez airport mogę mniej więcej raz na 50 prób, najczęściej mam komunikat, że mam samodzielnie przydzielony adres IP i nie mogę się połączyć z internetem. (Wiem, że poruszam dwa problemy w jednym wątku, ale wydaje mi się, że mogą być ze sobą powiązane.) A, od administratorów sieci dowiedziałem sie tylko, że wszystko powinno być w porządku, ale oni się nie znają na tym systemie. Chyba trochę chaotycznie to napisałem, ale naprawdę nie wiem, jakie informacje mogą być najbardziej istotne; jeśli coś pominąłem, postaram się uzupełnić. System 10.6.8 zaktualizowany.

#2 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 16 February 2012 - 23:05

No skoro masz timeout, to typowy problem sieciowy. DNS-y nie popsute?

#3 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 16 February 2012 - 23:13

Czy DNS-y nie popsute? Nie wiem, być może... ale skąd mogę się tego dowiedzieć?

#4 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 16 February 2012 - 23:26

Sprawdzić, czy Twoje serwery pocztowe się poprawnie resolvują. A jeśli tak, następny hint: może uczelnia tnie porty?

#5 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 16 February 2012 - 23:31

1. Jeżeli chodzi o skanowanie portów w narzędziu sieciowym (bo na taką radę trafiłem), to sprawdziłem i jest wszystko ok. Poza tym ten problem pojawia się tylko kiedy jestem zalogowany do eduroamu, w każdej innej sieci jest dobrze. 2. Jeżeli nie chodzi o skanowanie portów j.w., to o co chodzi? (Jestem prostym humanistą.) 3. Logika mi podpowiada, że ostatni hint może być trafny, ale w takim razie – czy można coś na to poradzić?

#6 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 16 February 2012 - 23:34

Jakie 'skanowanie'? Masz sprawdzić, czy a) rozwiązujesz poprawnie nazwę; B) możesz połączyć się na odpowiedni port. Jesteś 'leniem', a nie 'prostym humanistą', bo oczekujesz gotowych komend. Tak dobrze nie ma, podpowiem tylko, że narzędzia to host i telnet. A czy można poradzić na zablokowane? Zmienić porty/łączyć się przez tunel/nie.

#7 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 17 February 2012 - 00:43

Nie, nie jestem leniem, ponieważ najpierw sam próbowałem znaleźć rozwiązanie. Nie udało mi się, więc poprosiłem o radę. Wydawało mi się, że między innymi taki jest sens istnienia forów. Jestem humanistą, to znaczy, że nie jestem informatykiem; komputera używam przede wszystkim jako narzędzia w pracy, którą wykonuję. Natomiast kiedy mogę komuś pomóc w czymś, na czym się znam, robię to, nie starając się na siłę udowodnić, że jest kretynem. Nie przypuszczam żeby Twoje podejście do mnie wynikało z jakichkolwiek względów osobistych, bo – o ile mi wiadomo – nigdy się nie poznaliśmy ani nie weszliśmy w żaden konflikt. Nie wiem w takim razie, dlaczego po raz kolejny traktujesz mnie w sposób... powiedzmy mało życzliwy. Jeśli nie chcesz pomóc, to po prostu nie pomagaj. Będzie mimo wszystko prościej. PS. Tak czy inaczej, za sugestie dziękuję. Ale jeśli zamkniesz temat, nie będę zdziwiony.

#8 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 17 February 2012 - 00:48

Jak to 'mało życzliwy'? Nawet Ci polecenia podałem, zamiast napisać (zgodnie z prawdą), że procedury zostały już opisane w 'Internet i sieci' milion razy ;-) Ja po prostu nie znoszę podawania na tacy. Nawet kiedyś napisałem elaborat na ten temat.

Nie zamknę, nie mój dział. A nawet jakbym mógł, to też się nie kwalifikuje do zamykania ;-)

#9 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 17 February 2012 - 01:50

Dobrze, może trochę zbyt nerwowo zareagowałem. Chętnie się uczę, ale niekoniecznie zawsze metodą prób i błędów (wychodzę z założenia, że napsuć samemuw systemie jest łatwiej niż potem naprawiać). W takim razie jeszcze raz przejrzę 'Internet i sieci' i w przyszłym tygodniu zastosuję nowo nabytą wiedzę w praktyce.

#10 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 21 February 2012 - 11:59

@ftpd Reaktywacja. Wyszło mi takie coś: Last login: Tue Feb 21 11:30:34 on console Kamils-MacBook-Pro:~ AbuOsman$ telnet smtp.gmail.com 993 Trying 173.194.65.109... telnet: connect to address 173.194.65.109: Operation timed out Trying 173.194.65.108... telnet: connect to address 173.194.65.108: Operation timed out telnet: Unable to connect to remote host Kamils-MacBook-Pro:~ AbuOsman$ telnet poczta.uw.edu.pl 993 Trying 193.0.97.37... telnet: connect to address 193.0.97.37: Operation timed out telnet: Unable to connect to remote host Kamils-MacBook-Pro:~ AbuOsman$ (nie jestem pewien, czy wszystko dobrze zrobiłem, po poruszałem się trochę po omacku, ale próbowałem postępować zgodnie z tym, co znalazłem w 'Internecie i sieciach'; nie udało mi się też znaleźć nic związanego z 'hostem', o którm pisałeś). Problem w tym, że zupełnie nie rozumiem, co wynika z tego, co tu czytam. Przy tym w przeglądarce loguję się na pocztę bez trudności. Help?

#11 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 21 February 2012 - 14:31

Użycie host nie jest już teraz do niczego potrzebne. to narzędzie, które sprawdza resolvowanie nazw (czyli zamienianie literek na cyferki, przez pryszczatych informatyków nazywane 'adresami ajpi', czy coś). W Twojej przeklejce widać, że resolv działa poprawnie (bo zamienia Ci poprawnie nazwę mnemoniczną 'poczta.uw.edu.pl' na IP '193.0.97.37'). Natomiast jak widzisz, nie możesz się dobić na port 993, czyli imaps. Zapewne Twoi administratorzy sieci to wycinają. W przeglądarce działa, bo wtedy łączysz się do webmaila na porcie 80, czyli http. Spróbuj łączyć się na 143, czyli zwykły imap. Jeśli zadziała, to znaczy, że musisz w preferencjach konta pocztowego wyłączyć szyfrowanie SSL. Jeśli nie, to 'tną i już' i możesz a) żyć z tym używając webowego klienta; B) walczyć z nimi, żeby nie cięli. Btw. po co testujesz smtp.gmail.com na porcie 993? 993 to imap, a imap to całkiem inna usługa, niż smtp. smtp chodzi na 25 i/lub 587 ;-)

#12 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 21 February 2012 - 15:20

Last login: Tue Feb 21 11:40:54 on ttys000 Kamils-MacBook-Pro:~ AbuOsman$ telnet poczta.uw.edu.pl 143 Trying 193.0.97.37... telnet: connect to address 193.0.97.37: Operation timed out telnet: Unable to connect to remote host Kamils-MacBook-Pro:~ AbuOsman$ to znaczy, że 'tną i już"? I to dlatego w Mail.app nie działa żaden imap? Czyli powinienem/mogę zgłosić się do administratorów?

#13 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 24 February 2012 - 01:01

No tu akurat nie ;-) poczta.uw.edu.pl nie słucha po 143, a tylko po 993. Zobacz, czy inne 993 Ci tną też, na przykład imap.gmail.com. Jeśli tak, to idź dotych swoich, bo raczej adminów poczta.uw.edu.pl nie zmusisz do przekonfigurowania usługi ;-)

#14 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 24 February 2012 - 01:42

Jasne, sprawdzę (znowu dopiero w przyszłym tygodniu). Ale co rozumiesz przez "idź do tych swoich"? Też mi się wydaje, że u tych adminów niewiele zdziałam. Co ciekawe, na PB z Tigerem wszystko działało bezproblemowo; pytanie tylko, czy to zmiana sprzętu/systemu dała taki skutek, czy coś się pozmieniało np. w ustawieniach sieci... (A właśnie, w pierwszym poście wspominałem też o problemach z połączeniem. Jeśli tak nakazuje etykieta, mogę założyć nowy wątek, ale też bardzo ucieszyłbym się z jakiejkolwiek pomocy w tym zakresie. To jak, towarzysze, pomożecie?)

#15 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 24 February 2012 - 13:38

"Swoich" w sensie lokalnych administratorów sieci. Nie pomożecie. Jeden 'problem', jeden wątek. We właściwym dziale, podpowiem.

#16 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 24 February 2012 - 13:51

Rozumiem, spróbuję, dziękuję. Drugi wątek założony.

#17 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 24 February 2012 - 13:56

Ubiłem Ci go :P

#18 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 24 February 2012 - 14:02

Ty to chyba lubisz, prawda? Czy na ścianie nad kominkiem/biurkiem masz kolekcję wypchanych łbów wątków i się napawasz się patrząc im w wytrzeszczone szkliste oczy? Zzombifikowałem go:
http://myapple.pl/in...ez-airport.html

#19 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 24 February 2012 - 14:04

Nie tyle 'lubię', co 'muszę'. Obowiązkiem Moderatora jest utrzymywanie porządku na forum.
Ogłoszenia - Internet i sieci

#20 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 24 February 2012 - 14:06

No tak, ale obowiązki można wykonywać z przykrością, albo radośnie i z pieśnią na ustach...

#21 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 24346 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 24 February 2012 - 14:08

Możemy skończyć OT? Jak chcesz zgłosić zażalenie co do mojej pracy, zapraszam via PW albo napisz do właściciela Forum.

#22 AbuOsman

AbuOsman
  • 113 posts
  • SkądMazowsze

Posted 24 February 2012 - 14:15

Kończymy. Dzięki za pomoc, będę próbował z instytutowymi administratorami.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users