Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

'Skaczący' zasięg w Plusie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 03 stycznia 2012 - 14:35

Od kilku dni zasięg 3g skacze mi jak opętany. Cały czas w ten sam sposób. Najpierw są 3 kreski, potem 2, na koniec jedna. Czasem ucieka całkowicie. Za jakiś czas wzrasta do 2, a potem znów do 3. Wszystko dzieje się w ciągu może pół minuty... Wcześniej tak nie było. iPhone 4 mam od roku i wszystko zawsze było super. Zasięg 3g miał 3/4 kreski. Nigdy nie uciekał. Problem pojawił się dopiero po świętach, gdy wróciłam do domu. Pamiętam, że jak wyjeżdżałam to dziwiłam się, że pełen zasięg 3g był nawet w środku jakiegoś lasu, czy na pustym polu. Teraz, gdy z powrotem jestem w domu, pojawił się problem. Kartę mam w plusie... Jakieś pomysły? :) z góry dziękuję za pomoc.

#2 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 03 stycznia 2012 - 14:36

Mam w 4 w Plusie bez podobnych problemów. Zerowałaś już ustawienia sieciowe?

#3 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 03 stycznia 2012 - 14:44

Dziękuję! :D Właśnie mam oszałamiające 5 kresek 3g :) w sumie to głupia jestem że od razu tego nie zrobiłam... ale ja czasem wolno myślę. Mam nadzieję że problem nie wróci! Dzięki raz jeszcze! Mam jeszcze jedną prośbę, jeśli to nie problem. Mogłabyś mi napisać konfigurację mms dla plusa. Bo zawsze mam z tym problem, a przez reset ona też zniknęła...

#4 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 03 stycznia 2012 - 14:50

Nie korzystam z mms wole maile i zdjecia jako załączniki sądzę że możesz skorzystać z tej konfiguracji na stronie Plusa.
Konfiguracja manualna dla tego modelu:
1.Menu - Ustawienia - Ogólne - Sieć - Dane sieci kom.
2.APN: mms, Użytkownik zostawiamy puste, Hasło zostawiamy puste.
3.MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002, Proxy:212.002.096.016:8080.
4.Maks. wielkość MMS: 307200, URL UA PROF MMS zostaje puste.

#5 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 03 stycznia 2012 - 15:05

Ok, dzięki. Kurcze... zasięg znów mi spadł do 2 kresek.. nie bardzo to rozumiem, skoro przed chwilą było ich 5... no ale zobaczę jeszcze później. Może podskoczy.

#6 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 11 stycznia 2012 - 19:56

Zasięg znów zaczął spadać. Zastanawiam się, czy to wina telefonu, czy sieci. Proszę, powiedzcie że sieci... Wcześniej wszystko było ok. Zauważyłam jeszcze jeden dziwny problem. Jeśli ktoś dzwoni do mnie w chwili, gdy pobieram coś z appstore albo itunes, to dostaje informację, że jestem poza zasięgiem. Tak samo, ja również nie mogę nigdzie zadzwonić, jeśli coś pobieram. Spotkał się ktoś z czymś takim?

#7 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 stycznia 2012 - 19:58

Cóż podobnie jak Ty mam telefon w Plusie i nie mam takich problemów, może wina karty micro sim?

#8 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 11 stycznia 2012 - 20:02

Wcześniej miałam problem z kartą micro sim. Działała, działała i nagle przestała. Po włączeniu iPhona po całkowitym rozładowaniu dostałam komunikat "brak karty". W Plusie wymienili na nową. Trochę dziwnie by było, gdyby stosunkowo nowa karta postanowiła nagle sprawiać takie problemy. Ale może... Musi tu też jednak pojawiać się jakaś zależność między używaniem internetu a zasięgiem.

#9 Anhry

Anhry
  • 38 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 11 stycznia 2012 - 20:05

Nie wiem na ile to Tobie pomoże, ale u mnie w Olsztynie od dobrych 2-3 tygodni jest problem z zasięgiem i na pewno chodzi o sieć. Problem jest zarówno na dwóch różnych iphonach 4 jak i na nokii. Nie wiem czy to okresowe problemy związane z jakąś modernizacją nadajników, czy jakieś tajemnicze cięcie kosztów nowego właściciela.

#10 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 11 stycznia 2012 - 20:12

U mnie problemy też zaczęły się mniej więcej w tym czasie. Są jednak osoby, u których w plusie wszystko działa ok. Może mają one po prostu szczęście jeśli chodzi o nadajniki. Uspokoiłam się trochę, bo bałam się, że to coś złego z moim iPhonem 4... Teraz umocniłam się w przekonaniu, że to jednak coś z siecią. Poważnie zastanawiam się nad zmianą operatora. Dzięki za odpowiedź :)

#11 Gość_betono_*

Gość_betono_*

Napisano 11 stycznia 2012 - 20:36

sprawdz czy problemy z dzwonieniem i pobieraniem nie wystepuja gdy masz obok zasiegu literke E z tego co wiem to w Plusie sciaganie i rozmowy dzialaja tylko w 3G

#12 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 stycznia 2012 - 20:39

sprawdz czy problemy z dzwonieniem i pobieraniem nie wystepuja gdy masz obok zasiegu literke E
z tego co wiem to w Plusie sciaganie i rozmowy dzialaja tylko w 3G


Nie wprowadzaj w błąd, nic takiego nie ma miejsca w Plusie.

#13 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 11 stycznia 2012 - 20:46

Sprawdzę na EDGE, bo może przynajmniej da mi to możliwość utrzymania kontaktu ze światem podczas pobierania. Jak wyłączyłam 3g, to EDGE miało pełny zasięg. Nie skakało i wszystko wydawało się być w porządku. Mam w planach iść do plusa i spytać o to, ale to pewnie dopiero w weekend...

#14 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 12 stycznia 2012 - 20:20

Poszłam do plusa. Byłam w dwóch miejscach. W pierwszym facet stwierdził, że nie zna się na iPhone'ach, więc mi nie pomoże. W drugim punkcie było lepiej. Konsultant myślał nad różnymi możliwościami. Sprawdził jaką mam kartę. Mówi, że najnowszą, jaka jest, więc wymieniać podobno bez sensu. Sprawdził konfigurację w telefonie i to czy jest zgodna z kartą. Wyszło, że wszystko ok. Powiedział, żebym wgrała od nowa soft, ale wcześniej spytała w iSpocie, co oni o tym myślą i spytała, czy może to być problem techniczny. No więc pojechałam. Pani stwierdziła, że skoro telefon nigdy nie upadł, nie został uderzony, itp., to nie ma możliwości, żeby antena popsuła się tak po prostu. Powiedziała, że mogę pojechać do serwisu, ale jej zdaniem jest to wina sieci, bo telefon leżąc, zwyczajnie popsuć się nie może. Więc mój problem jak był, tak jest. Nikt nie umie powiedzieć dlaczego. Plus mówi, że wina telefonu. Apple mówi, że wina plusa.

#15 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 13 stycznia 2012 - 17:53

Dołączona grafika

Tak to wygląda, gdy iPhone straci sygnał. Za chwilę pojawiło się "szukam" i zasięg powrócił.
Na prawdę nikt nie zna rozwiązania? Bo skoro nawet po wizycie u operatora i w iSpocie nie uzyskałam żadnej odpowiedzi na mój problem, to na prawdę nie wiem co robić. Znalazłam podobny temat na tym forum, dotyczący sieci Orange. http://myapple.pl/ip...g-w-orange.html W tamtym przypadku zasięg nie powracał wcale. Mój wraca. Problem dotyczący Orange podobno jednak rozwiązał się sam. W moim przypadku trwa to już jakiś czas i jest na prawdę uciążliwe.

#16 Anhry

Anhry
  • 38 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 13 stycznia 2012 - 18:22

Udało mi się potwierdzić nieoficjalnie u jednego z opiekunów biznesowych polkomtela, że faktycznie modernizują nadajniki pod kątem LTE i mają bardzo dużo zgłoszeń związanych z zanikaniem zasięgu. Obawiam się że poza przełączeniem się na E nic innego nie uda nam się wymyślić. Pewnie za kilka tygodni jest szansa żeby wszystko wróciło do normy.

#17 Gość_betono_*

Gość_betono_*

Napisano 13 stycznia 2012 - 18:28

Nie wprowadzaj w błąd, nic takiego nie ma miejsca w Plusie.


Jestes pewna ze Plus ma zaimplementowany DTM w 2G?
Mowimy o JEDNOCZESNEJ transmisji danych i rozmowie w gsm/edge.


Plus po przejeciu przez Solorza (Cyfrowy Polsat) wchodzi teraz w LTE faktycznie wiec bardzo mozliwe ze modernizuja stacje i panowie od optymalizacji sieci zmieniaja konfiguracje stacji bazowych.
Ja odpuscilem proby na Plusie bo wypadalem z sieci przy pelnym zasiegu 3G.
Moze to ten chipset qcomma jakis nie do konca przetestowany po prostu i troche zejdzie zanim go dopieszcza...

#18 justyna95

justyna95
  • 38 postów

Napisano 13 stycznia 2012 - 20:12

Udało mi się potwierdzić nieoficjalnie u jednego z opiekunów biznesowych polkomtela, że faktycznie modernizują nadajniki pod kątem LTE i mają bardzo dużo zgłoszeń związanych z zanikaniem zasięgu. Obawiam się że poza przełączeniem się na E nic innego nie uda nam się wymyślić. Pewnie za kilka tygodni jest szansa żeby wszystko wróciło do normy.


Dziękuję ci bardzo! Uspokoiłeś mnie :) bardzo się martwiłam że to coś z telefonem, bo w końcu tyle kasy nie chodzi po ulicy. No ale skoro modernizują nadajniki, to już jestem spokojna. Szkoda tylko, że najeździłam się po mieście jak głupia, a żaden z konsultantów nie umiał powiedzieć w czym leży problem.

#19 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 14 stycznia 2012 - 21:05

Witam, kiedyś miałem podobną sytuację w Plusie( uciekał mi zasięg), u mnie pomogło wyłączenie wybór sieci automatyczny i ręcznie wyszukanie i zalogowanie się do Plusa. Pozdrawiam.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych